Miksi et seurustele?
Suomessa on paljon sinkkuja ja se on joidenkin mielestä ongelma. Kerrotaan toisillemme miksi ei olla suhteessa. Yleisin on varmasti se, että ei ole löytynyt ketään.
Itse en seurustele siksi, koska en ole koskaan seurustellut. Ylä-aste aikoina olin kiusattu, paha akne ja lievä ylipaino. Itsetunto tuhoutui jne. Samaan aikaan olisi pitänyt saada niitä ensimmäisiä seurustelukokemuksia. Olin melkein koko koulusta ainoa joka ei seurustellut. Kerran uskalsin käydä diskossa ja sieltä mut naurettiin pihalle. Tuntui pahalta, mulle tehtiin selväksi etten kelpaa.
Amiksessa olin masentunut ja en jaksanut edes miettiä seurusteluhommia. Sen hoidin läpi jotenkuten. Sitten olin jo täysi-ikäinen ja seurustelukokemuksia tai muuta siihen liittyvää 0.
Eli en kasvanut suhteeseen siinä "kriittisimmässä" iässä, en osaa kaivata sellaista mitä ei ole koskaan ollut. Olen nyt +20v ja tuntuisi tyhmältä alkaa seurustella tässä iässä vain pelkän seurustelun takia. Se kuuluu enempi sinne teini-ikään "harjoittelusuhteeksi".
Miksi pitäisikään seurustella jos ei ihastu tai koe mitään tunteita ketään kohtaan? Nykyään ulkonäössäni tai sosiaalisissa taidoissa ei ole mitään vikaa eli saisin suhteen jos haluaisin. En vain näe siinä mitään pointtia.
Kommentit (2052)
Ikää on tullut jo sen verran (37), ettei vaan jaksa sitä sirkusta mitä naisiin tutustuminen vaatii. Eli laiskuus syynä. Suomessa kaikki tutustumiseen liittyvä on vain ja ainoastaan miesten vastuulla, sellaista jokainen jaksaa aikansa ja jotkut löytävät ennenkuin kyllästyvät. Kaikki, esimerkiksi minä, eivät onnistu tuossa.
Seksintarve nykyään täyttyy helpommin käymällä maksullisilla, tulotaso nykyään sen mahdollistaa, eikä tarvitse notkua baareissa ja yökerhoissa tutustumassa.
Olen aika yleinen tapaus omassa tuttavapiirissä. Aika suoraan voi jakaa ihmiset kolmeen luokkaan ainakin omissa piireissäni. On ne, jotka pariutuvat jo nuorena ja edelleen samoilla teillä. He, jotka ovat pitkissä suhteissa, jos edellinen loppuu niin viikon päästä alkaa seuraava. Ja sitten itsenikaltaiset, joilla ei ole ollut kumppaniehdokkaita oven takana tai kännykän yhteystiedoissa jonoksi asti, vaikka seksiä (ihan ilman rahaa) ja vähän lyhyempiä seurustelusuhteita on elämään mahtunut.
Aika mahdottomana pitäisin ajatusta, että enää koskaan tulisin seurustelemaan. Omissa oloissaan kun on elänyt pääsääntöisesti aina, niin todella korkea kynnys olisi asiaa muuttaa. Varmaan ihan samasta syystä nuo "kakkostyypin" ihmiset aloittaa uuden suhteen samantien, kun vanha päättyy: eivät ole tottuneet olemaan yksin eivätkä halua sellaista kokeillakaan.
Nykytilanne on kyllä ihan hyvä ja samaa mieltä tuntuu olevan vuosi vuodelta yhä useampi suomalainen.
Vierailija kirjoitti:
Ikää on tullut jo sen verran (37), ettei vaan jaksa sitä sirkusta mitä naisiin tutustuminen vaatii. Eli laiskuus syynä. Suomessa kaikki tutustumiseen liittyvä on vain ja ainoastaan miesten vastuulla, sellaista jokainen jaksaa aikansa ja jotkut löytävät ennenkuin kyllästyvät. Kaikki, esimerkiksi minä, eivät onnistu tuossa.
Seksintarve nykyään täyttyy helpommin käymällä maksullisilla, tulotaso nykyään sen mahdollistaa, eikä tarvitse notkua baareissa ja yökerhoissa tutustumassa.
Olen aika yleinen tapaus omassa tuttavapiirissä. Aika suoraan voi jakaa ihmiset kolmeen luokkaan ainakin omissa piireissäni. On ne, jotka pariutuvat jo nuorena ja edelleen samoilla teillä. He, jotka ovat pitkissä suhteissa, jos edellinen loppuu niin viikon päästä alkaa seuraava. Ja sitten itsenikaltaiset, joilla ei ole ollut kumppaniehdokkaita oven takana tai kännykän yhteystiedoissa jonoksi asti, vaikka seksiä (ihan ilman rahaa) ja vähän lyhyempiä seurustelusuhteita on elämään mahtunut.
Aika mahdottomana pitäisin ajatusta, että enää koskaan tulisin seurustelemaan. Omissa oloissaan kun on elänyt pääsääntöisesti aina, niin todella korkea kynnys olisi asiaa muuttaa. Varmaan ihan samasta syystä nuo "kakkostyypin" ihmiset aloittaa uuden suhteen samantien, kun vanha päättyy: eivät ole tottuneet olemaan yksin eivätkä halua sellaista kokeillakaan.
Nykytilanne on kyllä ihan hyvä ja samaa mieltä tuntuu olevan vuosi vuodelta yhä useampi suomalainen.
Aika epäsosiaaliselta kuulostaa. Olisko se tällä kertaa selkein selitys.
Vierailija kirjoitti:
Asensin Tinderin ekaa kertaa ikinä.
Siis mitä ihmettä deittailukulttuurille on käynyt. Tuntuu että 90 % naisista tuolla on klooneja toisistaan. Kävin varmaan 200 profiilia läpi ja en oikeasti enää muista kuka on kukakin. Jokaisella hieno selfie hienolla kampauksella; näyttävät ihan malleilta jokainen. Kuntosalikuva missä näytetään että ollaan timmissä kunnossa. Ja sit ruokakuva tietysti. Ja kaikilla samanlainen hymy suu supussa.
Kiinnostuksen kohteet lähes kaikilla: kuntosali, itsestään huolehtiminen, musiikki, ulkoilu, matkailu.
Eikö missään ole enää persoonallisia naisia?
Tinder on viimeiset 10 vuotta ollut vain oman egon boostauskanava, sillä saa sosiaalista näkyvyyttä. Toki, jos olet max 27v, niin jotain voi löytyä. Sen jälkeen algoritmit alkaa valikoimaan, kenelle sinut näytetään ja kenelle itse näyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika epäsosiaaliselta kuulostaa. Olisko se tällä kertaa selkein selitys.
Ai, minulle tuli tuosta mieleen lähinnä normaali suomalainen, sukupuoleen katsomatta.
Vierailija kirjoitti:
Tinderis on vuodesta toiseen täysin samat naiset, samoilla kuvilla, ja samoilla esittely teksteillä. Ja sitten jos saat matchin joltain naiselta on se matchien keräilijä, eli mykkä, kenen ei ole tarkoituskaan jutella yhdellekkään.
Tinder muuttuu ihan täysin, kun täyttää 27. Siihen mennessä tuli mielenkiintoisia matcheja, keskusteluita, tapaamisia, seksiä. Sen jälkeen ilmeisesti algoritmit ottaa vallan ja käytännössä viimeiset melkein 8 vuotta on samat naamat tulleet vastaan vuodesta toiseen. Nimenomaan joko näitä geneerisiä mallikuvia tai sitten mykkiä matcheja.
Todennäköisesti eivät edes ole aitoja profiileja, vaan tinderin luomia. Mahtaako edes kuvien alkuperäiset omistajat tietää, että ovat edelleen tinderissä.
Jotenkin tuntuu, että vuoden seurustelun jälkeen miehet ovat katsoneet oikeudekseen alkaa käyttäytyä huonosti ja nälviä. En ole jäänyt sellaista sietämään ja enää ei huvita edes sitä vuoden kuherteluakaan läpikäydä, jos tietää lopputuleman. Yksin on aina mukavampaa kuin ilkeilevän kanssa.
Seurustelulla kun ei saavuta mitään. Minä itse olen maailman tärkein ihminen. 🙂
Liian kiire. Seurustelu veis vaan aikaa pois kaikelta tärkeämmältä, kuten gradulta ja töiltä. Käyn kotona lähinnä nukkumassa ja muun ajan olen töissä tai yliopiston kirjastossa kirjoittamassa. En tarvi siihen vielä velvoitetta nähdä jotakin ihmistä monta kertaa viikossa, koska meillä on suhde, koska haluan sen vähän vapaan ajan vaan olla kotona ja rauhassa.
Olen liian ilkeä ja kylmä miehiä kohtaan eikä yksikään mies pidä sellaisesta.
Platejen spinnaus on täs kohtaa laiffii kustannustehokkaampi optio.
En halua olla yhdenkään miehen patja ja vihaan seksiä.
Mistä mä seurustelisin? Lippujen väreistä kinostais seurustella ja etnisistä ryhmistä. Mietin vain kinostavatko ne ketään naista
Mulla on projektini ja vapaa-aika menee internetissä. En edes odota, että se kiinnostaisi ketään.
Vierailija kirjoitti:
Olen liian ilkeä ja kylmä miehiä kohtaan eikä yksikään mies pidä sellaisesta.
Pitää, pitää.
Vierailija kirjoitti:
Liian kiire. Seurustelu veis vaan aikaa pois kaikelta tärkeämmältä, kuten gradulta ja töiltä. Käyn kotona lähinnä nukkumassa ja muun ajan olen töissä tai yliopiston kirjastossa kirjoittamassa. En tarvi siihen vielä velvoitetta nähdä jotakin ihmistä monta kertaa viikossa, koska meillä on suhde, koska haluan sen vähän vapaan ajan vaan olla kotona ja rauhassa.
Kannattaa sun silti pitää silmät auki. Jos tutustut, hän voi odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tuntuu, että vuoden seurustelun jälkeen miehet ovat katsoneet oikeudekseen alkaa käyttäytyä huonosti ja nälviä. En ole jäänyt sellaista sietämään ja enää ei huvita edes sitä vuoden kuherteluakaan läpikäydä, jos tietää lopputuleman. Yksin on aina mukavampaa kuin ilkeilevän kanssa.
Siihen se menee, ellei vaadi arvoistaan kohtelua. Eikä pidä miehestä hyvää huolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinderis on vuodesta toiseen täysin samat naiset, samoilla kuvilla, ja samoilla esittely teksteillä. Ja sitten jos saat matchin joltain naiselta on se matchien keräilijä, eli mykkä, kenen ei ole tarkoituskaan jutella yhdellekkään.
Tinder muuttuu ihan täysin, kun täyttää 27. Siihen mennessä tuli mielenkiintoisia matcheja, keskusteluita, tapaamisia, seksiä. Sen jälkeen ilmeisesti algoritmit ottaa vallan ja käytännössä viimeiset melkein 8 vuotta on samat naamat tulleet vastaan vuodesta toiseen. Nimenomaan joko näitä geneerisiä mallikuvia tai sitten mykkiä matcheja.
Todennäköisesti eivät edes ole aitoja profiileja, vaan tinderin luomia. Mahtaako edes kuvien alkuperäiset omistajat tietää, että ovat edelleen tinderissä.
Jos olet tauotta käyttänyt ko. seksisovellusta jo toistakymmentä vuotta... tiedät varmasti, mistä puhut.
Mutta jos siinä rajataan ikää, muista, että sun ikäluokka on yli 40-vuotiaat.
En ehdi nyt keskittyä sellaisiin asioihin. Sitä paitsi seksi ei kiinnosta. Voi se elämä toki tästä vielä muuttua, mutta ei juuri nyt, kiitos.
En ole koskaan tavannut naista jonka a) kanssa olisin halunnut seurustella ja b) joka olisi halunnut seurustella minun kanssani. Siinä se tiivistettynä.
En halua.
En kestä kenenkään läsnäoloa määräänsä pidempään. Eikä aina sille toisellekaan voi sanoa, että menepäs nyt kotiisi.
En aio asua kenenkään kanssa yhdessä enää tässä elämässä.
Päätän itse milloin menen nukkumaan ja nousen ylös. Koska menen ulos tai olen menemättä. Mitä syön tai en syö ja milloin.
Syön suht terveellisesti. Mies saisi syödä pitsan, hampurilaiset ja muut tämmöiset syömiset sitten omana aikanaan.
Seksi kyllä kelpaisi, mutta seurustelu kun ei ole tae sillekään.
En vaan halua. Olenkin saanut olla lähes 20 vuotta yksin.