Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pettämisestä tehdään liian iso numero.

Vierailija
02.01.2019 |

Noniin, nyt kun avasit keskustelun raflaavan otsikon takia niin vedä henkeä. Haluaisin asiallista keskustelua siitä, mikä pettämisessä loukkaa? Miksi satunnaisen seksin takia erotaan, revitään perheitä halki? Miksi? Sehän on vaan seksiä? Seksi on tarve, niinkuin vaikka nälkä tai väsymys. Miksi siitä on muodostunut niin tärkeä osa ihmisyyttä että ollaan monogamisia?
Itse en tästä syystä edes harkitse parisuhdetta, koska en pystyisi olemaan kahlittu yhteen ihmiseen.
Puhun nyt siis vain seksistä, sen ymmärrän että loukkaa jos kumppani rakastuu toiseen. Onko pettämisestä loukkaantuminen pelkoa siitä ettei kumppani rakasta tai rakastuu johonkuhun muuhun?
N25

Kommentit (191)

Vierailija
121/191 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäjiäkin on monenlaisin motiivein liikkeellä. Yksi etsii seksiä ja kokemuksia, joista saa jännitystä elämään. Pettää pettämisen ilosta ja tietää, ettei se jää yhteen kertaan.

Sitten on niitä, jotka ovat vaikka 10v olleet uskollisia ja suhde on hiipunut ja kaipaa läheisyyttä ja tukea, jota ei kotoa saa. Syrjähyppy onkin monesti vain limittäinen osa suhteiden välillä ja pettäjä aloittaa uuden suhteen löytämänsä naisen/miehen kanssa.

Itse törmäsin joululomalla jälkimmäiseen tapaukseen.

Vierailija
122/191 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pettänyt enkä juurikaan ajattele mitään siitä, vaimoni ei tiedä.

Kyllä tiedän. Siksi minäkään kerro aivan kaikkea "harrastuksistani"...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/191 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevat seksirobotit voisivat olla oiva keino tähän ongelmaan.

Esim. pikkulapsiperheen arjessa, kun nainen ei jaksa seksiä, mies voisi käydä hoitamassa seksualisuuttaan sitten vaikka robottibordellissa ja näin pettämistä ei tarvita.

Tai pitkässä väljähtyneessä avioliittossa seksuaalista vaihtelua haluavat ihmiset saavat sitä helposti ja turvallisesti robottien kanssa kanssa, jne..

Vierailija
124/191 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pettänyt enkä juurikaan ajattele mitään siitä, vaimoni ei tiedä.

Kyllä tiedän. Siksi minäkään kerro aivan kaikkea "harrastuksistani"...

Olipa tyhmä kommentti :(

Vierailija
125/191 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihastuin/rakastuin päätäpahkaa mieheen ja vasta parin viikon tapailun jälkeen kuulin, että hän on avoliitossa. Yritin jarruttaa mutta mies kertoi jutun olevan lopussa ja että hän on muuttamassa pois pikapuolin. Lopulta muuttikin omilleen ja suhteemme jatkui.

Muutaman vuoden seurusteltuamme hän petti minua, ehkäisy petti ja tuo tuttu nainen tuli raskaaksi ja miehen vastusteluista huolimatta hän halusi pitää lapsen.

Lopulta mies päätyi avoliittoon lapsen äidin kanssa mutta jo ennen lapsen syntymää hän petti avovaimoaan kanssani, tätä on nyt jatkunut viisi vuotta, enkä ole varma tietääkö avovaimo minusta.

Tällä hetkellä me etsimme yhteistä asuntoa ja käymme lapsettomuushoidoissa.

Olin siis ensin se jota petettiin ja nyt se jonka kanssa petetään sitä jonka kanssa petettiin minua.

Vierailija
126/191 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä petän, en pode huonoa omatuntoa enkä kerro miehelleni koskaan. Mulla on tiettyjä tarpeita (naiset), joita mies ei oikein edes voi tyydyttää. Voitais joo tästä ehkä keskustella, mutta en halua toisen luottamusta pettää. Oon paljon viikonloppureissuissa, joten ei tarvitse pelätä jäävänsä kiinni. En puhu näistä edes parhaan frendini kanssa, joten jääköön se minun ja näiden leidien väliseksi hupailuksi. Itse pidän seksiaktia lähinnä urheiluna, joten jos pelaisin tennistä, voin ihan hyvin joskus myös käydä vieraissa.

Vierailija
127/191 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisen pettäminen on pahempi asia kuin miehen, koska pahimmillaan mies joutuisi kasvattamaan toisen penskaa. Itselleni sallin pettämisen jossain määrin, koska miesten biologinen tehtävä on levittää siementä jne. Naisilla ei ole tällaista.

Mä kuolen nauruun :))))))  jeesus mikä pelle !!!

Vierailija
128/191 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju on kyllä (jälleen kerran) niin täynnä kaksinaismoralismia kuin vain voi. Samat ihmiset jotka sinkkuina voivat päätyä baari-illan päätteksi petiin sen ihanan tyypin kanssa, alkavatkin sitten selittää parisuhteessa ollessaan jotain, että "seksi on syvällistä kemiaa". Siis onko se sitä vai ei ole sitä? Jos se ei ole silloin sinkkuaikanakaan vaatinut mitään yhdessä tähtiä tuijottelemista, vaan ollut helppoa hupia, niin miksi se parisuhteessa sitten alkaa vaatimaan jotain maailmankaikkeuden merkityksen pohdintaa ensin yhdessä? Jos seksi mielestänne on syvällistä sielujen kemiaa, niin toivottavasti taustaltanne ei löydy yhtään petiin päätynyttä baari-iltaa.

Vierailija
129/191 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noniin, nyt kun avasit keskustelun raflaavan otsikon takia niin vedä henkeä. Haluaisin asiallista keskustelua siitä, mikä pettämisessä loukkaa? Miksi satunnaisen seksin takia erotaan, revitään perheitä halki? Miksi? Sehän on vaan seksiä? Seksi on tarve, niinkuin vaikka nälkä tai väsymys. Miksi siitä on muodostunut niin tärkeä osa ihmisyyttä että ollaan monogamisia?

Itse en tästä syystä edes harkitse parisuhdetta, koska en pystyisi olemaan kahlittu yhteen ihmiseen.

Puhun nyt siis vain seksistä, sen ymmärrän että loukkaa jos kumppani rakastuu toiseen. Onko pettämisestä loukkaantuminen pelkoa siitä ettei kumppani rakasta tai rakastuu johonkuhun muuhun?

N25

Eikä järvi soittamalla kulu!

Vierailija
130/191 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei seksinhimo mikään tarve ole kuten nälkä tai jano. Olehan syömättä, juomatta kuukausi ja katso mitä tapahtuu. Olehan naimatta kuukausi, ei tapahdu yhtään mitään. Sitä voi verrata tupakantuskaan lähinnä.

Jos sovitaan, että pettäminen ei käy, niin sitten se ei käy. Ihan kuin olisi muka pakko olla parisuhteessa. Tai solmii suhteen semmoiseen, jota ei haittaa pettäminen eli se ei olekaan pettämistä silloin.

Vierailija
131/191 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

koska miesten biologinen tehtävä on levittää siementä jne. Naisilla ei ole tällaista.

Itse asiassa naisten on ollut evolutiivisesti kannattavaa paritella mahdollisimman monen miehen kanssa, sillä tuolloin kukaan miehistä ei voi olla täysin varma siitä, onko kyseiselle naiselle syntyvä lapsi oma. Ja kun mies ei ole varma asiasta, hän ei myöskään todennäköisemmin halua pahaa lapselle. Monilla eläinlajeilla tätä toimintatapaa on edelleen. Naaraiden kannattaa jakaa itseään mahdollisimman monelle.

Että ihan yhtä paljon se siemenen jakaminen on naisten "geeneissä" kuin miestenkin.

Vierailija
132/191 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hirveitä puritaaneja taas foorumi täynnä. Seksi on vain seksiä eli nautintoa ja hauskanpitoa.

Ehkä sinulle mutta yritä sinä ymmärtää ettei kaikki ajattele ja tunne samalla tavalla kuin sinä.

Tämä on tosiaan persoonakysymys.

Miehen kanssa molemmat ollaan onneks sellaisia, että ei vaan pystytä hyväksymään pettämistä missään olosuhteissa. Meillä on rakkaudestamme sellainen käsitys, että on etuoikeus kun saamme olla toistemme ja vain toistemme kanssa. Pettäminen on itselleen valehtelua. Jos puoliso antaa luvan olla muiden kanssa, se ei ole pettämistä. Miksei pettäjät kysy tätä lupaa? Jos lupaa ei tule mikseivät he eroa ja etsi kaltaistaan kumppania?

En voisi olla edes parisuhteessa ihmisen kanssa joka laukoo tällaisia "miksen muka saa pettää". Oltaisiin niin erilaisia perustavanlaatuisesti, ettei sellainen ihminen vaan voi kiinnostaa mua suhdemielessä. Eikä oikein ystävänäkään.

Vierailija
133/191 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hirveitä puritaaneja taas foorumi täynnä. Seksi on vain seksiä eli nautintoa ja hauskanpitoa.

Onko noin vaikea kuvitella että meitä on erilaisia ihmisiä tällä pallolla eikä seksiinkään ole yhtä oikea lähestymistapaa. Ei eri kulttuurit sen ympärille ole tyhjästä syntyneet eikä aina jostain mielenhäiriöisestä maailmankuvasta. Jostain syystä avoimesti seksiin suhtautuvat eivät ole kovin avoimia erilaisille näkemyksille.

Sama toki pätee myös toisin päin: monogaamisesti suuntautuneet eivät yleensä ymmärrä vapaita suhteita, irtosuhteita tai avoimia suhteita, ja ovat varsin kärkkäitä tuomitsemaan ne, jotka eivät halua olla suhteessa vain yhden ihmisen kanssa. Seksiin tosiaan ei ole yhtä oikeaa lähestymistapaa - läheskään kaikille se ei ole mikään Pyhä Sakramentti, jossa Koetaan Suuria Tunteita ja joka kohdistetaan Tasan Yhteen Ainoaan Oikeaan Ihmiseen, vaan ihan vain nautintoa, nautinnon tuottamista ja muutenkin hyvää oloa.

Vierailija
134/191 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettää voi monella tapaa. Oma vaimoni petti minua avioliitossa. Kaikki hyvä muuttui avioitumisen myötä ja erityisesti seksi ja läheisyys ei kiinnostanutkaan enää lapsiluvun tullessa täyteen. Kaikki muuttui. Yritin useasti rakentavasti keskustella, mutta turhaan.

Päätin alkavani elämään omaa elämääni. Hankin naisystävän ja toisenkin. Näiden kahden naisen kanssa harrastin elämäni parhainta seksiä. Tajusin silloin minkälaisessa avioliitossa olen. Erosin vaimostani. Mitään en ole katunut ja tekisin saman uudestaa sillä poikkeuksella, että ottaisin tyttöystävän jo paljon aikaisemmin kuvioihin.

Parisuhteessa seksi on hyvin vahva vallankäytön väline. Jos itseä ei kiinnosta tai on aina väsynyt yms. syitä, niin on väärin pitää toista seksittömässä suhteessa.

Vierailija
135/191 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysehän on vain siitä mikä kenellekin on tärkeää ja vain parisuhteeseen varattua.

Joillekin seksi on vain hauskanpitoa, toisille se on fyysinen tapa osoittaa rakkautta. Jotain toista ei taas kumppanin ihastuminen tai rakastuminen paljoa hetkauta, kunhan sitoutuminen pysyy perheessä ja parisuhteessa.

Luulen, että useimmiten kuitenkin eniten loukkaa se valehtelu ja luottamuksen pettäminen mikä pettämiseen liittyy. Jos kerran on sovittu että seksi kuuluu vain parisuhteeseen, et voi harrastaa seksiä muiden kanssa rikkomatta luottamusta. Mitä parisuhteeseen jää jos luottamusta ei ole. Kuka haluaa jakaa elämänsä (ilot, surut, arjen, lapset? asuntolainan?...) ihmisen kanssa, johon ei voi luottaa?

Vierailija
136/191 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N25

Eikä järvi soittamalla kulu!

Soittamisesta en tiedä, mutta yleensä sanotaan että ei järvi soutamalla kulu.

Vierailija
137/191 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, eiköhän se ole niin, että jos teko loukkaa, se loukkaa. Oli se sitten pettäminen, lyöminen, valehtelu - mikä tahansa. Olisit voinut laittaa oikeastaan minkä tahansa negatiiviseksi mielletyn termin tuohon ja ihmetellä, miksi asiasta tehdään niin iso numero. On ihmisiä, joita se ei kovin paljoa loukkaa ja on ihmisiä, joille pettäminen on ehdottomasti eron paikka. Jos sinua ei sellainen haittaa, ei se sitä merkitse, että sellainen ihminen, jota pettäminen loukkaa todella syvästi, olisi väärässä. Olette vaan erilaisia. 

Vierailija
138/191 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taudit huolestuttaa.

Se on ok jos sovitaan että ollaan muidenkin kanssa ja sitten tiedän vaatia kondomia joka kerta, ja tiedostan myös sen että voin saada kondylooman ja herpeksen vaikka ehkäisyä käyttäisinkin. Myöskin tietäisin olla antamatta tai saamatta suuseksiä.

Pettäessä vaarantaa aina myös kumppanin terveyden, ja mahdollisesti myös lasten terveyden (imetys ja synnytys).

Vierailija
139/191 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petin vaimoani vuosia miehen kanssa. Sain elämäni parhainta suuseksiä. Peppuseksi ei ollut myöskään ongelma, kuten vaimon kanssa...

Vierailija
140/191 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni pettämisessä loukkaa petetyn altistaminen mahdollisille taudeille yms. ilman petetyn omaa halua/suostumusta tähän. Tämä on mielestäni jo rikokseen verrattavissa oleva asia ja siitä pitäisi saada korvauksia. Toinen asia mikä tietysti satuttaa on valehtelu ja asian salailu. Näin ollen yhteisen lupauksen rikkominen ja luottamuksen pettäminen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan