Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni nolasi minut ystäville

P12
01.01.2019 |

Olimme avomieheni kanssa istumassa iltaa kaveripariskuntamme luona. Olen itse vasta tutustunut pariskuntaan, joten en tunne heitä hirveän hyvin vielä.
Iltaan kuului kevyttä viinin/oluen särpimistä, kunnes yhtäkkiä avomieheni kielsi minua jatkamasta alkoholin nauttumista. Tyrmistyin suorasukaisesta käskystä ja lopetin viinin juonnin. Korostin kuitenkin että tilanne on minulle ihan okei - en ollut kovassa humassa tai käyttäytynyt mitenkään erikoisesti. Koin että meillä oli kaikilla hyvää ja lämminhenkistä juttelua ja kaikilla oli hyvä fiilis.
Käskyn jälkeen avomieheni alkoi selitellä kieltoansa alkamalla kertomaan yksityiskohtaisesti minun menneitä - sanotaan nyt epäonnisia - tapauksia jolloin olin nauttinut turhan paljon alkoholia. Kertomus tuntui nöyryyttävältä riepottelulta, joka ei todellakaan kuulunut näiden uusien tuttavuuksien korviin kuultavaksi. Avomieheni sai puheillaan maalattua minusta kuvan alkoholiongelmaisena, räävittömänä ihmisenä, jonka kamalasta käytöksestä hän kärsii.
Menin vessaan itkua pidätellen. Kuulin että juttelu jatkui, mutten enää saanut selvää mistä keskustelua jatkettiin.

Tämän jälkeen meillä seurasi riita asiasta. Mies väittää kivenkovaa että hänen täytyi selittää julkisesti tämä nöyryyttävä tiivistelmä humalaisista törttöilyistäni koska asiasta ei hänen mukaansa voi muuten kanssani puhua. Tämä ei käy järkeeni lainkaan, puhun ja puin asioita kyllä hänen kanssaan, kun niitä otetaan puheeksi. Tämä kokemus oli kuitenkin nöyryyttävä ja olin hyvin häpeissäni asiasta. Keskustelisin tällaisista asioista kahden kesken.

Kuinka saisin miehen ymmärtämään, että hän ylitti luottamukseni rajat?

Kommentit (124)

Vierailija
61/124 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokris kirjoitti:

Mies vaihtoon. Yleensä sanon aina että asiassa on myös naisen vastuu plaaplaa, mutta ei tällä kertaa. JOS asia oikeasti tapahtui noin niin sitten olet mennyt naimisiin kasaa paskan kanssa. Mies vaihtoon.

Kuka sinua on satuttanut? Haluatko puhua? Tarvitset apua.

Vierailija
62/124 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusfeministiseen kaksinaismoraaliin kuuluu, että nainen saa juopotella vapasti ja toilailla humalassa, ne teot tulee kaikki painaa villaisella. Mies sitävastoin älköön juoko enempää kuin yhden ykkösoluen jouluna tai juhannuksena ja senkin lapsilta piilossa. Koska muuten tulee hänet mammapalstoilla tuomittavan ja avioero kokeman.

Miten tämä liittyi mitenkään aiheeseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/124 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusfeministiseen kaksinaismoraaliin kuuluu, että nainen saa juopotella vapasti ja toilailla humalassa, ne teot tulee kaikki painaa villaisella. Mies sitävastoin älköön juoko enempää kuin yhden ykkösoluen jouluna tai juhannuksena ja senkin lapsilta piilossa. Koska muuten tulee hänet mammapalstoilla tuomittavan ja avioero kokeman.

Mikset voi pysyä asiassa? Ei tässä ollut tarkoitus puolustella kenenkään juopottelua. Kyse oli siitä, onko ok nolata toinen seurassa kertamalla kiusallisia tarinoita hänen menneisyydestään.

Mikset sinä voi pysyä asiassa? Miksi jänkkäät?

Vierailija
64/124 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sua vaivaa? Ei kukaan sanonut miehen juomisesta mitään moralisoivaa (tai oikein mitään).

Eroa tässä on ehdoteltu koska mies nolasi ap:n ilman mitään järkevää syytä.

Vierailija
65/124 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liekö aloittaja känniääliö vai ei, sillä ei ole merkitystä. Tässä oli kysymys puolison nolaamisesta ystävien edessä. Auttaako se aloittajaa jotenkin " selviytymään" ongelmistaan, että häntä loukataan syvästi ihmisen toimesta jonka pitäisi olla kaikkein lähin???

Vierailija
66/124 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulut ihmisiin, jotka välttelevät konflikteja (reaktiostasi päätellen). Miehesi tuntuu olevan suorempaa sorttia. Oppisit sinäkin nyt pitämään puolesi niin ei maalaile kuka sattuu.

Vierailija
67/124 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:lla alkoholiongelma, suuttuu kun muut puuttuvat.

Voi olla, että ap juo liikaa, voi olla, että hänellä karkaa juodessa mopo käsistä tai voi olla, että hän on jopa alkoholisti. En siis ota kantaa siihen, oliko ok muiden kuullen kieltää häntä juomasta enempää - vaikka uskonkin, että sen olisi voinut tehdä myös hienovaraisemmin. Mutta se, että puoliso alkoi omille ystävilleen, joita ap itse ei edes tunne kovin hyvin, kertoilla ap:sta noloja kännäysjuttuja, oli todella törkeää.

Ajatteletko, että kaikilla on salattavia noloja känmäysjuttuja? Jos on toistuvia salattavia känmäysjuttuja voisi jo huolella miettiä, sopiiko alkoholi ollenkaan käyttöön.

Jos ei tunnista omia rajojaan juomisen suhteen, niin on melko ongelmaista seuraa siinä vaiheessa, kun on alkoholia tarjolla. Kukaan ei jaksa olla aikuisen ihmisen lapsenvahtina loputtomiin.

Vierailija
68/124 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trine kirjoitti:

Liekö aloittaja känniääliö vai ei, sillä ei ole merkitystä. Tässä oli kysymys puolison nolaamisesta ystävien edessä. Auttaako se aloittajaa jotenkin " selviytymään" ongelmistaan, että häntä loukataan syvästi ihmisen toimesta jonka pitäisi olla kaikkein lähin???

Kuinkahan monesti rapajuoppo-ap on nolannut miehensä muiden edessä räkäkänneissään ? 

Mutta vika on toki aina vain miehessä. 

Vierailija
69/124 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trine kirjoitti:

Kuinka monta kertaa känniääliö on nolannut puolisonsa muiden edessä örveltäessään?

Vierailija
70/124 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trine kirjoitti:

Kuinkahan monesti rapajuoppo-ap on nolannut miehensä muiden edessä räkäkänneissään ? 

Eiköhän ap ole silloin vain nolannut itsensä eikä miestä ellei ole puhunut noloja juttuja miehestä puolitutuille 

Vierailija
71/124 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä sitten ihan oikeasti olet "törttöillyt" kännissä? Jaa asia kanssamme niin pohditaan yhdessä ratkaisuja/toimenpiteitä mutta ihan ensi pitäisi tietää aivan kaikki mitään salaamatta, muuttamatta tai koko mahdollisesti vähän ruma totuus?

Kaikki tehtävät joskus jossain vaiheessa elämässään virheitä tai huonoja valintoja, mutta niitä voi oppia tai viisastua.

Vierailija
72/124 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän olisi mammojen reaktio, jos ap olisi mies ja nolaaja nainen?

Ihan sama kuin nytkin. No laaja on alistava kuspää, jota ei kannata katsella hetkeäkään pitempään. Sukupuolille ihan se ja sama, mutta kumppania ei nolata julkisesti.

Vierailija
73/124 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:lla alkoholiongelma, suuttuu kun muut puuttuvat.

Voi olla, että ap juo liikaa, voi olla, että hänellä karkaa juodessa mopo käsistä tai voi olla, että hän on jopa alkoholisti. En siis ota kantaa siihen, oliko ok muiden kuullen kieltää häntä juomasta enempää - vaikka uskonkin, että sen olisi voinut tehdä myös hienovaraisemmin. Mutta se, että puoliso alkoi omille ystävilleen, joita ap itse ei edes tunne kovin hyvin, kertoilla ap:sta noloja kännäysjuttuja, oli todella törkeää.

Ajatteletko, että kaikilla on salattavia noloja känmäysjuttuja? Jos on toistuvia salattavia känmäysjuttuja voisi jo huolella miettiä, sopiiko alkoholi ollenkaan käyttöön.

Jos ei tunnista omia rajojaan juomisen suhteen, niin on melko ongelmaista seuraa siinä vaiheessa, kun on alkoholia tarjolla. Kukaan ei jaksa olla aikuisen ihmisen lapsenvahtina loputtomiin.

Etkö osaa lukea, vai lainasitko väärää kommenttia? Kirjoittaja nimenomaan toteaa, että ap:lla saattaa olla alkoholiongelma. Kyse on nyt julkisen nolaamisen oikeutuksesta. Kyllä jokaisella - sinullakin - on salaisuuksia, joita et haluaisi kaikkien tietävän, vaikka eivät välttämättä liity alkoholiin.

Vierailija
74/124 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trine kirjoitti:

Eiköhän ap ole silloin vain nolannut itsensä eikä miestä ellei ole puhunut noloja juttuja miehestä puolitutuille 

Juuri näin.

Vierailija
75/124 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trine kirjoitti:

Kuinka monta kertaa känniääliö on nolannut puolisonsa muiden edessä örveltäessään?

Kyllä se känniääliö nolaa ihan vain itsensä. Olen moisen kanssa naimisissa ja oikeasti, mua ei hetkauta mitä se tekee, koska se nolaa itsensä, ei mua. Se on aikuinen ja vastuussa omasta juomisestaan ja käytöksestään. Minä korkeintaan potkin sen juhlista taksiin, jos alkaa olla siinä kunnossa, että häiriköi muita ja jään itse jatkamaan. Mä osaan olla kunnolla eikä mun tarvi aamulla hävetä mitään.

Vierailija
76/124 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sua vaivaa? Ei kukaan sanonut miehen juomisesta mitään moralisoivaa (tai oikein mitään).

Eroa tässä on ehdoteltu koska mies nolasi ap:n ilman mitään järkevää syytä.

Jos tarinan roolit olisivat toisinpäin, tällä palstalla kommentit keskittyisivät miehen juomiseen ja hölmöilyihin. Mutta koska tässä tarinassa juoppo hölmöilijä on nainen, niin juomisella ja hölmöilyllä ei ole merkitystä, vaan tuomion saava syyllinen ja roisto on -yllätys yllätys- mies. Ja tuomiona on - yllätys yllätys - ero.

Uusfeminismi on aivan sairasta.

Tuskinpa enemmistö tuomitsee ketään "sekoilusta", jos se on sitä että pari kertaa elämässään oksentaa baari-illan jälkeen, ja luulee jättäneensä avaimet kotiin.

Vierailija
77/124 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Känniörvelöiden paskaa, pthyi

Vierailija
78/124 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä menisi luotto tuollaiseen lörppösuuhun.

Vaikka ap olisi kuinka mokaillut, ne ei kuulu ulkopuolisille.

Sinulla ei ole tainnut koskaan olla alkoholistia lähipiirissä.

Minulla ihan varmasti on, enkä ikinä olisi toiminut ap:n miehen tavalla. Se oli todella vastenmielistä nöyryyttämistä.

En ole edellinen vastaaja.

79/124 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies käyttäytyy alkoholin vaikutuksesta kuin moukka. Hänellä se ongelma on.

Käskyttää ja nolaa läheisen ihmisen.

Kannattaa perin ohjin juttelua tai parempi, että mies lopettaisi viinan käytön. Eiköhän se pariskuntiakin tajunnut miehen mokan.

Vierailija
80/124 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trine kirjoitti:

Känniääliö nolaa vain itsensä, ap:n puoliso nolasi myös ap:n. Niin ei puoliso saa toimia, ja ihan sama, kumpi on nainen ja kumpi mies, tai vaikka samaa sukupuolta, sillä ei ole merkitystä tarinan kannalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän