Analysoikaa miksi en pysty muodostamaan pysyvää parisuhdetta hyvän miehen kanssa?
Masentaa olla sinkku. :( En näytä pahaa oloa ulospäin mutta kavereina ei ole muita sinkkuja.
Olen yliopistosta valmistunut, on vakituinen työ ja oma velaton asunto sekä harrastuksia. Hymyilen ja juttelen mutta en flirttaile miehille. Kaverit ihmettelevät miksi en löydä miestä enkä pysty muodostamaan parisuhdetta. En ole lihava enkä ruma, kuulen päivittäin kehuja ulkonäöstäni ja hyvistä käytöstavoista. Olen hauska ja usein miehet viihtyvät seurassani mutta mitään pitkäaikaista ei synny. Miksi?
Kommentit (96)
N57 kirjoitti:
Älä usko näitä palstamiehiä, koulutetuille miehille naisen koulutus on tärkeä asia. Ihan samalla tavalla kuin vakituinen työpaikka ja varallisuus. Jatka elämääsi valitsemallasi tiellä, eiköhän se kumppanikin löydy, ja vakka kantensa valitse.
Palstamiehillä ei ole mitään syytä valehdella, toisin kuin niillä miehillä, jotka haluavat päästä panemaan sinua...
Kyllä se varmaan on toi sun asenne. Jos sitä ihminen ajattelee, että koulutustaso ja velaton asunto on yhtään millään muotoa relevantteja pointteja parisuhdetta pohdittaessa, niin ymmärrän oikein hyvin ettei sitä oikeaa meinaa löytyä. Sun kannattaa oikeasti miettiä elämäsi prinsiipit toiseen kertaan, niin josko se kultakin kainaloon löytyisi.
Millainen nainen saa päivittäin kehuja ulkonäöstään ja keneltä, etenkään kun kehuja ei voi olla oma mies.
Jos olisit oma itsesi etkä hauska.
Hei ap.
Kerroit, että tahtoisit seurustelusuhteen, koska koet masentavana olla sinkku.
Luettelit monta ulkoista asiaa ja kyselit, miksei parisuhdetta synny.
Parisuhteen syntymisessä on varmasti aina mukana selittämättömiä tekijöitä, sitä kuuluisaa kemiaa ja ajan ja paikan täsmäytymistä. Sen sijaan en usko, että luettelemasi asiat kuten tutkinnot, asumismuodot jne vaikuttavat parisuhteen syntymiseen.
On vaikea arvailla, miksei sinulla ole parisuhdetta. Minkä tekijöiden itse uskot siihen vaikuttaneen?
Eräs tekijä voi olla, ettei viihdy omassa elämässään, sinkkuudessaan. Sanotaan, että kyetäkseen vuorovaikutteiseen parisuhteeseen on ensin opittava elämään yksin. Joskus se, että kaipaa vain 'jonkun' rinnalleen, voi vastapuolen mielestä tuntua siltä, ettei häntä arvosteta yksilönä ja persoonana, vaan häneltä vain odotetaan sinkkuuden loppumista.
Ajattelisin, että ensimmäinen tehtäväsi voisi olla lisätä elämääsi tyytyväisyyttä tällaisenaan. Ja sen jälkeen olla avoin kaikissa kohtaamisissa. Olla oma itsensä, paljastaa ajatuksiaan, tunteitaan, mielipiteitään. Kuunnella toista, olla aidosti kiinnostunut. Antaa aikaa, tilaa. Nämä lienevät perusehdot sille, että suhde voisi alkaa rakentua?
Sama juttu, paitsi flirttailen ja olen tinderissäkin :D
Palstamiehet pelkäävät koulutettuja naisia, joiden rinnalla he saattaisivat kokea itsensä tyhmiksi.
Monet muut koulutetut miehet taas arvostavat koulutettua naista, koska tällaisten naisten kanssa on todennäköisempää päätyä älyllisiin keskusteluihi. Myös maailmankatsomus on koulutetuilla on keskimäärin avarampi. Kyllä, moni mies arvostaa tällaisia ominaisuuksia sen lisäksi, että nainen on seksikäs.
Jokainen älyllä varustettu ymmärtää, ettei koulutus tai sen puute yksistään takaa ihmisestä mitään. Sitä ei tarvitse erikseen toitottaa (kuten täällä tehdään) koska asia on itsestään selvä.
Mullekin tuli tekstistäsi mieleen, että olet miesten mielestä hauska ja kivannäköinen tyyppi, mutta jostain syystä et ole parisuhdemateriaalia. Se voi johtua monestakin syystä. Voihan olla, että olet niin mukava ystävä, ettei miehet halua pilata sitä seurusteluyrityksillä.
Miesten (ja kai naistenkin) aivotuksista ei aina ota selvää. Monesti oon itsekin ihmetellyt, miksi miehen kiinnostus loppui yhtäkkiä kuin seinään. Ehkä olen joskus ollut liian innokas ja takertuva ja joskus sitten liian "vaikea" ja ujo.
Suosittelen kans panostamaan siihen, että olisi omaan elämäänsä tyytyväinen ja kiitollinen. Monihan sanoo, että kumppani löytyi, kun lakkasi etsimästä. Myös mulle kävi niin. Päätin ensin oikeasti nauttia yksinolosta ja tutustua itseeni, ja pian sen jälkeen tapasinkin elämäni miehen, jonka kanssa menin myöhemmin naimisiin ja sain lapsen. :)
Se johtuu ihan puhtaasti siitä, että et ole aloitteellinen. Muilla asioilla ei ole merkitystä, jos et tee aloitteita
Vierailija kirjoitti:
Palstamiehet pelkäävät koulutettuja naisia, joiden rinnalla he saattaisivat kokea itsensä tyhmiksi.
Monet muut koulutetut miehet taas arvostavat koulutettua naista, koska tällaisten naisten kanssa on todennäköisempää päätyä älyllisiin keskusteluihi. Myös maailmankatsomus on koulutetuilla on keskimäärin avarampi. Kyllä, moni mies arvostaa tällaisia ominaisuuksia sen lisäksi, että nainen on seksikäs.
Jokainen älyllä varustettu ymmärtää, ettei koulutus tai sen puute yksistään takaa ihmisestä mitään. Sitä ei tarvitse erikseen toitottaa (kuten täällä tehdään) koska asia on itsestään selvä.
koulutetut naiset siis pariutuvat mieluiten aasialaisten ja juutalaisten kanssa, koska ovat keskimäärin älykkäämpiä? Vai kohdeltaisiinko ihmisiä yksilöinä?
Vierailija kirjoitti:
Kuka kehuu päivittäin ulkonäköäsi ja käytöstapojasi?
Kukä ylipäätään kehuu aikuisten käytöstapoja, ainakaan ihan tavallisissa tilanteissa? Päiväkodissa tämän vielä ymmärrän...
Vierailija kirjoitti:
Mullekin tuli tekstistäsi mieleen, että olet miesten mielestä hauska ja kivannäköinen tyyppi, mutta jostain syystä et ole parisuhdemateriaalia. Se voi johtua monestakin syystä. Voihan olla, että olet niin mukava ystävä, ettei miehet halua pilata sitä seurusteluyrityksillä.
Miesten (ja kai naistenkin) aivotuksista ei aina ota selvää. Monesti oon itsekin ihmetellyt, miksi miehen kiinnostus loppui yhtäkkiä kuin seinään. Ehkä olen joskus ollut liian innokas ja takertuva ja joskus sitten liian "vaikea" ja ujo.
Suosittelen kans panostamaan siihen, että olisi omaan elämäänsä tyytyväinen ja kiitollinen. Monihan sanoo, että kumppani löytyi, kun lakkasi etsimästä. Myös mulle kävi niin. Päätin ensin oikeasti nauttia yksinolosta ja tutustua itseeni, ja pian sen jälkeen tapasinkin elämäni miehen, jonka kanssa menin myöhemmin naimisiin ja sain lapsen. :)
99.9% ei tee minkäänlaisia aloitteita eikä tuo itseään esille ja aloitteita tekevät miehet eivät kelpaa.
Ehkä olet liian itsenäinen ja omillasi toimeentuleva? Mieskin haluaa tuntea olevansa polisolleen tarpeellinen vielä senkin jälkeen, kun alkuhuuma on ohi.
Vierailija kirjoitti:
Masentaa olla sinkku. :( En näytä pahaa oloa ulospäin mutta kavereina ei ole muita sinkkuja.
Olen yliopistosta valmistunut, on vakituinen työ ja oma velaton asunto sekä harrastuksia. Hymyilen ja juttelen mutta en flirttaile miehille. Kaverit ihmettelevät miksi en löydä miestä enkä pysty muodostamaan parisuhdetta. En ole lihava enkä ruma, kuulen päivittäin kehuja ulkonäöstäni ja hyvistä käytöstavoista. Olen hauska ja usein miehet viihtyvät seurassani mutta mitään pitkäaikaista ei synny. Miksi?
Kumpi on ollut suhteiden lopettajana, sinä vai mies? Jos sinulle joku mies on sanonut kritiikkiä, mistä se on tullut?
Et vaan ole tavannut vielä sitä sinulle sopivaa.
Monikin ystäväni on löytänyt omansa vasta kolmenkympin kieppeillä, eikä tosiaan tarvinut tyytyä mihinkään vaan nämä parit on ns. match made in heaven-kamaa.
Nykyään ei haluta sitoutua nuorena, joten ne jotka haluaa joutuu monesti venailemaan tonne kolmikymppiseen saakka löytääkseen miehen, joka myös haluaa.
Sitä odotellessa pidä vaikka hauskaa, äläkä vaivu epätoivoon stressaamalla asiaa jolle et mitään voi.
Tää kulttuuri nyt on tällainen ja etenkin koulutetuissa piireissä pariutuminen mennyt myöhäiseksi.
Ai niin, jos olet tosissaan hyvännäköinen, niin katse kannattaa siirtää myös nuorempiin.
Miehet on paritumishaluisia myös tuossa noin 18-22-vuotiaana, mutta vähän myöhemmin tulee sitä nuoruudessa hinnalla millä hyvänsä roikkumista ja ”mä haluan vain seikkailla”-meininkiä, jolloin on turha yrittää ja seuraava mahis on vasta 30+.
Eli tosi nuoret ja vähän vanhemmat on niitä, joita pariutuminen kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka kehuu päivittäin ulkonäköäsi ja käytöstapojasi?
Kukä ylipäätään kehuu aikuisten käytöstapoja, ainakaan ihan tavallisissa tilanteissa? Päiväkodissa tämän vielä ymmärrän...
Jep kuulostaa erikoiselta, mutta voisko olla, että aloittaja on töissä ja muuallakin tosi kiltti ja huomaavainen ja saa siitä positiivista kommenttia?
Esim. kiitos kun toit mullekin kahvia, hyvä kun muistit tilata tätä ennen kuin pääsi loppumaan, hyvin ennakoitu, onneksi tajusit ottaa tuon huomioon, hienoa että säilytit malttisi tuollaisen asiakkaan kanssa jne.
Vierailija kirjoitti:
Aika ironista , että palstamiehistä jankkaaja puhuu älykkyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Olet se kolmastoista tusinassa, ja etsit sitä miljonäärimalliastronauttikirurgia.
Ensimmäisenä voit lakata mainostamasta sitä akateemisuuttasi, sillä ei ole miehille mitään merkitystä.
En etsi täydellistä miestä, koska en ole täydellinen. En mainosta omaisuuttani ja koulutustani miehille, mutta nopeasti tulevat yleensä esiin kun miehet kysyvät mitä teen työkseni ym. Tapailemilleni miehille on ollut tärkeää, että heidän naisensa tulee myös omillaan toimeen ja olenkin saanut kehuja tästä. Miehet ovat olleet myös koulutettuja ja työssä käyviä, joten kertaakaan en ole päätynyt treffeille työttömän miehen kanssa. Ap
Siksi, että olet astunut feminismin ansaan ja siksi luulet, että vain täydellinen mies kelpaa. Siksi.