Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2019 Painonpudotusketju?

Vierailija
01.01.2019 |

Oisko muita lähtemään mukaan? Pään aukojat voivat häipyä ennen kun saapuvatkaan. :)

Itsellä tavoite että tänä vuonna 15-25kg. Sitten olisin tyytyväinen painooni. Nyt mitat 163/86. eli reilusti on extraa. Painoa pudotan kuntosalilla, lenkkeilyn lisäämisellä ja ruokaremontilla! Ruokailussa kiinnitän eniten huomiota annoskokoihin, kasvisten lisäämiseen, puhtaampien ainesosien käyttöön.

Kommentit (667)

Vierailija
581/667 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeen hyvin kyllä menee nyt tämä projekti. Kävin tänään hiihtämässä 5 km verran lumisateessa, kiloja on tippunut nyt 4, mutta vielä tärkeämpää on, että senttejä on lähtenyt erityisesti vyötäröltä. Eilen annoin itselleni luvan kuohuviinilaisilliseen juhlan kunniaksi, muuten on syömiset pysyneet aika hyvin suunnitelmien rajoissa (hyvähiilihydraattinen/metsästäjä-keräilijä). Tsemppiä kaikille kanssalaihduttajille!

Mittanauha kertoo enemmän kuin vaaka joka näyttää lihashävikin.

Vierailija
582/667 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on viimeisen viikon ajan paino junnannut samassa...lasken yhä kaloreita enkä mielestäni ole lipsunut syömisissä. Paino 85 kg ja 1200-1400 kaloria syön päivässä. Liikuntaakin olen nyt harrastanut monta kertaa viikossa. Huh, tekee melkein mieli luovuttaa. Kun ponnistelee niin kovasti, mutta mitään ei tapahdu :(

Ei mikään ihme että tekee mieli luovuttaa kun tuollaisilla kaloreilla kitkuttelet. Mä painan 77 kiloa ja syön yli 2000 kcal päivässä, paino laskee silti tasaisesti. Toki myös urheilen 6 x viikossa ja kävelen paljon, joten kulutuskin on suurta. Mutta nosta nyt ihmeessä kaloreita ainakin sinne 1800 kcal päivässä ja treenipäivinä vaikka vähän enemmänkin. Jos tuolla kitukuurilla jatkat niin siitä seuraa väistämättä repsahdus ja lihominen korkojen kanssa. 

Se energiankulutus riippuu lähinnä rasvattomasta painosta - joka taitaa olla pienempi kuin luulette.

Minä ainakin luotan tässä eniten sykemittarin kertomaan energiankulutukseen.

eri

Ei mikään mittari pysty sun kulutusta kertomaan.

Mistä ihmiset sitten tietävät kulutuksensa? Vai koskeeko tämä taas pelkästään ylipainoisia?

Eihän ne tiedäkään.

Kuinka sitten voi tietää, että syö sen verran kuin kuluttaa?

Jos paino pysyy samassa, niin silloin syö kulutuksen verran. Simppeliä. Sairaudet on sitten juttu erikseen, mutta ei mittarit silloinkaan pysty kulutusta kertomaan.

Eli minulla pitää inbodyn ilmoittama luku paikkansa kun en liho.

Ei sillä sun inbodyn ilmoittamalla luvulla ole siinä mitään tekemistä.

No totta kai on. Sen perusteellahan on laskettu minkä verran kaloreita tarvin päivässä. Pitää hyvin paikkansa kun en liho enkä laihdu.

Se on sattumaa vain, ei se mittari pysty sun kulutusta kertomaan.

Jännästi se sattuma pätee valtaosaan ihmisistä + - 20% marginaalilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/667 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri toi kakkua. Ensin pystyin sanomaan ei mutta parin tunnin päästä olikin jo nälkä ja sorrahdin. Tosin siinä palassa oli vajaa 200kcal että ei nyt kovin kauheaa kuitenkaan.

96

Vierailija
584/667 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkinto 18 vuorokauden skarppamisesta: Netflix ja pari lasillista kuivaa kuohuviiniä. 🍾

Vierailija
585/667 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vieläkään mitään heikkoa hetkeä. Töistä lähtiessä kyllä mietin että kuin monesti sitä onkaan koukannut alkon kautta punkkupullon palkinnoksi että on selvinnyt rankasta työviikosta.. Mutta ei siis mikään varsinainen mieliteko, vain ajatus joka pulpahti päähän. Jossain aiemmin puhuttiinkin, että vanhat toimintamallit istuu tiukassa.

Matami

Vierailija
586/667 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä tuli tässä laihdutuksen avuksi ilmeisesti norovirus, joka vetäisi koko perheen läpi. Eli tämä päivä taidetaan mennä pelkillä nesteillä.

Heli

Vierailija
587/667 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itellä tuli tässä laihdutuksen avuksi ilmeisesti norovirus, joka vetäisi koko perheen läpi. Eli tämä päivä taidetaan mennä pelkillä nesteillä.

Heli

Noro on inhottava sairaus! Toimii kyllä erinomaisesti pienenä puhdistuskuurina :D

Vierailija
588/667 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteensä nyt on pudonnut vajaa 4 kiloa. 5-8 kilon päästä kokeilen taas juoksemista. Pidin siitä silloin joksus hoikempana. Mutta vielä ei tämän soranorsun kannata koittaa sitä :D polvet ei nähkääs kestä näillä kiloilla.

Eilisen kakkurepsahduksen analyysi: oli nälkä, väsymys ja ärsyttävä työtehtävä kesken. Eli sekä nälkään että väsymykseen ja tunteeseen.

Mutta sekin tietysti, että työkaverin joskus tuomat kakut kuuluu ihan normaaliin elämään ja sosiaalisiin kuvioihin.

Mies osti eilen karkkia. Ne jätin rauhaan.

96

Vierailija
589/667 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heli

Ihanan positiivinen asenne 😁 Pikaista paranemista!

Matami

Vierailija
590/667 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloitin maanantaina 8viikkoa.fi valmennuksen ja tänä aamuna vaaka näytti jo 2,5 kg vähemmän! Ohjelman vhh ruokavalio sopii mulle ja nälkää ei ole tarvinnut nähdä. Enkä ole liikkunut yhtään :)

Vierailija
591/667 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään meni kalorit jo yli päivän kulutuksen :( Muuten kyllä viikko mennyt hiukan suuremmalla vajeella kuin olin suunnitellut, eli viikon tulos +-0. Ahdistaa lukea, kuinka te muut jaksatte ja minä vaan en.

Vierailija
592/667 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään käytiin synttäreillä. Oli kuitenkin kakun lisäksi tarjolla suolaistakin niin otin kahvin kanssa palan lohipiirakkaa. Ja seura oli onneksi sellaista ettei kukaan kyttää toisten syömisiä tai syömättä jättämistä niin ei tarvinut kenellekään selitellä mitään diettailusta tai herkkulakosta. Nämä vierailut ja juhlat kuuluvat elämään ja niitä tulee koko ajan. Pitää vaan yrittää tehdä oikeita valintoja.

Päivällä sovittelin vanhoja vaatteitani, niitä joita en ole voinut käyttää kun ovat "jääneet pieneksi". Oli kyllä mukava huomata että istuivat päälle jo huomattavasti paremmin 😊 Pikkujouluihin viimeksi kävin läpi koko mekkovalikoiman ja itkuhan se meinasi tulla kun kaikki näytti makkarankuorelta. Nyt yksi oli jo ihan ok näköinen päällä, voisin kyllä mennä ihmisten ilmoillekin siinä kunhan vaan muistaa vähän vetää vatsaa sisään 😆

Tää motivoi kyllä kovasti. Hyvin on kyllä mennytkin, ei ole tarvinut vastustaa kiusauksia tai kituuttaa täällä jotenkin kurjuudessa. Päätös tähän painonpudotukseen kypsyi pitkän aikaa, lisämotivaatioksi hommasin (jo aiemmin) ruokavalio-ohjelman jota on kyllä ollut helppo noudattaa. Sinänsä siinä ei ole mitään uutta auringon alla, ihan perusterveellistä ruokaa olen syönyt koko elämäni ajan. Ongelma ollut sitten se herkuttelu sen ruuan lisäksi. Mutta tuosta olen saanut jotenkin tsemppiä pysyä erossa karkista ja viinistä ja toki saanut uusia ruokaideoitakin. Hirveen helposti menee siihen että syö aina niitä tiettyjä ruokia ja sitten se alkaa tuntua tylsältä kun jossain vaiheessa kuitenkin kyllästyy.

Matami

Vierailija
593/667 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään meni kalorit jo yli päivän kulutuksen :( Muuten kyllä viikko mennyt hiukan suuremmalla vajeella kuin olin suunnitellut, eli viikon tulos +-0. Ahdistaa lukea, kuinka te muut jaksatte ja minä vaan en.

Kyllä se taitaa kaikille kostautua jos skippaa aterioita, ihmisiähän tässä ollaan 😊 Siksi pitää syödä ruoka-aikana vaikkei just sillä hetkellä tuntuisikaan että ois nälkä. Tämän olen itse oppinut vasta nyt viime aikoina. Ja ylipäätään kannattaa pitää se kalorivaje järkevänä, nopea kitukuuri harvemmin tuo mitään pysyvää tulosta. Tsemppiä!

Matami

Vierailija
594/667 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se taitaa kaikille kostautua jos skippaa aterioita, ihmisiähän tässä ollaan 😊 Siksi pitää syödä ruoka-aikana vaikkei just sillä hetkellä tuntuisikaan että ois nälkä. Tämän olen itse oppinut vasta nyt viime aikoina. Ja ylipäätään kannattaa pitää se kalorivaje järkevänä, nopea kitukuuri harvemmin tuo mitään pysyvää tulosta. Tsemppiä!

Matami

En mä tarkoituksella skippaa aterioita, tuntuu vaan ettei saa syötyä tarpeeksi, aina jää tavoitekalorit vähän vajaiksi. Tavoitteena on 1800, kun normaali kulutus on noin 2500-3000. 3000 päivinä yritän syödä vielä enemmän. Paitsi tänään tosi kevyt päivä ja kaloreita tuli yli 2000. No, olen tunnesyöjä ja nyt on muutaman päivän tullut lähipiiristä aika ikäviä uutisia. Pitäisi löytää joku muu lohdutuskeino kuin ruuan mussuttaminen.

Vierailija
595/667 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä välitä. Mullakin meni viiniä sen suunnitellun yhden lasillisen sijaan _vähän_ enemmän, ja sittenhän sitä tarvitsi kyytipojaksi suolapähkinöitä... 1000 kcal paukahti yli kulutuksen että heilahti. 😂

Mutta who cares: se on sen yks 100 g läskiä, joka kyllä lähtee kun taas jättää ylimääräiset herkut pois. Repsahdus kerran, pari kuussa ei pilaa koko juttua, jos muuten jaksaa katsoa että kulutus on isompi kuin syöty energiamäärä.

Kyllä tää tästä!

Vierailija
596/667 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rasvaton paino pitkälle määrää kulutuksen,voipi olla pienempi kuin luulet.

Vierailija
597/667 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan luulen aika hyvin, kun suunta on alaspäin.

Vierailija
598/667 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauan ajattelit tuota samaa jankutusta jatkaa?

Vierailija
599/667 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauan ajattelit tuota samaa jankutusta jatkaa?

Kunnes keksii jonkun uuden jankutuksen aiheen. Kaura+juusto karahti jo kiville, eiköhän tämäkin kohta lopu.

Vierailija
600/667 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä välitä. Mullakin meni viiniä sen suunnitellun yhden lasillisen sijaan _vähän_ enemmän, ja sittenhän sitä tarvitsi kyytipojaksi suolapähkinöitä... 1000 kcal paukahti yli kulutuksen että heilahti. 😂

Mutta who cares: se on sen yks 100 g läskiä, joka kyllä lähtee kun taas jättää ylimääräiset herkut pois. Repsahdus kerran, pari kuussa ei pilaa koko juttua, jos muuten jaksaa katsoa että kulutus on isompi kuin syöty energiamäärä.

Kyllä tää tästä!

Ei pilaakaan mutta harvalla se on kerran tai kaksi kuukaudessa. Kohta on taas , ja sitten meneekin mässyä viikottain ja kohta jo päivittäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän