Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi et seurustele?

Vierailija
01.01.2019 |

Suomessa on paljon sinkkuja ja se on joidenkin mielestä ongelma. Kerrotaan toisillemme miksi ei olla suhteessa. Yleisin on varmasti se, että ei ole löytynyt ketään.

Itse en seurustele siksi, koska en ole koskaan seurustellut. Ylä-aste aikoina olin kiusattu, paha akne ja lievä ylipaino. Itsetunto tuhoutui jne. Samaan aikaan olisi pitänyt saada niitä ensimmäisiä seurustelukokemuksia. Olin melkein koko koulusta ainoa joka ei seurustellut. Kerran uskalsin käydä diskossa ja sieltä mut naurettiin pihalle. Tuntui pahalta, mulle tehtiin selväksi etten kelpaa.

Amiksessa olin masentunut ja en jaksanut edes miettiä seurusteluhommia. Sen hoidin läpi jotenkuten. Sitten olin jo täysi-ikäinen ja seurustelukokemuksia tai muuta siihen liittyvää 0.

Eli en kasvanut suhteeseen siinä "kriittisimmässä" iässä, en osaa kaivata sellaista mitä ei ole koskaan ollut. Olen nyt +20v ja tuntuisi tyhmältä alkaa seurustella tässä iässä vain pelkän seurustelun takia. Se kuuluu enempi sinne teini-ikään "harjoittelusuhteeksi".

Miksi pitäisikään seurustella jos ei ihastu tai koe mitään tunteita ketään kohtaan? Nykyään ulkonäössäni tai sosiaalisissa taidoissa ei ole mitään vikaa eli saisin suhteen jos haluaisin. En vain näe siinä mitään pointtia.

Kommentit (2052)

Vierailija
1221/2052 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En seurustele koska olen naimisissa ihanan henkilön kanssa :-)

Mutta vakavasti: Internetin ja nämä palstat saisi räjäyttää, yhden kuuluisan autokauppiaan sanoin. "Kun minä olin nuori" ei ollut tindereitä, näitä oksennuspalstoja, järkyttävää sukupuolien vastaista lietsomista (saati keksittyjä sukupuolia ja päävikaisia leikkimässä eri sukupuolta), miehet avasi ovet naisille kumartaen,  naiset näyttivät naisilta ja suhteet syntyivät aidoista kohtaamisista, kunnioituksesta, ihastuksesta...

Maailma on menossa vessanpöntöstä alas perinteisten arvojen rappautuessa, ja tämäkin ketju on siitä absoluuttisen hyvä todiste. Niin hehkuu läpi että ihmiset todella syvällisesti kaipaavat perinteisiä perhepohjaisia, terveitä arvoja. 

Erittäin osuvia havaintoja kaikinpuolin.

Kiitos sinulle siitä, että kirjoitit ne tänne.

Vierailija
1222/2052 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet on harvinaisia. Pikkupoikaa löytyy senkin edestä.

#miesvihanäkyväksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1223/2052 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys teille jotka omasta halustanne ette seurustele: miten vietätte joulua, juhannusta yms kun niihin kuitenki edelleen liitetään sellanen oletus vaikka perhejuhlasta? Eikö teille tule silloinkaan sellanen olo että kadehtisitte varattuja ihmisiä? Kun uskon että arjessa itsekin pärjäisin helposti sinkkuna mutta luulen että minulle tulisi noissa erikoistilanteissa viimeistään kolkko fiilis. Kun ei tässä iässä voi olettaa että vaikka kavereiden kanssa voi viettää vaikka joulua, monilla kun on kumppani ja lapsia. Itselläni taas lapsia ei ole joten en sitäkään kautta saisi tunnetta "perhejuhlista".

Olen jo yli kuuskymppinen, sinkkuna melkein 30 vuotta. Silti joka ainoa joulu on vietetty sukujoulua. En pistä lainkaan pahakseni, kun joskus tulee se joulu, jolloi mun EI ENÄÄ tarvitse aattoaamuna kukonpieraisun aikaan alkaa valmistella suvulle jouluruokia. Kun muut availevat aattoiltana lahjojaan, mä haluaisin vain mennä nukkumaan. Olen suostunut sukujouluihin vain siksi, että vanhempani ovat edelleen elossa ja heille joulu kahdestaan ei olisi mikään joulu. Lapsia mulla on, aikuisia ja omillaan. On ihan kiva viettää aikaa heidän kanssaan, mutta esimerkiksi nyt juhannuksen olin kaupungissa yksin. Ja voi miten nautinkaan, kun ei tarvinnut häärätä ja säätää yhtään mitään.

Vierailija
1224/2052 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaksikymppinen jo syy tähän on se, että en vaan uskalla lähestyä ihmisiä :(

Vierailija
1225/2052 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En luota miehiin. Vaarallisin paikka naiselle on oma parisuhde. On niitä hyviäkin miehiä jossain mutta todennäköisyys rajoittavan tai vaarallisen kanssa yhteenpäätymiseen on liian suuri. Jos ihme tapahtuu ja hyvä tulee elämässä etsimättä vastaan niin harkitsen vahvasti onko riskin arvoista. Mutta toistaiseksi on oikein hyvä yksinään.

Tilastojen mukaan törkeän perheväkivallan uhrina on useimmiten mies kuin nainen.

Hiuksenhienosti mutta kuitenkin.

vakavan perheväkivallan uhrit:

Miehiä 116

Naisia 111

Lapsia 8

lähde: tilastokeskus 2012

Tämä nyt ei kuulu enää ketjuun, mutta hyödyllisempi tilasto olisi se, ketkä ovat aiheuttaneet nämä törkeät perheväkivallat. Esim. jos veljekset mätkivät toisiaan sukujuhlissa tai poika isäänsä, niin ei voida vetää uhrin perusteella johtopäätöstä, että nainen olisi ollut väkivallan takana. Toki naisetkin voivat mätkiä toisiaan tai miehiä.

Vierailija
1226/2052 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan kaikissa minun pitkissä parisuhteissa on käynyt niin että mies on jäänyt kiinni jonkin asteisesta pettämisestä (on ollut sivusuhde tai nettideitti profiili löytynyt).

Olen lopettanut kyseiset suhteet vaikka mies rukoillut takaisin. Kuulemma olisi. kuitenkin ollut hyvä miehelle.

Nämä kokemukset on syynä sille miksi sinkkuus jaksoja on ollut ja on parhaillaan. Viimeiselle sanoin että pidetään vuoden tauko ja katsotaan mitkä on fiilikset sitten.

Tässä kovasti mietin eivätkö muut naiset lopeta suhdetta pettämisen vuoksi..

Vierailija
1227/2052 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 8kk ikäsen tytön yksinhuoltajaäiti, ahdistaa tutustua miehiin ku kysees ei oo enää vaan minä ja potentiaalinen mies vaa myös mun tyttö. Ei kai tässä mikään kiire oo seurustelemaan mutta jossain vaiheessa kiva ois Mutta pelottaa että kohdalle osuu joku mielisairas tai pedofiili On niin paljon huonoja kokemuksia miehistä muutenkin

Vierailija
1228/2052 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi avioero riitti. Minun onneni on täydellinen VAPAUS. siitä pidän kiinni hautaan saakka. 👍

Vierailija
1229/2052 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En luota miehiin. Vaarallisin paikka naiselle on oma parisuhde. On niitä hyviäkin miehiä jossain mutta todennäköisyys rajoittavan tai vaarallisen kanssa yhteenpäätymiseen on liian suuri. Jos ihme tapahtuu ja hyvä tulee elämässä etsimättä vastaan niin harkitsen vahvasti onko riskin arvoista. Mutta toistaiseksi on oikein hyvä yksinään.

Tilastojen mukaan törkeän perheväkivallan uhrina on useimmiten mies kuin nainen.

Miehiä 116

Naisia 111

Lapsia 8

Lisäksi: 

Terveydenhuollon hoitoilmoitusrekisterin mukaan puolison tai partnerin pahoinpitelemien 20–64-vuotiaiden joukossa on ollut hoidettavana noin kaksi kertaa enemmän miehiä kuin naisia. Tämä viittaa miesten korkeampaan kynnykseen ilmoittaa itseensä kohdistuneesta väkivallasta.

Vierailija
1230/2052 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehiä 116

Naisia 111

Lapsia 8

Tämä nyt ei kuulu enää ketjuun, mutta hyödyllisempi tilasto olisi se, ketkä ovat aiheuttaneet nämä törkeät perheväkivallat. Esim. jos veljekset mätkivät toisiaan sukujuhlissa tai poika isäänsä, niin ei voida vetää uhrin perusteella johtopäätöstä, että nainen olisi ollut väkivallan takana. Toki naisetkin voivat mätkiä toisiaan tai miehiä.

Terveydenhuollon hoitoilmoitusrekisterin mukaan puolison tai partnerin pahoinpitelemien 20–64-vuotiaiden joukossa on ollut hoidettavana noin kaksi kertaa enemmän miehiä kuin naisia. Tämä viittaa miesten korkeampaan kynnykseen ilmoittaa itseensä kohdistuneesta väkivallasta.

Jos olet naimisissa veljesi kanssa niin se ei ole ok.

Vierailija
1231/2052 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistunut kirjoitti:

Olen 8kk ikäsen tytön yksinhuoltajaäiti, ahdistaa tutustua miehiin ku kysees ei oo enää vaan minä ja potentiaalinen mies vaa myös mun tyttö. Ei kai tässä mikään kiire oo seurustelemaan mutta jossain vaiheessa kiva ois Mutta pelottaa että kohdalle osuu joku mielisairas tai pedofiili On niin paljon huonoja kokemuksia miehistä muutenkin

Kuulostat naiselta joka tappaa lapsensa ennen kuin se täyttää 14.

Ajattelitko hukuttaa vai laitatko junaraiteille?

Ai sen takia että koen miehet ahistavina?

Vierailija
1232/2052 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehiä 116

Naisia 111

Lapsia 8

Kaikki suhteet eivät ole heterosuhteita eivätkä kaikki naisetkaan tee ilmoitusta tai hakeudu hoitoon, koska pelkäävät kostoa. Tarvittaisiin edelleenkin tilasto, joss käy ilmi, ketkä pahoinpitelevät, ei pelkästään törkeät vaan myös lievät. Nyt on valikoitu ns. sopivat tilastot, jotka palvelevat vain tiettyjen ihmisten tarkoitusperiä.

Vierailija
1233/2052 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole seurustellut koskaan. Siinä ensimmäinen syy.

Ihastumisia on riittänyt. Nuorena yritin toteuttaa "miten hurmata ihastus" suunnitelmia. Ne kaatuivat omaan epävarmuuteni ja siihen, etten ottanut toisen näkökulmaa tai kokonaiskuvaa huomioon. Jompikumpi näistä oli lopputulos: ihastus oli jo varattu tai ihastus ei ollut kiinnostunut minusta. 

Kyllä haluaisin miesystävän tulevaisuudessa. En hanki parisuhdetta epätoivolla. Kun tulee mies vastaan jonka kanssa ihastuminen on molemminpuolista, niin katson asiaa tarkemmin. 

N27

Vierailija
1234/2052 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty luottamaan kehenkään. Surullista, mutta niin vain on.

Vierailija
1235/2052 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan huoli minua. Ylipainoa on kertynyt, enkä vain saa kiloja karistettua vaikka olen yrittänyt. Personal traineriin ei ole varaa.

Kokeile maailman halvinta ja tehokkainta dieettiä, rahaa säästyy roimasti - "DON'T EAT SO MUCH!"

Rahaa säästyy kun ei tarvi palkata ketään, rahaa säästyy myös kun ei osta ruokaa niin paljon. Säästyy myös ylimääräisiltä sairaala käynneiltä ja terveys pysyy pidempään. Saatat myös elää kymmeniä vuosia pidempään, onhan ylipaino kansanterveyden suurin ongelma.

Eli syö vain vettä ja 1-2 palaa ruisleipää päivittäin kunnes paino alkaa olla halutulla tasolla. Yksinkertaisesti - syö vähemmän kuin kulutat ja se paino putoaa itsestään, liikuntaa ei tarvi. Mutta jos syö niin kuin on lihomaan tottunut, niin se paino vain kasvaa ja olet ahmatti addikti jolla mielenterveys ongelma syömiseen.

Kokeile vaikka muuttaa Japaniin, siellä ylipaino on laissa kielletty jos työ ei vaadi sitä, ja saat kuukausittain sakot perustuen tuloihisi kunnes olet normaali painoinen. Täytyisi ottaa sama käytäntö koko maailmassa, etenkin koska ruuasta on tulossa pula sodan takia. Ylipainoinen syö yleensä monta kertaa enemmän kuin tarvittava määrä, ja se on pulan aikana pois toisilta.

"Ylipainoinen syö yleensä monta kertaa enemmän kuin tarvittava määrä"

Ei muuten pidä paikkaansa. Ylipainon ylläpitämiseen ei tarvita yhtään sen enempää kaloreita kuin normaaliin painoon. Ylipainoinen voi siis syödä ihan samaa kuin normaalipainoinen.

Pitää muuten paikkansa! Vai etkö usko fysiikan lakeihin? Mitä suurempi massa, sitä enemmän energiaa tarvitaan sen liikuttamiseen. Ylipainoisilla on tapana syödä enemmän kuin tarvitsevat, se ihra on varastoitua energiaa, mutta ei se ilman ylimääräistä energiaa liikahda.

Saisivat todellakin alkaa sakottaa ylipainoisia, etenkin näinä aikoina kun yksi euroopan suurimmista ruuan tuottajista on sodassa ja ruuasta alkaa olla pula. Köyhimmät maat jäävät pahimmassa tapauksessa pian ilman koska hinnat on tuplaantunut heille lyhyessä ajassa. Ylipainoinen todennäköisesti syö yhden aterian aikana enemmän kuin afrikkalainen viikossa, viikossa syövät enemmän kuin afrikkalainen perhe kuukaudessa jne.

Sama kuin yrittäisit väittää 12 l täys perävaunun polttomoottorilla kuluttavan yhtä paljon, kuin 1.0 litrainen smart jossa ei ylimääräistä lastia. Miten daijua porukkaa täällä voi olla? Ylipainoinen keksii kaikenlaisia selityksiä oikeuttaakseen ahmimisen.

Vierailija
1236/2052 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän videopeleistä, katson animea, kuuntelken valtavirran ulkopuolella olevaa musiikkia, en omista autoa enkä ole korkeapalkkaisessa työssä. Urheilun katsominen tai harrastaminen ei kiinnosta. Alkoholikaan ei hirveästi maistu. Lapsia en halua, en omia enkä toisten. Toisin sanoen, liian omalaatuinen 99.99999995%:lle naisista.

yst. terv. M42

Vierailija
1237/2052 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen puute. On paskapuhetta väittää, että nainen aina saa miehen. kyllä se on toisinpäin!

Vierailija
1238/2052 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole löytänyt yhtä hyvää, rakastavaa, suojelevaa ja hellää ihmistä kuin mitä itse olen. Alan heti seurustella kunhan olen löytänyt vastapuoleni.

Vierailija
1239/2052 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole valmis tekemään kompromisseja ylläpitääkseni ihmissuhteita, vaikka välillä seura olisikin kiva.

Tykkään tehdä asiat yksin, koska olen itselleni helpointa seuraa: voin reissussa kävellä vaikka 20 kilometriä putkeen ja syödä vain kerran päivässä. Olen äärimmäisen kestävä ja kurinalainen, tykkään herätä aikaisin, noudattaa pätkäpaastoa, liikkua pitkiä aikoja yms. Tykkään myös mennä paikkoihin hyvin aikaisin, koska silloin ei ole ruuhkaa.

Vaikka jonkun kanssa olisi kiva, niin yksin on usein vaan vielä kivempaa ja helpompaa. On minulla yksi paras kaveri, joka on niin samanhenkinen, että hänen kanssaan on mukavaa ja helppoa viettää aikaa.

Lisäksi haluan asua mahdollisimman köyhästi. Nyt asun kommuunissa ja vuokraa en maksaisi yli tämän 420€/kk. Haluan dyykata roskiksia ym. En halua pyrkiä enempään, vaan vähempään. Talouskasvu on mielestäni vankila ja tie ahdistukseen, vapaus on askeesissa. Toisin sanoen olen liian outo hippi :D

Vierailija
1240/2052 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehiä 116

Naisia 111

Lapsia 8

Kaikki suhteet eivät ole heterosuhteita eivätkä kaikki naisetkaan tee ilmoitusta tai hakeudu hoitoon, koska pelkäävät kostoa. Tarvittaisiin edelleenkin tilasto, joss käy ilmi, ketkä pahoinpitelevät, ei pelkästään törkeät vaan myös lievät. Nyt on valikoitu ns. sopivat tilastot, jotka palvelevat vain tiettyjen ihmisten tarkoitusperiä.

Ei ilmeisesti sopinut sinun naiset on viattomia uhreja kaavaan?