Miksi et seurustele?
Suomessa on paljon sinkkuja ja se on joidenkin mielestä ongelma. Kerrotaan toisillemme miksi ei olla suhteessa. Yleisin on varmasti se, että ei ole löytynyt ketään.
Itse en seurustele siksi, koska en ole koskaan seurustellut. Ylä-aste aikoina olin kiusattu, paha akne ja lievä ylipaino. Itsetunto tuhoutui jne. Samaan aikaan olisi pitänyt saada niitä ensimmäisiä seurustelukokemuksia. Olin melkein koko koulusta ainoa joka ei seurustellut. Kerran uskalsin käydä diskossa ja sieltä mut naurettiin pihalle. Tuntui pahalta, mulle tehtiin selväksi etten kelpaa.
Amiksessa olin masentunut ja en jaksanut edes miettiä seurusteluhommia. Sen hoidin läpi jotenkuten. Sitten olin jo täysi-ikäinen ja seurustelukokemuksia tai muuta siihen liittyvää 0.
Eli en kasvanut suhteeseen siinä "kriittisimmässä" iässä, en osaa kaivata sellaista mitä ei ole koskaan ollut. Olen nyt +20v ja tuntuisi tyhmältä alkaa seurustella tässä iässä vain pelkän seurustelun takia. Se kuuluu enempi sinne teini-ikään "harjoittelusuhteeksi".
Miksi pitäisikään seurustella jos ei ihastu tai koe mitään tunteita ketään kohtaan? Nykyään ulkonäössäni tai sosiaalisissa taidoissa ei ole mitään vikaa eli saisin suhteen jos haluaisin. En vain näe siinä mitään pointtia.
Kommentit (2052)
Helppo olla yksin ja runkata. Tämä mieltymys vahvistuu joka kerta kun seuraa tuttujen parisuhteita.
Seurustelisin erittäin mielelläni mutta kun ei vaan löydy sitä toista puoliskoa.
Olen ujo ja naisten seurassa kömpelö ja huono aloittamaan keskustelua.
En usein uskalla lähestyä naispuolisia koska pelkään tulla torjutuksi ja syy pelkoon löytyy erittäin rankasta koulukiusaamistaustasta koko kouluajan 1-9 luokat.
Ikinä en ollut muka hyvä,en osannut tehdä mitään,olin tyhmä ja kaikkialle torjuttu ja ei toivottu henkilö.
Itsetunto ja kunnioitus painui silloin pakkaselle ja on pysynytkin siellä kaikki nämä vuodet.
Jos anonyymisti viestittelen niin silloin saan kuulla olevani ihana,ymmärtäväinen,täydellistä aviomies ainesta,jne mutta puheet peruuntuu aina kun pyydetään lähettämään kuva tai nähdään livenä.
99% tapauksista lähettää jälkeenpäin viestin"ollaan vaan kavereita" ja se 1% sitten valitsee täydellisen hiljaisuuden ilman mitään selityksiä.
En minä voi naamalleni/kropalleni mitään.Sairastan ylivilkasta aineenvaihduntaa jonkavuoksi olen aina ollut alipainoinen pituuteeni nähden.196cm pitkä mutta painoa vain 68kg.
Mikään ei auta nostamaan painoa.
Mutta näillä eväillä mennään vaikka olenkin jo täysin luopunut toivosta löytää ketään kumppania.Ikääkin löytyy jo 46 vuotta.
Ei ole tervepäisiä, hyväkroppaisia kolmikymppisiä naisia, jotka eivät olisi jo toisella kierroksella. Seurustelen vain, jos se tähtää loppuiän kestävään avioliittoon ja perheen perustamiseen.
Petetty, jätetty, sydän rikottu, ja sama uudelleen. Lukemattomia epäonnistuneita yrityksiä.
En luota kehenkään, oikeastaan halveksun jollain tapaa (salaa) miehiä ja pidän heitä niin yksinkertaisina ja itsekeskeisinä, että se näkyy käyttäytymisessäni ja kuuluu puheistani.
Vaikeahan tässä on enää yrittää edes.
Odotan rakastamani miehen vapautumista....
Se voi olla turhaakin, mutta muuhunkaan en nyt kykenisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En seurustele koska minulla on kaksi erityislasta ja päälle huoltajuuskiista isän kanssa (kieltää lasten hoidon). Lapset on haastavia ja oireilevia. Lisäksi opiskelen vaativaa uutta ammattia ja teen loppuajan töitä minkä ehdin, että voin elättää meidät. En tiedä, missä kohtaa olisi aikaa seurustella tai kuka edes tähän haluaisi tulla tällä setillä. Kosiskelijoita riittää, mutta olen heidän suhteen skeptinen oman elämäntilanteeni vuoksi, vaikka ovatkin tosi kivoja ja hyviä miehiä. N32
Kuulostaa siltä, että työskentelet kovasti paremman elintason eteen. Samalla kuitenkin läheisesi kärsivät. (En ymmärtänyt, mittä tarkoitat kiellolla.) Tuleeko raha hyvittämään kaiken?
Yksi asia on varma: mitä vanhemmaksi tulet, sitä vaikeampi sinun on löytää uusi puoliso tms. Oletko aivan varma, että satsaus elintason nostamiseen sekä kiista ovat nuoruutesi arvoisia?
Satamaan lasteni tulevaisuuteen ja varsinkin heidän mielenterveyteen tällä hetkellä. Erityislapset ovat vaativia, aikaavieviä, ja no, erityisiä. Ja tottakai pistän eksälleni vastaan, joka kieltää lasten avun. Ei minun parisuhdeasiat ole millään tavalla verrattavissa siihen, että olen kahden ihmisen tulevaisuudesta yksin vastuussa. Itse olen tämän hyväksynyt ja voin olla yksin vaikka loppuelämäni. Mikäli lapset eivät olisi erityisiä ja lasten isä henkistä pahoinpitelyään lasten kautta jatkava mulkero, olisi varmaan ihan toiset ajatukset parisuhteiden kannalta. Mutta kuten sanottu, mikäänhän ei mene lasten yli. Ja kyllä, myös elintaso on turvattava niin että selviän yksin lasten kanssa. Sellaista se vanhemmuus on. Miten se menikään, hoitajan palkalla ei pk-seudulla elä ja onneksi olen askeleen kauempana siitä kuopasta. N32
Vierailija kirjoitti:
Koska pakko siittää joka viikko isorintaisia kakskymppisiä timmejä mimmejä!! Uuuaaah!! tietäispä pojat mitä niiden nuoret likat antavat isojorman tehdä rahasta!! Uuuaaah!! Mällitän ainakin pari varattua muijaa joka viikko! Ilman kortsua syvälle!! Mmmm!! Jorma 62v
Alffa.
Yksinolo ei ole minulle mikään ongelma. Ei jaksa riidellä ja tehdä kompromisseja. Lisäksi hyvällä itsetunnolla ja mielenterveydellä varustettuja naisia on harvassa.
Käytän varattuja miehiä irtonumeroina, eivät jää nurkkiin pyörimään. Ikää on jo sen verran, että olen tajunnut, että arki on kivempaa ilman miestä. Ja varatut ovat niin helposti tarpeeseen ostettavissa, baariin menee ja valitsee.
Vierailija kirjoitti:
Käytän varattuja miehiä irtonumeroina, eivät jää nurkkiin pyörimään. Ikää on jo sen verran, että olen tajunnut, että arki on kivempaa ilman miestä. Ja varatut ovat niin helposti tarpeeseen ostettavissa, baariin menee ja valitsee.
Ikävää tuottaa pettymys, ostaa ei ole vielä tarvinnut, ottaa vain.
Nuoret naiset maistuvat liian hyvältä 👅👅👅👅 Jorma 62v
Olen ruma. Tiedän, ettei kukaan koskaan voisi minuun ihastua, joka tuntuu aika ikävältä.
N24
Vierailija kirjoitti:
Olen ruma. Tiedän, ettei kukaan koskaan voisi minuun ihastua, joka tuntuu aika ikävältä.
N24
Heh noin minäkin ajattelin sinun iässäsi. Et sinä tyttökulta ole rumaa nähnytkään. Kyllä sinuun vielä ihastutaan. Ehkä joku on ihastunutkin salaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä myös keski-ikäisen miehen mielipide.
Arki ilman kompromissejä, saa tehdä juuri niin, kuin haluaa.
Nykynuoretkin tämän ovat onneksi tajunneet, eivätkä hirttäydy perheen perustamiseen.
Minulla on selvästikin jonkinlainen itsetunto-ongelma jonka kanssa ei kannata suhteilemaan lähteä. Koen olevani muita huonompi ja en mielestäni osaa muuta kuin mokata. Ohitan kaikki positiiviset palautteet ja jutut, koen ne jopa vastenmieliseksi ja imen itseeni vain kaiken negatiivisen ja epäonnistumiset, jotka ylläpitävät tuota kierrettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys teille jotka omasta halustanne ette seurustele: miten vietätte joulua, juhannusta yms kun niihin kuitenki edelleen liitetään sellanen oletus vaikka perhejuhlasta?
Joulu on ainoa perhejuhla minusta. Juhannusta en oile koskaan pitänyt minään muuna kuin yhtenä ylimääräisenä vapaapäivänä. Jouluna vietän aaton lasteni kanssa, jos ovat kanssani. Niinkauan kuin äitini elää vietän aattoa hänen kanssa. En koe tarvettaa ottaa seurustelukumppani vain yhden jouluaaton takia.
Koska olen ujo enkä käy missään ulkona opiskeluja lukuunottamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on liian pieni muna, en kelpaa.
Sama. Tämä on minulle myös sanottu suoraan.
Olisi kyllä kiva tietää minkä kokoinen on liian pieni muna, jotta ei kelpaa kenellekään? Ja jep, minustakin tuon syyn sanominen on törkeää, isku vyön alle.
Höpö höpö. Toyuushan kiihottaa. (Jukka Hankamäki 2020, Persujen älypaja)
Samassa teoksessa todettiin, että mies ajattelee peniksellään. Todellinen syy on siis miehen uskomaton tyhmyys.
Luin tätä palstaa ja päätin olla mielummin yksin