Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te olisitte ymmärtäneet tämän tilanteen? (Väärinkäsitys ystävän kanssa)

Vierailija
01.01.2019 |

Vilpittömästi kysyn. Olin ystävän kanssa sopinut pidempi aika sitten, että voitaisiin mennä joululomalla Flamingoon. Mulla on 3 alle 8-vuotiasta lasta ja olin kaverille etukäteen sanonut, että lapset ilman muuta tulevat mukaan, mutta aikuisseuraa kaipaisin myös. Tämä oli kaverille ok ja asia miekestäni ymmärretty.

Tänään mentiin Flamingoon, oltiin oltu ehkä yhdessä 15 min vesipuiston puolella kun ystävä sanoi, että kauhea meteli, haluaa mennä span puolelle. Ja sinne paineli, en edes tajunnut että oli ostanut k18 spa-alueelle lipun vaikka tiesi kyllä etten mä voi lasten takia tulla sinne. Kaveri oli span puolella ehkä reilun tunnin, sitten tuli takaisin ja taas kauhea taivastelu että miten täällä onkin niin kova meteli ja ruuhkaa. Käytiin yhdessä syömässä välipalaa ja sanoin, että on vähän tylsää olla yksin lastenaltaan reunalla ja voisiko hän jäädä mun kanssa vesipuiston puolelle. Välipalan jälkeen kaveri oli ehkä jonkun 10 min meidän porukassa, sitten häipyi taas spahan. Seuraavan kerran nähtiinkin sitten pukuhuoneiden suihkuilla.

Oonko loukkaantunut turhasta, vai miksi mua ärsyttää ja jopa loukkaa että kaveri paineli useammaksi tunniksi k18 spahan ja jätti mut yksin lasten kanssa pienten altaalle? Nimenomaan oli ollut puhe, että mennään yhdessä, voidaan vaihtaa kuulumiset kun ei olla nähty aikoihin jne. Jos olisin tiennyt, että hän jättää mut suurimmaksi osaksi yksin, olisin mennyt miehen kanssa. Ystäväni oli kuulemma oikein tyytyväinen reissuun, kommentoi että pitäis käydä useemminkin. En osannut/uskaltanyt sanoa hänelle suoraan, miten paljon mua harmitti yksin jättäminen mutta toista kertaa en lähde hänen kanssaan Flamingoon tms.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tökeröä käytöstä kaverilta.

Vierailija
2/36 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin minäkin närkästynyt tuollaisesta käytöksestä. Ota asia suoraan puheeksi, muuten tuo juttu kaivaa sinua itseäsi, ei ystävääsi. Asiallisesti keskustellen hoidat jutun. Sitten voi ystävyys taas jatkua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän harmistuksen, mutta onko se lastenaltaan reuna kuitenkaan paras paikka vaihtaa kuulumisia, koska meteli ymmärrettävästi kova ja sinun pitäisi pystyä vahtimaan samalla myös lapsiasi.

Vierailija
4/36 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen Flamingossa käynyt ja onhan se meteli aivan hirveä! Lapsi meni hoitoon silloin, kun haluttiin miehen kanssa viettää pariskunta-aikaa. Onneksi spa oli ihana:) Ei varmaan sun kaveri ymmärtänyt, että mitä siellä tapahtuu ja miten hirveä se meteli on. En mäkään tiennyt ennen kuin itse kävin siellä.

Vierailija
5/36 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kaveri lähti kuitenkin sun kanssa, söi välipalaakin ja vietti edes osan aikaa. Eikös liputkin ole aika kalliit? Ihan ymmärrettävää, että tekee sitä mitä tykkää..

Vierailija
6/36 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on oikeasti kova mekkala, itsellä kävi korviin

Vierailija
7/36 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän molempia. Ehdittehän te jutellakin ja viettää yhdessä aikaa. Liput kuitenkin aika hinnakkaat, niin kaverisi ehkä halusi nauttiakin kylpylässä. Hän ei ehkä ollut ymmärtänyt, että odotit hänen osallistuvan lasten kanssa olemiseenkin, vaan että meette yhdessä ja sitten teette omianne. Itse en olisi "sun ehdoilla" lapsettomana halunnut mukaan, mutta jos olisi ollut tuollainen vaihtoehto, että välillä pääsee spa'han, no, olisin voinut tehdä samoin.

Eli kuten sanoit, väärinkäsitys. Anna olla, ei vaan enää kylpyläreissuja, muissa yhteyksissä tapailette.

Vierailija
8/36 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kävin, toista kertaa ei tarvi.

Lasten puolella kauhea melu ja mekkala.

Span puolella kauhea melu ja mekkala ja jonot (venäläisiä täynnä).

Never again.

Vierailija
9/36 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisittehan te voineet vuorotella, että molemmat pääsee vuorollaan hälinästä pois k18-puolelle? Tyyliin 45min molemmille ja loppuaika porukalla?

Vierailija
10/36 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisittehan te voineet vuorotella, että molemmat pääsee vuorollaan hälinästä pois k18-puolelle? Tyyliin 45min molemmille ja loppuaika porukalla?

En minä ainakaan vahdi kaverin kolmea alle 8-vuotiasta vesipuistossa ilman kunnon korvausta. 

Vierailija
11/36 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on lapsia ja silti en ottaisi ystävän tai edes sisarukseni kolmea lasta vastuulleni 45 minuutiksi ruuhkaisessa kylpylässä! Kohtuutonta odottaa kaverilta, että hän käyttäisi kalliista lipustaan ja ajastaan isoa osaa noin stressaavaan hommaan. Enkä kolmen lapsen äitinä ottaisi vastaan edes tarjousta tuollaisesta muilta kuin lasten toiselta vanhemmalta.

Vierailija
12/36 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisista vastauksista. Yritän ymmärtää ystävääni myös, esim kuten joku kommentoi niin on kalliit liput. Toisaalta ystäväni olisi päässyt halvemmalla jos olisi alunperin ottanut vaan lipun vesipuiston puolelle. Melun ja ruuhkan myönnän myös, mutta toisaalta juuri sen takia olisin kaivannut itselleni aikuisseuraa vaikka muuten tykkäänkin touhuta lasten kanssa.

Ap

Vierailija
13/36 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan vahdi kaverin kolmea alle 8-vuotiasta vesipuistossa ilman kunnon korvausta. 

Mä en vahtisi edes korvauksen kanssa vieraita uimataidottomia lapsia yksin muuta kun vessakäynnin tai jonkun muun ihan pikaisen hetken ajan.

Vierailija
14/36 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin luultavasti vain ollut hyvilläni että saatiin vaihtaa kuulumiset siinä sivussa kun molemmat sai tehdä myös asioita joiden vuoksi kylpylässä halusi olla. Olisi ollut aika ikävää jos ystävän olisi lasteni vuoksi pitänyt vain istuskella vieressäni lastenaltaan reunalla.

Vierailija
15/36 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän olisi ollut suoraan sanottuna ihanaa ja rentouttavaa, mutta en olisi kyllä kehdannut ehdottaa, tai sitten mun olisi pitänyt maksaa kaverin pääsymaksu vähintäänkin. Toisaalta jos olisin ollut erään hyvän ”mammakaverini” kanssa siten että molemmilla lapset mukana, niin silloin ehkä.

Ap

Vierailija
16/36 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö mies olisi voinut nytkin tulla mukaan jotta sinä olisit voinut viettää aikaa välillä myös ystävän kanssa span puolella?

Vierailija
17/36 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on lapsia ja silti en ottaisi ystävän tai edes sisarukseni kolmea lasta vastuulleni 45 minuutiksi ruuhkaisessa kylpylässä! Kohtuutonta odottaa kaverilta, että hän käyttäisi kalliista lipustaan ja ajastaan isoa osaa noin stressaavaan hommaan. Enkä kolmen lapsen äitinä ottaisi vastaan edes tarjousta tuollaisesta muilta kuin lasten toiselta vanhemmalta.

Kyllä, juuri näin. Lisäksi en edes lähtisi ruuhkaiseen kylpylään niin, että kolme lastani olisi 45 min yhden aikuisen valvonnassa. Jokaista uimataidotonta kohti pitää olla yksi uimataitoinen aikuinen. Rauhallinen uimahalli menee yksin kahden uimataidottoman lapsen kanssa, mutta ei mikään vesipuisto jouluruuhkissa.

Vierailija
18/36 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä lapsettomana maksan oman kylpyläreissuni, oletan kyllä että voin viettää aikaa ilman lapsia, vaikka kaverini olisi omansa mukaansa ottanutkin. Ei mulle tulisi varmaan edes mieleen, että kaveri olettaisi mun istuvan lastenaltaan reunalla koko reissun ajan. Ymmärrän kyllä sinuakin että sinulla oli tylsää yksinäsi.

Väärinkäsitys tässä on varmaan ollut molemminpuolinen. Kumpikin teistä on olettanut että toinen toimii kuten itse haluaisi tämän toimivan eikä niin nyt sitten käynytkään. Älkää enää menkö kylpylään yhdessä ainakaan lasten kanssa. Varsinkin jos on tarkoitus vaihtaa kuulumisia. Eihän niitä mitenkään ehdi kunnolla vaihtamaan, jos istuu koko ajan hirveässä metelissä lapsia vahtimassa.

Vierailija
19/36 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä oli molemmilla varmaan täysin eri käsitys siitä mikä kylpyläreissun tarkoitus oli. En loukkaantuisi tuollaisesta, vaan näkisin tätä ystävää täysin eri merkeissä jatkossa.

Jos ei ole omia lapsia, ei osaa asettua samalla tavalla äiti-ihmisen asemaan ja seurankaipuuseen.

Vierailija
20/36 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa sopia etukäteen tarkemmin. Voit sanoa suoraan kaverille että että edellytät että hän ei mene k-18 alueelle tai pahoitat mielesi. Sitten näet ymmärtääkö hän pointtisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä