Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Surettaa. Hyvän ystäväni mies epäilee isyyttään, koska vauva on" tumma". Koetin kertoa omasta lapsestani, jolla oli vauvana

Vierailija
02.01.2019 |

Sellainen ns " Oliivi-iho (tyyliä Jennifer Lopez ) vaikka ollaan molemmat mieheni kanssa kalkkilaiva kapteeneja, noin viiden kuukauden iässä tämä tummuus alkoi haihtua.
Mutta ei ! Ystäväni mies on sitä mieltä, että lapsi on liian tumma ja kaiken lisäksi kalju vaikka heidän suvussaan syntyy tuuheatukkaisia vauveleita. Tuntuu hirveltä, kun näkee rakkaan ystävän kärsivän ja äitiyden onnen vaihtuneen alakuloon. Ei halua suostua isyystestiin, kokee sen loukkavana "Niinkuin mä olisin joku koko kylän patja, joka ei ei tiedä kuka isä on !"

Kommentit (416)

Vierailija
261/416 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi minun miehenä pitäisi luottaa siihen, että vaimo ei petä, kun kuitenkin yleistä tietoa on, että maailma on täynnä ihmisiä, jotka eivät koskaan voisi petää ja kuitenkin ovat pettäneet.

Minä en ole koskaan pettänyt, mutta en voi mennä vannomaan, etten koskaan petä. Vaimoni tuskin on koskaan pettänyt, mutta mikään ei takaa, ettei hän petä jatkossa.

Pettäminen on tutkimustenkin mukaan valtavan yleistä. Miksi ihmeessä puolisoon tulisi luottaa?

Minä ainakin lähden siitä, että tässä liitossamme mahdollisesti tullaan pettämään, sitten asia selvitetään ja jatketaan eteenpäin.

Miksi yrittäisin elää liittoa vaaleanpunaisen ideaalihattaran varjossa, kun tiedän, että olen samanlainen epätäydellinen ihminen kuin kaikki muutkin?

Aivan kuin naiset ottaisivat henkilökohtaisesti sen, että isä tahtoo varmistua, onko hän oikeasti isä.

Aika kallista elättää vaaleanpunaisen hattaran alla tumman miehen siemenestä syntynyttä bastardia.

Vierailija
262/416 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi minun miehenä pitäisi luottaa siihen, että vaimo ei petä, kun kuitenkin yleistä tietoa on, että maailma on täynnä ihmisiä, jotka eivät koskaan voisi petää ja kuitenkin ovat pettäneet.

Minä en ole koskaan pettänyt, mutta en voi mennä vannomaan, etten koskaan petä. Vaimoni tuskin on koskaan pettänyt, mutta mikään ei takaa, ettei hän petä jatkossa.

Pettäminen on tutkimustenkin mukaan valtavan yleistä. Miksi ihmeessä puolisoon tulisi luottaa?

Minä ainakin lähden siitä, että tässä liitossamme mahdollisesti tullaan pettämään, sitten asia selvitetään ja jatketaan eteenpäin.

Miksi yrittäisin elää liittoa vaaleanpunaisen ideaalihattaran varjossa, kun tiedän, että olen samanlainen epätäydellinen ihminen kuin kaikki muutkin?

Aivan kuin naiset ottaisivat henkilökohtaisesti sen, että isä tahtoo varmistua, onko hän oikeasti isä.

Tietenkään sinun ei ole mikään pakko luottaa, mutta myöskään luottamusta parisuhteessa arvostavan naisen ei tarvitse tai kannata tuon jälkeen suhteeseen jäädä. Kumpikin on vapaa valitsemaan, mitä arvostaa ja miten puolisoon suhtautuu.

Minäkin pidän pettämistä jossain määrin mahdollisena, sillä tosiaan virheisiin voi sortua aikalailla kuka vaan. Tiedän myös että avioeroja esiintyy. En elä vaaleanpunaisessa hattarassa. Mutta juuri siksihän se luottamus on niin keskeinen asia: jos voisit ihan konkreettisesti olla aina täysin 100 % varma kaikesta, ei luottamusta edes tarvittaisi. Sinähän vain tietäisit. Luottamusta tarvitaan juuri siihen, että toista ei voi eikä pidä vahtia koko ajan. 

Lisäksi edelleen, pettäminen, sen salaaminen ja isäepäilysten salaaminen mieheltä on aivan eri asia kuin tuollainen sinun kuvaamasi tilanne, joss hairahdetaan, petetään, kerrotaan se ja selvitetään asia tavalla tai toisella.

Ja ei - ei sitä voi ottaa mitenkään muuten kuin henkilökohtaisesti. Epäily kuitenkin kohdistuisi juuri minun toimintaani henkilönä.

Onneksi kaikilla on oikeus valita, millaisessa parisuhteessa haluavat olla :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/416 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina isyystesti, kaikille! Tosin nekään eivät kerro että onko se jonkun lähisukulaisen, vaikka miehen veljen.

Ei pidä luottaa keneenkään, ihmiset ovat pohjimmiltaan aina petollisia.

Vierailija
264/416 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun mies epäilisi niin komentaisin isyystestiin tsi muuten ero

Vierailija
265/416 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina isyystesti, kaikille! Tosin nekään eivät kerro että onko se jonkun lähisukulaisen, vaikka miehen veljen.

Ei pidä luottaa keneenkään, ihmiset ovat pohjimmiltaan aina petollisia.

Etenkin ne miehet kun vastuun kanto ei huvita.

Vierailija
266/416 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä miehen pitäisi aina uskoa naisen mielipidettä lapsen isästä, vaikka ei itsekään olisi ihan varma.

Mitä väliä sillä on, kuka mies lapsen on alulle saattanut? Kunhan joku maksaa äitylille elarit, jotta ei elintaso kovin alas putoa, niin kaikki on hyvin.

Yksi äityli suutahti kun mies epäili oliko se nyt seitsemännen lapsen isyyttä...aikuismaista olisi vaan teettää DNA testi. Lapsen etu nähdä isäänsä.

Vierailija
267/416 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästäkin päästäisiin, kun synnytyksen jälkeen olisi käytäntö ottaa dna näyte syntyneeltä lapselta ja oletetulta/nimetyltä isältä. 

Ei enää tarvitsisi vääntää tästä asiasta, kun testattaisiin automaattisesti heti synnytyslaitoksella.

Miksi ihmeessä verovaroista pitäis maksaa täysin turhia testejä? Suurin osa isistä on ihan oikeasti lastensa isiä. Vain hyvin pieni osa miehistä ei ole. Miksi siis verovaroja pitäis tuhlata tämän takia? Kun jo nyt miehillä on oikeus vaatia testejä ja nostaa isyyskanne jos epäilevät isyyttään. Jo nyt valtion pakollisiin menoihin otetaan velkaa ja sitä pitäis nostaa vielä vähän lisää, koska aikuiset ihmiset ei osaa hoitaa asioitaan. Heitä pitää valtion toimesta holhota vielä vähän lisää. 

Ihan juuro siksi, että naiset vetävät järjettömät kilarit, jos mies haluaa teettää isyystestin. Ja sitten itketään ja motkotetaan, että eikö toinen luota ja siinähän on sitten parisuhde aikalailla mennyttä. Eli jos mies haluaa pitää parisuhteen, ei isyystestiä kannata lähteä edes ehdottamaan. Aivan uskomatonta toimintaa taas naisilta. Loukkaannutaan, jos testi halutaan tehdä, mutta ei sekään kelpaa, että testi olisi aina pakollinen. Jos minä ikimaailmassa haluaisin lapsia niin teettäisin isyystestin ihan vain luottamuksen hengessä, miksi en teettäisi, jos en olisi miestäni pettänyt? Luulisi olevan itsestäänselvää.

Miksi muiden pitää maksaa tämä joidenkin miesten epäily? Miksei miehet maksa sitä itse? Miksi kaikki pitää tehdä valmiiksi näille miehille? Miksei nämä miehet sovi jo ennen lapsen alulle pistämistä, että ne testit sitten tehdään? Aika uskomatonta toimintaa miehiltä, aina pitäis olla muiden lompakolla. Omasta elämästä ei uskalleta ottaa vastuuta.

Tämä! Ja tätä olen jokaisessa aiheesta käydyssä keskustelussa kysynyt, mutta jostain syystä sitä vastausta ei vaan löydy. Miksi, oi miksi ei voi jo seurusteluaikana, ennen ehkäisystä luopumista puhua omista toiveista ja odotuksista? Jos isyystesti on tärkeä, niin kerro se sille kumppanille etukäteen. Jos tämä on hänelle kynnyskysymys, niin te ette selvästi sopineet toisillenne ja kummankin kannattaa etsiä sopivampi puoliso. Ei siinä sen kummempaa.

-Nainen, joka suostui isyystestiin mutta vastustaa silti niiden pakollisuutta

Minusta isyystestin luulisi olevan itsestäänselvää, jos nainen antaa miehelleen mitään arvoa. En edes tiedä ketään pariskuntaa, joka ei olisi testiä teettänyt eikä siksi, että mies olisi epäillyt naisen luotettavuutta, vaan koska näin toimii molemmin puolin välittävä suhde. Te ilmeisesti paskat välitätte omista miehistänne, jos isyyden tunnustaminen on noin iso ongelma. Tän palstan miesviha kyllä jyllää tässä ketjussa taas niin lujaa, että sääliksi käy miehiä. Ei ihme, jos lähtevät hakemaan ulkomailta vaimoa, jos kilahdatte yhdestä testistä noin paljon ja haukutte siksi kaikki miehet lyttyyn.

On varmaan ollut ihana, lämmin  ja suloinen raskausaika kaikilla näillä pariskunnilla, jotka lähtökohtaisesti ovat lähteneet siitä, että testataan, että nähdään, kenen lasta tässä odotetaan. Isukki varmaan ollut tosi kiva kaveri raskausajan ja synnytyksessäkin.

Lisäksi täällä joku huuteli DNA-pankin perään. No hyvä ajatus, siinä sitten tosin kärähtää jokainen jannu, joka muuten olisi päässyt koirana veräjästä, eli tosiaankin setvittäisiin se Lapin reissu useassa porukassa.

Nimittäin luulisi näille, jotka huutelevat, miten tärkeää miehelle on tietää, että lapsi on oma, olevan se tosi tärkeää. Eli siis myös toisin päin: ollaan varmasti valmiita ottamaan vastuu lapsesta, vaikka se tulisikin itselle vähän huonoon saumaan, kun oma vaimokin on parhaillaan raskaana. Mutta silti tietysti oma lapsi elätettäisiin ja haluttaisiin olla läsnä, eikö niin?

Vierailija
268/416 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi isyystestiä ei voisi ottaa? Ei se ketään loukkaa enää, kun epäilys on jo esitetty. Tilanne saadaan päätökseen. Ja kyllä se testi vastaan tulee, kun elatusapua määritellään.

Vierailija
269/416 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun painajainen olisi saada lapsi mustan miehen kanssa.

Oletko mies?

En ole. Olen nainen. Kysymyksesi ei anna sinusta erityisen fiksua kuvaa.

Vierailija
270/416 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sitä mieltä, että DNA -testin pitäisi olla normaali prosessi ja tehtäisiin kaikille syntyville automaattisesti. On nykyisin jo niin helppo ja halpa, ettei siitä kuluja juuri veronmaksajille koidu tai ainakin säästää toisessa kohtaa sitten saman rahan takaisin. Perustelut:

1) Kun lapsi on syntynyt, on hän oma yksilönsä jo ja hänellä on omana itsenään oikeus olla varma alkuperästään. Menee ohi vanhempien oikeuksien. Joskus vanhemmat toki välittävät vain omista oikeuksistaan ja unohtavat lapsen oikeuden totuuteen.

2) Kun prosessi on automaattinen niin parit eivät voi keskenään riitautua siitä, että onko loukkaavaa testata vai ei.

3) Elättäjäksi joutuvan miehen on saatava olla varma isyydestään. Äidin nyt tietää muutenkin.

4) Jossain kohtaa kaikki tulevat tekemään näitä kaupallisia DNA -testejä, eipä tarvitse siellä yllättyä.

Toki tiedän, että joillain äideillä on salattavaa ja eivät halua syrjähypyn paljastuvan. Toki en kannata rekisteriä, josta isää sitten etsitään, eli lähinnä vaan tarkastetaan, onko isäksi oletettu isä vai ei. Jos ei ole niin isä merkitään tuntemattomaksi. Näin vältetään liitännäisongelmat.

Vierailija
271/416 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi isyystestiä ei voisi ottaa? Ei se ketään loukkaa enää, kun epäilys on jo esitetty. Tilanne saadaan päätökseen. Ja kyllä se testi vastaan tulee, kun elatusapua määritellään.

Kyllä sen voi ottaa ja eron siinä samassa. Täällä ilmeisesti ei ymmärretä, että asia on kuten joku tuossa edellä sanoikin: eihän kyse nyt vain ole lapsen syntymästä, vaan koko sitä edeltävästä ajasta.

Siis tarkoittaa, että koko raskausajan ilmeisesti mies on elätellyt epäilystään, että nainen ei kanna hänen lastaan. Sitten se synnytyksen jälkeen purkautuu jonkun ihan älyttömän "liian tumma/liian vähän mun näköinen/ ei muistuta meidän suvun lapsia"- syyn takia. Silloin, kun nainen on heikommillaan, raskauden ja synnytyksen jälkeen.

Eli juu, ainakin minun kanssani saataisiin tilanne päätökseen kiireen vilkkaa.

Vierailija
272/416 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isyystesti pitäisi olla pakollinen.

Aivan samaa mieltä.Lisäksi pakolliseksi myös avioehto.Ja olen itse nainen.

Vierailija
273/416 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen sitä mieltä, että DNA -testin pitäisi olla normaali prosessi ja tehtäisiin kaikille syntyville automaattisesti. On nykyisin jo niin helppo ja halpa, ettei siitä kuluja juuri veronmaksajille koidu tai ainakin säästää toisessa kohtaa sitten saman rahan takaisin. Perustelut:

1) Kun lapsi on syntynyt, on hän oma yksilönsä jo ja hänellä on omana itsenään oikeus olla varma alkuperästään. Menee ohi vanhempien oikeuksien. Joskus vanhemmat toki välittävät vain omista oikeuksistaan ja unohtavat lapsen oikeuden totuuteen.

2) Kun prosessi on automaattinen niin parit eivät voi keskenään riitautua siitä, että onko loukkaavaa testata vai ei.

3) Elättäjäksi joutuvan miehen on saatava olla varma isyydestään. Äidin nyt tietää muutenkin.

4) Jossain kohtaa kaikki tulevat tekemään näitä kaupallisia DNA -testejä, eipä tarvitse siellä yllättyä.

Toki tiedän, että joillain äideillä on salattavaa ja eivät halua syrjähypyn paljastuvan. Toki en kannata rekisteriä, josta isää sitten etsitään, eli lähinnä vaan tarkastetaan, onko isäksi oletettu isä vai ei. Jos ei ole niin isä merkitään tuntemattomaksi. Näin vältetään liitännäisongelmat.

Olet epälooginen. Jos lapsen oikeudet ovat etusijalla, se tarkoittaa, että hän saa todellakin tietää molemmat biologiset vanhempansa. Ihan riippumatta siitä, että isälle voi tulla tästä "liitännäisongelmia". Millä perusteella - oletuksella, että et tahallasi provoa - olet sitä mieltä, että lapsen isän pitäisi jäädä selvittämättä siinä tapauksessa, että hän ei ole oletettu isä?

Toisin sanoen: kannatat, että naiset jäävät kiinni syrjähypyistään, mutta et kannata sitä, että miehet joutuvat vastuuseen paneskeluistaan.  Epämääräinen on tämä "lapsen etu".

Jokaisella lapsella on oikeus elatukseen molemmilta vanhemmilta. Jos siis testit automaattisiksi, niin tottakai automaattiseksi myös isän etsintä.

Vierailija
274/416 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas ihme periaatekiistoja. Jos mieheni haluaisi lapsestamme isyystestin, antaisin hänen ihan itse ottaa ja hoitaa sen, koska olen varma tuloksesta enkä koe sille itse tarvetta. Ja jos tulos olisikin joku muu, niin silloin tulisi hyvästä syystä ruumiita, koska sitten siitos on tapahtunut kun olen ollut huumattuna. Olen aina hieman pitänyt erikoisena, että jotkut eivät suostu isyystestiin tuolla verukkeella, koska toisaalta miehellä on oikeus tietää. Toisaalta masennus saattaa myös oireilla miehillä noin, että lapsi tuntuu vieraalta.  

Kotipaikkakunnallani syntyi myös erääseen perheeseen lapsi, joka onneksi muistutti vauvana hyvin paljon äitiään vaikka oli poika. Isä oli perisuomalainen lihava vaalea karju, mutta ilmeisen tyhmä ja välinpitämätön. Myöhemmin parikymppisenä kun poika seisoi ulkomaalaissakin keskellä, en tunnistanut häntä ennen kuin äitini sanoi että sehän on "Niko". Mitään piirteitä sisarusten ja isänsä kanssa ei ole, on pieni, tumma ja hyvin tummakarvainen tyyppi. 

Vierailija
275/416 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen ns " Oliivi-iho (tyyliä Jennifer Lopez ) vaikka ollaan molemmat mieheni kanssa kalkkilaiva kapteeneja, noin viiden kuukauden iässä tämä tummuus alkoi haihtua.

Mutta ei ! Ystäväni mies on sitä mieltä, että lapsi on liian tumma ja kaiken lisäksi kalju vaikka heidän suvussaan syntyy tuuheatukkaisia vauveleita. Tuntuu hirveltä, kun näkee rakkaan ystävän kärsivän ja äitiyden onnen vaihtuneen alakuloon. Ei halua suostua isyystestiin, kokee sen loukkavana "Niinkuin mä olisin joku koko kylän patja, joka ei ei tiedä kuka isä on !"

Myös mun esikoinen oli tumma ja paksutukkainen ja vähän tummempi iho syntyessä. Kun syntymätukka lähti niin perusvaalea tukka kasvoi tilalle. Sinisilmäinen ja vaalea suomineito tuli. Tuo tumma iho voi tulla siitäkin että äidin verenkierto ja hapensaanti ollut hyvää. Kävelin lähes joka päivä raskausajan sellaiset 7-10 km. Tyttö sai 10/10 pisteet syntyessään 😊

Huutista kun joku heittää nuo 10/10 pisteet tiskiin, kun ne päättyvät yhdeksään..:D 

Vierailija
276/416 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastasyntyneet on yleensä isänsä näköisiä. Minkälaiset kasvonpiirteet lapsella on?

Juu no meidän kolme lasta on olleet kaikki syntyessään täysin itsensä näköisiä, eikä oikeastaan yhtään kummankaan vanhemman. Lisäksi ovat sen verran erinäköisiä keskenään, että en usko että väkijoukosta kukaan osaisi poimia noita sisaruksiksi. Ja kaikilla on samat vanhemmat.

Vierailija
277/416 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös mun esikoinen oli tumma ja paksutukkainen ja vähän tummempi iho syntyessä. Kun syntymätukka lähti niin perusvaalea tukka kasvoi tilalle. Sinisilmäinen ja vaalea suomineito tuli. Tuo tumma iho voi tulla siitäkin että äidin verenkierto ja hapensaanti ollut hyvää. Kävelin lähes joka päivä raskausajan sellaiset 7-10 km. Tyttö sai 10/10 pisteet syntyessään 😊

Huutista kun joku heittää nuo 10/10 pisteet tiskiin, kun ne päättyvät yhdeksään..:D 

Kyllä mä ainakin sain 10 pistettä. Tosin kätilö sanoi että antoi kymmennen pisteen äidin reippaudesta. Olin katsos hyvä synnyttäjä.

Vierailija
278/416 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän pääty.

Vierailija
279/416 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta vanhemmuuden kuluja et haluaisi tasan jaettavaksi kaikkien työnantajien kesken taikka vanhempainvapaiden jakoa tasan tai 6+6+6-mallilla?

Eli naisille vaan turpaan vanhemmuudessa edelleen? Mistä näin tyhmiä NAISIA sikiää?

Vierailija
280/416 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerropas vielä, mitä tähän pakolliseen avioehtoon sisältyisi? Nykyään kun sen sisällön saa puolisot päättää vapaasti, jos sellaisen ylipäätään haluavat, mutta sinä ilmeisesti tietäisit paremmin, mitä kenenkin pitäisi avioehdossa sopia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä