Miksi et seurustele?
Suomessa on paljon sinkkuja ja se on joidenkin mielestä ongelma. Kerrotaan toisillemme miksi ei olla suhteessa. Yleisin on varmasti se, että ei ole löytynyt ketään.
Itse en seurustele siksi, koska en ole koskaan seurustellut. Ylä-aste aikoina olin kiusattu, paha akne ja lievä ylipaino. Itsetunto tuhoutui jne. Samaan aikaan olisi pitänyt saada niitä ensimmäisiä seurustelukokemuksia. Olin melkein koko koulusta ainoa joka ei seurustellut. Kerran uskalsin käydä diskossa ja sieltä mut naurettiin pihalle. Tuntui pahalta, mulle tehtiin selväksi etten kelpaa.
Amiksessa olin masentunut ja en jaksanut edes miettiä seurusteluhommia. Sen hoidin läpi jotenkuten. Sitten olin jo täysi-ikäinen ja seurustelukokemuksia tai muuta siihen liittyvää 0.
Eli en kasvanut suhteeseen siinä "kriittisimmässä" iässä, en osaa kaivata sellaista mitä ei ole koskaan ollut. Olen nyt +20v ja tuntuisi tyhmältä alkaa seurustella tässä iässä vain pelkän seurustelun takia. Se kuuluu enempi sinne teini-ikään "harjoittelusuhteeksi".
Miksi pitäisikään seurustella jos ei ihastu tai koe mitään tunteita ketään kohtaan? Nykyään ulkonäössäni tai sosiaalisissa taidoissa ei ole mitään vikaa eli saisin suhteen jos haluaisin. En vain näe siinä mitään pointtia.
Kommentit (2052)
En seurustele (enää), koska ei vain ole löytynyt itselleni kolahtavaa naista joka kiinnostuisi minusta edellisen jälkeen... ja siitä on jo 15 vuotta. Sitä huomaa vanhetessaan olevansa enemmän ja enemmän näkymätön naisille, myös seurustelevien miespuolisten kavereitteni naiset selkeästi eivät halua minua perhetapahtumiinsa/illanviettoihinsa kyläilemään ja tutustumaan vaikkapa sinkkukavereihinsa tms. vaikka aina on kivaa sitten kun harvoin olen käymässä. Tosin varmaan osasyynä yhteydenpidon vähenemiseen se, kun itsellä ei ole lapsia niin luonnollisesti ei ole sitä yhteistä elämänvaihetta jaettavana.
Näytän ehkä sellaiselta tietokoneen ääressä kolmatta maailmansotaa suunnittelevalta hintelältä rillipäältä mutta tykkään designista, minulla on kohtalaisen hyvä maku, hygienia ja talous on kunnossa ja kavereiden (ja heidän lasten) mielestä huumoria piisaa ja osan tasapainoilla loogisuuden ja empatian kanssa, olen hyvin elämäniloinen ja sosiaalinen kunhan ilmapiiri on oikeanlainen.
Sellaista "törmäsimme sattumalta, ihastuin hänen katseeseensa baarissa" -salamaromansseja ei ennenkään tapahtunut minulle vaan piti viikkoja tutustua naisiin että kipinöitä alkoi lentää, nykyään potentiaaliset sinkkunaiset esim. töissä vaan välttelevät jotenkin ja eivät anna tähän tilaisuutta. Ikäänkuin ennakkokarsitaan pois jollain perusteella eikä anneta mahdollisuutta edes tuoda persoonaa esille. Ja huom. en etsi mitään missejä vaan sellaisia mukavia, fiksuja naisia joiden kanssa mielestäni näyttäisi yhteiskuvassa olevan ei-nyt-mahdottoman-epätasapainoinen pari.
Mutta tottakai tiedän sisimmissäni, että syy on itsessäni ja siinä etten ole tarpeeksi kiinnostava niillä mittareilla joilla on eniten väliä, se on selvää. Toivosta en kuitenkaan ole vielä luopunut, ihmeitä tapahtuu.
-M40+
En tykkää tehdä kompromisseja vapaa-aikani ja arkirutiinieni suhteen, mikä etenkin seurustellessa olisi välttämätöntä. Tykkään esimerkiksi herätä aikaisin ja mennä nukkumaan tiettyyn aikaan - edes seksi ei voita sitä tyydytystä, minkä saan, kun saan elää oman rytmini mukaan :P En myöskään halua olla aina tavoitettavissa.
Aktiivisesti deittaillessani huomasin, että kaikki valmistautuminen ja jännittäminen oli loppujen lopuksi melkoista ajanhukkaa. Kyllästyn uusiin ihmisiin nopeasti ja harva tapaamani mies vastasi sitä mielikuvaa, jonka he olivat itsestään antaneet viestitellessä. Toisaalta oli ehkä heidän kannaltaan epäreilua asettaa jonkinlainen rima. Deittisovellusten ulkopuolella en sitten oikeastaan tapaa uusia ihmisiä, sillä harrastukseni ovat yksilölajeja ja muuta puuhastelua. Yliopistolla taas keskityn lähinnä opiskeluun. En jaksa pitää yhteyttä satunnaisiin kurssikavereihin vapaa-ajalla.
Olen varsin onnellinen sinkkuna ja minulla on perhe ja hyviä ystäviä, joita rakastan. Rakastan myös itseäni niin paljon, että haluan elää omilla ehdoillani.
N22
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämäkin viestiketju tosiaan läpileikkaus suomalaisista naisista? Negatiivista kirjoitusta lähes jokainen teksti, haukkumakirjeiden yläpeukutuksineen. Todella negatiivinen aura, joka tulee lankoja pitkin.
Täytyy todeta että olen hyvin onnellinen mies nykyisessä parisuhteessani.
Meillä ei etsitä kumppanin huonoja puolia vaan kehutaan päivittäin kumppanin hyviä puolia. Flirttiä ja huumoria viljellään päivittäin. Me emme harrasta seksiä, vaan meillä rakastellaan.
Siinä varmaankin syy miksi meillä on aina tuoreita kukkia pöydässä ja kotityöt sujuu yhdessä viheltäen.
Kai tämänkin alapeukuttajille löytyy jostain se unelmien prinssi joka tulee noutamaan sillä valkoisella ratsulla? Tai sitten ei.Kaupat myyvät dildoja, ne jaksavat seisoa, ovat aina valmiina, eivät petä eikä niiltä saa seksitauteja, eivät odota nuolemista ja kodin siivousta, eivät arvostele naisen ulkonäköä.
Miehet eivät halua satsata mihinkään esim. ostaa naiselle korua lahjaksi, mutta seksissä sitten odotetaan vaikka mitä temppuja ja jaksetaan naiselle valittaa.
Moni nainen on mielummin yksin.
Miksi pitäisi satsata?
Siksikö, että olet niin lapsellinen, että kuvittelet niiden prinsessasatujen olevan totuus miehestä, että sulla pitäis olla joku prinssi.
Minäkin miehenä olen mielummin yksin, säilyy mielenrauha
Niin, miksi se maksullinen ei sulle ilmaiseksi anna?
Jatka vaan spämmäämistä ja trollaamista. *Äläkä kysele tyhmiä :D
Itse en edes maksusta haluaisi olla noin vastenmielisen miehen kanssa.
Et sä tunne mua, eikä mua kiinnosta sun mielipiteet ollenkaan :D
Naiset ei ole susta kiinnostuneita, siksi olet yksin, mutta maksamalla voit saada.
Sulla vapaus uskoa noita sun deluusioita.
Sä olet vaan TYHMÄ, se on fakta. Tyhmä rölli
Oletko sä joku todella nuori?
Olen, ikinuori
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämäkin viestiketju tosiaan läpileikkaus suomalaisista naisista? Negatiivista kirjoitusta lähes jokainen teksti, haukkumakirjeiden yläpeukutuksineen. Todella negatiivinen aura, joka tulee lankoja pitkin.
Meillä ei etsitä kumppanin huonoja puolia vaan kehutaan päivittäin kumppanin hyviä puolia. Flirttiä ja huumoria viljellään päivittäin. Me emme harrasta seksiä, vaan meillä rakastellaan.
Siinä varmaankin syy miksi meillä on aina tuoreita kukkia pöydässä ja kotityöt sujuu yhdessä viheltäen.
Kai tämänkin alapeukuttajille löytyy jostain se unelmien prinssi joka tulee noutamaan sillä valkoisella ratsulla? Tai sitten ei.Kaupat myyvät dildoja, ne jaksavat seisoa, ovat aina valmiina, eivät petä eikä niiltä saa seksitauteja, eivät odota nuolemista ja kodin siivousta, eivät arvostele naisen ulkonäköä.
Miehet eivät halua satsata mihinkään esim. ostaa naiselle korua lahjaksi, mutta seksissä sitten odotetaan vaikka mitä temppuja ja jaksetaan naiselle valittaa.
Miksi pitäisi satsata?
Siksikö, että olet niin lapsellinen, että kuvittelet niiden prinsessasatujen olevan totuus miehestä, että sulla pitäis olla joku prinssi.
Naiset ei ole susta kiinnostuneita, siksi olet yksin, mutta maksamalla voit saada.
Mitenkäs nuori sinä olet ja käytätkö pyöräilykypärää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi satsata?
Mitenkäs nuori sinä olet ja käytätkö pyöräilykypärää?
En ole todella nuori, siksi tiedänkin asioista paremmin kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
En tunnu kelpaavan niille, joihin itse ihastun😕 Sitten en tunne mitään niitä kohtaan, jotka joskus lähestyvät Vaikeaa on.
Luulin olevani ainoa jolle käy näin. Mikä siinä onkin, että itse ihastuu miehiin jotka ei minuun. Vatuttaa.
Olen tehnyt 2 vuotta etätöitä, en käy juuri missään kuin kaupassa. En käy viihteellä. Kun ei tapaa ihmisiä niin ei voi löytää ketään.
Ei ole tullut sopivaa vastaan, en ole miesten mielestä erityisen kiinnostava, en jaksa etsiä kumppania, elämä yksin menettelee, mutta paremminkin voisi olla
En ole valitettavasti keksinyt naiselle mitään käyttöä...
T. Itsenäinen menestyvä hetero mies
Ottaen huomioon naisten keskiarvomitat nykyään, ajattelin vaikka tuollaista vaihtoehtoa. Hintaa on jonkin verran kyllä.
Oma elämä liian sekaisin tällä hetkellä. Ehkä myös pelkään parisuhteita, kuitenkin jätetään kuten aina. Olenkin miettinyt, että miehen sijasta voisin hankkia koiran, joka antaa ainakin rakkautta joka on aitoa.
Itseluottamus on parempi sinkkuna, parisuhteessa muutun jotenkin epävarmaksi.
Haluaisin kyllä mutta jostain syystä en ole tähän ikään mennessä kelvannut kenellekään
En saa miehiä joista itse kiinnostun, en riitä. En ymmärrä miten jotkut saa tuosta nuin vain kumppanin, kun itse ei kelpaa kenellekkään, ja se sattuu.
Voi vitt* mitä jankkaajia sivutolkulla 🙄
Ei ole aikaa ja suhde tässä elämäntilanteessa olis lähinnä rasite. Käyn kokoaikatöissä ja samalla koetan saada opintojani loppuun, että voisin saada ylennyksen. Tulin tähän duuniin harkkarina, kun tein kandiani ja jäin. Nyt jos saisin maisterin valmiiksi niin voisin saada paremman palkan ja edetä uralla muutenkin. Lisäksi mulla on krooninen sairaus, joka aiheuttaa kipuja ja vaikeuttaa elämää. Ne hetket kun on vapaata niin ei mua kiinnosta lähteä treffeille, kun haluan vaan olla.
M kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meitä jotka eivät välitä seksistä (ja elävät siksi mielummin yksin) on yllättävän paljon. Voi kunpa siitä tulisi ihmisten mieliin normaali asia. Tämä on ominaisuus samalla lailla kuin luonteenpiirteetkin. Kun en ole koskaan seksistä välittänyt, niin en siitä muutu. Ja olen kokeillut kumpaakin sukupuolta. Kun ei, niin ei.
Se on surku, voisit olla muuten hyvä, mutta miehet jotka eivät halua seksiä ovat varmaan todella harvassa.
Ei nyt niin harvassa. Aseksuaalisia miehiä on yksi kolmea aseksuaalista naista kohti. Vertailuksi esim alistavaa naista etsivä mies, joita on yhdeksän per nainen.
Ei tarvitse lukea kuin täältä kommentteja. Ihmiset on kauheita toisille, pettämistä ja haukkumista yms.
Henkilö, jonka kanssa minulla on suhde, on naimisissa toisen kanssa. Olen välillä seurustellut, mutta muiden kanssa ei ole samanlaista millään tasolla. Tällä mennään.