Miksi et seurustele?
Suomessa on paljon sinkkuja ja se on joidenkin mielestä ongelma. Kerrotaan toisillemme miksi ei olla suhteessa. Yleisin on varmasti se, että ei ole löytynyt ketään.
Itse en seurustele siksi, koska en ole koskaan seurustellut. Ylä-aste aikoina olin kiusattu, paha akne ja lievä ylipaino. Itsetunto tuhoutui jne. Samaan aikaan olisi pitänyt saada niitä ensimmäisiä seurustelukokemuksia. Olin melkein koko koulusta ainoa joka ei seurustellut. Kerran uskalsin käydä diskossa ja sieltä mut naurettiin pihalle. Tuntui pahalta, mulle tehtiin selväksi etten kelpaa.
Amiksessa olin masentunut ja en jaksanut edes miettiä seurusteluhommia. Sen hoidin läpi jotenkuten. Sitten olin jo täysi-ikäinen ja seurustelukokemuksia tai muuta siihen liittyvää 0.
Eli en kasvanut suhteeseen siinä "kriittisimmässä" iässä, en osaa kaivata sellaista mitä ei ole koskaan ollut. Olen nyt +20v ja tuntuisi tyhmältä alkaa seurustella tässä iässä vain pelkän seurustelun takia. Se kuuluu enempi sinne teini-ikään "harjoittelusuhteeksi".
Miksi pitäisikään seurustella jos ei ihastu tai koe mitään tunteita ketään kohtaan? Nykyään ulkonäössäni tai sosiaalisissa taidoissa ei ole mitään vikaa eli saisin suhteen jos haluaisin. En vain näe siinä mitään pointtia.
Kommentit (2052)
En ole löytänyt sopivaa seurustelukumppania.
Koska olen eroperheen lapsi ja huonoja kokemuksia omista parisuhteista. Fyysistä ja henkistä väkivaltaa, pettämistä. Parisuhteet vain heikentävät hyvinvointia ja mielenterveyttä. En myöskään halua lapsia, joten seurustelu ei senkään takia ole välttämätöntä.
En seurustele kun ei ole seurustelukumppania. Vasta oon eronnut aivan helvetin pskasta suhteesta ja nyt olen aika varovainen. En kauheasti haaveile rakastumisesta näin eronneena äitinä. Lapset on onneksi aika isoja eli ei sido mitenkään kokonaan kotiin moneksi vuodeksi. Haaveilen kyllä, että joskus vielä rakastun ja se kestäisi. Onneksi pääsin tosta pskapäästä eroon, joka ei rakastanut. Nyt keskityn vähän muihin asioihin.
Olen rumaksi sanottu. Minulle on myös todettu " ettei meillä ole mitään yhteistä."63
Ei ole tullut vastaan naista jonka kanssa olisi vastakaikua niin paljon.
Seurustelen vain jos on rakkautta.
Ei kiinnosta. Viihdyn oikein hyvin itsekseni.
Jos on ruma ja lihava, niin pitäisi olla edes nöyrä ja tyhmä luonne, mutta ei ole sitäkään. Siksi.
Sain sen verran siipeeni edellisessä suhteessa että nyt vain elän ja ihmettelen.
Koska en saa sitä kenet haluan, niin en huoli ketään muutakaan!
On tässä vuosien mittaan huomattu, suhteet loppuu ennen kuin ne edes alkaa. Näin ollen voin sanoa ihan suoraan, etten jaksa enää yrittää. Kaiken lisäksi viihdyn ihan hyvin yksinkin, joten miksi vaivata päätään moisella.
Luovutin jo vuosia sitten, olen pyyhkinyt koko asian pois mielestä eikä edes vaivaa minua enää
Koko elämäni minua on kohdeltu kuin p*skaa. Yksin ei saa väkivaltaa, pettämistä eikä valehtelua osakseen.
Mulla on ollut vain kaksi huonoa lyhytkestoista parisuhdetta elämäni aikana. Kolmatta huonoa parisuhdetta en lähde enää kokeilemaan. Olen viihtynyt pitkään yksin. En usko enää pariutuvani, vaikka never say never. Mulla on maailman ihanimmat aikuiset lapset. Isovanhempi en ole, enkä sitä välttämättä odotakaan, sillä se on lasteni ratkaisu. Jos saan lapsenlapsia se on tietysti ihaninta maailmassa. Mutta se on lasteni ratkaisu, ei minun.
No vaikea löytää ihmistä jolla on samat arvot ja suht samat tulevaisuuden suunnitelmat. Osa on paperilla hyviä mutta puuttuu se yhteys ja vetovoima.
Myös aikaisemmin en tuntenut itseäni, arvostanut tarpeeksi itseäni ja en tiennyt minkälaisen miehen haluan,
joten tuhlasin aikaani täysin vääriin tyyppeihin...
Sekä nuorempana muutin usein paikkakuntaa ja välillä vaihdoin jopa maata.
Myös moni haluaa heti sänkyyn tai hiplailla alasti ja se on ongelma näiden arvojeni kannalta...
Ei tartte kun naisia saa muutenkin.