Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi et seurustele?

Vierailija
01.01.2019 |

Suomessa on paljon sinkkuja ja se on joidenkin mielestä ongelma. Kerrotaan toisillemme miksi ei olla suhteessa. Yleisin on varmasti se, että ei ole löytynyt ketään.

Itse en seurustele siksi, koska en ole koskaan seurustellut. Ylä-aste aikoina olin kiusattu, paha akne ja lievä ylipaino. Itsetunto tuhoutui jne. Samaan aikaan olisi pitänyt saada niitä ensimmäisiä seurustelukokemuksia. Olin melkein koko koulusta ainoa joka ei seurustellut. Kerran uskalsin käydä diskossa ja sieltä mut naurettiin pihalle. Tuntui pahalta, mulle tehtiin selväksi etten kelpaa.

Amiksessa olin masentunut ja en jaksanut edes miettiä seurusteluhommia. Sen hoidin läpi jotenkuten. Sitten olin jo täysi-ikäinen ja seurustelukokemuksia tai muuta siihen liittyvää 0.

Eli en kasvanut suhteeseen siinä "kriittisimmässä" iässä, en osaa kaivata sellaista mitä ei ole koskaan ollut. Olen nyt +20v ja tuntuisi tyhmältä alkaa seurustella tässä iässä vain pelkän seurustelun takia. Se kuuluu enempi sinne teini-ikään "harjoittelusuhteeksi".

Miksi pitäisikään seurustella jos ei ihastu tai koe mitään tunteita ketään kohtaan? Nykyään ulkonäössäni tai sosiaalisissa taidoissa ei ole mitään vikaa eli saisin suhteen jos haluaisin. En vain näe siinä mitään pointtia.

Kommentit (2052)

Vierailija
381/2052 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, miksi en seurustele. Olen normaalipainoinen ja ihan perusnätti nainen. Luonteeltani olen joustava, en ole koskaan yrittänyt muuttaa seurustelukumppania, enkä nalkuta. Olen kuitenkin sosiaalisesti kömpelö uusien ihmisten kanssa. Olen ujo, en osaa flirttailla tai keimailla, en vaan tajua miten miehen saa kiinnostumaan. Olen hyvä keskustelija, mutta miehet ilmeisesti haluavat jotain mystistä, jota minussa ei vaan ole. Olen nyt 50 v, mutta nuorena oli ihan sama juttu. Seksuaalisuuteni on kyllä vahva ja olen kokeilunhaluinenkin, mutta kaikki tuo tulee ilmi vasta kun tunnetaan. En sovi tähän nykyajan systeemiin, jossa pitäisi heti osoittaa seksuaalista halua. Olisin varmaan ollut 50-luvulla hyvää "vaimomatskua", sillä tykkään leipoa ja laittaa ruokaa, olen ahkera tekemään kotitöitä, mutta osaan myös keskustella. Olen hyvin lapsirakas ja lapsistani on kasvanut hienoja nuoria. Minussa kai vain on jotain, mikä ei nykyajan pikasuhdekulttuurissa innosta miehiä tekemään tuttavuutta. 

Ihan kuin minä! Olisin ihan täydellinen puoliso jollekin, jos joku mies edes joskus kiinnostuisi :/

N46

Vierailija
382/2052 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 47v mies enkä ole tähän ikään mennessä koskaan seurustellut. Koska ei ole pakko!

Negatiiviset kokemukset muista ihmisistä jo ihan pikkulapsuudessa ovat varmasti olleet yksi syy tähän, muiden seurassa ei ole ollut mitään mielenkiintoista, pelkkää negatiivista vain, miksi kukaan haluaisi mennä kohti sellaista, jossa tietää vain tulevansa huonosti kohdelluksi, ei kukaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/2052 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, en tosiaan tiedä. Olen nätti ja ahkera. Pidän kodin siistinä. Seksistäkin tykkään. En ole aktiivisesti etsinyt mitään. Ehkä se on se syy.

Vierailija
384/2052 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nihilisti. En suunnittele mitään. Odotan asioiden tupsahtelevan eteen.

Vierailija
385/2052 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei ole tarkoitettu miestä. Kaikille ei ole. Ei siinä mitään. Elän tämän elämän ja thats It. Kukaan ei tiedä, että olen onneton. Ei kuulu kenellekkään muulle.

Vierailija
386/2052 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nihilisti. En suunnittele mitään. Odotan asioiden tupsahtelevan eteen.

Millään ei ole oikeastaan elämässä mitään merkitystä. Kukaan ei jää kaipaamaan minua. Olen ja hengitän. Kun on aika, kuolen. En tee asiasta numeroa.

Vierailija
387/2052 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan liikaa omaa aikaa. Olen aina ollut onnellisimmillani yksin kuin parisuhteessa, olen aina osannut valita parisuhteeseen kontrolloivia miehiä, jotka ei handlaa raha-asioita. Yksin ollessa on enemmän varaa tehdä kaikkea ja saa tulla ja mennä miten lystää. Ei tarvitse stressata mitään

Vierailija
388/2052 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tämä on oikeastaan aika surullinen keskusteluketju. Ihmisiä jotka eivät ole saaneet kokea parisuhdetta tai edes seksiä koskaan tai ovat rakastuneita johonkin omiin mielikuviinsa henkilöstä joita eivät tunne ja se estää heitä etenemästä muualla. Samalla tavalla voi pitää itseään huonona tai rumana olematta sitä kuitenkaan. Asenne paistaa kyllä kauas jos on anteeksi olen olemassa tyyppinen ja se karkoittaa kiinnostuneita ihmisiä. Ei se yhden tai kahdenkaan mielipide ulkonäöstä tms tee siitä totta joka on jokaisen vastaantulijan kanssa totta. Katsokaa pariskuntia. Ovatko he kaikki teidän mielestänne kaikki kauniita ja komeita"

Ensinnäkin minun on vaikeaa edes ihastua ihmiseen jota en tunne hyvin. Näin pitäisi päästä ns kaveriasteelle ensin. Harmi vaan, kun en omaa edes naiskavereita joten mistä yhtäkkiä nyt miehen löytäisin kaveriksi. Ja tietysti kaveri voi jäädä helposti vaan kaveriksi. Itse en myöskään juuri halua luoda mitään mielikuvia vaan mieluummin juuri tutustua henkilöön hyvin ennen kuin edes uskaltaisin ajatella mitään sen enempää. Samalla kuulun varmaan siihen ryhmään joka tahtoisi seksiä vaan tutun ihmisen kanssa. Toisaalta en ole mikään demiseksuaali kuitenkaan koska moni mies voi kiinnostaa, vaikka en ajatteli aikaan häntä suhteeseen kanssani.

Ulkonäön ja esim persoonani suhteen olen realisti. Olen kokenut paljon pahaa muilta ja saanut ikävää pilkkaa ulkonäköön liittyen. Tämä on jättänyt jälkensä ja monesti jokin pienikin asia voi muistuttaa itseä jostain ikävästä. Itsevarmempi olisin varmaan edes vähän jos kokemani jutut olisivat jääneet kokematta. Silti olen realisti ja tiedostan puutteeni hyvin. Samalla en toisaalta vaadi toiseltakaan mitään ihmeellistä ja olen nuorena ihastunut hyvin monennäköisiin. Tuo kirjoittamasi "anteeksi, että olen olemassa" asenne liittyy paljon nuoruuden kokemuksiini. On jäänyt sellainen tyyli päälle eteen halua olla huomion keskellä ja olen varovainen. Samalla lapsesta asti vähän ujo ja omantien kulkija. Sen vuoksi olen realisti myös persoonani suhteen. Koen, että monesti on vaikeaa löytää samantyylinen ihminen. Ja minun pitäisi tuntea toinen niin hyvin, että pysyisin olemaan luonteva. Toisaalta olin lapsena rohkeampi ja samalla jos saan vähänkin hyvää palautetta tai joku on aidosti mukava huomaan, että se rakentamani suojamuuri alkaa rakoilla. Osaan olla ns hyvässä seurassa ihan mukava itsekin ja puhun psöjonkin. En vaan ole kokenut kuin harvoin sellaista seuraa ja saanut olla oma itseni.

Tiedostan silti sen kuinka paljon kokemallani on merkitystä. Se on tehnyt minusta varovaisen. Ennen kaipasin jännitystä, mutta nyt kaipaan taas jotain rauhaa ja ns turvaa. En haluaisi tulla taas loukatuksi tai kokeilla miten käy. Nuo kokemukset ihmisten suhteen vaikuttavat nyt tähän seurustelu asiaan paljon ja se on yksi syy miksi en ole koskaan seurustellut. Toinen tärkeämpi syy on silti se etten ole tavannut ketään sellaista ihmistä joka olisi ns halunnut seurustella kanssani tai edes ollut kunnolla ihastunut. Joku kun pitäisi tulla minua vastaan jos yrittäisin tutustua johonkin. Ei minusta ole yksin siihen tai tekemään aloitetta. Sitten on vielä se mitä jo kirjoitin etten tiedä tottuisinko enää toisen jatkuvaan läsnäoloon, kun olen ollut niin paljon yksin. Tuli vielä nämä mieleen.

Vierailija
389/2052 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole löytynyt sopivaa puoliskoa ja tuskin löytyykään.

Vierailija
390/2052 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen liian vanha ja rupsahtanut.

Vierailija
391/2052 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on hyväksikäytetty seksuaalisesti lapsena, ja se on jättänyt epäluulon miehiä kohtaan. En halua enkä pysty seksiin muuta kuin silloin kun minulla on vahva luottamus ja tunneside mieheen. Ja nykyään miehet odottavat että tyyliin viimeistään kolmannella tapaamiskerralla on seksiä. Olen siis sitten yksin, koska tarvitsisin huomattavasti pitemmän ajan tutustumiseen.

Vierailija
392/2052 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M39 kirjoitti:

Koska naiset ovat ilkeitä ja vähättelevät. Olen töissä naisvaltaisella alalla ja kokemukset naisista on ollut pääasiassa negatiivisia.

Aika jännä että sinulla on ollut tuollaisia kokemuksia.

Omalla kohdalla taas naiset ovat olleet juuri niitä lämpimiä ja välittäviä ihmisiä, suurin osa.

Monista nuorista miehistä (miksei vanhemmistakin) taas paistaa ulospäin sellainen pakolla seuraan tuppautuminen, ylimielisyys ja toisia loukkaavien juttujen naureskelu.  Kyllä sen negatiivisen reaktion saa aikaan kun tarpeeksi kaivaa.

Tietyntyyppisiä miehiä kohtaan naisten käytös on useinmiten ylimielistä .

Vierailija
393/2052 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieli ja sormet avuttomana käyttöön poijjaat.

Vierailija
394/2052 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairas on maailma. Täällä kirjoittelee miehet joilla on normaali tai jopa normaalia isompi muna . Ei silti kelpaa. itsellä 8cm erektiossa ja itsemurha todennäköinen lähiaikoina. Taas yksi mies lähtee tästä maailmasta kun ei ole annettu lahjana normaaleja mittoja. Tämä maailma on vain niille täydellisille. 

Toki vielä se , että erektio ei edes toimi. Eli täydellinen paketti.

Millonkahan saataisiin kehorauha myös miehille ? Täällä haukutaan surutta miehiä ja niiden varustuksia. Sitten nousee hirveä meteli jos naisten ruumiinosia arvostellaan.. Eipä jää paljoa kaipaamaan tästä maailmasta. Seuraavassa elämässä on paremmin . 

Vierailija
395/2052 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty. En enää entisen jälkeen. Mies tuhos mun itsetunnon. Täysin.

Kävin samaan aikaan vaativia leikkauksia, mm tekonivel yms..

Koko kylä ties, et mies piti samaan aikaan muita naisia. Käänsi sen mun hulluudeksi ja vainoharhaksi. Käänteisspykologia. Narsistin kanssa eläjät tietää.

En pysty enää ikinä luottamaan. Parempi olla yksin. Ja elän ihan ookoo elämää. Hyvin olen kuitenkin pystynyt rakentamaan mielenkiintoisen elämän, vaikka se dorka kaikkea musta muuta väitti. Väitän jopa, että menee mulla paremmin kun sillä.

HV Tero! Terkkuja Taivassaloon. Olen ääliö. Tuut aina olemaan. Säälin sun nykyistä. Mikä pettämisellä alkaa,.. sä sen tiedät, nykyistäkin petät.. olet luuseri!

Vierailija
396/2052 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M39 kirjoitti:

Koska naiset ovat ilkeitä ja vähättelevät. Olen töissä naisvaltaisella alalla ja kokemukset naisista on ollut pääasiassa negatiivisia.

Aika jännä että sinulla on ollut tuollaisia kokemuksia.

Omalla kohdalla taas naiset ovat olleet juuri niitä lämpimiä ja välittäviä ihmisiä, suurin osa.

Monista nuorista miehistä (miksei vanhemmistakin) taas paistaa ulospäin sellainen pakolla seuraan tuppautuminen, ylimielisyys ja toisia loukkaavien juttujen naureskelu.  Kyllä sen negatiivisen reaktion saa aikaan kun tarpeeksi kaivaa.

Tuo pakolla seuraan tuppautuminen on niin raivostuttavaa! Ja tietenkin osaavat valita kohteeksi aina just sellaisen naisen, joka ei todellakaan ole seuraa vailla. Ainakaan tältä mieheltä.

Vierailija
397/2052 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli aikoinaan sellainen olo sitten en halunnut mitään keneltäkään, ja tällaisessa tilanteessa taukoamaton sosiaalinen jankkaus ja painostus hommata itselleen 'pientä sutinaa' ei ainakaan johda halujen lisäämiseen, päinvastoin! Siinä kävi sitten niin ettei kymmeneen vuoteen halua ole ollut.

Ei mene viikkoakaan etteikö joku yrittäisi painostaa 'löytämään seuraa', tai joku vitsailee että olen käytännössä jälleen 'neitsyt' koska ei ole hinkua päästä kenenkään vällyjen väliin. Ei mene kuukauttakaan ettei joku kyseenalaista seksuaalisuuttani tai joku naispuolinen tuttava pyytämättä jakelee vinkkejään miten treffiprofiili kannattaisi tehdä. Suomessa todellakin saa olla rauhassa ainoastaan olemalla seksuaalinen. Kertoo siitä että Suomi on junttimainen maa ja ihmiset moukkamaisia, kaikki nämä ihmiset voisi puolestani pyyhkiä pois maailmankirjoista.

M43

Vierailija
398/2052 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairas on maailma. Täällä kirjoittelee miehet joilla on normaali tai jopa normaalia isompi muna . Ei silti kelpaa. itsellä 8cm erektiossa ja itsemurha todennäköinen lähiaikoina. Taas yksi mies lähtee tästä maailmasta kun ei ole annettu lahjana normaaleja mittoja. Tämä maailma on vain niille täydellisille. 

Toki vielä se , että erektio ei edes toimi. Eli täydellinen paketti.

Millonkahan saataisiin kehorauha myös miehille ? Täällä haukutaan surutta miehiä ja niiden varustuksia. Sitten nousee hirveä meteli jos naisten ruumiinosia arvostellaan.. Eipä jää paljoa kaipaamaan tästä maailmasta. Seuraavassa elämässä on paremmin . 

Jos olet tekemässä itsemurhaa sen vuoksi että joku on kieltäytynyt 8cm peniksestäsi niin vahvasti epäilen että on jotain muuta pielessä kun pelkkä munan mitta. Ehkä ensi kerralla tutustut naiseen paremmin ja jos käytös on kylmää, älä näytä kikkeliä :D Herkän on opittava suojelemaan itseään.

Vierailija
399/2052 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin yksinkertaista.

FWB-suhde toimii minun ja kumppanini kanssa mitä parhaimmin. On toiminut jo kolme tai neljä vuotta.

Tiedän hyvin, että moni mies haluaisi kanssani enemmän. Siitä huolimatta FWB-mieheni ylittää nuo kaikki, eikä halua kanssani enempää. Kun kumpikin olemme uraihmisiä, kummallakaan ei ole aikaa kaiken maailman romanttisiin lässytyksiin. Kun kumpikin on erittäin hyvässä trimmissä ja seksuaalisesti haluttava, seksi on kutakuinkin täydellistä. Kun suhteessa ei ole romanttista ulottuvuutta, myös seksin suhteen kaikki on vapaampaa, kun kummankaan ei tarvitse pelätä loukkaako toista. Vaikka olenkin tuona aikana tapaillut joitakin miehiä vähän vakavammat jutut mielessä, olen loppujen lopuksi palannut FWB-mieheni luo.

Sanottakoon vielä sekin, että vaikka seksi on välillämme täydellistä, emme missään nimessä voisi seurustella. Parin pidemmän viikonlopun aikana olemme molemmat huomanneet, että emme siedä toisiamme paria vuorokautta pidempään. Se ei kuitenkaan haittaa, kun kumpikin haemme suhteeltamme vain hyvää seksiä.

Vierailija
400/2052 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi hyväksyä kaverikseni sellaista tyyppiä joka hyväksyisi minut kaverikseen xD