Mieheni nolasi minut ystäville
Olimme avomieheni kanssa istumassa iltaa kaveripariskuntamme luona. Olen itse vasta tutustunut pariskuntaan, joten en tunne heitä hirveän hyvin vielä.
Iltaan kuului kevyttä viinin/oluen särpimistä, kunnes yhtäkkiä avomieheni kielsi minua jatkamasta alkoholin nauttumista. Tyrmistyin suorasukaisesta käskystä ja lopetin viinin juonnin. Korostin kuitenkin että tilanne on minulle ihan okei - en ollut kovassa humassa tai käyttäytynyt mitenkään erikoisesti. Koin että meillä oli kaikilla hyvää ja lämminhenkistä juttelua ja kaikilla oli hyvä fiilis.
Käskyn jälkeen avomieheni alkoi selitellä kieltoansa alkamalla kertomaan yksityiskohtaisesti minun menneitä - sanotaan nyt epäonnisia - tapauksia jolloin olin nauttinut turhan paljon alkoholia. Kertomus tuntui nöyryyttävältä riepottelulta, joka ei todellakaan kuulunut näiden uusien tuttavuuksien korviin kuultavaksi. Avomieheni sai puheillaan maalattua minusta kuvan alkoholiongelmaisena, räävittömänä ihmisenä, jonka kamalasta käytöksestä hän kärsii.
Menin vessaan itkua pidätellen. Kuulin että juttelu jatkui, mutten enää saanut selvää mistä keskustelua jatkettiin.
Tämän jälkeen meillä seurasi riita asiasta. Mies väittää kivenkovaa että hänen täytyi selittää julkisesti tämä nöyryyttävä tiivistelmä humalaisista törttöilyistäni koska asiasta ei hänen mukaansa voi muuten kanssani puhua. Tämä ei käy järkeeni lainkaan, puhun ja puin asioita kyllä hänen kanssaan, kun niitä otetaan puheeksi. Tämä kokemus oli kuitenkin nöyryyttävä ja olin hyvin häpeissäni asiasta. Keskustelisin tällaisista asioista kahden kesken.
Kuinka saisin miehen ymmärtämään, että hän ylitti luottamukseni rajat?
Kommentit (124)
No sama se nyt enää on. Älä lähde enää illanistujaisiin hänen kanssaan, kostoksi.
No vastUs kysymykseesi on, että tuskin mitenkäänmuuten kuin joko jättämällä miehen tai kieltäytymällä enää lähtemästä mihinkään julkisille paikoille tai ystävien luo hänen kanssaan.
Sanalla miettisin kyllä itse, että onko sulle puhumisestaollut mitään hyötyä, ts ONKO sulle pikeasti voinut merkityksellisesti puhua, jos noita ”epäonnisia” juontijuttuja on noin monta?
Seuraavan kerran käsket hänet jättää juomisen vähemmälle, ettei sitten käy käsiksi taas. Heh-heh. Antaa kavereille miettimisen aihetta. Tuskin uskaltaa fyysisesti kajota, kun sanoit sellaista pelkääväsi.
Eli sait itkupotkuraivarin jälleen kuten monta kertaa aiemminkin nautittuasi liikaa alkoholia.
Mies toimi väärin, toisen asioita ei pitäisi kertoa eteenpäin luvatta. Olisit puuttunut asiaan. Sinuna olisin myös jatkanut juomista entistä innokkaammin miehen kieltäessä. Tulee olo, että olet kynnysmatto, kun et pysty pitämään puoliasi.
Voi jestas, että minä olisin suuttunut! Enkä kyllä ihan hevillä leppyisi. Miehen pitäisi olla sun puolellasi.
Lähetä tuo tänne kirjoittamasi viesti miehellesi. Eikös siitä löydy kaikki tarvittava?
Vierailija kirjoitti:
No vastUs kysymykseesi on, että tuskin mitenkäänmuuten kuin joko jättämällä miehen tai kieltäytymällä enää lähtemästä mihinkään julkisille paikoille tai ystävien luo hänen kanssaan.
Sanalla miettisin kyllä itse, että onko sulle puhumisestaollut mitään hyötyä, ts ONKO sulle pikeasti voinut merkityksellisesti puhua, jos noita ”epäonnisia” juontijuttuja on noin monta?
Tiedän kyllä että olen tehnyt muutamia ylilyöntejä alkoholin kanssa, mutta olen ajatuksen kanssa yrittänyt parantaa juomistapojani. Asiasta on myös puhuttu miehen kanssa aiemmin kahden kesken, mutta viime kerrasta on jo aikaa. Tiedän että joskus voin kiivastua joistain puheen aiheista, tästä aiheesta olemme kuitenkin pystyneet puhumaan aika syvällisesti aiemmin. En osaa sanoa miten mies asian kokee, tuntuuko se hänelle hankalalta puheenaiheelta kanssani.
On tietysti mahdollista, että on yrittänyt puhua sulle kahden kesken, muttei ole mennyt perille.
Jos tapanasi on ollut törttöillä päissäsi, etkä tajua tätä itse?
Känniääliön kanssa ei ole kivaa.
Porvoossa ei osata nätisti ottaa viinaa
Vierailija kirjoitti:
Voi jestas, että minä olisin suuttunut! Enkä kyllä ihan hevillä leppyisi. Miehen pitäisi olla sun puolellasi.
Näin itsekin koen ja haluisin asioiden menevän. Että ollaan samassa veneessä ja puolustetaan toisiamme.
Ero. Ei voi luottaa ihmiseen muutenkaan jos tuollain selittelee muille sun asioita.
Vierailija kirjoitti:
On tietysti mahdollista, että on yrittänyt puhua sulle kahden kesken, muttei ole mennyt perille.
Jos tapanasi on ollut törttöillä päissäsi, etkä tajua tätä itse?
Känniääliön kanssa ei ole kivaa.
Olen törttöillyt kyllä, en kiellä tai väitä vastaan. Tiedän että osaan kuitenkin nauttia alkoholia ihan kohtuudella - näin se yleensä minulla toimii. En siis luokittelisi itseäni toivottomaksi känniääliöksi.
Ilmoitat miehelle, että seuraavan kerran kun hän nolaa sinut ulkopuolisten henkilöiden nähden, lähtee lusikat jakoon.
Tuo on mieheltäsi törkeää alistamista, henkistä väkivaltaa ja erittäin vakava luottamuksen pettäminen. Itse en ehkä jatkaisi enää koko suhdetta, etenkään jos ei ole lapsia. Joka tapauksessa vakavan keskustelun paikka ja jos mies ei tajua tehneensä törkeästi väärin, niin suhteella on aika huono ennuste. Paitsi tietysti, jos aistut haukuttavaksi ja nolottavaksi kynnysmatoksi kuten tuossakin tilanteessa teit.
Kylläpäs meni AV:n kännitörttöilijöillä tunteisiin :D
Kyllä multakin löytyy nuoruudesta muutama todella nolo kännisekoilu, vaikka en ole humalaan asti juonut vuosiin. Olisin todella tyrmistynyt ja häpeissäni, jos joku tuollainen vanha tapahtuma kaivettaisiin esille uudessa seurassa ja kiellettäisiin juomasta tämän varjolla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä multakin löytyy nuoruudesta muutama todella nolo kännisekoilu, vaikka en ole humalaan asti juonut vuosiin. Olisin todella tyrmistynyt ja häpeissäni, jos joku tuollainen vanha tapahtuma kaivettaisiin esille uudessa seurassa ja kiellettäisiin juomasta tämän varjolla.
Tosin peittäisin asian huumoriin ja korostaisin, että hahaha olimpas tyhmä ja nuori silloin kaksikymppisenä. Olisin näyttänyt, että mennyt on mennyttä, enkä tekisi asiasta numeroa. Mieheltä kyllä tinkaisin syytä moiselle.käytökselle.
Vierailija kirjoitti:
Toisilla on muutama nuoruudessa ja toisilla useita viime aikoina.
Jätä se sika!