Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömien ajaminen taloudelliseen ahdinkoon ja toimeentulotuen varaan ei luo Suomeen yhtäkään uutta työpaikkaa

Vierailija
14.06.2024 |

Nyt tämäkin on todistettu ihan käytännössä.

Varmaan ESu:ssa nauretaan kippurassa Suomen menoa.

Missä muuten Satonen ja Purra? Ei paljoa kiinnosta.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ES:ssa? No aivan sama, ei missään naureta suomelle, muilla on omatkin murheensa

Vierailija
2/42 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai se luo. Jos et saa mitään, sinun on keksittävä jotain. Ja vaikka et keksisi, niin säästyypähän edes veronmaksajien rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saavat kiksinsä työttömien potkimisesta.

Vierailija
4/42 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömiä palkataan jos saa hyvän palkkatuen, mutta kun se ajetaan alas, ei kiinnosta. Suhteilla voidaan palkata tai sitten niitä jotka on alle sen maagisen 3 kk työttömänä. Itseäni on surettanut aina nämä esim. konkursseissa työttömäksi jääneet "ollaan nyt tässä ansiosidonnaisella päivät loppuun ja mennään sitten töihin" kun he eivät ymmärrä työssä vaiheessa että töihin ei mennä enää pitkän työttömyyden jälkeen. Ainoa tilanne missä töitä saa tässä tilanteessa helposti on jos on joku työkaveri firmassa ja kyseinen työkaveri tietää tyypin hyväksi tekijäksi tai on jotain muita suhteita. Mutta kun ne kaikki eivät ole hyviä. Joskus nämä menee kyselemään niiltä entisiltä työkavereilta, jotka on tyytyväisiä että pääsivät laiskureista eroon. En sano etteikö joku työllistyisi muutenkin, mutta se on luokkaa yksi sadasta. Se yksi sadasta tulee sanomaan että kyllä hänellä onnistui, niin muillakin pitää, mutta kun hänelle sattui vain se onnenkantamoinen kohdalle. 

Vierailija
5/42 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mutta työnteko luo uusia työpaikkoja ja valitettavasti yhä useampi valittaa, "ettei kannata". Tarkoituskin on kurjistaa, jotta työ kelpaisi paremmin. Ja ihan turha kiskaista tähän, että työttömiä vaikka 300 000 ja työpaikkoja 40 000. Ei se ole mitään nollasummapeliä. Perustaloustiedettä. Mitä useampi noista työpaikoista on täytetty, sitä enemmän syntyy tosiaan uusia työpaikkoja.

Vierailija
6/42 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin valtion menot pienenee, sehän on tarkoitus edellisen katastrofihallituksen jälkeen. 

Vierailija
7/42 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai se luo. Jos et saa mitään, sinun on keksittävä jotain. Ja vaikka et keksisi, niin säästyypähän edes veronmaksajien rahaa.

Mä keräsin pulloja kun olin tuossa tilanteessa. Ei auttanut yhtää asiaa saada siivousta "ei tänne noin koulutettuja oteta" oli yleinen vastaus. Minulla oli kokemusta siivoustyöstä. Kaupoista ei kuulunut yhtään mitään koskaan. Mulla oli toki elättäjä kun valmistuin tyhjän päälle, mutta meillä oli kaksi lastakin, toinen aloittamassa juuri opinnot ja toinen lukiossa, lapsilisät loppui kun valmistuin 2010 enkä saanut mitään. Puolison tulot ylittivät rajan vain muutamalla kympillä. Sain syksyllä oman alan työn, jota olin hakenut jo keväällä. Siinä alkuperäinen valittu ei ottanutkaan paikkaa vastaan ja rahoituksen järjestäminen kesti, sitten oli vielä kesälomat, joten aika yllättäen soitettiin 3 kuukautta hakemisen jälkeen että oletko kiinnostunut tulemaan haastatteluun. 

Vierailija
8/42 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai töitä löytyy aina kun pistetään vaan kireemmälle rahahanoja. Yleensä ne työt onkin sitten nappikauppaa, ryöstelyä, varastelua. 

Ihminen on siitä kummallinen eläin, että se löytää keinot selviytyä. Hallituksen jormille tekis hyvää, että ne pistettäs elämään pariks päiväks intialaisille kaduille. Siin näkee, mitä tapahtuu, kun kurjistetaan. 

Sitte ihmetellään ja itketään, kun Suomeen ei synny enää vauvoja muuta ku suklaasilmille. Kaikki pitää mädättää ja P*koa

Vierailija
9/42 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 lisää että olin aikuisopiskelijana ja sain vain opintotukea, sillä en saanut työkkärin lupaa opiskella kun minulla oli jo aiempi tutkinto. Se oli niin vanha, joten sain opintotukea ja opiskelin vauhdilla, valmistuin tavoiteaikaa nopeammin. Lainaa en nostanut. Myös opintojen aikana keräsin pulloja. Marjat mitä ehdin kerätä meni kaikki itselle ja vanhoille sukulaisille, joilta en raskinut ottaa hintaa. 

Vierailija
10/42 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

totta turiset, kuomaseni. Mutta eipä tarvitse minun enää töillä päätäni vaivata, kun se pääni meni jo soseeksi. Kummasti ne murheet vaan väheni, kun työt loppui. Juu, kyllä kiristetään tuista ja lapsikorotuskin lähti, että napsahti mutta nahkurin orsilla tavataan. 

Vierailija
11/42 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä keräsin pulloja kun olin tuossa tilanteessa. Ei auttanut yhtää asiaa saada siivousta "ei tänne noin koulutettuja oteta" oli yleinen vastaus. Minulla oli kokemusta siivoustyöstä. Kaupoista ei kuulunut yhtään mitään koskaan. Mulla oli toki elättäjä kun valmistuin tyhjän päälle, mutta meillä oli kaksi lastakin, toinen aloittamassa juuri opinnot ja toinen lukiossa, lapsilisät loppui kun valmistuin 2010 enkä saanut mitään. Puolison tulot ylittivät rajan vain muutamalla kympillä. Sain syksyllä oman alan työn, jota olin hakenut jo keväällä. Siinä alkuperäinen valittu ei ottanutkaan paikkaa vastaan ja rahoituksen järjestäminen kesti, sitten oli vielä kesälomat, joten aika yllättäen soitettiin 3 kuukautta hakemisen jälkeen että oletko ki

Yritit ja se kannatti. 

Vierailija
12/42 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mutta työnteko luo uusia työpaikkoja ja valitettavasti yhä useampi valittaa, "ettei kannata". Tarkoituskin on kurjistaa, jotta työ kelpaisi paremmin. Ja ihan turha kiskaista tähän, että työttömiä vaikka 300 000 ja työpaikkoja 40 000. Ei se ole mitään nollasummapeliä. Perustaloustiedettä. Mitä useampi noista työpaikoista on täytetty, sitä enemmän syntyy tosiaan uusia työpaikkoja.

Perseraiskaus "KANNUSTAA" antamaan lisää persettä.

Joopa joo, haista kuule v i t t u

Vierailija
13/42 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä keräsin pulloja kun olin tuossa tilanteessa. Ei auttanut yhtää asiaa saada siivousta "ei tänne noin koulutettuja oteta" oli yleinen vastaus. Minulla oli kokemusta siivoustyöstä. Kaupoista ei kuulunut yhtään mitään koskaan. Mulla oli toki elättäjä kun valmistuin tyhjän päälle, mutta meillä oli kaksi lastakin, toinen aloittamassa juuri opinnot ja toinen lukiossa, lapsilisät loppui kun valmistuin 2010 enkä saanut mitään. Puolison tulot ylittivät rajan vain muutamalla kympillä. Sain syksyllä oman alan työn, jota olin hakenut jo keväällä. Siinä alkuperäinen valittu ei ottanutkaan paikkaa vastaan ja rahoituksen järjestäminen kesti, sitten oli vielä kesälomat, joten aika yllättäen soitettiin 3 kuukautta hakemisen jälkeen että oletko ki

Hauska juttu, kun itsekin töissä käydessä sain olla elättäjänä. Maksoin about kaiken. Sitten kun puoliso valmistui hoitoalalle ja varma työpaikka, niin erotti minut välittömästi aviomiehen pestistä. Tein siis vuosikymmenet töitä ja minkä vuoksi: köyhyys, yksinäisyys ja jopa lapsesta erottaminen. Siinä on palkkani. En mee enää ikinä töihin :)

Vierailija
14/42 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä keräsin pulloja kun olin tuossa tilanteessa. Ei auttanut yhtää asiaa saada siivousta "ei tänne noin koulutettuja oteta" oli yleinen vastaus. Minulla oli kokemusta siivoustyöstä. Kaupoista ei kuulunut yhtään mitään koskaan. Mulla oli toki elättäjä kun valmistuin tyhjän päälle, mutta meillä oli kaksi lastakin, toinen aloittamassa juuri opinnot ja toinen lukiossa, lapsilisät loppui kun valmistuin 2010 enkä saanut mitään. Puolison tulot ylittivät rajan vain muutamalla kympillä. Sain syksyllä oman alan työn, jota olin hakenut jo keväällä. Siinä alkuperäinen valittu ei ottanutkaan paikkaa vastaan ja rahoituksen järjestäminen kesti, sitten oli vielä kesälomat, joten aika yllättäen soite

No, eikö tässä ollut sattumalla ja tuurilla osansa, kun tuo joka sai paikan ei sitä ottanut. Eli ei kyse ole mistään yrittämisestä mitä te kokkelit aina jankkaatte. Kyse on tuurista, onnesta, sattumasta jne.

Vierailija
15/42 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin lyhytnäköistä säästöä, joka maksetaan tulevina vuosikymmeninä korkoineen takaisin. Liian monella kun ne itse keksityt jutut liittyvät päihteisiin ja rikollisuuteen. Kulut maksaa veronmaksaja. Kaikkein kalleinta on päihderikolliselle kostaminen, eli vankilassa istuttaminen. Halvinta on ennaltaehkäisy.

Vierailija
16/42 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai töitä löytyy aina kun pistetään vaan kireemmälle rahahanoja. Yleensä ne työt onkin sitten nappikauppaa, ryöstelyä, varastelua. 

Ihminen on siitä kummallinen eläin, että se löytää keinot selviytyä. Hallituksen jormille tekis hyvää, että ne pistettäs elämään pariks päiväks intialaisille kaduille. Siin näkee, mitä tapahtuu, kun kurjistetaan. 

Sitte ihmetellään ja itketään, kun Suomeen ei synny enää vauvoja muuta ku suklaasilmille. Kaikki pitää mädättää ja P*koa

Rikollisuus tulee lisääntymään mutta jos on nälkä niin on pakko syödä. Harmi juttu, toivottavasti vanhukset ja lapset jätetään rauhaan, rikkailta saakin viedä.

Vierailija
17/42 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkä niiltä rikkailta vietäis. Niillä lienee kaikki hälyttimet joilla jotain vietävää olisi. 😁

Vierailija
18/42 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passiivikansalaisena tuilla eläminen ei mitenkään paranna henkilön asemaa tai Suomen talouden tilaa.

Vierailija
19/42 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikollisuus tulee lisääntymään mutta jos on nälkä niin on pakko syödä. Harmi juttu, toivottavasti vanhukset ja lapset jätetään rauhaan, rikkailta saakin viedä.

Älä luulekkaan. Kaduilla varmasti vietäisiin kassit, korut yms. tavarat ensimmäisinä puolustuskyvyttömimmiltä.

Vierailija
20/42 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niin. Marinin hallituksen "aktiivimalli" on omituinen. Työtä hakeva laitetaan häpeäpaaluun, mutta samalla kaiken maailman ilmaiselatuksen hakijoille setelipinkkoja kouraan.