Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni nolasi minut ystäville

P12
01.01.2019 |

Olimme avomieheni kanssa istumassa iltaa kaveripariskuntamme luona. Olen itse vasta tutustunut pariskuntaan, joten en tunne heitä hirveän hyvin vielä.
Iltaan kuului kevyttä viinin/oluen särpimistä, kunnes yhtäkkiä avomieheni kielsi minua jatkamasta alkoholin nauttumista. Tyrmistyin suorasukaisesta käskystä ja lopetin viinin juonnin. Korostin kuitenkin että tilanne on minulle ihan okei - en ollut kovassa humassa tai käyttäytynyt mitenkään erikoisesti. Koin että meillä oli kaikilla hyvää ja lämminhenkistä juttelua ja kaikilla oli hyvä fiilis.
Käskyn jälkeen avomieheni alkoi selitellä kieltoansa alkamalla kertomaan yksityiskohtaisesti minun menneitä - sanotaan nyt epäonnisia - tapauksia jolloin olin nauttinut turhan paljon alkoholia. Kertomus tuntui nöyryyttävältä riepottelulta, joka ei todellakaan kuulunut näiden uusien tuttavuuksien korviin kuultavaksi. Avomieheni sai puheillaan maalattua minusta kuvan alkoholiongelmaisena, räävittömänä ihmisenä, jonka kamalasta käytöksestä hän kärsii.
Menin vessaan itkua pidätellen. Kuulin että juttelu jatkui, mutten enää saanut selvää mistä keskustelua jatkettiin.

Tämän jälkeen meillä seurasi riita asiasta. Mies väittää kivenkovaa että hänen täytyi selittää julkisesti tämä nöyryyttävä tiivistelmä humalaisista törttöilyistäni koska asiasta ei hänen mukaansa voi muuten kanssani puhua. Tämä ei käy järkeeni lainkaan, puhun ja puin asioita kyllä hänen kanssaan, kun niitä otetaan puheeksi. Tämä kokemus oli kuitenkin nöyryyttävä ja olin hyvin häpeissäni asiasta. Keskustelisin tällaisista asioista kahden kesken.

Kuinka saisin miehen ymmärtämään, että hän ylitti luottamukseni rajat?

Kommentit (124)

Vierailija
21/124 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on mieheltäsi törkeää alistamista, henkistä väkivaltaa ja erittäin vakava luottamuksen pettäminen.

Sekö sittn ei ole alistamista, henkistä väkivaltaa ja luottamuksen pettämistä, että kerta toisensa juo liikaa, saa itkupotkuraivareita ja nolaa puolisonsa sössöttämällä ties mitä tai iskemällä isäntäparistkunnan jompaa kumpaa puolikasta tai vastaavaa? Ja että hermostuu ja syyttää muita, kun toinen pyytää olemaan varomvainen, ettei taas kävisi niin? Että taas löytyy puolisosta syy vetää takapuoli olalle?

Vierailija
22/124 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa että alkoholi on pyhä lehmä, kun suhteessa tärkeintä on viinan juonti ja sen aiheuttamien ongelmien peittely.

Menkää AA-kerhoon, jos ette pysty enää ottamaan vastuuta omista kännisekoiluistanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/124 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi jestas, että minä olisin suuttunut! Enkä kyllä ihan hevillä leppyisi. Miehen pitäisi olla sun puolellasi.

Entäs iskelmällä?

Vierailija
24/124 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap ei ole mikään känniääliö, vaan kyseessä on joku satunnainen teinitöppäily, niin tuohan on minusta mieheltä huolestuttavaa käytöstä. Alistamista. Mikäli sitä on arjessa pajonkin, niin lähtisin suhteesta lätkimään. Tuollainen ei ainakaan paremmaksi tule muuttumaan. Narsistisen pers.häiriön merkkejä ilmassa.

Vierailija
25/124 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä menisi luotto tuollaiseen lörppösuuhun.

Vaikka ap olisi kuinka mokaillut, ne ei kuulu ulkopuolisille.

Vierailija
26/124 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi jestas, että minä olisin suuttunut! Enkä kyllä ihan hevillä leppyisi. Miehen pitäisi olla sun puolellasi.

Entäs iskelmällä?

Kyllä punk toimii näissä tapauksissa parhaiten.

Vierailija
27/124 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa että alkoholi on pyhä lehmä, kun suhteessa tärkeintä on viinan juonti ja sen aiheuttamien ongelmien peittely.

Menkää AA-kerhoon, jos ette pysty enää ottamaan vastuuta omista kännisekoiluistanne.

Miten tämä liittyy ap:n kertomaan? Ei mitenkään. Vastuun ottaminen ei ole sitä, että mies nolaa puolisonsa ja haukkuu puolituttujen kuullen.

Vierailija
28/124 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on mieheltäsi törkeää alistamista, henkistä väkivaltaa ja erittäin vakava luottamuksen pettäminen.

Sekö sittn ei ole alistamista, henkistä väkivaltaa ja luottamuksen pettämistä, että kerta toisensa juo liikaa, saa itkupotkuraivareita ja nolaa puolisonsa sössöttämällä ties mitä tai iskemällä isäntäparistkunnan jompaa kumpaa puolikasta tai vastaavaa? Ja että hermostuu ja syyttää muita, kun toinen pyytää olemaan varomvainen, ettei taas kävisi niin? Että taas löytyy puolisosta syy vetää takapuoli olalle?

Valitettavasti menet nyt omissa mielikuvitustulkinnoissasi niin pitkälle ja kauas totuudesta, että painupas huuhaa-stooreinesi muualle tarinoimaan. Kännisekoiluja on toki monenlaisia, mutta omat "sekoiluni" ei nyt aivan mene tällaiseen luokkaan. Pysytään asiallisella linjalla eikä lähdetä keksimään mielikuvitustarinoita.

T. Ap

Vierailija
29/124 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ei ole tainnut koskaan olla alkoholistia lähipiirissä.

Vierailija
30/124 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On varmasti. Ei ehkä kannattaisi jatkaa tuollaisen kumppanin kanssa...

Vierailija
31/124 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpäs meni AV:n kännitörttöilijöillä tunteisiin :D

No meillä ainakin mies on sata kertaa pahempi kännitörttöilijä kuin minä ikinä, mutta olen silti täysin ap:n puolella. Kumppania ei nolata koskaan julkisesti, piste. Veikkaan, että miehen käytös kertoi tuolle toiselle pariskunnallekin lähinnä hänestä itsestään. Itse ainakin halveksisin ihmistä joka käyttäytyy kumppaniaan kohtaan tuolla tavalla.

Vierailija
32/124 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs iskelmällä?

Kyllä punk toimii näissä tapauksissa parhaiten.

Mutta klassinen rauhoittaa, ainakin lehmillä on toiminut.

Vierailija
33/124 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän olisi mammojen reaktio, jos ap olisi mies ja nolaaja nainen?

Vierailija
34/124 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi olla tuollaisen miehen kanssa jonka on pakko saada näyttää muille, että hän on se pomo joka käskee ja toinen on alistuja tottelija.

Todennäköisesti ap. on ollut liian hauska ja tuttavat ovat nauraneet hänen jutuilleen ja möllöpää mies on kokenut itsensä pieneksi.

Jätä se sika ap. ansaitset parempaa.

Vierailija
35/124 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin, nuo ovat ihan omia kuvitelmiasi ap:n tilanteesta. Toiseksi, alkoholiongelma ei ole henkistä väkivaltaa, se on riippuvuus eikä juomisen syy ole toisen itsetarkoituksellinen nolaaminen ja satuttaminen kuten tuossa ap:n miehen tapauksessa.

Ja sitäpaitsi väkivalta ei ole koskaan puolustus väkivallalle, lukuunottamatta välitöntä itsepuolustusta fyysisen uhan torjumiseksi. Silloinkin ihmisellä on ensisijaisesti velvollisuus pyrkiä pois tilanteesta. Kun viha kumppania kohtaan nousee niin syväksi, että kokee oikeudekseen vaan loukata ja nolata koska "toi alotti", niin on syytä erota eikä lähteä tuollaisiin sairaisiin kostoleikkeihin.

Vierailija
36/124 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan jatkaisi seurustelua moisen kanssa? Itse olen laittanut seurustelukumppanin välittömästi  kiertoon siinä vaiheessa kun moisia oireita ilmenee.Jos on pakko kännätä, ei ole mulle sopiva kumppani.Eikä mikään saa mua muuttamaan mieltäni.

Siksi on ihan turha täällä itkeä jos joko itsellä tai kumppanilla on taipumus juoda yli oman sietokyvyn.Jos sellaisen ihmisen kanssa on senkin jälkeen kun taipumus on käynyt ilmi, saa ihan syyttää itseään ja sietää moista.tai lähteä. Toisen menneisyydestä puhuminen seurassa on törkeää käytöstä. Mieluummin sitten  menee illanistujaisiin ilman sitä  rajojaan tuntematonta puolisoa jos sellaisen kanssa on ihan pakko seukata.

Vierailija
37/124 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella epäasiallista käytöstä mieheltä, mutta hän tulee tuskin koskaan sitä ymmärtämään tai myöntämään. Tiedän aivan teidänkaltaisenne pariskunnan. Miehen mielestä hän on avoin ja keskusteleva, vaikka kaikkien muiden silmissä alistaa ja määräilee naisystäväänsä. 

Vierailija
38/124 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ei ole tainnut koskaan olla alkoholistia lähipiirissä.

Mitä tuollainen julkinen nolaaminen puolituttujen edessä auttaisi sitä alkoholistia? Todennäköisesti joisi entistä enemmän vatutukseen. Jos haluaa auttaa, varmaan löytyy muunlaiset keinot 

Vierailija
39/124 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jumaliste mikä ääliö. Tuollaisesta olisi itse vaikea mennä yli. Nyt tuntuu oman miehen eilinen möläytys naurettavan pieneltä tämän rinnalla.

Vierailija
40/124 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voisi olla tuollaisen miehen kanssa jonka on pakko saada näyttää muille, että hän on se pomo joka käskee ja toinen on alistuja tottelija.

Todennäköisesti ap. on ollut liian hauska ja tuttavat ovat nauraneet hänen jutuilleen ja möllöpää mies on kokenut itsensä pieneksi.

Jätä se sika ap. ansaitset parempaa.

Joo mullakin tulee mieleen sellainen kuva, että ap:n mies on joku J.Sarasvuo -tyyppinen egoilija, jolla on käynyt luonnon päälle, kun puoliso on ollut uusien tuttavien mielestä jopa liian kiva ja näin sitten palautettu takaisin paikalleen. Nolaamalla jollakin menneisyyden satunnaisella mokalla. Säälittävää.

Aivan oikeutettua olla tuosta loukkaantunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän