Huonojen vanhempien tunnustukset (peukutusketju)
Tunnustetaan, missä on tullut mentyä kasvatusoppaiden, palstamammojen, Jari Sinkkosen tai itse Paavin kasvatusneuvojen vastaisesti. Ei selityksiä, pelkkä tunnustus.
Lisäksi:
nuoli ylös = olen sortunut samaan
nuoli alas = ei tule kuuloonkaan
Aloitan:
Lapseni saavat toisinaan katsoa piirrettyjä ja pelata reilusti yli 2 tuntia päivässä.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Olen huutanut ja kiroillut uhmaikäiselle. Kahdesti olen läpsäissyt niin, että säikähti. (Eka kerralla potki sisarusvaunussa vuoden ikäistä siskoaan selkään, toka kerralla tönäisi tahallaan siskon maahan niin, että tämä löi etuhampaat lattiaan ja tuli verta. Läpsäisyjä edelsi useita kymmeniä sanallisia kieltoja ja lapsen tasolla annettuja puhutteluja, joista ei ollut apua.) Omatunto soimaa.
Hyi
Vierailija kirjoitti:
Olen huutanut ja kiroillut uhmaikäiselle. Kahdesti olen läpsäissyt niin, että säikähti. (Eka kerralla potki sisarusvaunussa vuoden ikäistä siskoaan selkään, toka kerralla tönäisi tahallaan siskon maahan niin, että tämä löi etuhampaat lattiaan ja tuli verta. Läpsäisyjä edelsi useita kymmeniä sanallisia kieltoja ja lapsen tasolla annettuja puhutteluja, joista ei ollut apua.) Omatunto soimaa.
Minä olisin varmaan antanut kunnon tukkapöllyn tuossa vaiheessa!
En kääri/viikkaa puhtaita vaatteita kaappiin kuin hyvin harvoin. Yleensä ne lojuvat puhtaina kasoissa ja päätyvät lasten päälle ryttyisinä, mutta sentään puhtaina.
Pääsen jatkuvasti miehelleni hänen tehdessään lastenhoitotoimia siitä, miten ne tulisi tehdä - ei hajuakaan mistään vanhempien yhteisestä rintamasta.
Vierailija kirjoitti:
En kääri/viikkaa puhtaita vaatteita kaappiin kuin hyvin harvoin. Yleensä ne lojuvat puhtaina kasoissa ja päätyvät lasten päälle ryttyisinä, mutta sentään puhtaina.
Minä Viikkaan kun tulevat pesusta, mutta alle puoleen tuntiin 3v on repinyt ne kaapista lattialle, tämän jälkeen vaan ruttaan takaisin.
Joinain päivinä kun kuopus nukkuu päiväunia (aina 3h) niin esikoisen kanssa katsomme telkkaria ja usein syömme jotain herkkuja. Kun lasten isä tulee kotiin niin juuri sitä ennen menen muka esim.täyttämään astianpesukonetta ja sitten sanon miehelle kuinka rankka päivä on ollut ja saanko ottaa vartin tirsat.
En vaadi juuri koskaan lastani siivoamaan jälkiä tai auttamaan kotitöissä. Teen ne mieluummin itse, jotta voin olla tyytyväinen tulokseen ja saan tehtyä ne nopeammin.
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti, missä maailmassa on huonoa vanhemmuutta jos ei ulkoilu JOKA PÄIVÄ, rästit tehdään vasta voinnin salliessa ja suosituksista joustetaan kokonaisuuden valossa?
Häh? Miksi ihmeessä kipeänä pitäisi ruveta läksyjä tekemään, et säkään varmaan sairaana mieti työjuttuja (tai ehkä mutta ei lasten tarvis)