2019 Painonpudotusketju?
Oisko muita lähtemään mukaan? Pään aukojat voivat häipyä ennen kun saapuvatkaan. :)
Itsellä tavoite että tänä vuonna 15-25kg. Sitten olisin tyytyväinen painooni. Nyt mitat 163/86. eli reilusti on extraa. Painoa pudotan kuntosalilla, lenkkeilyn lisäämisellä ja ruokaremontilla! Ruokailussa kiinnitän eniten huomiota annoskokoihin, kasvisten lisäämiseen, puhtaampien ainesosien käyttöön.
Kommentit (667)
Googlatkaa vaan "munakas uunissa" niin löydätte tosi hyviä ideoita jos jännittää munakkaan vaihtoehtoinen valmistustapa! Rohkeasti vaan kokeilemaan!
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sujuu porukka? :)
Täällä neljäs päivä jatkui hyvin, ei repsahduksia. Illallisella söin todella ruokasan munakkaan tonnikalalla+kasviksilla. Pinaatista tullut ihan mun lemppari "lisuke" kaikissa aterioissa. Smoothieenkin tungin sitä kourallisen nyt iltapalalla.
-ap
Ihan hyvin sujuu. Söin vain tomaattia ja appelsiinia näin illalla.
Eihän sun tonnarisi ollut rasvassa?
Appelsiinit on kyllä munkin lemppareita, nyt ovat hyvässä alessakin.
Kyllä mun tonnikala oli rasvassa, pirkan tonnikalan paloja auringonkukkaöljyssä. En oikeen pidä niistä vetisistä, enkä varsinkaan hiutaleista. Lisäksi tuo on ihan kohtuullisen hyvää rasvaa nautittavaksi. :)
-ap
Auringonkukkaöljy niinkuin muutkin siemenöljyt on huonoa rasvaa. Jos et löydä oliiviöljytonnaria, niin valitse mieluummin vedessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä neljäs päivä jatkui hyvin, ei repsahduksia. Illallisella söin todella ruokasan munakkaan tonnikalalla+kasviksilla. Pinaatista tullut ihan mun lemppari "lisuke" kaikissa aterioissa. Smoothieenkin tungin sitä kourallisen nyt iltapalalla.
-ap
Hyvin 😁 Minä tykkään myös laittaa munakasta, se on niin helppo ja nopea pyöräyttää ruoaksi. Uunissa tehtynä menee enemmän aikaa mutta hyvää tulee siitäkin.
Tuota pinaattia en oikein ole oppinut käyttämään, joskus ostin sitä pussillisen pakasteena mutta en oikein keksinyt mitä siitä tekis.. mulle uusi tuttavuus on lehtikaali, jota on kiva tunkea mm. jauheliharisottoon ja smoothieihin.
Matami
Munakas uunissa :D:D
Kyllä, eli uunimunakas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Kyllä mun tonnikala oli rasvassa, pirkan tonnikalan paloja auringonkukkaöljyssä. En oikeen pidä niistä vetisistä, enkä varsinkaan hiutaleista. Lisäksi tuo on ihan kohtuullisen hyvää rasvaa nautittavaksi. :)
-ap
Auringonkukkaöljy niinkuin muutkin siemenöljyt on huonoa rasvaa. Jos et löydä oliiviöljytonnaria, niin valitse mieluummin vedessä.
Pitääkin katsoa tuota oliiviöljytonnaria tai sitten lisätä itse vesitonnikalaan. Paremman puutteessa toki tämäkään ei ole huono. ;)
-ap
Vierailija kirjoitti:
Googlatkaa vaan "munakas uunissa" niin löydätte tosi hyviä ideoita jos jännittää munakkaan vaihtoehtoinen valmistustapa! Rohkeasti vaan kokeilemaan!
-ap
Syön mieluummin aitoa munakasta, en vaihtoehtoa. Uunissa valmistamisessa puuttuu rasva ja maku. Aito ruoka on painonhallinnan ydin, ei keinotekoiset "vaihtoehdot"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
-ap
Se on kai auringonkukkaöljyä eikä kalan rasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
-ap
Se on kai auringonkukkaöljyä eikä kalan rasvaa.
Ja auringonkukkaöljy on huonoa rasvaa, niinkuin kaikki siemenöljyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-apSyön mieluummin aitoa munakasta, en vaihtoehtoa. Uunissa valmistamisessa puuttuu rasva ja maku. Aito ruoka on painonhallinnan ydin, ei keinotekoiset "vaihtoehdot"
Lopeta jo teet itsestäsi aivan naurettavan pellen. :) En vastaa enää teille vänkääjille, teillä on todella köyhä elämä.
-ap
En nyt sanoisi köyhäksi, ruoka on ainakin hyvää ja ravitsevaa eikä suinkaan pelkkää salaattia. (painokin hallinnassa hyvällä ruualla)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-apSyön mieluummin aitoa munakasta, en vaihtoehtoa. Uunissa valmistamisessa puuttuu rasva ja maku. Aito ruoka on painonhallinnan ydin, ei keinotekoiset "vaihtoehdot"
Niin, jos ymmärrys ei riitä lisäämään mausteita ja rasvaa uunimunakkaaseen, niin sittenhän se ei auta muu kuin käristää sitä munakasta paistinpannulla. Muistathan kuitenkin pitää lämmön riittävän mietona, ettet käsitä rasvaasi karsinogeenejä?
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen erittäin lämpimästi tutustumaan youtubessa sellaisen miehen kun Jason Fung. Hän on nefrologi (erikoislääkäri munuaisasioissa) ja hän osaa erittäin hyvin selittää laihduttaisen järjettömyyttä nykyisillä suosituksilla. Vähentämällä kaloreita hidastaa aineenvaihduntaansa ja pitämällä insuliinitasot korkealla koko ajan syömällä usein ei pysty polttamaan rasvaa.
Itse olen ketogeenisella ruokavaliolla ja pätkäpaastolla 8kk aikana laihtunut 28kg. Vuorokaudessa paastoan 19h ja sitten 5h aikana syön kaksi isoa ateriaa missä on runsaasti rasvaa ja hyvin niukasti hiilihydraattia, proteiinia maltilla. Ei ole nälkä, verensokeritaso on normaali (aikaisemmin korkea), ei väsytä oikeastaan koskaan, en ole ollut kertaakaan kipeänä eli flunssassa ja yleensä kaikki pöpöt tarttuu minuun. Verenpaine ja kolesteroliarvot on hyviä. Olen tyytyväinen päätökseeni muuttaa elämäntapaani tällaiseksi.
Joskus kokeilin 18/6-pätkäpaastoa, mutta minulla ei tehnyt mitään vaikutusta. (Normaali ateriarytmini on kylläkin lähes tuollainen, jos saan vapaasti syödä silloin kun haluan, joten en kai olisi näitä viittä lisäkiloantässä keräillyt jos se minulla edelleen toimisi.)
Etkö siis yhtään mieti syömiäsi kalori- ja ruokamääriä? Miten laihtuminen onnistuu, jos saat enemmän energiaa kuin mitä kulutat?
Runsas rasva kuulostaa omaan korvaan pahalta, tykkään raikkaista mauista ja rasva on niin helposti tunkkaista... Haluaisitko antaa jotain esimerkkejä noista päivän aterioistasi?
16
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta jo teet itsestäsi aivan naurettavan pellen. :) En vastaa enää teille vänkääjille, teillä on todella köyhä elämä.
-apEn nyt sanoisi köyhäksi, ruoka on ainakin hyvää ja ravitsevaa eikä suinkaan pelkkää salaattia. (painokin hallinnassa hyvällä ruualla)
Mitäs v ittua sä sitten teet painonpudottajien ketjussa? Ja Lopeta jo toi "pelkkää salaattia" jankutus täällä ei kukaan syö pelkkää salaattia! :'D oot huono provoamaan !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, jos ymmärrys ei riitä lisäämään mausteita ja rasvaa uunimunakkaaseen, niin sittenhän se ei auta muu kuin käristää sitä munakasta paistinpannulla. Muistathan kuitenkin pitää lämmön riittävän mietona, ettet käsitä rasvaasi karsinogeenejä?
Ketjun salaateilla laihduttajat jaksavat vain vängätä.
Pätkäpaastosta oon kanssa lukenut ja "tutkimukseni osoittavat" että se on todella tehokas ja ihan pitkällä tähtäimellä jopa hyvä elintapa. Kannattaa tutustua jos kiinnostaa! Mun elämään se ei tällähetkellä sovi mutta ehdottomasti joskus aion kokeilla!
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-apEn nyt sanoisi köyhäksi, ruoka on ainakin hyvää ja ravitsevaa eikä suinkaan pelkkää salaattia. (painokin hallinnassa hyvällä ruualla)
Mitäs v ittua sä sitten teet painonpudottajien ketjussa? Ja Lopeta jo toi "pelkkää salaattia" jankutus täällä ei kukaan syö pelkkää salaattia! :'D oot huono provoamaan !
Ap ainakin kehuu syövänsä vain salaattia, moneen kertaan on postannut.
Lähden mukaan! Tai aloitin oikeastaan keskiviikkona, mutta tämän ketjun löysin vasta nyt. Ennenkin olen vaihtelevalla menestyksellä pudottanut painoa, mutta tällä kertaa on todella vahva motivaatio enkä aijo pitää liian kiirettä koska tavoitteena on pysyvä muutos. Vielä en osaa määritellä lopullista ihanne painoa, mutta pudotettavaa on kyllä aika paljon...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herranjumala olen yhden kerran syönyt salaattia ja se oli tänään hesburgerissa! :DD Olet siis se joka suuttui kun en syönyt sitä rakasta hamppariasi.
Olet todella hauska!-ap
Salaateistahan sä olet puhunut koko ketjun ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herranjumala olen yhden kerran syönyt salaattia ja se oli tänään hesburgerissa! :DD Olet siis se joka suuttui kun en syönyt sitä rakasta hamppariasi.
Olet todella hauska!-ap
Höpöhöpö. Mene nukkumaan. Jos ketju ärsyttää niin poistu. Kaikki näkevät mitä olen kirjoittanut. :) Taidat olla itsekkin ylipainoinen ihminen joka on kateellinen siitä että täällä muut jaksaa yrittää. Jos olisit itse hyväkuntoinen sinua ei ketju kiinnostaisi, tai sitten asenteesi olisi ihan eri. Hyvä että selvisi totuus tän tyypin takana.
Nyt en OIKEASTI enää vastaa sulle.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen erittäin lämpimästi tutustumaan youtubessa sellaisen miehen kun Jason Fung. Hän on nefrologi (erikoislääkäri munuaisasioissa) ja hän osaa erittäin hyvin selittää laihduttaisen järjettömyyttä nykyisillä suosituksilla. Vähentämällä kaloreita hidastaa aineenvaihduntaansa ja pitämällä insuliinitasot korkealla koko ajan syömällä usein ei pysty polttamaan rasvaa.
Itse olen ketogeenisella ruokavaliolla ja pätkäpaastolla 8kk aikana laihtunut 28kg. Vuorokaudessa paastoan 19h ja sitten 5h aikana syön kaksi isoa ateriaa missä on runsaasti rasvaa ja hyvin niukasti hiilihydraattia, proteiinia maltilla. Ei ole nälkä, verensokeritaso on normaali (aikaisemmin korkea), ei väsytä oikeastaan koskaan, en ole ollut kertaakaan kipeänä eli flunssassa ja yleensä kaikki pöpöt tarttuu minuun. Verenpaine ja kolesteroliarvot on hyviä. Olen tyytyväinen päätökseeni muuttaa elämäntapaani tällaiseksi.
Joskus kokeilin 18/6-pätkäpaastoa, mutta minulla ei tehnyt mitään vaikutusta. (Normaali ateriarytmini on kylläkin lähes tuollainen, jos saan vapaasti syödä silloin kun haluan, joten en kai olisi näitä viittä lisäkiloantässä keräillyt jos se minulla edelleen toimisi.)
Etkö siis yhtään mieti syömiäsi kalori- ja ruokamääriä? Miten laihtuminen onnistuu, jos saat enemmän energiaa kuin mitä kulutat?
Runsas rasva kuulostaa omaan korvaan pahalta, tykkään raikkaista mauista ja rasva on niin helposti tunkkaista... Haluaisitko antaa jotain esimerkkejä noista päivän aterioistasi?
16
Alkuun aloitin syömällä vähähiilihydrattisesti ja söin ne klassiset viisi kertaa päivässä mitä joka paikassa tuputetaan. Kun totuin vhh ruokaan ja opiskelin aihetta lisää ruoka meni enemmän ketogeenisen puolelle. Alussa myös seurasin sovelluksella kokonaisenergiaa ja jakaumaa mutta siihen kyllästyin nopeasti.
Painon putoaminen hidastui mutta olin kumminkin ihan tyytyväinen. Sitten tuskastuin siihen että minulle jää niin paljon ylimääräistä ihoa. Opiskelin sitä aihetta kun löysin tietoa siitä että paastoaminen ja autophagian käynnistäminen kehossa voi auttaa sun kehoa polttamaan omat turhat kudokset pois. Tästä innostuneena ja se että välipalat on ketogeenisella hankalat länttäsin päivän ruuat kahteen ateriaan ja aloin toteuttamaan 16-19h paastoa päivittäin. Syön siis lounaan ja päivällisen.
En seuraa energiansaantia. Useimmiten syön selvästi enemmän kun kaikki muut esim töissä. Laihtuminen on kiihtynyt, vatsa voi paremmin.... muita hyötyjä en ainakaan kovin selvästi huomaa mutta syömisen stressi on poissa kun tietää että kun on ruoka-aika syödään paljon ja väliajat ei tarvii asiaa miettiä. Nälkää ei ole koskaan.
Syön erittäin paljon kasviksia (hiilihydraattipitoisemmat vältän), avokadoa, kananmunia, lihaa, kalaa, oliiviöljyä, voita. Jonkin verran rasvaisia maitotuotteita, siemeniä. Eilen söin pataa missä oli oliiviöljyssä paistettu nautaa, tomaattimurskaa(ilman sokeria), sieniä, kesäkurpitsaa, kukkakaalia, sipulia, psylliumsiemeniä ja kermaa. Se oli lämmin ruoka ja söin sen salaatin kanssa. Syön kunnes tuntuu että riittää, millään muulla tavalla en seuraa määrää mutta välillä kyllä tiedostan että kaloreita menee ihan liikaa tai liian vähän mutta ei näy painossa muuten kun tasaisena laskuna. Toivon että se tarkoittaa että kehoni etsii ”omaa normaalipainoa”. Vielä om siis 10kg ylipainoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet todella hauska!-ap
Höpöhöpö. Mene nukkumaan. Jos ketju ärsyttää niin poistu. Kaikki näkevät mitä olen kirjoittanut. :) Taidat olla itsekkin ylipainoinen ihminen joka on kateellinen siitä että täällä muut jaksaa yrittää. Jos olisit itse hyväkuntoinen sinua ei ketju kiinnostaisi, tai sitten asenteesi olisi ihan eri. Hyvä että selvisi totuus tän tyypin takana.
Nyt en OIKEASTI enää vastaa sulle.
-ap
Vastaat kuitenkin aina :D:D
Jaksattehan te yrittää, mutta olisiko systeemin muutos paikallaan, kun se teidän "laihdutus" toistuu joka vuosi?
Munakas uunissa :D:D