Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Petyin "korkeakouluun"

Pettynyt
02.01.2019 |

Olen opiskellut nyt kohta vuoden ammattikorkeakoulussa ja petyin kyllä täysin opetuksen tasoon. Ei minkäänlaisia vaatimuksia.. Kaikki pääsevät kursseista läpi. Itseäni turhauttaa kun teen tehtävät huollisesti esim. lähdeviitteet yms. asianmukaisesti ja sitten muut väkertää ilman lähdeviitteitä ihan kuraa ja saa hyväksytyn.
Olen miettinyt että siirryn yliopistoon mutta sitten pitäisi vaihtaa alaa, sillä tätä Alaa ei opeteta kotipaikkakunnan yliopistossa ja nyt muutto ei mahdollinen :/
Menin amk tasoiseen sillä kiinnostava ala ja ajattelin että kuitenkin hieman lyhyempi kuin yliopistokoulutus.

Kommentit (103)

Vierailija
1/103 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amk ei olekaan mikään korkeakoulu

Vierailija
2/103 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda suosiolla yliopistoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/103 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistoissa nykyään ihan samanlaista, kiitos Sanni.

Vierailija
4/103 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman olen huomannut. Itsekin opiskelen amk ssa. Kirjatentteihin on neljä kirjaa luettavana, luen niistä kaksi ja saan tenteistä nelosia.. Joku ei täsmää. Hyviä numeroita saa todella pienellä työllä. Mutta yhden neuvon annan sinulle, keskity omaan tekemiseen. Ei ole sinun tehtäväsi arvioida muiden tekemiä töitä.

Vierailija
5/103 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä opettajat ovat nykyään? Meidän opettajamme olivat päteviä ja kovasti jouduimme tenttimään. Koulutus kesti vain 2 lukukautta.

Me olimme jo ammatillisesti päteviä ja halusimme enää erikoistua opettajiksi kukin omalla alallamme. Se oli sinänsä helppoa, koska oli jo alallaan pätevä ja asiat olin ainakin itse jo työssäni miettinyt, eli ne olivat itsestäänselvyyksiä. Lieneekö sitten opettajien opettajat korkeatasoisempia. Mille alalle opiskelet?

Vierailija
6/103 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saman olen huomannut. Itsekin opiskelen amk ssa. Kirjatentteihin on neljä kirjaa luettavana, luen niistä kaksi ja saan tenteistä nelosia.. Joku ei täsmää. Hyviä numeroita saa todella pienellä työllä. Mutta yhden neuvon annan sinulle, keskity omaan tekemiseen. Ei ole sinun tehtäväsi arvioida muiden tekemiä töitä.

Millä alalla on näin? Ei ainakaan sos.ja terveysalalla pääse tenteistä lukematta läpi.

Vierailija
7/103 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeletko sinä sitä koulua varten?

Vierailija
8/103 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis - opiskelu on helpompaa kuin odotit sen olevan. En näe tässä mitään ongelmaa, ole tyytyväinen että pääset helpolla ja scoreta helppo tutkinto! 

Vierailija
9/103 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat sieltä mustaa valkoisella, mahdollisesti helpommalla kuin kuvitettelit. Tuossa jää mahdollisuus opetella itse ylimääräistä, jotta on paremmalla viivalla työnhaussa.

Jos opetuksen taso on surkea muutenkin kuin vaatimusten suhteen, tilanne on tietysti ikävä. Koulussa soisi olevan ihan varsinaista opetustakin, pelkän itseohjautuvuuteen kannustamisen lisäksi.

Suomi vaikuttaa kyllä olevan enenevissä määrin koulutusvastarintainen maa, joten ehkä tämäntapainen kehitys oli odotettavissa.

Vierailija
10/103 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikenlaisia pilipalilinjoja on myös yliopistossa.

Vierailija
11/103 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah. Opiskelin itse sairaanhoitajaksi vuoden.. Siirryin toiselle alalle. Ei mitään helpompaa olekaan kuin sairaanhoitajien kurssit. Työ haasteellista toki mutta sitä ei siellä koulussa opittukaan vaan harjoitteluissa.. Ihan surkeaa opetusta. Kaikki labratunnit eli potilaanhoito, näytteenoton ym. Ihan minimissä mutta sen sijaan lähitunteja käytetty joihinkin pilipali ryhmätöiden esittelyyn. Ja ne muut opiskelijat.. Apua mitä sakkia.

Vierailija
12/103 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ongelma on se,että opiskelu on sinulle liian helppoa? Eikai siinä auta kuin mahdollisesti valmistua etuajassa, hankkia haasteita muualta,opiskella itse syvällisemmin aihetta omalla ajalla tai vaihtaa kokonaan alaa.

Itse olen vain keskivertoa älyltäni,en mitään Mensan tasoa ja kyllä korkeakouluopinnot ovat haasteitakin tarjonneet. Joudun kyllä töitä tekemään että saisin hyviä arvosanoja.

Vierailija
13/103 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Siis - opiskelu on helpompaa kuin odotit sen olevan. En näe tässä mitään ongelmaa, ole tyytyväinen että pääset helpolla ja scoreta helppo tutkinto! 

Sitäpä itsekin ihmettelen näissä valituksissa, että mikä se ongelma on? Oikeastiko valitetaan siitä, että on liian helppoa?

Vierailija
14/103 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä, en nyt sano alaa sillä aika pieni ala. koko Suomessa vain muutama paikka missä pystyy opiskelemaan. Kai sitä täytyy mennä vaikka avoimeen yliopistoon ja tehdä lisäopintoja.

Ei olekaan minun asiani arvioida muiden opintoja, mutta kyllä sylettää kun nämä riman alta menijät ovat sitten hakemassa samoja työpaikkoja kanssani...

Vierailija
15/103 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät kaikki saa hyviä numeroita pienellä vaivalla.

Vierailija
16/103 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vaihtoehto on se, että hankit tutkinnon amk:sta ja haet sen jälkeen suoraan yliopiston saman alan maisteriohjelmaan. Tällöin on mahdollisuus valmistua maisteriksi amk-tutkinnon jälkeen kahden vuoden lisäopinnoilla.

Toki opintomenestyksen amk:ssa pitää olla hyvä, jotta olisi mahdollisuuksia tulla valituksi.

Vierailija
17/103 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikenlaisia pilipalilinjoja on myös yliopistossa.

Joskus olen ollut yhtä lapsenuskoinen kuin sinäkin, kunnes selvisi että yliopistot on eräänlaista akateemista pelleteatteria: kaikesta tutkimuksesta korkeintaan prosentti tavalla tai toisella jotensakin hyödyllistä, loput puuta heinää, mm. ns. opinnäytettä ja näyttöä hlön X ajalta Y tekemistä ns. tutkimuksista uransa, virkansa, apurahansa tms. varmistamiseksi.

Siinä on instituutio, missä haaskataan veronmaksajien rahoja todella surutta.

Vierailija
18/103 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Sitäpä itsekin ihmettelen näissä valituksissa, että mikä se ongelma on? Oikeastiko valitetaan siitä, että on liian helppoa?

Ongelma on minulla ainakin se, että kun menen korkeakouluun, odotan että pääsen tekemään kunnolla työtä, sillä asenteella, että nyt on otettava itseään niskasta kiinni ja tehdä asiat täysillä ja mahdollisimman hyvin. Kun siitä työstä ei saa palkintoa ja kun vähemmälläkin pääsee hyvään lopputulokseen, alan taas ottamaan opiskelun liian kevyesti, mikä ei taas edistä omaa kehitystä millään tavalla.

Vierailija
19/103 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kuule siellä yliopistossa kummene. Parhaillaan opiskelen yliopistossa ja ei mitään eroa noihin AMK:n opetuksiin / kursseihin. Tuossahan noita opintoja vasemmalla kädellä tehden tippuu...

Vierailija
20/103 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Ongelma on minulla ainakin se, että kun menen korkeakouluun, odotan että pääsen tekemään kunnolla työtä, sillä asenteella, että nyt on otettava itseään niskasta kiinni ja tehdä asiat täysillä ja mahdollisimman hyvin. Kun siitä työstä ei saa palkintoa ja kun vähemmälläkin pääsee hyvään lopputulokseen, alan taas ottamaan opiskelun liian kevyesti, mikä ei taas edistä omaa kehitystä millään tavalla.

Eli tarvitset jonkun vahtimaan, että viitsit opiskella.

Se korkeakoulun haastavuus on myös siinä itseohjautuvuudessa. Olet itse vastuussa opinnoista ja oppimisestasi, ei se koulun syytä ole jos menet mistä aita on matalin vain koska siihen on mahdollisuus.