Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä esitteli 100€ hopeakaulaketjua ylpeänä. - Meinasin revetä :D

Vierailija
25.12.2018 |

Ystäväni esitteli ylpeänä 100€ hopeakaulaketjuaan mulle. Ei meinannut pokka pitää , kun ystävä sanoi ” Ookkos nähny näin hienoa korua ja ajattele! mies osti 100€ kaulakorun” Hymähdin vaan, en edes viitsinyt kommentoida. Mielestäni koru oli täysin olematon, mitätön hopeinen kaulakoru. Itse en arvosta noin halpaa makua enkä ymmärrä, kuinka joku kehtaa rehvastella 100€ hopeakaulakorulla . Olen sanaton. Itse olen tottunut vähän erilaisiin hintaluokkiin.
Ihmettelen muutenkin, kun ihmiset esittelevät lahjojaan somessa ja juuri jotain 50-120€ hopeakoruja. Itse en ikimaailmassa kehtaisi näytellä tuon hintaisia hopeakoruja. Älkää nyt hyvät ihmiset kuvitelko , että joku ajattelee teidän 50-120€ korusta, että Vau! Vähän eri asia kuin 400-800€ korut, joita jo kehtaakin esitellä.

Kommentit (136)

Vierailija
21/136 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni esitteli ylpeänä 100€ hopeakaulaketjuaan mulle. Ei meinannut pokka pitää , kun ystävä sanoi ” Ookkos nähny näin hienoa korua ja ajattele! mies osti 100€ kaulakorun” Hymähdin vaan, en edes viitsinyt kommentoida. Mielestäni koru oli täysin olematon, mitätön hopeinen kaulakoru. Itse en arvosta noin halpaa makua enkä ymmärrä, kuinka joku kehtaa rehvastella 100€ hopeakaulakorulla . Olen sanaton. Itse olen tottunut vähän erilaisiin hintaluokkiin.

Ihmettelen muutenkin, kun ihmiset esittelevät lahjojaan somessa ja juuri jotain 50-120€ hopeakoruja. Itse en ikimaailmassa kehtaisi näytellä tuon hintaisia hopeakoruja. Älkää nyt hyvät ihmiset kuvitelko , että joku ajattelee teidän 50-120€ korusta, että Vau! Vähän eri asia kuin 400-800€ korut, joita jo kehtaakin esitellä.

Mua taas ihmetyttää, miksi joku vielä vuonna 2018 ostaa koruja. Vähän kuin jotkut 70-luvun rikkaat helyjään esittelemässä. Ajastaan jäljessä.

70-luvun rikkaat? Minkä ikäinen kirjoittaja on ? Et ole vissiin ollut edes syntynyt 80-luuvn nousukaudella, silloin sitä kultaa ostettiin ja koristeltiin.

Vierailija
22/136 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en koruja esittele. Esittelen vain rahaa, joita heiluttelen viuhkana ystävieni edessä. Voivat laskea siitä suoraan arvon

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/136 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itekin olisin hajonnu

Vierailija
24/136 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on oikeessa. Kuka hullu tuhlaa 100 euroa hopeaan?

Vierailija
25/136 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on ilkeä, mutta kait sitä tylsistyneenä voi jotain yrittää.

Itse kyllä vähän närkästyi kun minulla oli , useamman tuhannen timantti-valkokultainen sormus ja kaveri möläyttää että ”onko sulla uus hopeasormus?” Jooeiole. Jos ei erota valkokultaa ja timantteja hopeasta ja lasinpalousta, niin voi olla hiljaa.

Vierailija
26/136 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että se oli saajalleen tärkeä koru

Vierailija
27/136 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin kyllä onnelllinen hopeakorustakin, ystävästä puhumattakaan. Kumpaakaan ei ole, vaikken ole läheskään yhtä ilkeä, miltä ap vaikuttaa

Vierailija
28/136 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua naurattaa ajatus ihmisestä joka pistää yli 400€ koruun. Ihan siksi että jälleenmyyntiarvo on olematon. Tonnin kultakorusta saat Helsingin pantissa alle satasen. Joten onnea ap leveilyllesi. Ystäväsi mies on sentään fiksu.

Vierailija
29/136 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ihanat korut maksaa kultasepänliikkeelle noin 50% siitä millä teille myy. Ja tukkuunkin maahantuojalle ne on tullut halvemmalla. Siinä sulle useamman tuhannen valkokultainen timanttisormus 🤗😂

Vierailija
30/136 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on ilkeä, mutta kait sitä tylsistyneenä voi jotain yrittää.

Itse kyllä vähän närkästyi kun minulla oli , useamman tuhannen timantti-valkokultainen sormus ja kaveri möläyttää että ”onko sulla uus hopeasormus?” Jooeiole. Jos ei erota valkokultaa ja timantteja hopeasta ja lasinpalousta, niin voi olla hiljaa.

Minä sain mieheltäni valkokultaisen timanttisormuksen kun kosi. Vakuutusarvo aka hinta 3200€. Kaunis kuin mikä ja ihan hopeasormukselta näyttää omaankin silmään tossa sormessani 😀 Kerro toki mistä ne erottaa ja ennen kaikkea mitä v*tun väliä? T. Amatööri

Vierailija
31/136 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutusarvollakin on turha brassailla. Vai kerrotko mitä käytitte vakuutusarvona?

Vierailija
32/136 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun arvokkain koru on pieni kiviriipus hopeaketjussa, jonka mies antoi mulle ystävänpäivälahjaksi. Ehkä n. 30e arvoinen, mulle rakkain koru mitä on.

Vierailija
33/136 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakuutusarvollakin on turha brassailla. Vai kerrotko mitä käytitte vakuutusarvona?

No mulla ainakin lukee liikkeestä saadussa korun aitoustodistuksessa vakuutusarvo, mikä on sama kuin korun hinta. En kyllä ikinä ole yhtäkään korua vakuuttanut.

Vierailija
34/136 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No johan.

Mä olen saanut 20 vuotta mieheltäni lahjoja. Ihan laidasta laitaan mitä vain. Matkoja, koruja, desing-tuotteita yms. Ei mitään överiä kuitenkaan, ei me rikkaita olla. Kaikista hienoin lahja minkä olen saanut on pieni humoristinen kirja, löytynyt varmaan jostain alelaarista 5 markalla. Sen kaivan esiin joka vuosi ja kyyneleet tulee väkisin silmään, siihen liittyy niin ihana tunne ja muistoja.

Yhdenkään korun kohdalla en tuota tunnetta saa enkä muista milloin sen olen saanut. Eikä minua kiinnosta niiden arvo kuten ei kenenkään muunkaan ihmisen korun, laukun tai kenkien arvo. Rehellisesti kyllä miettisin ihmisen järjenjuoksua jos hänelle tulee tarve kertoa korun hinta sitä esitellessä, olipa se halpa tai kallis. Eiköhän noissakin asioissa se ilon määrä lahjasta ole tärkeämpi kuin hinta. Tässä tapauksessa lahjan saaja ja sinä olette molemmat mauttomia.

Vierailija
35/136 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiluokkaiset kehuskelee ostoksillaan ja puhuu hinnoista. Oikeasti varakkaat eivät tee ostoksistaan numeroa.

Vierailija
36/136 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa teillä monella olla pääsiäismunakoruja :)

Ap

Vierailija
37/136 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hopea on edullista ja jos hopeakoru maksaa 100€ niin on se varmaan hieno.

Vierailija
38/136 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älytöntä mainita hinta lahjaa esitellessään, olipa sitten halpa tai kallis.

Vierailija
39/136 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tu**un huono provo

Vierailija
40/136 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni esitteli ylpeänä 800€ kaulakoruaan. En tiedä miten hän oikein kehtasi, ei varmaan ymmärrä miten tyylitajuttomalta vaikutti. Itse liikun vähän eri hintaluokassa. Älkää hyvät ihmiset kuvitelko, että niitä muutaman satasen koruja kannattaa esitellä. Vähän eri asia jos koru on maksanut 8-90000€. Silloinkin pitää muistaa mainita, että kyse on arkikorusta, juhlakäädyt sitten erikseen.

Näin juuri. Oma ystäväni esitteli juuri joululahjaksi saamaansa 80000 euron kaulakoruaan, meinasi uudenvuodenjuhliin laittaa. Vähån hymyilytti kyllä, mutta sen verran käytöstapoja on, etten viitsinyt kommentoida. 😂 Kyllähän juhlissa nyt vähintään 800000 euron helyt pitää olla, itse tosin pidän tuon hintaluokan koruja ihan arkenakin. Juhlissa sitten jotain 8000000-10000000 euron korut. Tyylitaju tuntuu olevan monelta hukassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme