Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naiset, miten saadaan Suomen syntyvyys nousuun?

Vierailija
25.12.2018 |

?

Kommentit (562)

Vierailija
61/562 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on neljä lasta. Tämän mahdollisti ensisijaisesti hyvä mies. Sellainen, joka oikeasti kantoi oman osansa kaikesta, ei vain ’auttanut’ äitiä. Joka ymmärsi, että myös pienen lapsen äiti tarvitsee yhtä paljon unta kuin isäkin. Joka huolehti, etten kantanut yksin taloudellista riskiä lapsista. Ja joka ei kuvitellut, että lapset ovat joku naisten juttu.

Vierailija
62/562 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaetaan lapsista aiheutuvat kustannukset tasan äidin ja isän työnantajien kesken. Ei pudotusta synnyttäjien eläkertymään kahdelta ensimmäiseltä kotonaolovuodelta.

Helpotetaan lyhennettyyn työviikkoon siirtymistä lasten ollessa pieniä.

Mikäli isät jakaisivat lapsista aiheutuvan työtaakan tasapuolisesti äidin kanssa, niin lapsia saataisin varmasti enemmän. Olisin itsekin voinut tehdä vielä kolmannen lapsen, mutta en jaksanut, kun päävastuu arjen pyörittämisestä kaatui minulle

Lisää tulonsiirtoja miehiltä naisille!!!!!!!!!!!!! t.feministi

Otapa ensin selvää kuinka paljon rahaa äiti menettää lapsia saadessaan. Ei ole ihan pikkusumma se. Helposti päästään kuusinumeroiseen lukuun. Jos tätä ei haluta tasata, turha valittaa naisten synnytyshaluttomuudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/562 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minä synnytin juuri kolmannen lapseni (ja viimeisen). Pääsyy haluta kolmas oli se, että minusta äitiys on ollut hauskaa ja palkitsevaa. Mutta käytännön asioista: minulla on korkea koulutus ja hyvä, joustava, hyvin palkattu, tosin määräaikainen työ. Mies on erittäin perhekeskeinen ja ollut 2v vanhempien lasten kanssa kotona. Hänellä on vakituinen, hyväpalkkainen ja myös suht joustava työ. Vanhemmat lapset ovat terveitä. Meillä on pitkät (n. 5v) ikäerot lapsilla, ja lapsiperhe-elämä ei koskaan ole ollut minkäänlaista "helvettiä".

Vierailija
64/562 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä huomannut, että tosi monia nuoria naisia ja jo vanhempiakin vaivaa voimakas synnytyspelko. Sen vuoksi melkein itseltäkin jäi lapset hankkimatta. Onkohan tätä tutkittu, miten monia asia oikeasti pelottaa niin paljon, että se on lapsen teon esteenä? Ja mitä asialle voisi tehdä?

Muuten komppaan aloittajaa, vakinaisen työsuhteen puuttuminen voi pahimmassa tapauksessa viedä naiselta mahdollisuuden lapsiin, jos joutuu pätkäputkeen vaikka vähän alle kolmekymppisenä.

Yhdellä kaverilla ensimmäinen synnytys oli pitkä ja vaikea ja niin äiti kuin lapsikin oli oikeasti kuolla. Jäi ainokaiseksi sillä perheellä.

Vierailija
65/562 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaetaan lapsista aiheutuvat kustannukset tasan äidin ja isän työnantajien kesken. Ei pudotusta synnyttäjien eläkertymään kahdelta ensimmäiseltä kotonaolovuodelta.

Mikäli isät jakaisivat lapsista aiheutuvan työtaakan tasapuolisesti äidin kanssa, niin lapsia saataisin varmasti enemmän. Olisin itsekin voinut tehdä vielä kolmannen lapsen, mutta en jaksanut, kun päävastuu arjen pyörittämisestä kaatui minulle

Jos halutaan enemmän lapsia niin miesten on vaan osallistuttava enemmän. Niin ajallisesti kuin rahallusestikkin. Muuten ei niitä lapsia synny. Ihan on vapaa valinta.

Naiset lojuu jo nyt mieselättäjäyhteiskunnassa. Miehet maksaa jo nyt 10 miljardia naisia enemmän ansiotuloveroa, naiset kuluttavat saman verran julkisessa terveydenhuollossa.

Synnytysten osuus keskihintaisena tästä summasta on pari sataa miljoonaa.

Missä on naisten perustamat yritykset? Saatte aikaan hikisiä kannattamattomia kahviloita ja kirppiksiä. 

Vierailija
66/562 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saan baarista mukaani mahtavia miehiä. Suhteeseen haluavat taas ovat... no, jätetään sanomatta, mutta sellaisia, etten heitä halua.

Tässä se ongelman ydin.

Naiset saavat seksiin tasokkaampia miehiä kuin parisuhteeseen.

Se suhteeseen tarjolla oleva mies on sitä sinun omaa tasoasi vastaava.

Miehet tunnetusti panee mitä tahansa ja siitä aiheutuu se että naisella on harhaluuloja oman tason korkeudesta.

Puhuiko tuo nainen omasta tasostaan mitään? Hän kertoi vaan saavansa seksiin parempia miehiä kuin vakavaan suhteeseen. Eihän ottanut kantaa syihin, totesi vaan faktan ja sen miten se vaikuttaa hänen valintoihinsa. Miehillä tässä on harhaluuloja, jos he kuvittelevat että tasojankkaus saa yhtäkkiä naiset haluamaan huonompia miehiä. Ei se niin mene. Kyllä jokaisella, sukupuolesta ja omasta tasosta riippumatta on taipumus tavoitella parasta mahdollista kumppania.

Vierailija
67/562 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otapa ensin selvää kuinka paljon rahaa äiti menettää lapsia saadessaan. Ei ole ihan pikkusumma se. Helposti päästään kuusinumeroiseen lukuun. Jos tätä ei haluta tasata, turha valittaa naisten synnytyshaluttomuudesta.

Kuusinumeroiseen lukuun???? Älä viitsi puhua soopaa.

Naiset nostaa sitten ne lesken- ja omat eläkkeensäkin. 

Vierailija
68/562 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, yhden lapsen äiti, en tekisi yhtään enempää lapsia missään olosuhteissa. En vaikka olisin mies. Minulla/meillä ei ole halua elää pikkulapsiaikaa kovin pitkään.

Vierailija
69/562 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei suomalaisista naisista enää ole mihinkään muuhun kun makoiluun ja puhelimen näppäilyyn. Ai niin, ja niihin julkisen sektorin suojatyöpaikkoihin lojumaan. 

Tämä asenne kertookin jo aika paljon siitä mikseivät naiset halua lapsia. Äitien työtä aliarvostetaan törkeästi. Yksikään makoilujankkaaja ei ole päivääkään hoitanut lasta kotona.254

Vierailija
70/562 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä huomannut, että tosi monia nuoria naisia ja jo vanhempiakin vaivaa voimakas synnytyspelko. Sen vuoksi melkein itseltäkin jäi lapset hankkimatta. Onkohan tätä tutkittu, miten monia asia oikeasti pelottaa niin paljon, että se on lapsen teon esteenä? Ja mitä asialle voisi tehdä?

Muuten komppaan aloittajaa, vakinaisen työsuhteen puuttuminen voi pahimmassa tapauksessa viedä naiselta mahdollisuuden lapsiin, jos joutuu pätkäputkeen vaikka vähän alle kolmekymppisenä.

Jatkuva sektiopelottelu ei ainakaan helpota asiaa. Missä vaan puhutaankin synnytyspelosta, ollaan siellä lietsomassa hysteriaa, miten sektiossa on 10000000000000000000000% riski kuolla siihen ja siihen.

Minä jouduin kiireelliseen sektioon, ja olikin juu todella mukavaa, kun oli etukäteen peloteltu aivan kipsiin sektiosta. Seuraavaa miettiessä tulisi ottaa vakavaan mietintään suunniteltu sektio (lähisuvussani ollut todella vaikeita synnytyksiä, ja suunniteltuja sektioita tämän takia).

Paranin hyvin leikkauksesta, vaan silti vähän hirvittää miettiä, että uskaltaako tuohon toisen kerran. Toinen lapsi olisi kiva, mutta en vaan tiedä onko sitten terveydella leikkimistä, kun sektio kerran on jokalähteen mukaan niin vaarallinen.

Vierailija
71/562 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea kysymys. Itselläni ei ole mitään kiinnostusta hankkia lapsia, enkä usko että sellaista kiinnostusta voisi millään ulkoisilla tekijöillä herättää.

Ystävieni elämää seuranneenna olen huomannut, että muutamilla rahatilanne estää hankkimasta useampaa lasta erityisesti pääkaupunkiseudulla. Kohtuuhintaisten perheasuntojen puute aiheuttaa sen, että perheeseen ei tulekaan toista tai kolmatta lasta, vaikka sellainen muuten olisi kovasti toivottu.

Vierailija
72/562 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei suomalaisista naisista enää ole mihinkään muuhun kun makoiluun ja puhelimen näppäilyyn. Ai niin, ja niihin julkisen sektorin suojatyöpaikkoihin lojumaan. 

Tämä asenne kertookin jo aika paljon siitä mikseivät naiset halua lapsia. Äitien työtä aliarvostetaan törkeästi. Yksikään makoilujankkaaja ei ole päivääkään hoitanut lasta kotona.254

"Työtä". Kotonamakaamista se on eikä mitään muuta. Istutte aamusta iltaan palstalla, leikkipuistossa lojutte kännykkä kourassa ja kummasti aikaa riittää käydä latella, sushilla ja vaunukahviloissa. 

Vierailija
73/562 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesten pitää olla kiinnostuneita lastenhoidosta. Siitä se on kiinni.

Siitäkö se on muualla maailmassa kiinni?

Täytyypä koittaa jutella Somali-naisen kanssa kun hän tulee katraan kanssa vastaan Itiksessä. Lähinnä siis hänen ukkonsa lastenhoidosta.

Vierailija
74/562 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea kysymys. Itselläni ei ole mitään kiinnostusta hankkia lapsia, enkä usko että sellaista kiinnostusta voisi millään ulkoisilla tekijöillä herättää.

Ystävieni elämää seuranneenna olen huomannut, että muutamilla rahatilanne estää hankkimasta useampaa lasta erityisesti pääkaupunkiseudulla. Kohtuuhintaisten perheasuntojen puute aiheuttaa sen, että perheeseen ei tulekaan toista tai kolmatta lasta, vaikka sellainen muuten olisi kovasti toivottu.

Kyllähän esimerkiksi Somalit saavat ihan kohtuuhintaisia perheasuntoja, tai ainakin joku ne maksaa.

Vierailija
75/562 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdellä kaverilla ensimmäinen synnytys oli pitkä ja vaikea ja niin äiti kuin lapsikin oli oikeasti kuolla. Jäi ainokaiseksi sillä perheellä.

Minulla kävi samoin. Lääkäri kielsi hankkimasta lisää raskauksia saatika sitten lapsia.

Vierailija
76/562 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No helposti tulee kuusinumeroinen luku. Omalla kohdalla ihan varmasti. Itse olen neljän lapsen kanssa ollut yht 9 vuotta kotona. Nettopalkka 2400€, joka toki olisi paljon korkeampi ilman lapsia. Kuusi vuotta tuosta oli hyvin pientä kotihoidontukea, ja äitiyslomallakin sain pienempää korvausta kuin palkka. Eli kuudesta kotihoidontukivuodesta + äitiyslomilta matalammalla tulolla tulee jo nettona 180 000 € plus palkan nousujen puuttuminen ja eläkkeen pienentyminen. Niitä on vaikeampi arvioida, mutta reilusti yli 200 000 euron menetys on joka tapauksessa. Ihan reilusti.

Vierailija
77/562 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saan baarista mukaani mahtavia miehiä. Suhteeseen haluavat taas ovat... no, jätetään sanomatta, mutta sellaisia, etten heitä halua.

Kertoo vain siitä, että mies jolla on oikeasti valinnanvaraa, ei tarvitse edes lähteä leikkimään kotia saadakseen seksiä.

Perus-Pera taas joutuu kieriskelemään kuin koira saadakseen seksiä. Kieriskelyleikkiä kutsutaan (erheellisesti) joissakin piireissä parisuhteeksi.

Asia ei enää koske itseäni, mutta jos aikoinani olisin tällaisia viestejä päivät pitkät lueskellut, niin olisi jäänyt lasten tekeminen vähiin itseltänikin. Kuka haluaisi lisääntyä koiran lailla kieriskelevän miehen kanssa?

Vierailija
78/562 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö, ei ole vissiin tullut luettua uutisia? Yhtään lasta ei tulisi hankkia jos mielii pitää tämän maapallomme hengissä.

Vierailija
79/562 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No helposti tulee kuusinumeroinen luku. Omalla kohdalla ihan varmasti. Itse olen neljän lapsen kanssa ollut yht 9 vuotta kotona. Nettopalkka 2400€, joka toki olisi paljon korkeampi ilman lapsia. Kuusi vuotta tuosta oli hyvin pientä kotihoidontukea, ja äitiyslomallakin sain pienempää korvausta kuin palkka. Eli kuudesta kotihoidontukivuodesta + äitiyslomilta matalammalla tulolla tulee jo nettona 180 000 € plus palkan nousujen puuttuminen ja eläkkeen pienentyminen. Niitä on vaikeampi arvioida, mutta reilusti yli 200 000 euron menetys on joka tapauksessa. Ihan reilusti.

Saathan sä maata kotona vaikka yhdeksäntoista vuotta, ihan oma valintasi. 

Vierailija
80/562 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Työtä". Kotonamakaamista se on eikä mitään muuta. Istutte aamusta iltaan palstalla, leikkipuistossa lojutte kännykkä kourassa ja kummasti aikaa riittää käydä latella, sushilla ja vaunukahviloissa. 

Tässähän on juuri keskiössä se, ettei naiset enää halua viettää tuota kuvailemaasi elämää. Eli mikä olikaan ongelma...?