Huonojen vanhempien tunnustukset (peukutusketju)
Tunnustetaan, missä on tullut mentyä kasvatusoppaiden, palstamammojen, Jari Sinkkosen tai itse Paavin kasvatusneuvojen vastaisesti. Ei selityksiä, pelkkä tunnustus.
Lisäksi:
nuoli ylös = olen sortunut samaan
nuoli alas = ei tule kuuloonkaan
Aloitan:
Lapseni saavat toisinaan katsoa piirrettyjä ja pelata reilusti yli 2 tuntia päivässä.
Kommentit (69)
Työpäivän aikana tulee ikävä lasta, sitten kun haen hänet hoidosta ja ensimmäisen tunnin aikana ollaan väännetty jo ties mistä niin unelmoin yksinäisyydestä ja hiljaisuudesta ja toivon yöuniajan tulevan nopeasti.
Komennan koiraa välillä vahingossa kuopuksen nimellä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä lapsi saa katsoa sairaspäivinään koulun oppiaineita käsitteleviä videoita Areenan Vetamixista kun on kipeänä eikä ole pakotettu pähkäilemään läksyjään koulukirjojen mukaan. Pääasia, että pysytään edes suunnilleen samoissa aiheissa kuin koulun lukujärjestyksessäkin.
Huonon vanhemman tunnustus on tässä se, että lapsesi ei saa edes rauhassa sairastaa, vaan laitat opiskelemaan, kun on poissa koulusta. En minäkään tee töitä, jos olen sairaslomalla. Ne läksyt ehtii ja kuuluu tehdä sitten, kun vointi sallii.
Mun mielestä kuulostaa myös aikamoiselta suorittamiselta ja tämä oli toistaiseksi ainoa viesti joka herätti ihan säälintunteita lasta kohtaan :(
Annan lunappeja ja joskus tukistan, olen alkoholi- ja nettiriippuvainen. En jaksaisi edes hakea lapsia päiväkodista kotiin. Lisäksi annan lasten syödä karkkeja joka päivä. Olen sentään korkeasti koulutettu ja tuloni ovat 5500 e/kk.
Meidän lapset pesee hampaat vain iltaisin. Reikiä ei onneksi ole tullut. Aamut on vaan niin kaaosta etten saa tätä onnistumaan.
Laitoin esikoisen (1v 2kk) päiväkotiin, kun sain vauvan. Kadun kyllä tätä, mutta ei voi minkään.
Olen alkoholisti, psyykelääkkeiden syöjä ja av-riippuvainen, kuten joka toinen av-mammoista. Hermot aina kireällä. Siinä lapsille kestämistä. :)
Inhottavaa! Millaiset ihmiset jättävät lastensa hampaista huolehtimisen aivan puolitiehen?!? Vastenmielistä.
Olen nipistänyt lasta hänen nipistettyä minua...
Vierailija kirjoitti:
Inhottavaa! Millaiset ihmiset jättävät lastensa hampaista huolehtimisen aivan puolitiehen?!? Vastenmielistä.
Öh, huonot, kuten otsikosta ilmenee?
Vierailija kirjoitti:
Puolustukseksi tosiaan kerrottava että vanhempi on jo 9 v. Eikä ole reikiä. Joten ei tunnu niin suurelta epäonnistumiselta.
Minä aloin aikoinaan pestä hampaat aamuisin vasta yläasteella, ja hyvät hampaat on olleetkin. Silti minulla oli ihan hyvät vanhemmat. Nykyään elämä on pelkkää suorittamista, tee sitä tee tätä tai kuolema korjaa. Relatkaa hyvät ihmiset.
Kyllä meilläkin jää usein aamupesu lasten hampaille tekemättä. Aamut on niin kaaosta että en muista/ehdi sitä. Nykyään vähän paremmin kun ovat sen verran isoja, että voin lykätä harjan niille itselleen käteen (4v ja 6v).
Iltapesut ei jää koskaan välistä ja aikuinen pesee ne aina iltaisin.
Joo, koen tästä huonoa omaatuntoa. Sitähän tässä ketjussa kysyttiin että missä asiassa olet p*ska.
Ollaan riidelty pitkään ja monesti kotona lasten hereillä ollessa. Silloin lapset katsovat ohjelmia... Onneksi syksyn myrskyt on nyt vihdoin nujerrettu ja onnellisempi arki voi jatkua!
Nukun aamulla pitkään ja sanon isommalle (8v) että laittaa pienemmälle (+2v) muroja ja tv:n :D
Nyt juon toista kuppia kahvia ja lapset töllöttää ruutuja. Loma!
En jaksa joka päivä kerätä lapsen leluja, vaan kerään ne siivouspäivänä ennen imurointia.
Kun jostain raivostuttavasta pimpotus lelusta loppuu patteri, saatan väittää sen menneen rikki, enkä vaihda pattereita.
Lapset katsovat piirrettyjä aamut ja tulevat sanomaan, kun on nälkä. Minä nukun.
Lapset syövät usein aamupalan matkalla päiväkotiin, koska aina tulee kiire.
Minulla on kolme lasta, enkä aina muista heidän nimiä oikein. Jos on asiaa Maijalle, saatan sanoa "Matti eiku Mikko eiku Maija". Joskus tätä välttääkseni sanon "tyttö", jos on asiaa sille ainoalle tytölle 🙈😂