Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Analysoikaa miksi en pysty muodostamaan pysyvää parisuhdetta hyvän miehen kanssa?

Vierailija
27.12.2018 |

Masentaa olla sinkku. :( En näytä pahaa oloa ulospäin mutta kavereina ei ole muita sinkkuja.
Olen yliopistosta valmistunut, on vakituinen työ ja oma velaton asunto sekä harrastuksia. Hymyilen ja juttelen mutta en flirttaile miehille. Kaverit ihmettelevät miksi en löydä miestä enkä pysty muodostamaan parisuhdetta. En ole lihava enkä ruma, kuulen päivittäin kehuja ulkonäöstäni ja hyvistä käytöstavoista. Olen hauska ja usein miehet viihtyvät seurassani mutta mitään pitkäaikaista ei synny. Miksi?

Kommentit (96)

Vierailija
81/96 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka kehuu päivittäin ulkonäköäsi ja käytöstapojasi? 

Ystävät, esimies, työkaverit sekä asiakkaat ja yhteistyökumppanit, jotka vierailevat yrityksessä, jossa työskentelen. Saan kehuja ihan tavallisilta kaduntallaajilta lähes päivittäin. Ap

Todella outoa. Jos et työskentele kauneusalalla, niin tuollainen kehuminen ei ole normaalia. Onko käytöksessäsi jotain sellaista, joka saa kehumisen aikaan?

Vierailija
82/96 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivotaan että tuo uusin treffikumppani yllättää positiivisesti.

Mutta muuten - onko mahdollista, että olet itsetietoinen ja tiedät mitä miehestä haet. Asia on sinulle niin itsestäänselvä, että unohdat, että mies ei osaa lukea ajatuksia, ja että sinun pitäisi sopivasti oikealla tavalla tuoda julki odotuksesi ja toiveesi. Jotenkin minulle nyt jää mielikuva, että miehet ovat ihan pihalla ja siten ällikällä, että mikä meni pieleen.

Tiedän millaisen miehen haluan ja mikä minulle on paras. On noinkin käynyt, mutta viimeistään kasvotusten selvitän millaisen miehen kanssa olen tekemisissä ja kerron mitä haen. Aika usein miehet ovat yllättyneet etten olekaan mikään tiukkapipo tai helppo-Helinä, koska haluan tutustua hitaasti. En ole valmis seksiin nopean ensitapaamisen jälkeen ja tämä onkin yksi syy miksi osa miehistä hermostuu mutta kerron heti etten halua nähdä heitä enää.  Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/96 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka kehuu päivittäin ulkonäköäsi ja käytöstapojasi? 

Ystävät, esimies, työkaverit sekä asiakkaat ja yhteistyökumppanit, jotka vierailevat yrityksessä, jossa työskentelen. Saan kehuja ihan tavallisilta kaduntallaajilta lähes päivittäin. Ap

Todella outoa. Jos et työskentele kauneusalalla, niin tuollainen kehuminen ei ole normaalia. Onko käytöksessäsi jotain sellaista, joka saa kehumisen aikaan?

Minusta kehumisessa ei ole mitään outoa ja en ole kauneusalalla. Suomessa ollessa saan kehuja ja hyvää palautetta, mutta vähemmän kuin muualla. Olen avulias, kiltti ja kohtelias sekä hymyilen jokaiselle, jonka kanssa olen tekemisissä. Ap

Vierailija
84/96 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstamiehet pelkäävät koulutettuja naisia, joiden rinnalla he saattaisivat kokea itsensä tyhmiksi.

Monet muut koulutetut miehet taas arvostavat koulutettua naista, koska tällaisten naisten kanssa on todennäköisempää päätyä älyllisiin keskusteluihi. Myös maailmankatsomus on koulutetuilla on keskimäärin avarampi. Kyllä, moni mies arvostaa tällaisia ominaisuuksia sen lisäksi, että nainen on seksikäs.

Jokainen älyllä varustettu ymmärtää, ettei koulutus tai sen puute yksistään takaa ihmisestä mitään. Sitä ei tarvitse erikseen toitottaa (kuten täällä tehdään) koska asia on itsestään selvä.

Olen itse maisteritasolle koulutettu mies ja pakko sanoa, että naisten koulutuksella ei ole yhtään mitään merkitystä parisuhteen kannalta. Olen elämäni aikana seurustellut lääkärin, juristin ja kauppatieteilijän kanssa eivätkä kyseiset tittelit todellakaan mahdollistaneet minkäänlaisia "älyllisiä keskusteluja". Parhaan keskustelukumppanin avaralla maailmankatsomuksella sen sijaan löysin pelkän peruskoulun käyneestä naisesta.

Yleisesti ottaen naiset ovat hyvin samalaisia keskenään eikä koulutustausta tunnu tätä muuttavan yhtään mihinkään. Samat harrastukset, samat viihdesarjat, samat ravintolat, samat sisustus- ja muotitrendit, wine, travelling, nature, culture..

Vierailija
85/96 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis selvästikään sulle ei kelpaa ne miehet, joille sinä kelpaisit.

Vierailija
86/96 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin akateeminen, kolmekymppinen nainen ja itselläni oli hiukan samankaltaisia ongelmia nuorempana. Tilanne helpottui, kun

a) lakkasin arvioimasta itseäni ulkokohtaisin kriteerein (ulkonäkö, opinnoissa ja työelämässä menestyminen, puheiden fiksuus jne.) ja aloin näkemään itseni samankaltaisena, puutteellisena ja haavoittuvaisena ihmisenä kuin muutkin

b) keskityin hyvän vaikutelman tekemisen sijasta luomaan aidon yhteyden toiseen ihmiseen (toisin sanoen rentouduin ja annoin omien ei-niin-täydellisten piirteiden tulla esille)

c) lakkasin arvioimasta treffiseuraa sen perusteella, kenen kanssa tulisin parhaiten toimeen ja kuka olisi järkevin ratkaisu, ja lähestyin sen sijaan reippaasti miehiä, joihin tunnen seksuaalista vetoa. Konfliktien ja väittelyiden määrä on lisääntynyt elämässäni tuplaten mutta toisaalta hyvä seksi kompensoi asiaa.

d) muutuin joustavammaksi ja avoimemmaksi suhteissa. En enää lähestynyt asioita yhtä mustavalkoisesti vaan olin valmis myös kuulemaan, mitä toinen ihminen ajattelee elämästä ja suhteista.

Summa summarum: Omien kokemusteni perusteella sanoisin, että seurustelumaailmassa on parasta laittaa "minulla on hyvä koulutus, syön terveellisesti ja teen työni hyvin" -identiteetti sivuun ja sen sijaan löytää yhteys omaan sisäiseen, ei-rationaaliseen ja estottomaan teinityttöön. 

Erittäin hyvä kirjoitus. Tällaiseen naiseen minäkin tutustuisin paremmin oikein mielelläni :) 

Vierailija
87/96 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin olet viimeksi ihastunut kunnolla johonkin mieheen? Etenikö juttu pidemmälle ja jos päättyi sitten aikanaan niin miksi?

Vierailija
88/96 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä miehiä ei juurikaan ole.

Vierailija
89/96 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin olet viimeksi ihastunut kunnolla johonkin mieheen? Etenikö juttu pidemmälle ja jos päättyi sitten aikanaan niin miksi?

Vuonna 2009 ihastuin kunnolla ja ihastus oli molemminpuolista, mies tunnusti ensimmäisenä. Oli vakavaa puhetta kihloista ja naimisiin menosta, mutta menetin miehen onnettomuudessa enkä sen jälkeen ole löytänyt ketään. Ehdimme olla yhdessä kaksi vuotta kunnes hän menehtyi traagisesti. Ap

Vierailija
90/96 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstamiehet pelkäävät koulutettuja naisia, joiden rinnalla he saattaisivat kokea itsensä tyhmiksi.

Monet muut koulutetut miehet taas arvostavat koulutettua naista, koska tällaisten naisten kanssa on todennäköisempää päätyä älyllisiin keskusteluihi. Myös maailmankatsomus on koulutetuilla on keskimäärin avarampi. Kyllä, moni mies arvostaa tällaisia ominaisuuksia sen lisäksi, että nainen on seksikäs.

Jokainen älyllä varustettu ymmärtää, ettei koulutus tai sen puute yksistään takaa ihmisestä mitään. Sitä ei tarvitse erikseen toitottaa (kuten täällä tehdään) koska asia on itsestään selvä.

Olen itse maisteritasolle koulutettu mies ja pakko sanoa, että naisten koulutuksella ei ole yhtään mitään merkitystä parisuhteen kannalta. Olen elämäni aikana seurustellut lääkärin, juristin ja kauppatieteilijän kanssa eivätkä kyseiset tittelit todellakaan mahdollistaneet minkäänlaisia "älyllisiä keskusteluja". Parhaan keskustelukumppanin avaralla maailmankatsomuksella sen sijaan löysin pelkän peruskoulun käyneestä naisesta.

Yleisesti ottaen naiset ovat hyvin samalaisia keskenään eikä koulutustausta tunnu tätä muuttavan yhtään mihinkään. Samat harrastukset, samat viihdesarjat, samat ravintolat, samat sisustus- ja muotitrendit, wine, travelling, nature, culture..

Olet varmaan tapaillut samasta puusta veistettyjä naisia jos ovat kaikki tykänneet samoista asioista. En kuitenkaan yleistäisi noin rajusti. Mitä nämä naiset sitten harrastivat? Ei kuulosta yhtään minulta enkä edes katso viihdesarjoja. Ap

Vierailija
91/96 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet tylsä. Semmoinen juuri, joita mahtuu kolmetoista tusinaan. Todennäköisesti et ole seksikäs. Seksikyys on muutakin kuin paljasta pintaa yms. Sinusta puuttuu se pilke silmäkulmasta, säröisempikin saa olla, kun on vaan jotain säpinää. Olen joskus täälläkin kertonut, että tuttavapiirissäni on näiden vuosien aikana ollut kaksi hyvin epätodennäköistä "miestennielijää". Kumpikin oli selvästi pulska. Toinen pukeutuu tosi kireästi, naama täynnä meikkiä ja kihertää silmät vilkkuen miesten seurassa. Ei tarvi kuin baaritiskillä käydä, niin hänellä on jo juttuseuraa ja kiherrys alkaa. Aina on löytänyt pysyviäkin miessuhteita, ollut kolmesti naimisissakin. Toinen sitten taas oli arkinen, pulska tyttö, joka ei hurmannut baarissa, mutta työpaikoilla yms. iski parhaimmannäköiset miehet. Hän on hauska, hänellä on semmoista vinkeää huumorintajua ja salaperäisyyttä, vetää ihmisiä seuraansa kuin hunaja mehiläisiä. Niin naisia kuin miehiä ja miehiä otti ja jätti. Siinä jäi komistuksetkin kuin nalli kalliolle, kun tämä kyllästyi ja vaihtoi toiseen. Nykyään on perheenäiti ja vakiintunut.

Vai että tylsä ja epäseksikäs. Olkoon sitten mutta kauneus ja seksikkyys ovat katsojan määriteltävissä. En ole räväkkä enkä säröinen mutta olen klassinen ja arvomaailmaltani konservatiivinen. En todellakaan paljastele pintaa tai ole mikään moukka. Miestennielijää minusta ei saa tekemälläkään enkä ole minkään jatkuvan jahtauksen tai säpinän perään. Olen hoikka ja hento enkä mikään pulska. Omaan hyvät käytöstavat enkä iske epämääräisiä miehiä syrjäisissä baareissa yön pikkutunneilla. Traagisesti menettämälläni miehellä oli tapana sanoa, että minulla on kaunis ja samalla klassinen pilke silmäkulmassa. Tapoihini ei kuulu leikkiä kissaa ja hiirtä eikä tuomita miehiä komeina tai rumina, koska haluan nähdä pintaa syvemmälle. Ap

Vierailija
92/96 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet varmaan tapaillut samasta puusta veistettyjä naisia jos ovat kaikki tykänneet samoista asioista. En kuitenkaan yleistäisi noin rajusti. Mitä nämä naiset sitten harrastivat? Ei kuulosta yhtään minulta enkä edes katso viihdesarjoja. Ap

Ja täytyy muistaa, että myös miehillä on paljon samankaltaisia harrastuksia. Videpelien pelaaminen, urheilu, matkailu, jonkin instrumentin soitto... Loppujen lopuksi aika harvalla on erityisen persoonalliset harrastukset. Tai jos onkin, niin yleensä myös näissä henkilöissä itsessään on jotain persoonallista.

Vierailija
93/96 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvän elämänkumppanin kohtaaminen on puhdasta sattumaa. Ehkäpä et ole vielä päässyt tapailemaan oikeaa miestä. Kertomastasi ei käy ilmi mitään syytä, mikset kelpaisi esimerkiksi tällaiselle akateemiselle kolmikymppiselle miehelle. Ymmärrettävistä syistä kerrot itsestäsi melko vähän, mutta analyysi puutteellisilla tiedoilla on lähinnä arvailua. Onko uskonnolla tärkeä rooli elämässäsi tai onko sinulla muita vahvoja mielipiteitä? Oletko huomattavan lyhyt? Viittaisiko koulutus ja velaton asunto urakeskeisyyteen?

Itselleni akateemisuus olisi selkeä plussa, sillä se kertonee ainakin määrätietoisuudesta ja mahdollisesti älykkyydestäkin. Rakkauden kemia kuitenkin haihtuu viimeistään muutamassa vuodessa, jonka jälkeen keskustelu ja ajattelu nousevat entistä tärkeämmiksi tekijöiksi kiintymyssuhteen säilyttämisessä. Tämä ei tarkoita, ettenkö uskoisi romanttiseen rakkauteen, mutta sen ylläpitäminen vaatii enemmän työtä, kun luonto saanut hoidettua oman osuutensa.

On minulla uskonto, mutta pidän sen visusti omana tietona eikä uskonto näy minusta ulospäin. Minulla on mielipiteeni, mutta en sylje niitä ulos ajattelematta ja osaan keskustella sivistyneesti. Miesten kanssa jutellessa osaan kuunnella ja minua kehutaan hyväksi kuuntelijaksi. En ole huomattavan lyhyt mutten huomattavan pitkäkään, sopivan pituinen naiseksi. Urakeskeisyys saattaa karkoittaa miehiä, mutta en olisi päässyt näin pitkälle elämässä jos olisin aina tukeutunut muihin. Ap

Useimmilla meistä on asioita, joita ei välttämättä halua jakaa heti suhteen alkumetreillä. Voisi kuitenkin ehkä miettiä, muuttuisiko oma käytös jotenkin, mikäli kokisi voivansa kertoa niistäkin.

Vierailija
94/96 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet tylsä. Semmoinen juuri, joita mahtuu kolmetoista tusinaan. Todennäköisesti et ole seksikäs. Seksikyys on muutakin kuin paljasta pintaa yms. Sinusta puuttuu se pilke silmäkulmasta, säröisempikin saa olla, kun on vaan jotain säpinää. Olen joskus täälläkin kertonut, että tuttavapiirissäni on näiden vuosien aikana ollut kaksi hyvin epätodennäköistä "miestennielijää". Kumpikin oli selvästi pulska. Toinen pukeutuu tosi kireästi, naama täynnä meikkiä ja kihertää silmät vilkkuen miesten seurassa. Ei tarvi kuin baaritiskillä käydä, niin hänellä on jo juttuseuraa ja kiherrys alkaa. Aina on löytänyt pysyviäkin miessuhteita, ollut kolmesti naimisissakin. Toinen sitten taas oli arkinen, pulska tyttö, joka ei hurmannut baarissa, mutta työpaikoilla yms. iski parhaimmannäköiset miehet. Hän on hauska, hänellä on semmoista vinkeää huumorintajua ja salaperäisyyttä, vetää ihmisiä seuraansa kuin hunaja mehiläisiä. Niin naisia kuin miehiä ja miehiä otti ja jätti. Siinä jäi komistuksetkin kuin nalli kalliolle, kun tämä kyllästyi ja vaihtoi toiseen. Nykyään on perheenäiti ja vakiintunut.

Vai että tylsä ja epäseksikäs. Olkoon sitten mutta kauneus ja seksikkyys ovat katsojan määriteltävissä. En ole räväkkä enkä säröinen mutta olen klassinen ja arvomaailmaltani konservatiivinen. En todellakaan paljastele pintaa tai ole mikään moukka. Miestennielijää minusta ei saa tekemälläkään enkä ole minkään jatkuvan jahtauksen tai säpinän perään. Olen hoikka ja hento enkä mikään pulska. Omaan hyvät käytöstavat enkä iske epämääräisiä miehiä syrjäisissä baareissa yön pikkutunneilla. Traagisesti menettämälläni miehellä oli tapana sanoa, että minulla on kaunis ja samalla klassinen pilke silmäkulmassa. Tapoihini ei kuulu leikkiä kissaa ja hiirtä eikä tuomita miehiä komeina tai rumina, koska haluan nähdä pintaa syvemmälle. Ap

Et kuulosta hirveän helposti lähestyttävältä ihmiseltä, enkä tarkoita tätä millään pahalla. Korkeasti koulutettu ja konservatiivisesti käyttäytyvä ihminen jonka olemuksessa ei ole minkäänlaista flirttiä on varmasti vaikea pala monelle miehelle, vaikka olisitkin loistokumppani kun sinuun pääsee tutustumaan syvällisemmin. Se kai nykyajan deittailukulttuurissa onkin haastavaa kun se hyvä vaikutus ja seksuaalista värinää pitäisi olla heti. Hitaastilämpiäville ihmisille ei ole oikein sijaa siinä leikissä.

Vierailija
95/96 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et kuulosta hirveän helposti lähestyttävältä ihmiseltä, enkä tarkoita tätä millään pahalla. Korkeasti koulutettu ja konservatiivisesti käyttäytyvä ihminen jonka olemuksessa ei ole minkäänlaista flirttiä on varmasti vaikea pala monelle miehelle, vaikka olisitkin loistokumppani kun sinuun pääsee tutustumaan syvällisemmin. Se kai nykyajan deittailukulttuurissa onkin haastavaa kun se hyvä vaikutus ja seksuaalista värinää pitäisi olla heti. Hitaastilämpiäville ihmisille ei ole oikein sijaa siinä leikissä.

En flirttaile avoimesti mutta hymyilen miehille. Kanssaihmiset ja miehet kehuvat kuinka helposti lähestyttävä olen ja kanssani on helppo puhua. Häntäheikeistä en pidä ja hitaastilämpeämisessä ei ole mitään väärää. Ap

Vierailija
96/96 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maisterismiehellä ei luista juttu koulutettujen naisten kanssa. Onko todennäköinen syy

a) tapailluissa naisissa

b) maisterismiehessä

c) kaikissa koulutetuissa naisissa?

On totta, ettei koulutus takaa tai sen puute poissulje mitään sisäsyntyistä ominaisuutta, kuten älykkyyttä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi