Ero, exän uusi nainen ja exän hämmentävä käytös.
Eli erottiin noin kuukausi sitten. Yhdessä 11v ja 2 lasta. Mies ilmoitti vaan että haluu erota, oli yhden yön kotona ja sit muutti pois. Nukkui kaverilla tms. Ei ikinä suostunut keskustelee asiasta, sanoi että ollaan kasvettu erilleen ja haluaa olla yksin. Viikon päästä asui jo uuden naisen luona joka tuttu hänen kavereiden kautta, ei kuitenkaan kauaa tunteneet. Todella paska ja petetty olo. Hämmentävä myös kun halusi olla yksin mutta heti uuden nurkkiin asumaan. Sanoi että on hänen mielestään erottu jo vuosi sitten, ei kuitenkaan mitään puhetta asiasta ja ollaan suunniteltu tulevaa ja vietetty kivoja lomia ja kaikkee. Ollaan oltu nuoresta asti yhdessä, toistemme ensirakkaudet. Sanoo että ei haluu 20 vuoden päästä katua ja haluaa nähdä mitä muuta on tarjolla. Meidän välit tulehtui pahasti ja oon ollu tosi ilkee sitä uutta kohtaan, haukkunut tms. Koska sattuu niin paljon ja rakastan mun miestä älyttömästi. Silti mun mies antaa mulle mahdollisuuden olla ystäviä vaikka oon käyttäytynyt huonosti. Käy moikkaa lapsia ja haluu auttaa mua. Meil on kivaa yhdessä ja on nukkunut tääl sohvalla kun on ollu kipeenä. Toisena hetkenä haukkuu mut lyttyyn, sit kuitenkin sanoo ettei tarkoita vaan on niin vihainen ja pettynyt mun käytökseen eron jälkeen. Sit toisena päivänä kehuu mua ja sanoo että näytän hyvältä ja oon lempein ihminen mitä tietää. Välillä on estänyt mun puhelut ja pitää välimatkaa. Kerran myös suudeltiin.. Ja halaa kyl mua välillä kun pyydän ja sillon silittää mun selkää. Sit kuitenkin sanoo ettei rakasta enää. Eli tosi hämmentävää käytöstä. Viesti on sekava mut niin on tilannekin :D Tekee näin vaan lasten takia vai jotain muuta takana? Auttakaa ymmärtää ja miten te tulkitsette tän?
Kommentit (400)
Vierailija kirjoitti:
Keryokaas mitä teen nyt näissä tilanteissa kun laitan exälle viestin että onko tulossa käymään tänään, kokoamaan lasten kaa lahja Legoja. Ei vastausta moneen tuntiin, soitan, laittaa viestin et soittaa myöhemmin, kysyn viestillä onko tulossa et osaan sanoo lapsille. Ei mitää vastausta tai soittoa nyt moneen tuntiin. Olkoot mua kohtaa miten vaan mut nyt lapset kärsii. Annanko vaan olla? Itsepähän tekee omat ratkaisut.
Ap
Siis onko mies luvannut tulla lapsia katsomaan vai miksi sä perään kyselet? Millainen tapaamissopimus teillä on?
No nyt täytyy vaan muuttaa omaa asennetta jotta mies ei saa kaikkea mitä haluaa. Eläköön sitä uutta elämää mut lapset kyl kuuluu siihen pakettiin. Toivotaan et se ens viikonloppuna ottaa ne kun sille asiasta ilmoitin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
No nyt täytyy vaan muuttaa omaa asennetta jotta mies ei saa kaikkea mitä haluaa. Eläköön sitä uutta elämää mut lapset kyl kuuluu siihen pakettiin. Toivotaan et se ens viikonloppuna ottaa ne kun sille asiasta ilmoitin.
Ap
Varaa aika lastenvalvojalle, ei riitä omat ilmoitukset. Niistä on miehen helppo luistaa ja jotkut eronneet miehet haluavat lapsitspaamiset ex vaimon luona siksi, että yrittävät estää ex vaimoa lähtemästä vapaaviikonloppuna jonnekin ja aloittamasta muiden miesten tapailua.
Varaa ihmeessä aika lastenvalvojalle, sinne on usein monien kuukausien jonot. Ajan varaaminen kertoo miehelle että olet tosissasi. Ja elarit maksuun tottakai!
No mut toivotaan että nyt tulee hoitaa kun pyydän. On sanonut että ilmoita kun haluat mennä jonnekin.
Ap
Jos on lusikalla annettu niin ei voi kauhalla vaatia. Ei ole ap penaalin terävin kynä. Vinkkejä on annettu mutta ei ota onkeensa.
Oon mä kyl vinkit ottanut vastaan. Otan etäisyyttä. Ja ei se lastensuojelun varaaminen tähän tulevaan vkl vaikuta. Mies voi valita katsooko lapsia vai ei.
Ap
Laitoin tosiaan miehelle viestin että hänen vuoro ottaa lapset vkl. Että joko vuokraa asunnon tai ottaa sinne heidän luokse jos kokee ettei se haittaa lasten selviytymistä tästä ja sekoita niitä lisää. Ja että luotan hänen harkintaan ja päätökseen tässä asiassa. Ainut vastaus tähän oli "niinkö meinaat". Tais tulla yllätin että mä otin ohjat käsiin ja laitan sen kohtaa sen todellisuuden. Katsotaan nyt miten käy, suostuuko vai alkaako kitisee.
No jos ei ota niin ei kyl tule tännekään niitä vkl moikkaa jos ei ollu aikaa ottaa niitä kokonaan.
Ap
Mutta miten olette ajatelleet jakaa asunnon? Oletettavasti kun ero noin tuore, niin mies omistaa (omistusasunto? ) vielä puolet asunnosta.
Pystytkö jäämään nykyiseen asuntoon?
On paljon asioita, josta pitää neuvotella ja sopia, monesti silloin kun mies menee suoraan uuden naisen luokse, niin syyllisyydestä vitkuttelee ositusta ja entisen asunnon jakamista.
Myös on silloin helppoa tulla entiseen kotiin tapaamaan lapsia. Joskus on myös takana pitää vielä jalkaa oven välissä, jos kuitenkin palaa takaisin.
Asutaan vuokralla. Ja katsottiin uutta asuntoa ennen eroa. Edellinen siis irtisanottu ja tää uusi oli löytynyt. Sit ilmoitti että ei muuta uuteen asuntoon meidän kanssa. Eli sinällään tilanne ei ole hankala kun ei tarvitse omaisuutta jakaa. Tavarat antaa mun pitää, no ei se näitä ois tarvinnut kun muutti valmiiseen sen naisen luo.
Ap
Kuulemma ei ole nyt varaa vuokrata vkl asuntoa mutta voi ottaa lapset. Ei tiedä vielä mihin menee. Sanoin että tekee omat ratkaisut lasten parhaaksi.
Ap
Mies selkeästi pitää sinua varalla jos se uusi käy hankalaksi. Haluaa siis syödä kakun ja säästää sen. Vihellä nyt peli poikki ja ole ystävällinen mutta viileä äläkä ainakaan käy läheisiin suhteisiin, suutele tms. hänen kanssaan. Se on poikki mikä poikki. Parasta olisi jos unohdat miehen ja löydän uuden(edes hauskanpitokaverin)
Vierailija kirjoitti:
Keryokaas mitä teen nyt näissä tilanteissa kun laitan exälle viestin että onko tulossa käymään tänään, kokoamaan lasten kaa lahja Legoja. Ei vastausta moneen tuntiin, soitan, laittaa viestin et soittaa myöhemmin, kysyn viestillä onko tulossa et osaan sanoo lapsille. Ei mitää vastausta tai soittoa nyt moneen tuntiin. Olkoot mua kohtaa miten vaan mut nyt lapset kärsii. Annanko vaan olla? Itsepähän tekee omat ratkaisut.
Ap
Mies elää uutta elämäänsä uuden naisen kanssa ja lapset kärsii, kun ei isä vastaa äidin viestiin useampaan tuntiin? Ei ne kärsi, jos et itse pistä niitä kärsimään. Ilmoita lapsille isän tulosta vasta kun on isä on ilmoittanut tulostaan, ei silloin kun olet laittanut isälle viestiä eikä viiden minuutin välein ilmoittamalla lapsille ettei se isä vieläkään mitään ole sulle vastannut. Ette ole enää ydinperhettä, lastesi isä ei ole sinun mies enää eikä ole sinulle tilivelvollinen siitä, missä viettää joulunsa. Eikä ole velvollinen vastaamaan tekstariisi saman päivän eikä edes viikon tai vuodenajan kuluttua. Ottaa itse yhteyttä silloin kun hänen mielestään on aika tavata lapset, ja siihen sinun on tyydyttävä. Jos et tyydy, niin yhteyttä lastenvalvojaan, jotta saisitte tapaamisoikeuden. Tosin se tapaamisoikeuspaperi ei sido isää tapaamaan lapsia, vain sinut sitoo luovuttamaan lapset isälleen hänen ilmaantuessa kotiovellenne sovittuun aikaan. Voitatko sillä mitään? No ainakin sen, että tapaamisikojen ulkopuolella voit suunnitella menojasi ihan vapaasti ilman, että tarvitsisi isältä erikseen kysyä, että oliko samalle ajalle suunnitellut lasten kanssa jotain omaa menoa.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Lapset eivät siis mielestäsi kärsi,
kun äiti viettää joulun nettikeskusteluissa, stalkkaamalla lasten isää ja tämän uutta puolisoa? Kuka aikaisemmin hoiti lapseia, jos mies on "paljon töissä", ap. myös viikonloppuisin?
Sori, mutta joku tässä tarinassa ei toimi?
Vierailija kirjoitti:
Asutaan vuokralla. Ja katsottiin uutta asuntoa ennen eroa. Edellinen siis irtisanottu ja tää uusi oli löytynyt. Sit ilmoitti että ei muuta uuteen asuntoon meidän kanssa. Eli sinällään tilanne ei ole hankala kun ei tarvitse omaisuutta jakaa. Tavarat antaa mun pitää, no ei se näitä ois tarvinnut kun muutti valmiiseen sen naisen luo.
Ap
Miehet jotka suunnittelevat eron valmiiksi (kuten sinun miehesi), järjestävät aina myös raha-asiansa jo etukäteen itselleen edullisimmalla tavalla kuntoon. Esim siirtävät osan rahoista salaiselle tilille jne. Eli älä ole sinisilmäinen talousasioissa. Miehellä voi hyvinkin olla rahaa tilillä piilossa. Ihan vaan muistutuksena siltä varalta, että et tee tosi epäedullista ositussopimusta. Kannattaisi jutella asianajajalle. Ja jos osaat englantia, tilaa netistä se kirja The Script ja googlaa sitä samantien, siitä on artikkeleitakin netissä.
https://www.amazon.com/Script-Absolutely-Predictable-Things-Cheat/dp/14…
https://nypost.com/2005/04/26/cheat-speak-guilty-guys-always-stick-to-t…
https://www.emotionalaffair.org/the-cheating-spouse-follows-a-script/
Vierailija kirjoitti:
Ap
Lapset eivät siis mielestäsi kärsi,
kun äiti viettää joulun nettikeskusteluissa, stalkkaamalla lasten isää ja tämän uutta puolisoa? Kuka aikaisemmin hoiti lapseia, jos mies on "paljon töissä", ap. myös viikonloppuisin?
Sori, mutta joku tässä tarinassa ei toimi?
Siis olen kyllä omalta osaltani hoitanut lapset hyvin. Lapset jo kouluikäisiä eli ei tarvii koko ajan olla vieressä vahtimassa. Toivoisin vaan että isä pitäisi lapsiin yhteyttä kun itse on sanonut lapsille että voivat soittaa millon vaan ja soittaa iltaisin kun käyvät nukkuu. Kuitenkin sit ei vastaa puheluihin tai soita takaisin. Tähän en voi vaikuttaa.
Ap
Teillä on niin pitkä parisuhde takana, että veikkaisin miehen vaan "totuttelevan" ajatukseen erosta ja siksi käyttäytyy noin. Kokee luultavasti huonoa omatuntoa ja tilanne on varmasti hänellekin outo ja hämmentävä. Itse en usko että haluaa enää olla kanssasi. Kestää vaan tovi irtaantua ihmisestä kenen kanssa ollut pitkään ja yrittää vielä saada sinulle myös hyvää mieltä (hiljentää soimaavaa omatuntoaan). Pelkään että jäät luultavasti kuin nalli kalliolle kunhan hän saa omat ajauksensa kasaan ja sinuna ottaisinkin itse kunnon etäisyyden mieheen. Hänhän se halusi lähteä ja tuskin kukaan sanoo haluavansa erota jos asia ei näin ole. Jos tahtoisi sinut takaisin, niin varmaan sen suoraan sanoisi kun varmaan uskoo (tietää),että jatkaisit hänen kanssaan jos hän vain sormia napsauttaisi. Uusi nainen saattaa olla "laastari" jonka vuoksi uskalsi lähteä. Ettei vaan tarvitsisi olla yksin.
Minusta kuulostaa, että mies hyväksikäyttää tuota teidän asetelmaa ettet sinä tahtoisi erota ja sen sijaan, että hoitaisi asian reilusti ja toista kunnioittaen, hän tekee omasta erostaan itselleen helpomman tuollaisen "siirtymävaiheen" avulla.
Saatat olla oikeessa, mutta tiedän ettei tulis takas niin vaan vaikka haluais. Koska meillä on asioita mitkä jarruttaa, esim se luottamus tms mitkä ei oo kunnossa. Eli ne pitäis selvittää eka ja mies ei näe että voitais ne selvittää. Mut en mä jää sitä odottaa. Laitoin jo asiat eteenpäin ja otan omalta osaltani etäisyyttä, katsotaan mitä tapahtuu. Ainakin mun elämä jatkuu siinä samalla jos ei takas tuu enkä oo viekäkin paikallani. Täytyy alkaa treenaa enemmän viel ja tutustuu ihmisiin, näkee sit ainakin että mulla menee hyvin ;)
Ap
Meinasin just tulla sanomaan samaa. Mies tässä nyt todellakin kuvittelee syövänsä ja säästävänsä kakun samaan aikaan.
Mikäs sen ihanampaa itsetunnon kohotusta tuollaiselle miehen irvikuvalle, kun kaksi naista löysässä hirressä haikailee perään ja antaa äijän tehdä mitä vaan.
Todellakin nyt vedät rajat: mies EI tule sun kotiisi nukkumaan ja laittamaan ruokaa ja hengailemaan. Ei todellakaan. Varaat sen lastenvalvojan ja pistätte mustaa valkoiselle huoltajuudesta, tapaamisista, elareista. Ja alat rakentamaan omaa elämääsi.
Ihan oikeasti, JOS teidän suhteella jotain mahdollisuutta koskaan enää olisi ( ihmetyttää kyllä miksi tuollaisen ihmispaskan kanssa edes haluat väen väkisin olla), niin se tulisi sitä kautta, että sä lopetat tuon kynnysmattona olemisen, ja näytät, että sä olet kaikkea muuta kuin pettäjän perään ruikuttava vätys. Koska se sä nyt olet.