Miksi et seurustele?
Suomessa on paljon sinkkuja ja se on joidenkin mielestä ongelma. Kerrotaan toisillemme miksi ei olla suhteessa. Yleisin on varmasti se, että ei ole löytynyt ketään.
Itse en seurustele siksi, koska en ole koskaan seurustellut. Ylä-aste aikoina olin kiusattu, paha akne ja lievä ylipaino. Itsetunto tuhoutui jne. Samaan aikaan olisi pitänyt saada niitä ensimmäisiä seurustelukokemuksia. Olin melkein koko koulusta ainoa joka ei seurustellut. Kerran uskalsin käydä diskossa ja sieltä mut naurettiin pihalle. Tuntui pahalta, mulle tehtiin selväksi etten kelpaa.
Amiksessa olin masentunut ja en jaksanut edes miettiä seurusteluhommia. Sen hoidin läpi jotenkuten. Sitten olin jo täysi-ikäinen ja seurustelukokemuksia tai muuta siihen liittyvää 0.
Eli en kasvanut suhteeseen siinä "kriittisimmässä" iässä, en osaa kaivata sellaista mitä ei ole koskaan ollut. Olen nyt +20v ja tuntuisi tyhmältä alkaa seurustella tässä iässä vain pelkän seurustelun takia. Se kuuluu enempi sinne teini-ikään "harjoittelusuhteeksi".
Miksi pitäisikään seurustella jos ei ihastu tai koe mitään tunteita ketään kohtaan? Nykyään ulkonäössäni tai sosiaalisissa taidoissa ei ole mitään vikaa eli saisin suhteen jos haluaisin. En vain näe siinä mitään pointtia.
Kommentit (2052)
En halua jotain vastenmielistä porsasta kauniiseen kotiini oleilemaan jota pitäisi myös passata. Hyi, yök. Yksin on vaan niin ihanaa ja olla vapaa tekemään mitä huvittaa. Onnellinen N.
Sitä kun on introvertti ja antisosiaalinen erakko nykyään niin ei siinä pahemmin seurustella. Ja eipä taida nykyään normaalilla heterolla olla edes kysyntää.
Vierailija kirjoitti:
Olen liian huono naisille.😔 En uskalla puhua kenellekkään, juttelen ehkä säästä ja jännitän liikaa enkä osaa flirttailla.en ole suosittu ja on vaan pari kaveria joita tapaan harvoin.
Olen liian huono naisille. Ei pidä paikkaansa, sinulla on vaan heikko itsetunto joka mennyt jo todennäköisesti lapsuusvuosina.
Kaikki täällä on tasan yhtä arvokkaita ihmisinä etkä tiedä miten kiinnostuneita naiset olisivat jos olisit se mikä sinusta olisi tullut ilman kaikkia itsetuntoa nakertavia kokemuksia.
Terapia voisi auttaa koska kysymys on henkisestä puolesta ei siis lainkaan siitä mikä oikeasti oletvasn siitä mitä kuvittelet olevasi tai tarkemmin minkä vaurion itsetuntoon on aiheuttanut esim. kiusaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Tajusin vasta pari vuotta sitten olevani lesbo enkä aseksuaali (:D) enkä nyt löydä kumppania. 30 v. taitaa olla jo auttamattomasti liian vanha parisuhdetta etsimään, olen huomannut että naisparit sitoutuvat varhain. Haluaisin kuitenkin oman ikäisen naisen enkä 10 v. nuorempia. En myöskään halua tr*ns"naisia", tr*nsmiehiä tai muita sukupuolispesiaaleja, koska en yksinkertaisesti pidä miehen vartalosta ja elimistä enkä halua naista joka haikailee olevansa mies ja käyttää jotain testoja. Ai niin joo ja en halua lapsia. Nykymaailmassa näköjään mahdoton yhtälö. En muuten ole mitenkään konservatiivinen tai vaativa, pidän monenlaisista naisista, mutta ilmeisesti jotenkin "fobinen" olen monen mielestä silti vain siksi että pidän vain syntyjään naisista. Sääli.
Oih toinen samanlainen nainen täällä, oot ihan täydellisen kuulonen
Eipä ole tässä maassa naista jolle olisin riittävä. Ei ole keski-ikäisillä luuserimiehillä oikein menekkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajusin vasta pari vuotta sitten olevani lesbo enkä aseksuaali (:D) enkä nyt löydä kumppania. 30 v. taitaa olla jo auttamattomasti liian vanha parisuhdetta etsimään, olen huomannut että naisparit sitoutuvat varhain. Haluaisin kuitenkin oman ikäisen naisen enkä 10 v. nuorempia. En myöskään halua tr*ns"naisia", tr*nsmiehiä tai muita sukupuolispesiaaleja, koska en yksinkertaisesti pidä miehen vartalosta ja elimistä enkä halua naista joka haikailee olevansa mies ja käyttää jotain testoja. Ai niin joo ja en halua lapsia. Nykymaailmassa näköjään mahdoton yhtälö. En muuten ole mitenkään konservatiivinen tai vaativa, pidän monenlaisista naisista, mutta ilmeisesti jotenkin "fobinen" olen monen mielestä silti vain siksi että pidän vain syntyjään naisista. Sääli.
Oih toinen samanlainen nainen täällä, oot ihan täydellisen kuulonen<3
Ja täällä kolmas, ikä tosin lähempänä 40 v kuin 30.
48 vuotta, neitsyt (eikä kyse horoskoopista), mikropenis, andropaussi, asuu Peräkylällä.
Vieläkö jäi jotain syitä mainitsematta.
Olen sellainen kukasta kukkaan lentelevä pölyttäjä, joten en kutsuisi näitä suhtet seurusteluksi, vaikkakin aina myös keskusteluakin syntyy tapaamisissa.
Olen 45v täysin raitis kohtuudella liikuntaa harrastava mies, mutta ole koskaan edes yrittänyt seurustella yhdenkään naisen kanssa vaikka olen kiltti ja empaattinen, luotettava ja turvallinen, osaan monenlaista hommaa eikä talossani tarvita ulkopuolisia ammattimiehiä mihinkään remontteihin. Kuulostaako liian hyvältä ollakseen totta? No niihän se onkin liian hyvää ollakseen totta sillä mulla on ihan järjettömän pieni muna.
Yhtäkään hyvää miestä en ole löytänyt / tavannut. Kaikki on samanlaisia vonkaajia, ihan turhia myllynkiviä kaulassa. Ei kiitos. Mieluummin elän vapaata elämää ilman että kukaan ahdistelee, kyttää, huutaa, raivoaa, vonkaa ja urputtaa.
Minimunamies kirjoitti:
Olen 45v täysin raitis kohtuudella liikuntaa harrastava mies, mutta ole koskaan edes yrittänyt seurustella yhdenkään naisen kanssa vaikka olen kiltti ja empaattinen, luotettava ja turvallinen, osaan monenlaista hommaa eikä talossani tarvita ulkopuolisia ammattimiehiä mihinkään remontteihin. Kuulostaako liian hyvältä ollakseen totta? No niihän se onkin liian hyvää ollakseen totta sillä mulla on ihan järjettömän pieni muna.
Kyllä toi kuulostaa joktain korvienväliongelmalta.
Toisaalta, olen itse liian tiukka ja minustakin tuntuisi aika pahalta ajatus ihastua johonkin mieheen, jonka kanssa seksistä ei tulisikaan mitään.
Miehistä ei ole kuin vaivaa. Haluan elää (ja elänkin) ihanan vapaata elämää, en halua passata ja palvella ketään.
Säästyyhän ainakin rahat,ne yhteishummaamiset tuppaa olla sellasta velanottoa ja rahatuhlauta.
Voi hyvä ihme kun sillä peniken koolla ei ole mitään väliä. Suurin osa naisista saa orgasmin käsien tai suun avulla, ei peniksen.
Miehen löytäminen ja siitä kiinni pitäminen vaatisi ihan hirveätä ponnistelua eikä minulla ole sellaiseen resursseja.
Mielummin yksin kuin surkeassa (ts. p***assa) suhteessa