Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä esitteli 100€ hopeakaulaketjua ylpeänä. - Meinasin revetä :D

Vierailija
25.12.2018 |

Ystäväni esitteli ylpeänä 100€ hopeakaulaketjuaan mulle. Ei meinannut pokka pitää , kun ystävä sanoi ” Ookkos nähny näin hienoa korua ja ajattele! mies osti 100€ kaulakorun” Hymähdin vaan, en edes viitsinyt kommentoida. Mielestäni koru oli täysin olematon, mitätön hopeinen kaulakoru. Itse en arvosta noin halpaa makua enkä ymmärrä, kuinka joku kehtaa rehvastella 100€ hopeakaulakorulla . Olen sanaton. Itse olen tottunut vähän erilaisiin hintaluokkiin.
Ihmettelen muutenkin, kun ihmiset esittelevät lahjojaan somessa ja juuri jotain 50-120€ hopeakoruja. Itse en ikimaailmassa kehtaisi näytellä tuon hintaisia hopeakoruja. Älkää nyt hyvät ihmiset kuvitelko , että joku ajattelee teidän 50-120€ korusta, että Vau! Vähän eri asia kuin 400-800€ korut, joita jo kehtaakin esitellä.

Kommentit (136)

Vierailija
121/136 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi yhdys sana virhe, kuinka typerää tekstiä! Kultaseppällä vaan teetätetään rinkuloita, vaikka epävarmuudesta ja järjenköyhyydestä kärsitään! Muilta haetaan epätoivoisesti sopuloiden hyväksyntää!

Vierailija
122/136 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä saisin valita ottaisinko 600€ vai 1000€ sormuksen, niin ottaisin tuon 1000€ sormuksen, koska usein kalliimpi on myös hienompi. Ei aina, mutta usein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/136 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi yhdys sana virhe, kuinka typerää tekstiä! Kultaseppällä vaan teetätetään rinkuloita, vaikka epävarmuudesta ja järjenköyhyydestä kärsitään! Muilta haetaan epätoivoisesti sopuloiden hyväksyntää!

Öö.. kultasepänliike?

Vierailija
124/136 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhän ihmisen 10e arvoinen koru on sille ijmiselle ehkä tärkein ja arvokkain asia mitä on. Silloin sitä korua myös muut ihailee ja kunnioittaa. Silloinkin vaikka itsellä olisi 10000e koru.

Vierailija
125/136 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olet itse täydellinen ja sinulla on täydellinen kallis maku. Miten on sinulta pois jonkun toisen lahjat ja korut? Miksi sinua noin paljon vaivaa tuo asia, että teet oikein tänne aloituksen? Harmittaako kun muut eivät ole huomanneet täydellistä makuasi?

Ap on hyvä esimerkki siitä kuinka rahalla ei saa sivistystä eikä tunneälyä - ”tavallisesta” älystä puhumattakaan.

Eipä taida AP:lla tai miehellänsä olla sitä rahaakaan, jos 400-800€ on se merkkipaalu. Kun mennään "kunnon piireihin", niin kymppitonni ei ole korusta iso raha, joten jatka keskiluokkaisia elitistiunelmiasi vain :)

Tosin minua itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa miten paljon mikäkin maksaa, kunhan ihminen tykkää. Materialistit ovat jotenkin niin surkuhupaisaa ja tyhjäpäistä porukkaa.

Vierailija
126/136 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyypä alkaa väsäilemään hopea kaulakoruja ja iskea parin tonnin hintalappu niin tuntee rikaskin olevansa jotain sellaisen ostaessaan.

Vierailija
127/136 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minä saisin valita ottaisinko 600€ vai 1000€ sormuksen, niin ottaisin tuon 1000€ sormuksen, koska usein kalliimpi on myös hienompi. Ei aina, mutta usein.

Jos se 1000€ sormus olisi hienompi niin ottaisin myöskin. Valitettavasti itse en ole yli tonnin sormuksia sellaisia josta pitäisin löytänyt. Yleensä kivien koko ja määrä kasvaa hinnan kanssa. En pidä isoista kivistä tai siitä että ne on sormuksen ulkopuolella. Eikä niitä saa enää olla liika. Vaikeaa...tiedän

Vierailija
128/136 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alemman keskiluokan, eli alle 100 000 euroa vuodessa ansaitsevien huolenaiheista on aina kiinnostavaa lukea tällä palstalla.

Vierailija
129/136 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallis maku nyt ei vain aina tarkoita, että se olisi tyylikäs, hieno, kaunis tai edes näyttävä. Välillä menee niin överiks etten itse kehtaisi pitää vaikka hintaa olisi 10 000€.

Jotkut pitää klassisen yksinkertaisista asioista. Naiset joiden "kyllä" vastaus on sidottu sormuksen hintaan niin suosittelen etsimään jonkun toisen vaimo ehdokkaan.

Vierailija
130/136 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pyydän mieheltäni tarkoin valitsemiani Kalevala koruja. Haluan ne pronssisena, niistä tulee jotenkin aidompi fiilis. Toinen suosikkini on Lumoava, jota pyydän hopeisena. Hinta pyörii jossain 100-150 eurossa. Minulle on aivan se ja sama, tunnistaako kukaan niitä Kalevalaksi tai Lumoavaksi, tärkeintä on, että itse tykkään korusta.

Minusta olisi todella inhaa käyttää useiden satojen tai tuhansien eurojen arvoisia koruja arkikäytössä. Mihinkään niin arvokkaisiin juhliin taas emme koskaan mene, että pääsisin käyttämään jotain erikoiskoruja. Kaikki koruni siis ovat arkikoruja. 

Ennen vanhaan hommattiin mahdollisimman kalliit kihla- ja vihkisormukset, koska niihin ladattiin tulevaisuuden hätävara. Sormuksissa oli pesämuna, jonka saattoi muuttaa valuutaksi, jos paha päivä koitti. Nykypäivänä ei ole tuollaiselle tarvetta eikä kenenkään tarvitse kantaa suurinta maallista omaisuuttaan koko ajan mukana. Sormukselle on jäänyt pelkkä symboliarvo, eikä sen sen takia edes tarvitse maksaa maltaita. 

Minä sain juuri mieheltä Lumoavan hopea korun joululahjaksi. Hinta noin 150€. Lahja oli erittäin mieluinen. Koru sopii tyyliini ja on arkikäyttöön juuri sopiva. Ei korut ole brassailua varten vaan käyttöä varten. Liikutuin kun mies oli osannut valita niin sievän korun. Kalevalasta pidän myös. Jotenkin ajattomia ja käyttöön sopivia koruja. Olen saanut myös vuosia sitten mieheltä lahjaksi kauniin korun, koskaan en ole sen hintaa edes kysynyt, koska sillä nyt ei ole mitään väliä

Vierailija
131/136 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä pyydän mieheltäni tarkoin valitsemiani Kalevala koruja. Haluan ne pronssisena, niistä tulee jotenkin aidompi fiilis. Toinen suosikkini on Lumoava, jota pyydän hopeisena. Hinta pyörii jossain 100-150 eurossa. Minulle on aivan se ja sama, tunnistaako kukaan niitä Kalevalaksi tai Lumoavaksi, tärkeintä on, että itse tykkään korusta.

Minusta olisi todella inhaa käyttää useiden satojen tai tuhansien eurojen arvoisia koruja arkikäytössä. Mihinkään niin arvokkaisiin juhliin taas emme koskaan mene, että pääsisin käyttämään jotain erikoiskoruja. Kaikki koruni siis ovat arkikoruja. 

Ennen vanhaan hommattiin mahdollisimman kalliit kihla- ja vihkisormukset, koska niihin ladattiin tulevaisuuden hätävara. Sormuksissa oli pesämuna, jonka saattoi muuttaa valuutaksi, jos paha päivä koitti. Nykypäivänä ei ole tuollaiselle tarvetta eikä kenenkään tarvitse kantaa suurinta maallista omaisuuttaan koko ajan mukana. Sormukselle on jäänyt pelkkä symboliarvo, eikä sen sen takia edes tarvitse maksaa maltaita. 

Minä sain juuri mieheltä Lumoavan hopea korun joululahjaksi. Hinta noin 150€. Lahja oli erittäin mieluinen. Koru sopii tyyliini ja on arkikäyttöön juuri sopiva. Ei korut ole brassailua varten vaan käyttöä varten. Liikutuin kun mies oli osannut valita niin sievän korun. Kalevalasta pidän myös. Jotenkin ajattomia ja käyttöön sopivia koruja. Olen saanut myös vuosia sitten mieheltä lahjaksi kauniin korun, koskaan en ole sen hintaa edes kysynyt, koska sillä nyt ei ole mitään väliä

Repesin :D

Vierailija
132/136 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Repesin :D

Mille?

Vierailija
133/136 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Tarvitset empatiaa. Valitettavasti sitä ei saa rahalla.

Vierailija
134/136 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vähennä syömistä potsi ettet repeä.

Vierailija
135/136 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia 600€ sormuksen omistajaa ottaa noin kovaa pattiin , jos joku ei arvosta hänen makuansa. Vaikutat aika epävarmalta ihmiseltä, kun sinun täytyy todistella muille sormuksen hienoutta. Jos olisit itsevarma nainen, niin et antaisit asian vain olla. Surullista, miten jonkun täytyy yrittää vakuutella muille omaisuuden hienoutta. Hyvät itsetuntoiset ihmiset eivät lotkauta edes korviaan moiselle. Ei sillä, ettäkö sormuksesi olisi jotenkin arvoton, mutta asenteesi kummastuttaa. Et taida olla sinut itsesi kanssa etkä suhteesi?

Minua taas kummastuttaa ihmisten asenne ettei 600€ saa kummoista tai näyttävää sormusta. Itselläkin on 550€ teetetty kultaseppällä sormus. Todella kaunis ja näyttävä. Ja kyllä minuakin pattiin ottaisi jos joku tulisi sanomaan mun sormusta köyhäksi. Ihmiset osaa kyllä olla idiootteja. Sinulle kysymys sinusta on ok tulla arvostelemaan muiden ostoksia ja vähättelemään hintaa?

Ei ole, mutta onnellinen ja hyväitsetuntoinen nainen ei välitä tuntemattomien palstalaisten sanomisista. Ei ainakaan jaksaisi jauhaa samasta asiasta, jos ei olisi noin epävarma.

Eihän se ole yksi ja sama ihminen joka täällä "jauhaa" ja puolustelee teetettyjä/edullisempia sormuksia.

Tuskin kaikki jos kukaan ovat huonoitsetuntoisia, ärsyttää vain asenne että halvalla ei saisi hyvää/kaunista.

Eiköhän se huono itsetunto ole siellä missä asiat arvotetaan hintalapun perusteella.

Vierailija
136/136 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni esitteli ylpeänä 100€ hopeakaulaketjuaan mulle. Ei meinannut pokka pitää , kun ystävä sanoi ” Ookkos nähny näin hienoa korua ja ajattele! mies osti 100€ kaulakorun” Hymähdin vaan, en edes viitsinyt kommentoida. Mielestäni koru oli täysin olematon, mitätön hopeinen kaulakoru. Itse en arvosta noin halpaa makua enkä ymmärrä, kuinka joku kehtaa rehvastella 100€ hopeakaulakorulla . Olen sanaton. Itse olen tottunut vähän erilaisiin hintaluokkiin.

Ihmettelen muutenkin, kun ihmiset esittelevät lahjojaan somessa ja juuri jotain 50-120€ hopeakoruja. Itse en ikimaailmassa kehtaisi näytellä tuon hintaisia hopeakoruja. Älkää nyt hyvät ihmiset kuvitelko , että joku ajattelee teidän 50-120€ korusta, että Vau! Vähän eri asia kuin 400-800€ korut, joita jo kehtaakin esitellä.

Minulle kelpaa vain 22 karaatin kultakorut, niita ei Suomesta edes saa vaan jotain 10-18 karaatin romuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän