Huonojen vanhempien tunnustukset (peukutusketju)
Tunnustetaan, missä on tullut mentyä kasvatusoppaiden, palstamammojen, Jari Sinkkosen tai itse Paavin kasvatusneuvojen vastaisesti. Ei selityksiä, pelkkä tunnustus.
Lisäksi:
nuoli ylös = olen sortunut samaan
nuoli alas = ei tule kuuloonkaan
Aloitan:
Lapseni saavat toisinaan katsoa piirrettyjä ja pelata reilusti yli 2 tuntia päivässä.
Kommentit (69)
Välillä unohdan kokonaan vaihtaa taaperon vaipan. Huomaan sen sitten kun housut meinaa vaipan painosta pudota.
Vierailija kirjoitti:
Lapsillani on jostain syystä yllättävän paljon Mäkkäristä saatuja leluja
Meillä on lähes aina Rax-ilmapallo. Mutta puolustuksekseni sanottakoon että ne pallon on hiivatin sitkeitä ja Raxissa kohtuullinen salaattitarjonta.
Annan taaperon katsoa lastenohjelmia, jotta saisin olla rauhassa.
Lasten ollessa alle kouluikäisiä, en jaksanut joka ilta lukea iltasatua tai laulaa unilauluja.
Mieheni vetää muutaman pvän kaatokännit joka viikonloppu, mutten tahdo erota.
No täältä tulee kyllä kaikkien syyllistymisten äiti:
Olen mennyt mukaan lapsen uhmakohtaukseen tunteella ja ottanut liian kovaa hänestä kiinni. Ja todellakin olen sillä hetkellä ymmärtänyt, että käytän enemmän voimaa kuin tarvisi.
Vierailija kirjoitti:
Olen usein vain tainnuttanut lapsen rinta suussa uneen, enkä ole jaksanut tassutella/hyssytellä.
Teen tätä tällä hetkellä :)
En jaksa aina tehdä aamupesuja.
Käytän kiristystä, uhkailua ja lahjontaa. Ennen joulua pelottelen sillä että tontut kurkkii.
Huudan väsyneenä lapsen kanssa kilpaa illan nukkumaanmenouhmassa. (Ei muuten toimi.)
Mietin lasten harrastukset sen mukaan mihin ja miten usein viitsin kuljettaa
En pessyt tissitakiaisen hampaita imetysaikana kuin 1x/vrk. Vieläkin jää välillä aamun hammaspesu väliin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä lapsi saa katsoa sairaspäivinään koulun oppiaineita käsitteleviä videoita Areenan Vetamixista kun on kipeänä eikä ole pakotettu pähkäilemään läksyjään koulukirjojen mukaan. Pääasia, että pysytään edes suunnilleen samoissa aiheissa kuin koulun lukujärjestyksessäkin.
Huonon vanhemman tunnustus on tässä se, että lapsesi ei saa edes rauhassa sairastaa, vaan laitat opiskelemaan, kun on poissa koulusta. En minäkään tee töitä, jos olen sairaslomalla. Ne läksyt ehtii ja kuuluu tehdä sitten, kun vointi sallii.
Pantiin samassa sängyssä jossa vauva nukkui (eikä vain yhtä kertaa)
Juon lähes joka ilta monta annosta alkoholia, syötän lapsille pelkkää einesruokaa, lapset pelaa kaiket päivät, laitoin 1v:n päiväkotiin +muut lapset, jotta voin olla monta tuntia päivässä netissä. Siinä muutamia :)
Viikonloput lapset ovat mummolassa jotta pääsen viettämään omaa aikaa. Onneksi muistan hehkuttaa aina instassa ihania lapsiani ja laittaa heistä kivoja kuvia sinne :)
Kuopus nukkuu edelleen vieressä, on 6v. On oma huone ja sänky, mutta tykkää mieluummin nukkua äidin vieressä.
Yöimetin yhtä kauan kuin imetys jatkui (1v), sillä en jaksanut unikouluja tms. Väsytti liikaa. Halusin vain nukkua, vaikka sitten vauva vieressä tissi suussa.
Vierailija kirjoitti:
En pessyt tissitakiaisen hampaita imetysaikana kuin 1x/vrk. Vieläkin jää välillä aamun hammaspesu väliin.
Minä käytännössä aloin muistamaan aamun hammaspesut kunnolla systemaattisesti vasta kun sai alkaa pesemään aamuin illoin hammastahnalla, eli 3-vuotiaana.
Lomalla menee useita päiviä, etten jaksa pestä leikki-ikäisten hampaita. Mulloinkin pesen vain aamulla.
En osallistu millään tavalla lasten koulunkäyntiin enkä lue wilmaa