Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on kaveriporukassa iloinen ja sosiaalinen, kotona täys mörökölli. Mikä avuksi?

Vierailija
26.12.2018 |

Alan olla itse väsynyt ylläpitämään kotona keskustelua ja hyvää ilmapiiriä, kun mies ei oma-aloitteisesti lainkaan panosta vuorovaikutukseen. Jos minä en kysele hänen kuulumisiaan ja päivän tapahtumia, niin meillä ei välttämättä puhuta koko päivänä yhtään mitään. Sen sijaan jos meillä on vieraita tai jos olemme itse kyläilemässä, niin mieheni muuttuu oikeaksi seurapiiriperhoseksi. Juttelee ja nauraa iloisesti. Ja tietenkin aikoinaan tähän mieheen tutustuinkin. Menee vanhemmiten vain pahemmaksi tämä jurotus. Nyt olemme nelikymppisiä, mutta millainen hän onkaan kolmenkymmenen vuoden päästä :(

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan ton äidin pahan tuulen ja välillä pelkään itsekin olevani samanlainen äiti

Vierailija
42/44 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon samanlainen. Varsinkin töissä oon tosi tykätty, kun olen aina hyvällä tuulella ja heitän läppää. Kotona olen aika hiljanen. En edes osaa miehen kanssa heittää samalla lailla vitsiä. Ei tulis mieleenkään kaikkea kaksmielistä laukoa. Naimisissa oltu 22 vuotta. Omala miehellä ja työkavereilla on musta varmaan aikacerilaimen mielikuva. Ja kun meille tulee konekuskeja yökyliin, niin juttu lentää ja balalaikka soi, mut kun jäädään perheen kesken, niin vaivun perhetasolle. Ja olen nainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siellä kyläillessä nalkutetaan vähemmän kuin teillä kotona.

Vierailija
44/44 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keskustellut yksinpuheluna miehelleni 36 vuotta, mutta hän ei ole koskaan kertonut omista ajatuksistaan, itsestään tai mielipiteistään. En siis ole oppinut tuntemaan häntä lainkaan. Kerran kyllä puhui nyrkillä oikein rajusti, niin että tajuntani meni. Tilanne oli sikäli outo, ettei hän osannut selittää syytä teolleen. Itse tilanteessa, hän ei ollut yhtään huolissaan minusta, vaan alkoi järjestelmällisesti siivoamaan verisotkuja pois lattioilta ja seiniltä. Pahinta on, etten tiedä mitä hänen päässään liikkuu ja miksi hän patoaa sisälleen kaiken. Olen oppinut olemaan varuillani ja tarkkailemaan hänen reaktioitaan. Jonkin sortin kuumakalle hän on aina ollut ja sillä tavalla pelkuriko, että on varustautunut vierelleen kättä pitempää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme