Miksi et seurustele?
Suomessa on paljon sinkkuja ja se on joidenkin mielestä ongelma. Kerrotaan toisillemme miksi ei olla suhteessa. Yleisin on varmasti se, että ei ole löytynyt ketään.
Itse en seurustele siksi, koska en ole koskaan seurustellut. Ylä-aste aikoina olin kiusattu, paha akne ja lievä ylipaino. Itsetunto tuhoutui jne. Samaan aikaan olisi pitänyt saada niitä ensimmäisiä seurustelukokemuksia. Olin melkein koko koulusta ainoa joka ei seurustellut. Kerran uskalsin käydä diskossa ja sieltä mut naurettiin pihalle. Tuntui pahalta, mulle tehtiin selväksi etten kelpaa.
Amiksessa olin masentunut ja en jaksanut edes miettiä seurusteluhommia. Sen hoidin läpi jotenkuten. Sitten olin jo täysi-ikäinen ja seurustelukokemuksia tai muuta siihen liittyvää 0.
Eli en kasvanut suhteeseen siinä "kriittisimmässä" iässä, en osaa kaivata sellaista mitä ei ole koskaan ollut. Olen nyt +20v ja tuntuisi tyhmältä alkaa seurustella tässä iässä vain pelkän seurustelun takia. Se kuuluu enempi sinne teini-ikään "harjoittelusuhteeksi".
Miksi pitäisikään seurustella jos ei ihastu tai koe mitään tunteita ketään kohtaan? Nykyään ulkonäössäni tai sosiaalisissa taidoissa ei ole mitään vikaa eli saisin suhteen jos haluaisin. En vain näe siinä mitään pointtia.
Kommentit (2052)
En kelpaa kun kuuskymppisille tai mustille miehille.
N49
Vierailija kirjoitti:
N49
eikö mustat miehet kelpaa?
Parikymppisenä sitä vielä oli helpompaa olla sinkku, mutta nyt kun 40 ikävuotta lähestyy, niin alkaa huomaamaan, että edessä voi olla yksinäiset ajat. Suurimmalla osalla ikätovereista on perhe tai vähintään parisuhde ja sitten tietysti on paljon eronneita, mutta hekin usein seurustelevat. Enää ei voi tai jaksa sillä tavalla elää sinkkuelämää.
Minulla meni jotenkin ohi se koko seurusteluhomma, työelämässä oli pätkätöitä ja sitten oli intensiivisiä harrastuksia. Nyt on jäämässä parisuhteen osalta tyhjä arpa käteen. Kannattaa oikeasti nuorena katsoa tulevaisuuteen, ja miettiä, haluaako olla vielä keski-ikäisenä yksin.
Vierailija kirjoitti:
Seurustelin vuosi sitten. Kaikki oli ihanaa ja tehtiin paljon asioita yhdessä. Tunsin, että ensimmäistä kertaa pystyin olemaan täysin oma itseni. Suhteessa toimi arvot, seksi, huumorintaju ja yhdessä tekeminen. Jaoimme asioita ja kuuntelimme. Lisäksi sain kuulla kohtelevani naista paremmin kuin häntä on aiemmin kohdeltu. Silti hän päätti suhteen. Kaipaan suhteesta seikkailun sijaan turvaa ja jatkuvuutta. En oikein tiedä, miten voin saavuttaa kestävän suhteen, mikäli tuokaan ei riitä. Miten voin luottaa parisuhteeseen, mikäli tuo ennen kokematon määrä yhteenkuuluvuuden tunnetta ei riitä. Ei minusta ole enempään.
Olet liian kiltti.
Olen työtön joten ei kukaan nainen huoli minua joten en seurustele. Tianaan kuitenkin rahaa pikkutöillä ja kalastamalla joten en makoile kotona koko aikaa. ruoka on kallista joten pitää kalastaa lähes joka päivä kun sää sallii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N49eikö mustat miehet kelpaa?
Kotimainen sopii itselle paremmin.
Ihan kuin olisit kuvaillut juuri minun elämäni :) *tylsä, luonnonlapsi, sisustus innoton, heviä/rokkia luukuttava nainen*
Kun otin eron miehestäni yli 20 vuoden avioliiton jälkeen hän sanoi 'Kuka minusta nyt pitää huolen kun tulen vanhaksi' Kysyin että mitä hän sillä tarkoitti. Kuulemma oli ajatellut että koska vaimo on niin ei tarvi huolestua jos sairastuu vaikka Alzheimerin tautiin tai muuten menettää kuntonsa, onpahan joku joka hoitaa. Tuo kyllä painui aivoihin, en ole eron jälkeen seurustellut, ei pelkästään siitä syystä että luulisin nyt kaikkien miesten hakevan itselleen hoitajaa vanhuuden päiville :) mutta huomasin että viihdyn hyvin yksin eläjänä.
Koska on vauvis, fb ja some!
Ja ei jätä likaisia sukkia eteiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seurustelin vuosi sitten. Kaikki oli ihanaa ja tehtiin paljon asioita yhdessä. Tunsin, että ensimmäistä kertaa pystyin olemaan täysin oma itseni. Suhteessa toimi arvot, seksi, huumorintaju ja yhdessä tekeminen. Jaoimme asioita ja kuuntelimme. Lisäksi sain kuulla kohtelevani naista paremmin kuin häntä on aiemmin kohdeltu. Silti hän päätti suhteen. Kaipaan suhteesta seikkailun sijaan turvaa ja jatkuvuutta. En oikein tiedä, miten voin saavuttaa kestävän suhteen, mikäli tuokaan ei riitä. Miten voin luottaa parisuhteeseen, mikäli tuo ennen kokematon määrä yhteenkuuluvuuden tunnetta ei riitä. Ei minusta ole enempään.
Olet liian kiltti.
Voi olla, että olin liian kiltti kyseiselle naiselle, mutta en voi ottaa vastuuta siitä mikäli toinen kaipaa dominointia, yliajoa, kontrollia tai draamaa. Minä pidän huolen omista rajoistani. Jos olisin täysin kynnysmatto, olisin suostunut jatkamaan suhdetta sellaisena millaiseksi nainen sitä oli viemässä, mutta koin, että muuttunut suhde ei enää vastaa tarpeitani. Suhde ei ollut enää vastavuoroinen vaan olin selkeästi sitoutuneempi ja kiinnostuneempi kumppanistani kuin kumppani minusta.
Ehkä olen mikrotasolla liian kiltti eli en jaksa päivittäin vääntää siitä mitä laitamme ruoaksi, mikä viini valitaan tai mihin aikaan lämmitetään sauna, mutta kyllä minä isossa kuvassa reagoin, jos huomaan, että siinä missä nainen on minulle heti lapseni jälkeen toiseksi tärkein ja itse tipun kumppanin prioriteettilistalla naapurin koiran tai kompostin tyhjentämisen jälkeiselle sijalle. Odotan, että mua kohtaan annetaan samanlaisia lupauksia, joita minä annan. Odotan, että kumpikin tekee yhtälailla kalenteriinsa tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämäkin viestiketju tosiaan läpileikkaus suomalaisista naisista? Negatiivista kirjoitusta lähes jokainen teksti, haukkumakirjeiden yläpeukutuksineen. Todella negatiivinen aura, joka tulee lankoja pitkin.
Täytyy todeta että olen hyvin onnellinen mies nykyisessä parisuhteessani.
Meillä ei etsitä kumppanin huonoja puolia vaan kehutaan päivittäin kumppanin hyviä puolia. Flirttiä ja huumoria viljellään päivittäin. Me emme harrasta seksiä, vaan meillä rakastellaan.
Siinä varmaankin syy miksi meillä on aina tuoreita kukkia pöydässä ja kotityöt sujuu yhdessä viheltäen.
Kai tämänkin alapeukuttajille löytyy jostain se unelmien prinssi joka tulee noutamaan sillä valkoisella ratsulla? Tai sitten ei.Kaupat myyvät dildoja, ne jaksavat seisoa, ovat aina valmiina, eivät petä eikä niiltä saa seksitauteja, eivät odota nuolemista ja kodin siivousta, eivät arvostele naisen ulkonäköä.
Miehet eivät halua satsata mihinkään esim. ostaa naiselle korua lahjaksi, mutta seksissä sitten odotetaan vaikka mitä temppuja ja jaksetaan naiselle valittaa.
Moni nainen on mielummin yksin.
Ja nainen tuntuu vaativan sitä korua palkaksi että viitsii antaa velvollisuudesta seksiä. Miehelle se seksi on parasta mihin voi aikaansa käyttää, naisille se tuntuu olevan se ainoa mitä pystyvät antamaan, vain jos saavat koruja/lahjoja vastikkeeksi (ei paljon eroa maksullisten pyytämästä palkasta).
Ei ihme että moni mies ei halua suhdetta koska monelle miehelle riittäisi säännöllinen seksi tyytyväisyyteen, mutta naiselle se on lähinnä maksu/vaihtokauppa koruista. Hyvä ettei kelloa tuijota vihaisena et "tuleppas äkkiä, ei tässä kokopäivää ole aikaa, täytyy harrastaa omia kivoja juttuja". Ihan kuin naisille seksi olisi pyykin pesuun/siivoamiseen verrattava "rangaistus" jota ei voi tehdä kuin pakon edessä, ei siksi että se tuntuu hyvältä. Ei ihme että haluton nainen vaihtuu helposti leluihin. Mitä turhaa naisen kanssa vehtaamaan kerta naisia ei kiinnosta, pääsee paljon helpommalla jos ei häiritse "tylsillä ällöttävillä jutuilla", ja tyytyy leluihin.
Moni mies on ollut kiinnostunut, kehunut ulkonäkö, tyylii viemässä jo sänkyynsä ekalla tapaamisella...
Sit tipputan se pommin. Yh, lapsi kiintiö täys ja en voi edes enempää lapsia saada.
Jo juostaan karkuun. Jos ei ekalla tapaamisella, nii viimeistään sit ku on muutaman kerran keretty vaaka mamboa harrastamaan.
Ei siinä, viihdyn hyvin näinkin. On vapaa iltoja paljon, ei pieniä lapsia, harrastukset, ja FWB. Ei valittamista.
Joten miks suhteeseen, jos siitä ei tuu ku harmia.
Itseäni ei haittaa jos toisella on jo lapsia hankittuna. Kunhan asiat sujuu. Paljon oli kommentteja, kuin ei seksi kiinnosta jne. Mutta kyllä itselle tällein seksi addiktina on se seksi erittäin tärkeää ja mikään kerran kuussa pikaisesti ei riitä.
Ehkä joskus löytyy se seksiä rakastava mies seisomaan minunkin rinnalleni, joka ei pienestä pelästy ja juokse karkuun.
*N34v
Vierailija kirjoitti:
Moni mies on ollut kiinnostunut, kehunut ulkonäkö, tyylii viemässä jo sänkyynsä ekalla tapaamisella...
Sit tipputan se pommin. Yh, lapsi kiintiö täys ja en voi edes enempää lapsia saada.
Jo juostaan karkuun. Jos ei ekalla tapaamisella, nii viimeistään sit ku on muutaman kerran keretty vaaka mamboa harrastamaan.
Ei siinä, viihdyn hyvin näinkin. On vapaa iltoja paljon, ei pieniä lapsia, harrastukset, ja FWB. Ei valittamista.
Joten miks suhteeseen, jos siitä ei tuu ku harmia.
Itseäni ei haittaa jos toisella on jo lapsia hankittuna. Kunhan asiat sujuu. Paljon oli kommentteja, kuin ei seksi kiinnosta jne. Mutta kyllä itselle tällein seksi addiktina on se seksi erittäin tärkeää ja mikään kerran kuussa pikaisesti ei riitä.
Ehkä joskus löytyy se seksiä rakastava mies seisomaan minunkin rinnalleni, joka ei pienestä pelästy ja juokse karkuun.
*N34v
Eli syy on käytännössä se, että etsit miestä jolla ei entuudestaan ole jo lapsia, jotka taas etsivät lapselleen äitiä, eivätkä lapsia haluamattomat miehet taas halua jonkun muun lapsia parisuhteen riesaksi. Miehillä, joilla on jo lapsia, ei välttämättä ole enää hinkua saada lisää, siinä kohderyhmäsi.
Eibole minkäänlaista himoa asettaa itseäni käveleväksi rahapussiksi, sylkykupiksi ja orjaksi jota petetään heti kun tilaisuus tulee
Vierailija kirjoitti:
Kun otin eron miehestäni yli 20 vuoden avioliiton jälkeen hän sanoi 'Kuka minusta nyt pitää huolen kun tulen vanhaksi' Kysyin että mitä hän sillä tarkoitti. Kuulemma oli ajatellut että koska vaimo on niin ei tarvi huolestua jos sairastuu vaikka Alzheimerin tautiin tai muuten menettää kuntonsa, onpahan joku joka hoitaa. Tuo kyllä painui aivoihin, en ole eron jälkeen seurustellut, ei pelkästään siitä syystä että luulisin nyt kaikkien miesten hakevan itselleen hoitajaa vanhuuden päiville :) mutta huomasin että viihdyn hyvin yksin eläjänä.
Sinä siis loukkaannuit tuosta ihan samasta lauseesta jota naiset käyttävät
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko myöntää, että vaakakupissa painaa myös oma talous ja säästöt. Miten niiden kävisi jos menisin miehen kanssa esim. naimisiin? En jaa rahojani.
Ilmaissiivoojaksi ja kokiksi pääsisit varmasti. Ja mies sitten huomauttaa, jos ei ole tarpeeksi peppuseksiä ja suuseksiä tai jos ruoka ei ole mieluista. Mitään koruja on turha lahjaksi odottaa tai muutakaan esim. niskojen tai olkapäiden hieromista.
Jos mies aloittaa salasuhteen jonkun toisen naisen kanssa niin silloin hän voi maksaa hotellihuoneen, ruoan tai ostaa korun.
Kuulostatpa katkeralta. Oletko tehnyt typeriä valintoja, eli satuttanut itseäsi?
Oletko mies, joka kirjoitti, että naisen pitäisi siivota sinun kotiasi ja leikata ruohikkoa, kun tulee sinun luoksesi?
Tosi ihanaa päästä leikkaamaan vanhan 50- vuotiaan miehen talon ruohikkoa ja luuttuamaan lattiaa. Joka naisen unelma 😂
Ecclestone 86v vaihtoi 50v vaimonsa nuorempaan 36v koska entinen ei pystynyt enää saamaan lapsia, ja nainen pamahti heti paksuksi. Naisten kyky ja halu lisääntyä katoaa siellä 50v tienoilla, mies pystyy ja haluaa lisääntymään koko ikänsä.
Naisen ylläpitokustannukset ovat turhan korkeat siksi en hanki lemmikkejä.
Vierailija kirjoitti:
Oma elämä liian sekaisin tällä hetkellä. Ehkä myös pelkään parisuhteita, kuitenkin jätetään kuten aina. Olenkin miettinyt, että miehen sijasta voisin hankkia koiran, joka antaa ainakin rakkautta joka on aitoa.
Eli otat ennemmin koiran jonka voit alistaa omille ehdoillesi ja saada sen sinusta riippuvaiseksi ruualla, jota sitten passaat koko sen elämän alistettuna. Domestikoidut eläimet ovat ihmisistä riippuvaisia, ei se ole aitoa välittämistä eläimiltä, vaan pakotettua riippuvuutta. Suoraan verrattavissa tukholma syndroomaan, vankeus tekee tepposet mielelle, eläin parat jokainen terapeutin tarpeessa.
Totta, ihmiset paljon vaikeampi alistaa samaan. Pysy ihmeessä eläimissä, ihmiset ovat vapaita eivätkä ole sinusta riippuvaisia. Ihminen osaa myös sanoa mielipiteensä sinusta mitä et halua kuulla.
Liian moni exä on väittänyt että löydän jonkun, joka ei ole hän, mutta niin hyvä tyyppi olen kutenkin, että joku vielä haluaa minut. No eipä ole halunnut, enkä ole varma olenko enää edes tarjolla.
Kiitoksia kaloista, kuten D. Adamsin kirjoissa sanottiin, kiitos ja näkemiin.