Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on kaveriporukassa iloinen ja sosiaalinen, kotona täys mörökölli. Mikä avuksi?

Vierailija
26.12.2018 |

Alan olla itse väsynyt ylläpitämään kotona keskustelua ja hyvää ilmapiiriä, kun mies ei oma-aloitteisesti lainkaan panosta vuorovaikutukseen. Jos minä en kysele hänen kuulumisiaan ja päivän tapahtumia, niin meillä ei välttämättä puhuta koko päivänä yhtään mitään. Sen sijaan jos meillä on vieraita tai jos olemme itse kyläilemässä, niin mieheni muuttuu oikeaksi seurapiiriperhoseksi. Juttelee ja nauraa iloisesti. Ja tietenkin aikoinaan tähän mieheen tutustuinkin. Menee vanhemmiten vain pahemmaksi tämä jurotus. Nyt olemme nelikymppisiä, mutta millainen hän onkaan kolmenkymmenen vuoden päästä :(

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan tietää mutta en kerro.

Vierailija
2/44 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko aina ollut mörökölli kotioloissa vai muuttunut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä ei kiinnosta jankkaamisesi 

Vierailija
4/44 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuollaisen kulissimiehen ex. Se oli todella hämmentävää kuinka muutaman viikon murjottanut mies veti sukulaisten tai ystävien edessä iloisen naamarin kasvoilleen siksi aikaa kun oli yleisöä ja taas murjotusnaaman esiin kun yleisö poistui. 

Se oli suorastaan mielisairasta. En kehota katselemaan kauempaa.

Vierailija
5/44 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu että iän myötä on mennyt pahemmaksi. Alkuaikoina toki puhuttiin paljon ja tutustuttiin toisiimme, nyt taitaa jutut olla juteltu. Toki yhteisiä vuosiakin on takana jo yli kymmenen. ap

Vierailija
6/44 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mies on älykäs introvertti, joka muiden seurassa jaksaa ponnistella ja on hyvä siinä. Mutta kotona ei enää tarvitse eikä jaksa ponnistella.

Vierailija
7/44 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sitä ei kiinnosta jankkaamisesi 

No minäkin olen luonteeltani introvertti, enkä todellakaan puheliaimmasta päästä. Kuitenkin olisi mukava, jos mies sanoisi päivän aikana minulle muutakin kuin "Mitä tänään syödään?" tai "Meen illalla lenkille". Siinäpä ne hänen itsensä aloittamat jutut viimeisen about kolmen viikon ajalta. ap

Vierailija
8/44 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä mies on älykäs introvertti, joka muiden seurassa jaksaa ponnistella ja on hyvä siinä. Mutta kotona ei enää tarvitse eikä jaksa ponnistella.

Tämä on varmasti osasyy puhumattomuuteen. Mutta tuntuu, että introverttiys voimistuu vuosi vuodelta. En ehkä itse enää kauaa jaksa elää näin. ap

Vierailija
9/44 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu että iän myötä on mennyt pahemmaksi. Alkuaikoina toki puhuttiin paljon ja tutustuttiin toisiimme, nyt taitaa jutut olla juteltu. Toki yhteisiä vuosiakin on takana jo yli kymmenen. ap

Avuksi voisi olla keskustelu, jos hän suostuu keskustelemaan. Että miksi on mörökölli, mikä mieltä painaa. Mikä voisi helpottaa hänen oloaan kotona? Tai sitten parisuhdeterapia, jos suostuu. Ja tietysti sinun pitää selittää hänelle, kuinka se jatkuva jurottamiben tuntuu sinusta pahalta ja kaipaat alkuaikoja, jolloin keskustelitte ja ilmapiiri oli hyvä.

Mun exää kotiol-mörökölliytti ulkopuoliset suhteet, joista kertoi vasta eron yhteydessä. Mut tästähän ei välttämättä ole teidän tapauksessa kyse.

Vierailija
10/44 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tuollaisen kulissimiehen ex

Puhut kulissista, vaikka kyse oli hyvistä sosiaalisista taidoista ja hyvästä käyttäytymisestä. Hän ei murjottanut ihmisten seurassa. Se on hyvä. Jos mies oli masentunut, normaalitila palautuu, kun vieraat lähtevät.

Ne ovat sitten eri tilanteita, kun luottamuksellisesti keskustellaan elämän ongelmista. Eli kyse ei ollut mistään epärehellisyydestä.

Vierailija
11/44 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avuksi voisi olla keskustelu, jos hän suostuu keskustelemaan. Että miksi on mörökölli, mikä mieltä painaa. Mikä voisi helpottaa hänen oloaan kotona? Tai sitten parisuhdeterapia, jos suostuu. Ja tietysti sinun pitää selittää hänelle, kuinka se jatkuva jurottamiben tuntuu sinusta pahalta ja kaipaat alkuaikoja, jolloin keskustelitte ja ilmapiiri oli hyvä.

Mun exää kotiol-mörökölliytti ulkopuoliset suhteet, joista kertoi vasta eron yhteydessä. Mut tästähän ei välttämättä ole teidän tapauksessa kyse.

Olen suoraan kysynyt, että painaako mieltä joku kun on niin hiljainen, mutta ei kuulemma paina. Eli ei hän halua ainakaan minulle puhua. Olen myös miettinyt mahdollisuutta ulkopuoliseen suhteeseen, mutta mies on lähtökohtaisesti niin kiltti, että vaikea uskoa (ainakaan fyysiseen) pettämiseen. Voi toki olla, että on mahdollisesti kypsynyt minuun ja haluaa erota, mutta ei vaan saa sitä sanotuksi. Terapia tuntuu todella vieraalta ajatukselta jopa minulle. ap

Vierailija
12/44 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko narsisti? Minun exäni oli varsinainen Mr Jekyll/Hyde. Kova seuramies ja naistennaurattaja, kotona ilkeä ja v-mäinen murjottaja, joka käytti sekä henkistä että fyysistä väkivaltaa. 

Erossahan kaikki sitten ihmetteli, miksi jätin niin ihanan miehen. KUKAAN ei uskonut, millainen mies on neljän seinän sisällä, kun olen hänen kanssaan kahden. KUKAAN ei uskonut, että mies on väkivaltainen. Heti, jos oli kolmas henkilö paikalla, alkoi täysi teatteriesitys, ja mies olikin maailman hurmaavin ja vitsikkäin seuramies. 

Vierailija
13/44 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on varmasti osasyy puhumattomuuteen. Mutta tuntuu, että introverttiys voimistuu vuosi vuodelta. En ehkä itse enää kauaa jaksa elää näin. ap

Toki introvertin pitää osoittaa rakkauttaan tavalla tai toisella.

Vierailija
14/44 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko narsisti? Minun exäni oli varsinainen Mr Jekyll/Hyde. Kova seuramies ja naistennaurattaja, kotona ilkeä ja v-mäinen murjottaja, joka käytti sekä henkistä että fyysistä väkivaltaa. 

Erossahan kaikki sitten ihmetteli, miksi jätin niin ihanan miehen. KUKAAN ei uskonut, millainen mies on neljän seinän sisällä, kun olen hänen kanssaan kahden. KUKAAN ei uskonut, että mies on väkivaltainen. Heti, jos oli kolmas henkilö paikalla, alkoi täysi teatteriesitys, ja mies olikin maailman hurmaavin ja vitsikkäin seuramies. 

Ei hänessä kyllä ole narsistin piirteitä lainkaan. Pikemminkin on lähtökohtaisesti erittäin avulias, herkkä ja empaattinen. Koskaan ei ole tahallaan minua loukannut. Mutta nyt jotenkin sulkeutunut. ap

Vierailija
15/44 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on paha olla kanssasi. Itse olin joskus samanlainen, parisuhde ahdisti. Eron jälkeen molemmilla on parempaa elämää. Suosittelen harkitsemaan, jos muu ei auta.

Vierailija
16/44 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä on paha olla kanssasi. Itse olin joskus samanlainen, parisuhde ahdisti. Eron jälkeen molemmilla on parempaa elämää. Suosittelen harkitsemaan, jos muu ei auta.

Joo, tätä itsekin epäilen. Ei viihdy kotona, joku sitä ahdistaa. Mutta kun ei puhu, niin mitä minä asialle voin tehdä? Jätänkö hänet vain olettamuksen perusteella? ap

Vierailija
17/44 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

samanlainen kun minun ex. ihme teatteria että ero muka sattui häneen. läheiseleni sanoi että toivoo minulle kaikkea hyvää. ja mulle soitti haukkumis puheluita

Vierailija
18/44 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, tätä itsekin epäilen. Ei viihdy kotona, joku sitä ahdistaa. Mutta kun ei puhu, niin mitä minä asialle voin tehdä? Jätänkö hänet vain olettamuksen perusteella? ap

Jos on lapsia, niin kannattaa yrittää vielä. Ehkä joku terapeutti? Meillä vaimo ei suostunut mihinkään terapiaan, joten erottiin 3 vuoden kituuttamisen jälkeen.

Luulisi sen avautuvan vähän, kun tajuaa että ero muuten edessä ilman muuta.

Vierailija
19/44 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vielä seksiä? Juttele heti seksin jälkeen, silloin mies on herkimmillään keskusteluille.

Vierailija
20/44 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on lapsia, niin kannattaa yrittää vielä. Ehkä joku terapeutti? Meillä vaimo ei suostunut mihinkään terapiaan, joten erottiin 3 vuoden kituuttamisen jälkeen.

Luulisi sen avautuvan vähän, kun tajuaa että ero muuten edessä ilman muuta.

Ei ole lapsia, joten ero on siinä mielessä "helppo". Joskus aikoja sitten vastaavia pohtiessani kysyin häneltä suoraan, että haluaako hän kenties erota. Hän oikein säikähti ja sanoi että ei missään nimessä. Vetäytyi vaan enemmän kuoreensa ja oli selvästi ahdistunut ja allapäin sen keskustelun jälkeen. Tai ei se mikään keskustelu edes ollut. Kysymys, johon sain vastauksen. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän