Naiset, miten saadaan Suomen syntyvyys nousuun?
?
Kommentit (562)
Ei mitenkään koska itse en halua olla 9kk raskaana ja synnyttää alateitse tai sektiolla kummallakaan. Väitän, ettei näitä asioita varmaan pysty oikeen muuttamaan mitenkään 😂
Eli helppo valinta.
Vierailija kirjoitti:
Olen 29. Minulla on ensimmäistä kertaa vakituinen täysiaikainen työpaikka. Mieti hetki sitä.
Olen melkein 27 ja minulla on työkokemusta yhteensä 4,5kk ajalta tet-jaksot mukaan lukien. Ei ole motivaation puutteesta kiinni. Tätäkin voi hetken miettiä. -mies
Haluan lentoemännäksi. Ei järkeä tehdä lapsia... Lentoemäntä+ perhe-elämä..... Hmm.. ei ja vielä kerran ei. Mies toisella alalla mutta vuorotyössä hänkin. Ei kiitos :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hedelmällistä mälliä pinppiin
Suomalaisten(kin) miesten spermanlaatu on huonontunut pillifarkkumuodin myötä. Kellit ovat liian kiinni vartalossa ja niiden pitäisi saada olla irrallaan ettei liika vartalon lämpö estä siittiöiden syntyä.
Toinen ongelma on ylipaino, joka vähentää testosteronitasoja.
Kolmas ongelma on muovin ylivalta. Jos ruoka säilytetään muovissa ja juomat juodaan muovipulloista niin ei ole mikään ihme että ihmiseen tunkeutuu mikromuoveja, jotka heikentävät hedelmällisyyttä sekä altistavat ylipainolle koska ne ovat hormonihäirikköjä.
Suomalaisen siittiön on tuhonnut mies ihan itse mm ryyppäämällä ja tupakoimalla.
Jaetaan lapsista aiheutuvat kustannukset tasan äidin ja isän työnantajien kesken. Ei pudotusta synnyttäjien eläkertymään kahdelta ensimmäiseltä kotonaolovuodelta.
Helpotetaan lyhennettyyn työviikkoon siirtymistä lasten ollessa pieniä.
Mikäli isät jakaisivat lapsista aiheutuvan työtaakan tasapuolisesti äidin kanssa, niin lapsia saataisin varmasti enemmän. Olisin itsekin voinut tehdä vielä kolmannen lapsen, mutta en jaksanut, kun päävastuu arjen pyörittämisestä kaatui minulle
Vierailija kirjoitti:
Saan baarista mukaani mahtavia miehiä. Suhteeseen haluavat taas ovat... no, jätetään sanomatta, mutta sellaisia, etten heitä halua.
Kertoo vain siitä, että mies jolla on oikeasti valinnanvaraa, ei tarvitse edes lähteä leikkimään kotia saadakseen seksiä.
Perus-Pera taas joutuu kieriskelemään kuin koira saadakseen seksiä. Kieriskelyleikkiä kutsutaan (erheellisesti) joissakin piireissä parisuhteeksi.
Ammattini ei oikein anna periksi tehdä lapsia. Haluaisin ehkä, mutta ammattini on minulle se oikea ja tosi tärkeä asia. Ja jostain ne rahat nyt vaan tienattava ja nykyinen työ on se miten haluan ne rahat tienata. Mutta lapset ja työni on huono yhtälö. Ei vaan onnistu.
Elämässä vaan ei saa kaikkea mitä haluaa.
Pakotetaan isät pitämään sanansa esim. neuvolatutkimuksin ja pistokokein että osallistuvat perhearkeen tasapuolisesti niinkuin ennen vauvan hankkimista pyhästi lupasivat.
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunnallista suhtautumista ns. tuontivaimoihin pitäisi muuttaa hyväksyvämmäksi. Sillä eihän se ole edes mahdollista, että lapsia syntyisi enemmän kun sukupuolijakauma on näin vinoutunut. Naiset eivät kertakaikkiaan riitä. Tarkoittaen sitä, että kun kaikki eivät edes aio lisääntyä, niin ensin pitää tapahtua sellainen ihme, että nainen ja mies löytävät toisensa, mutta sen lisäksi pitää tapahtua sellainen ihme, että lapsia haluava mies löytää lapsia haluavan naisen.
Miten yhteiskunta estää ulkomaisen vaimon hankkimisen? Tälläkin pienellä kylällä n. 1400 asukasta. Tunnen henkilökphtaisesti 5 thai tai filippiiniläistä äitiä. Lapset ovat samoilla luokilla koulussa omieni kanssa ja ihan täysin hyväksyttyä on. Taitaa omissa asenteissasi olla suurimmat esteet.
Vierailija kirjoitti:
Miesten pitää olla kiinnostuneita lastenhoidosta. Siitä se on kiinni.
Eipä riitä. Vielä pitäis löytää se nainen, joka tahtoo tälläsen "nössön" kanssa lapsen.
Vierailija kirjoitti:
Jaetaan lapsista aiheutuvat kustannukset tasan äidin ja isän työnantajien kesken. Ei pudotusta synnyttäjien eläkertymään kahdelta ensimmäiseltä kotonaolovuodelta.
Mikäli isät jakaisivat lapsista aiheutuvan työtaakan tasapuolisesti äidin kanssa, niin lapsia saataisin varmasti enemmän. Olisin itsekin voinut tehdä vielä kolmannen lapsen, mutta en jaksanut, kun päävastuu arjen pyörittämisestä kaatui minulle
Lisää tulonsiirtoja miehiltä naisille!!!!!!!!!!!!! t.feministi
Mä en ehkä kestäisi sitä huolta mikä omasta lapsesta olisi kokoajan. Olen todella huolehtiva ihminen ja murehdin herkästi. Minulla on kaksi koiraa ja olen niidenkin kanssa joidenkin ulkopuolisten mielestä aivan älytön. Olen todella huolellinen ja tarkka.
En ikinä kestäisi äitiyttä. Koko elämäni menisi siihen, että murehdin ja huolehdin lastani. Olen liian herkkä tyyppi äidiksi.
Olen kyllä huomannut, että tosi monia nuoria naisia ja jo vanhempiakin vaivaa voimakas synnytyspelko. Sen vuoksi melkein itseltäkin jäi lapset hankkimatta. Onkohan tätä tutkittu, miten monia asia oikeasti pelottaa niin paljon, että se on lapsen teon esteenä? Ja mitä asialle voisi tehdä?
Muuten komppaan aloittajaa, vakinaisen työsuhteen puuttuminen voi pahimmassa tapauksessa viedä naiselta mahdollisuuden lapsiin, jos joutuu pätkäputkeen vaikka vähän alle kolmekymppisenä.
Miehet lähtee lasten tultua aina karkuun ja nainen jää yh:ksi. Ei kiitti :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan baarista mukaani mahtavia miehiä. Suhteeseen haluavat taas ovat... no, jätetään sanomatta, mutta sellaisia, etten heitä halua.
Kertoo vain siitä, että mies jolla on oikeasti valinnanvaraa, ei tarvitse edes lähteä leikkimään kotia saadakseen seksiä.
Perus-Pera taas joutuu kieriskelemään kuin koira saadakseen seksiä. Kieriskelyleikkiä kutsutaan (erheellisesti) joissakin piireissä parisuhteeksi.
Pikkasen taas yleistetään.Perus-Pera on pohjimmiltaan nilkki, joka panisi mitä vaan jos se olisi mahdollista. Ja eihän se edes halua lapsia, puhumattakaan että niitä saatuaan osallistui hoitamiseen tai kuluihin. Eli ei kunnollista iskä-ainesta. Mies, jolla on oikeasti valinnanvaraa voi tehdä mitä huvittaa. Esimerkiksi minulla on pitkä ,tumma ja komea mies, joka teki ihan suhteen alkumetreillä selväksi, että haluaa lapsia. Saatiin neljä sen verran komeaa ja täyspäistä lasta, ettei yksikään ole itkemässä täällä kumppanin puutetta.
Vierailija kirjoitti:
Haluan lentoemännäksi. Ei järkeä tehdä lapsia... Lentoemäntä+ perhe-elämä..... Hmm.. ei ja vielä kerran ei. Mies toisella alalla mutta vuorotyössä hänkin. Ei kiitos :D
Miten muuten oikeasti? Minä ja aviopuolisoni myös ollaan molemmat vuorotyössä. Tosi hankala ajatella lapsia tähän kuvioon. Tiedän että monilla kyllä on, mutta jotenkin haastavaa ajatella...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten muuten oikeasti? Minä ja aviopuolisoni myös ollaan molemmat vuorotyössä. Tosi hankala ajatella lapsia tähän kuvioon. Tiedän että monilla kyllä on, mutta jotenkin haastavaa ajatella...
Niin ja kumpikaan meistä ei ole valmis vaihtamaan päivätöihin. Ei vaan haluta kumpikaan. Vuorotyön tuoma vaihtelevuus arkeen ja parempi palkka vie voiton. Itse alun perin vaihdoin päivätyöstä vuorotyöhön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisää tulonsiirtoja miehiltä naisille!!!!!!!!!!!!! t.feministi
Jos halutaan enemmän lapsia niin miesten on vaan osallistuttava enemmän. Niin ajallisesti kuin rahallusestikkin. Muuten ei niitä lapsia synny. Ihan on vapaa valinta.
Vierailija kirjoitti:
Älä luovuta! Kyllä jossain vaiheessa nappaa, kun tapeeksi niitä haarojaan availee.
- sektio vapaavalintaiseksi synnytysmuodoksi
- ei syrjintää työelämässä
- miehet kotona ja tasavertaisena vanhempana
- 100 000e naiselle valtiolta per lapsi, ja nimenomaan naiselle