Miksi et seurustele?
Suomessa on paljon sinkkuja ja se on joidenkin mielestä ongelma. Kerrotaan toisillemme miksi ei olla suhteessa. Yleisin on varmasti se, että ei ole löytynyt ketään.
Itse en seurustele siksi, koska en ole koskaan seurustellut. Ylä-aste aikoina olin kiusattu, paha akne ja lievä ylipaino. Itsetunto tuhoutui jne. Samaan aikaan olisi pitänyt saada niitä ensimmäisiä seurustelukokemuksia. Olin melkein koko koulusta ainoa joka ei seurustellut. Kerran uskalsin käydä diskossa ja sieltä mut naurettiin pihalle. Tuntui pahalta, mulle tehtiin selväksi etten kelpaa.
Amiksessa olin masentunut ja en jaksanut edes miettiä seurusteluhommia. Sen hoidin läpi jotenkuten. Sitten olin jo täysi-ikäinen ja seurustelukokemuksia tai muuta siihen liittyvää 0.
Eli en kasvanut suhteeseen siinä "kriittisimmässä" iässä, en osaa kaivata sellaista mitä ei ole koskaan ollut. Olen nyt +20v ja tuntuisi tyhmältä alkaa seurustella tässä iässä vain pelkän seurustelun takia. Se kuuluu enempi sinne teini-ikään "harjoittelusuhteeksi".
Miksi pitäisikään seurustella jos ei ihastu tai koe mitään tunteita ketään kohtaan? Nykyään ulkonäössäni tai sosiaalisissa taidoissa ei ole mitään vikaa eli saisin suhteen jos haluaisin. En vain näe siinä mitään pointtia.
Kommentit (2052)
Viihdyn yksin. 20v avoliitto takana. Seksisuhde työkaverin kanssa. Tarvitseeko perustella enempää.
Vierailija kirjoitti:
Se kenet haluan on varattu. Muita en kelpuuta enää.
Mulla sama tilanne,
Olen yhden miehen nainen ja jos ei sitä saa ketä rakastaa/kaipaa,
niin en voi ryhtyä suhteeseen jonkun muunkaan kanssa vaan muodon vuoksi.
Eipä tässä ole ollut ketään tarjollakaan kun en käy missään baareisa enkä etsi netistä.
Minun ei ole ollut vielä viisasta hankkia naista taloudellisen tilanteeni ja urani vuoksi.
Asensin Tinderin ekaa kertaa ikinä.
Siis mitä ihmettä deittailukulttuurille on käynyt. Tuntuu että 90 % naisista tuolla on klooneja toisistaan. Kävin varmaan 200 profiilia läpi ja en oikeasti enää muista kuka on kukakin. Jokaisella hieno selfie hienolla kampauksella; näyttävät ihan malleilta jokainen. Kuntosalikuva missä näytetään että ollaan timmissä kunnossa. Ja sit ruokakuva tietysti. Ja kaikilla samanlainen hymy suu supussa.
Kiinnostuksen kohteet lähes kaikilla: kuntosali, itsestään huolehtiminen, musiikki, ulkoilu, matkailu.
Eikö missään ole enää persoonallisia naisia?
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä ihmettä deittailukulttuurille on käynyt. Tuntuu että 90 % naisista tuolla on klooneja toisistaan. Kävin varmaan 200 profiilia läpi ja en oikeasti enää muista kuka on kukakin. Jokaisella hieno selfie hienolla kampauksella; näyttävät ihan malleilta jokainen. Kuntosalikuva missä näytetään että ollaan timmissä kunnossa. Ja sit ruokakuva tietysti. Ja kaikilla samanlainen hymy suu supussa.
Kiinnostuksen kohteet lähes kaikilla: kuntosali, itsestään huolehtiminen, musiikki, ulkoilu, matkailu.
Joo tuo on häkellyttävää kyllä. Ihan käsittämätön vyörytys klooni-instagram-babeja, joilla ei ole profiilissaan mitään tekstiä (tai kaksi emojia joista toinen on se palmu&hiekkaranta).
Sen verran yleinen tuo kokemus tinderin käytön alkumetreiltä, että tämä taitaa olla osa Tinderin algoritmia, ja aika lailla tekaistu juttu. Noilla naisilla ei ole paljonkaan tekemistä todellisen valikoiman kanssa, joka oikeasti muodostaa naismarkkinat. Eihän tuo naisvalikoima millään tavalla vastaa sitä porukkaa, joka kävelee kadulla vastaan, ja valokuvista, meikeistä ym. lavasteista näkee että ovat ammattilaisten kädenjälkeä.
Mihin Tinder tuolla tähtää on varmaan toisaalta että annetaan sellainen wow-efekti palvelun tarjoamista "mahdollisuuksista" ja samalla tosiasiassa rajoitetaan todellisten tykkäysten ja matchien määrää. Noista tähtisilmien kavalkadeista aika harva tulee saamaan yhtään mitään.
Eli se instagram-elämäntapastailaajien ja pintaliitäjien suuri määrä ei ole mitään todellista - toivottavasti jokainen mies tajuaa tämän. Veikkaanpa, että noista iso määrä on jostain kansainvälisestä kuvastosta (tai muiden maiden tinder-tileistä kopioituja) tai jopa ostettuja profiileja. Ja varmaan osa on todellisia some- ja muulla huoraamisella itsensä elättäviä misuja, joille Tinder on vain yksi kanava muiden joukossa olla esillä, tai korkeintaan metsästävät itselleen jotain julkkismiestä tuolla.
Lohdutuksena, että kun tuon alkuvyörytyksen jaksaa swaippailla pois (huom: vasempaan!), niin näköjään sen jälkeen alkaa tulla enemmän ihan oikeiden fiksujen naisten profiileja. Prosentuaalisesti enenevä osuus on nyt 1. viikon jälkeen ollut näitä, joukossa pari ihan kiinnostavaakin osumaa jo.
Tuo kiinnostuksen kohteet -listasi oli kyllä osuva! Siihen pienenä variaationa joskus vielä "viini". Mutta joo, matkustelu, kuntosali ja ulkoilu on ne vakiot 100%:ssa noita kiiltokuvaprofiileja.
Vierailija kirjoitti:
Tinderhän on pullollaan näitä Instagram urasta unelmoivia naisia, joiden profiilin melko lailla ainoa tarkoitus on toimia simp-mies imurina heidän tulevaan Instagram impeeriumiin. Ongelma on tuossa Instagram yhtälössä on se, että koska se on niin suosittu, niin ei voi aina tietää onko kyseessä oikeasti deittimarkkinoilla oleva nainen. Instagramia taitaa käyttää nuoremmista naisista merkittävä osa. Jotkut naiset ovat sitten vieneet sen ansainta logiikan niin pitkälle, että polku on Tinder -> instagram -> onlyfans. Edel. mainituissa stepeissä vaatetus vähenee. Toinen yhtä ärsyttävä on nämä avoimessa suhteessa olevat, joita on aika paljon.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu valitettavasti miesten kanssa. Kaikilla miehillä samanlaiset vaatteet, sali kuvat ja lyhyeksi nirhatut hiukset. Ei mitään mikä kiinnittäisi huomioni.
Koska se ei kiinnosta minua ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Tinderin algoritmi saattaa toimia näin eli näyttää niitä suosituimpia naisia uusille käyttäjille aluksi ja suosituimmaksi päätyy tietynkaltaiset, geneeriset profiilit, jotka ovat sen suuren miesjoukon mieleen. Persoonallisesta profiilista taas Tinder rankaisee, kun henkilö ei ole sen suuren miesjoukon mieleen ja algoritmi tiputtaa näkyvyyden pienemmäksi, vaikka sen pienen miesjoukon mieleen tällainen nainen olisikin se täydellinen mätsi.
En käy koskaan missään, enkä käytä äppejä eikä kukaan ole osoittanut kiinnostusta paikoissa joissa olen liikkunut.
Elämässä on muutakin tekemistä ja voin viettää vapaa ajan tekemällä vain itseäni kiinnostavia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska jokainen nainen kenen kanssa seurustellut on pettänyt tavalla tai toisella. En ymmärrä miksi lähes jokaisella naisella on äärimmäisen vakavia ongelmia pitää edes 50% sanoistaan. Kun lupauksista kysyy, väitetään että ei edes muista sanoneen.
Pitkälti sukulaiset on ainoita poikkeuksia, lähes kaikki muut naiset eivät osaa pitää sanojaan. Jos naisiin pystyisi enää koskaan luottamaan ehkä harkitsisin suhdetta. Toista vuosikymmentä saanut todeta että ei kannata, petetyksi tulee aina.
Naisetkin näköjään vetää jotain roolia eri seurassa. Minulle eräs esitti siveellistä prinsessaa, mutta kuitenkin syttyi kaverini pervoiluista ja äityi kuulemma hyvinkin härskiksi viesteissään kun kaveri niistä kertoi. Lisäksi yritti kovin päästä sutinoimaan kaverin kanssa ja minulle sitten esitti ettei muka tyyppi kiinnostanut. Mutta toisaalta niinpä tämä kaverikin oli naisen seurassa aivan erilainen kuin minun.
Ja sit sä menit ja uskoit?
Näitkö nämä viestit? Jos et niin onko oikeasti pervosti viestitellyt vai onko "kaverisi" pommittanut ja nainen vain yrittänyt selviytyä tilanteesta?
Mun siskon ex-ukko toi kummilikan mulle pariksi tunniksi ja myöhemmin sain kuulla meidän harrastaneen villiä seksiä.
Että joopa joo. Taisi nainen väistää luodin kun uskot kaikenmaailman perojen tarinat.
Miksi pitäisi? En keksi yhtäkään syytää. En halua naista elämääni. Haluan ollla yksin koska siten viihdyn parhaiten ja olen onnellisin.889
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi? En keksi yhtäkään syytää. En halua naista elämääni. Haluan ollla yksin koska siten viihdyn parhaiten ja olen onnellisin.889
Tuo 889 tuli vahingossa kun kuitenki joku sitä ihmettelee.
Ulkonäköni ei riitä saamaan sellaista kumppania jonka haluaisin.
Minua ei kiinnosta parisuhde. Viihdyn todella hyvin itsekseni ja olisi rasittavaa alkaa tutustumaan toiseen ihmiseen ja vielä viettää aikaa hänen kanssaan.
Minua ei juurikaan kiinnosta toiset ihmiset.
Olen joskus seurustellut ja jokainen päivä oli yhtä helvettiä kun en viihtynyt suhteessa. Lopulta lähdin ja tein päätöksen ettei seurustelu ole minua varten
Elämää kannattaa elää eikä valittaa joka asiasta
Vierailija kirjoitti:
Tinderin algoritmi saattaa toimia näin eli näyttää niitä suosituimpia naisia uusille käyttäjille aluksi ja suosituimmaksi päätyy tietynkaltaiset, geneeriset profiilit, jotka ovat sen suuren miesjoukon mieleen. Persoonallisesta profiilista taas Tinder rankaisee, kun henkilö ei ole sen suuren miesjoukon mieleen ja algoritmi tiputtaa näkyvyyden pienemmäksi, vaikka sen pienen miesjoukon mieleen tällainen nainen olisikin se täydellinen mätsi.
Voi toimia jollain alueella tai ikäluokassa, jossa käyttäjiä enemmän. Omassa ikäluokassa ja omalla lähiseudulla tulee heti ekana päivänä laidasta laitaan käyttäjiä.
Olen vanha, köyhä ja ruma. Seurustelen vain, jos on tarkoitus mennä naimisiin ja perustaa perhe. Valitettavasti minun ikäiseni (40+) persaukinen heppu ei saa mitenkään iskettyä perheen perustamisiässä eli noin 20 - 33-vuotiasta naista. Uusperhekuviot eivät kiinnosta, ja tinderit yms. ovat lähinnä täynnä toisella kierroksella olevia yh:ita. Kun on elänyt vuosia yksin, ei naista tarvitse arjessa mihinkään. Lapsentekoon tarvitsisi, mutta ei nuoria naisia kiinnosta perheen perustaminen - ja vaikka kiinnostaisi, he saavat helposti nuoremman, komeamman ja menestyneemmän miehen.
Muuten sama mulla mutta olen ollut työttömänä 13v, harrastuksia ja kavereita 0. Ei autoa eikä edes korttia. 2 kertaa eläissäni ollut treffeillä, tuskin pääsen 3 kertaa. Ruma, epäsosiaalinen, köyhä, tylsä, ujo ja sisäänpäinsulkeutunut.
Ei oo hirveen hyvii korttei annettu mulle elämään mutta näillä on mentävä.
T: ikisinkku 36v mies turusta