Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero, exän uusi nainen ja exän hämmentävä käytös.

Vierailija
25.12.2018 |

Eli erottiin noin kuukausi sitten. Yhdessä 11v ja 2 lasta. Mies ilmoitti vaan että haluu erota, oli yhden yön kotona ja sit muutti pois. Nukkui kaverilla tms. Ei ikinä suostunut keskustelee asiasta, sanoi että ollaan kasvettu erilleen ja haluaa olla yksin. Viikon päästä asui jo uuden naisen luona joka tuttu hänen kavereiden kautta, ei kuitenkaan kauaa tunteneet. Todella paska ja petetty olo. Hämmentävä myös kun halusi olla yksin mutta heti uuden nurkkiin asumaan. Sanoi että on hänen mielestään erottu jo vuosi sitten, ei kuitenkaan mitään puhetta asiasta ja ollaan suunniteltu tulevaa ja vietetty kivoja lomia ja kaikkee. Ollaan oltu nuoresta asti yhdessä, toistemme ensirakkaudet. Sanoo että ei haluu 20 vuoden päästä katua ja haluaa nähdä mitä muuta on tarjolla. Meidän välit tulehtui pahasti ja oon ollu tosi ilkee sitä uutta kohtaan, haukkunut tms. Koska sattuu niin paljon ja rakastan mun miestä älyttömästi. Silti mun mies antaa mulle mahdollisuuden olla ystäviä vaikka oon käyttäytynyt huonosti. Käy moikkaa lapsia ja haluu auttaa mua. Meil on kivaa yhdessä ja on nukkunut tääl sohvalla kun on ollu kipeenä. Toisena hetkenä haukkuu mut lyttyyn, sit kuitenkin sanoo ettei tarkoita vaan on niin vihainen ja pettynyt mun käytökseen eron jälkeen. Sit toisena päivänä kehuu mua ja sanoo että näytän hyvältä ja oon lempein ihminen mitä tietää. Välillä on estänyt mun puhelut ja pitää välimatkaa. Kerran myös suudeltiin.. Ja halaa kyl mua välillä kun pyydän ja sillon silittää mun selkää. Sit kuitenkin sanoo ettei rakasta enää. Eli tosi hämmentävää käytöstä. Viesti on sekava mut niin on tilannekin :D Tekee näin vaan lasten takia vai jotain muuta takana? Auttakaa ymmärtää ja miten te tulkitsette tän?

Kommentit (400)

Vierailija
41/400 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keryokaas mitä teen nyt näissä tilanteissa kun laitan exälle viestin että onko tulossa käymään tänään, kokoamaan lasten kaa lahja Legoja. Ei vastausta moneen tuntiin, soitan, laittaa viestin et soittaa myöhemmin, kysyn viestillä onko tulossa et osaan sanoo lapsille. Ei mitää vastausta tai soittoa nyt moneen tuntiin. Olkoot mua kohtaa miten vaan mut nyt lapset kärsii. Annanko vaan olla? Itsepähän tekee omat ratkaisut.

Ap

Vierailija
42/400 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kärsii, koska mies antaa kärsiä. Älä ala siloittelemaan miehen mokia, loppupeleissä kaikki kääntyy sua vastaan. Et ole miehen äiti vaan lastesi äiti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/400 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keryokaas mitä teen nyt näissä tilanteissa kun laitan exälle viestin että onko tulossa käymään tänään, kokoamaan lasten kaa lahja Legoja. Ei vastausta moneen tuntiin, soitan, laittaa viestin et soittaa myöhemmin, kysyn viestillä onko tulossa et osaan sanoo lapsille. Ei mitää vastausta tai soittoa nyt moneen tuntiin. Olkoot mua kohtaa miten vaan mut nyt lapset kärsii. Annanko vaan olla? Itsepähän tekee omat ratkaisut.

Ap

Mitä ihmettä! Miksi hitossa laitat sille kerjäysviestejä?! Sulle nauretaan selän takana ihan varmasti. Missä on itsekunnioituksesi? 

Mies itse selittäköön lapsille miksi ei tullut jne. Lapset ei ole tyhmiä, tajuavat kyllä koko kuvion jossain vaiheessa ja se ei tule olemaan miehelle hyvä juttu. Mitä eivät tule arvostamaan, on äiti joka on kynnysmatto. Pidä nyt jotain itsekunnioituksen rippeitä. 

Vierailija
44/400 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko tää nyt oikeesti joku ikäkriisi kun tekee näin. On aina ollut hyvä isä ja itse korosti et lapset on etusijalla tässä erossa. Onko se nyt niin rakastunut ettei tajuu miten laiminlyö lapsia?

Ap

Vierailija
45/400 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos viestistä. Siinä on paljon asiaa mitkä itsekin olen tajunnut. Mietin vaan että mies tulee kuitenkin käymään täällä lasten takia koska ei voi ottaa lapsia luokseen kun asuu sen naisen kanssa. Niin kun hän on täällä niin pitäiskö mun sanoo ettei esim tuu tänne vaan nukkuu tms kun tää ei oo sen koti. Mut toisaalta se on niin luonnollista ja mukavaa kun on täällä rennosti. Oon yrittänyt ottaa etäisyyttä ja antaa sille mahdollisuuden kaivata mua jos vielä tunteita on. Mut on se vaikee luopuu toisesta ns kokonaan niin pitkän suhteen jälkeen.

Ap

Ei voi ottaa lapsia luokseen? Naisen pitää hommata sitten isompi asunto, tai siis naisen ja eksän. Kyllä lasten on päästävä isän luo!

Vierailija
46/400 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko tää nyt oikeesti joku ikäkriisi kun tekee näin. On aina ollut hyvä isä ja itse korosti et lapset on etusijalla tässä erossa. Onko se nyt niin rakastunut ettei tajuu miten laiminlyö lapsia?

Ap

Ei ole ikäkriisi. On vain synnynnäinen kusipää.

Voisitko itse hylätä noin vain lapsesi? Vaikka tulisi ikäkriisi?

Vierailija
47/400 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kaipaa sinua ellei ole päiviä ja viikkoja kuulematta sinusta. Ja hänellä epävarmuus siitä, suostutko vastaanottamaan hänet.

Vierailija
48/400 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis ei voi ottaa lapsia luokseen koska vielä on liian aikaista tutustuttaa uuteen ihmiseen. Eikä halua itsekään näin ajoissa sinne viedä. On hommaamassa itselleen asuntoa. Sit alkaa se oikee arki kun lapset siellä useamman päivän.

No sit on ilmrissss ne vaaleanpunaiset lasit päässä. Välillä on niin ihana isä ja laittaa viestiä eilenkin lähtiessä sanoi lapsille halauksien ja pusujen kera että rakastaa. Tänään ei vastaa edes lasten puheluihin kun niillä ikävä. Lapsilla omat puhelimet niin tietää että ne soittaa enkä minä.

Ap

Vierailija
49/400 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no nyt ajattelin olla lujana ja olla ottamatta yhteyttä paitsi lapsiin liittyen. Enkä vastaa edes aina puheluihin. En minäkään sitä saa aina kiinni. Jos tärkeää niin laittaa viestin. Lapset saa kiinni niiden puhelimista. Katsotaan mitä tapahtuu. Ikävöi jos ikävöi.

Ap

Vierailija
50/400 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sori nyt, mutta viettää laatuaikaa toisen kans. Ei ehkä ihan niin hyvä isä kuitenkaan.. Yritä nyt päästä irti siitä niljakkeesta, tulet satuttamaan itseäsi vielä niin pahasti tässä

Vierailija
51/400 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepä just kun ei se tajuu että näillä teoilla satuttaa muitakin kun minua. Lapset kärsii mut se ei jotenkin tajua vaikka sanon asiasta. Tai että jatkaa samaa käytöstä, eli ei vastaa tai soita vaikka tietää että lapset kaipaa.

Ap

Vierailija
52/400 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että tilanne on uusi ja haluaisit säilyttää yhteyden mieheesi, mutta vetoamalla lapsiin ja laittamalla viestejä lapsiin liittyen et valitettavasti häntä takaisin saa. Jos hän ei välitä sinusta tarpeeksi niin mikään mahti maailmassa ei häntä takaisin tuo. 

Ainoa keino saada mies ehkä joskus palaamaan on olla täysin välittämättä hänestä, olla tavoittamaton ja elää omaa elämäänsä.  Mitään pikaparannusta omiin sydänsuruihin tai eron jälkimaininkeihin ole keksitty, mutta ajattele siltä kantilta, että jokainen uusi päivä on aina aavistuksen edellistä helpompi. Muutaman kuukauden päästä tajuat, että nautit elämästäsi ilman exääsi. Ja silloin kun hän haluaisi palata takaisin kotiin niin sinä et ehkä enää häntä haluakaan takaisin. Kannattaa googlailla erotarinoita ja sitä kautta löytää vertaistukea. Voimia!

Vierailija
53/400 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei herätys, lapset ovat puoliksi eli 50 % hänen vastuullaan, hän on kahesta vanhemmasta toinen. Jos tuota ei tehdä lastenvalvojalla heti selväksi niin sinä ja lapset olette myöhemmin pulassa. Ei mies ole mikään lasten viihdyttäjä joka tulee kotiisi ehtiessään käymään lapsia ”moikkaamaan”. Ihan sama mitä hän elämässään haluaa tehdä niin siihen elämään kuuluu vastuu lapsista. Miksi muuten puolustelet hänen valintojaan? Kun meni nyt järkkäämään asumisratkaisun johon lapset ei mahdu, voi voi. No järkätköön h*lvetti uudestaan.

Olen pahoillani mutta miehesi tuntee sinut yhteisen historiaanne jälkeen niin hyvin, että tietää että et osaa pitää puoliasi. Hän luottaa tällä hetkellä TÄYSIN siihen että sinä toimit apuna ja astinlautana hänen uuteen suhteeseen, muun muassa mahdollistamalla hänelle lapsettoman kuherrusajan ja saattaa jopa tahallaan sotkea päätäsi että pysyisit narun päässä ohjailtavana. Voi mies parka kun on vähän tunteidensa kanssa sekaisin. Miksi ikinä välittäisit enää sekuntiakaan miehen tunteista joka sanoo sinulle että haluaa nyt kokeilla vieraita naisia varmuuden vuoksi?

Ja ei, ihan turha vastata jollain ”joo mä tiedän mut mitä mä nyt sit teen :,(” viestillä. Itse en ainakaan vastaa mitään ennen kuin olet selvittänyt edes perus asiat päässäsi. It’s tough love.

Haluaisit että asiat ratkeaa vain jotenkin ja joku päivä mies vain jäisi lasten leikkireissulla ja kaikki olisi kuten ennen, mutta niin ei vain käy. Sun täyttyy herätä koska jos et sitä nyt tee, mies on vienyt sinulta tuon sumusi aikana kaiken ja siihen kun heräät niin suhun sattuu niin h*lvetisti ettei koskaan ennen. Nyt jos heräät sulla saattaa olla vielä jokin itsekunnioitus myöhemmin jäljellä.

Vierailija
54/400 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu vaan että nyt kun on löytänyt uuden niin unohtaa minut ja lapset kokonaan. Että on kiinnostunut lapsista kun löytyy aikaa ja itseään kiinnostaa. Minä sit lohdutan lapsia kun niillä on paha mieli isin takia. Se ei edes näe sitä lasten tuskaa. Eikä ilmeisesti usko tai kiinnosta kun minä siitä sanon.

Ap

Vierailija
55/400 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia sattuu erossa aina. Sinä vastaat itsesi osalta sattumisen vähentämisestä keskittymällä itseesi ja lapsiisi ja opettelet huoltamaan heitä ilman isää. Ja isä vastaa itse omista teoistaan ja tekemättäjättämisistään.

Voisit myös jutella ammattiauttajan tai vertaistuen kanssa,miksi on vaikea päästää irti. Onko sinulta vaadittu ylikiltteyttä, että kelpaat? Onko sinua hylätty? Oletko läheisriippuvainen? Miksi et usko selviäväsi yksin?

Vierailija
56/400 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hsluat miehen takaisin (minusta ei kannattaisi, mutta oletetaan nyt, että haluat toistsiseksi, niin sinun pitää toimia näin:

Et päöstä miestä enää teille kotiin ollenkaan. Laita avioero vetämäöb, ellei ole jo.. Sovi aika lastenvalvojalta jotta jaatte huoltajuuden. Miehelle joko viikko viikko tai vöhintään viikonloput lasten kanssa ilman sinua. Heidän on majoituttava siis miehen kodissa (ajaa sen uuden naisen takuuvarmana ulos miehen elämästä, hän ei halunne uusperhearkea ja he eroavat nopeutetusti) tai sitten mies vuokraakalustetun huoneiston lapsiajaksi ja tapaa heitä siellä eläen yh-isän elämää kaikkine kotitöineen. Huomaa, ettei sinkkuelämä olekaan herkkua.

Älä enää roiku miehessä. Ole yhteydessä hyvin asiallisesti puhelimitse. Ala elää omaa elämääsi. Aloita uusi harrastus ja kiinnitä huomiota hyvinvointiisi. Ala käydä vapaaviikonloppuina viihteellä ja ala katsella muita miehiä sillä silmällä. Käy treffeillä, lataa tinder.

Nöin mies tulee 100% varmuudella anomaan takaisin puolen vuoden -vuoden sisällä. Siinä vaiheessa on kyse vain siitä, haluatko sinä hänet enää.

Vierailija
57/400 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu vaan että nyt kun on löytänyt uuden niin unohtaa minut ja lapset kokonaan. Että on kiinnostunut lapsista kun löytyy aikaa ja itseään kiinnostaa. Minä sit lohdutan lapsia kun niillä on paha mieli isin takia. Se ei edes näe sitä lasten tuskaa. Eikä ilmeisesti usko tai kiinnosta kun minä siitä sanon.

Ap

No noin se menee. Mies on paska eikä paremmaksi muutu paapomalla. Sinä lohdutat lapset. Jos joku kiusaaja pahoittaa lapsen mielen, silloinkin sinä lohdutat lapsen etkä saa kiusaajaa pakotettua siihen hommaan.

Vierailija
58/400 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tsiisus, lopeta anelu.

Sovi lapsitapaamiset virallisesti lastenvalvojalla ja noudatatte niitä. Ellei mies noudata, niin olet tiukkana ja yhteys taas lastenvalvojaan. Elarit miehelle myös, ellei ole viikko viikko.

Aivan ehdottomasti miehen pitää järjestää tapaamiset ja yöpymiset itse, ei saa enää tulla teille. Ai mutta uusi nainen ei tykkää? Yhyy. Ai että mieheltä kuluu rahaa hotellin/asunnon vuokeäraan? Yhyy. Ai että mieheltä kuluu rahaa elareihin ja ositukseen? Yhyy. Ja voi kamala, mies menettää lapsivapaat sinkku- tsi dinkku iikonloput? Vielä isompi yhyy. Oli ajatellut niitä ennen kuin erosi.

Eli lyhyesti -lopeta tekemästä eroa noin helpoksi miehelle! Ala päinvastoin hänen alkaa kokea eron konkreettiset ikävät taloudelliset ja arkimukavuutta heikentävät seuraukset. Ja se, ettei rahaton yh-isä lapsiviikkoineen olekaan drittimarkkinoiden kuuminta hottia.

Vierailija
59/400 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin että mies ottais lapset jotta minäkin saisin muutaman päivän tauon hengähtää. Mutta minulla jarruttaa se että vielä on liian aikaista sekoittaa lapsia jollain isin uudella naisella. Ja toisekseen haluaisin että mies olisi kolmestaan lasten kanssa jotta lapset saa varmasti isin huomion ja että ne näkee että isi tekee asiat heidän kanssaan koska pelkään et muuten tää nainen kokkaa tms siellä ja ei sen niin pidä mennä. Kai se sit saa vuokrata asunnon vkl ajaksi kun itse on asiansa näin hoitanut. Eikä lapsilla ole hyvä olla jossain vieraassa paikassa missä ei oo mitään tuttuja tavaroita tms kun on sen naisen koti.

Ap

Vierailija
60/400 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siis ei voi ottaa lapsia luokseen koska vielä on liian aikaista tutustuttaa uuteen ihmiseen. Eikä halua itsekään näin ajoissa sinne viedä. On hommaamassa itselleen asuntoa. Sit alkaa se oikee arki kun lapset siellä useamman päivän.

No sit on ilmrissss ne vaaleanpunaiset lasit päässä. Välillä on niin ihana isä ja laittaa viestiä eilenkin lähtiessä sanoi lapsille halauksien ja pusujen kera että rakastaa. Tänään ei vastaa edes lasten puheluihin kun niillä ikävä. Lapsilla omat puhelimet niin tietää että ne soittaa enkä minä.

Ap

Haluatko sä ap siis, että mies saa ensin aikaa vakiinnuttaa suhteensa kaksistaan ilman lapsia lemmenkämpässä vai?

Vai haluatko että se uusi nainen tajuaa, ettei haluakaan miestäsi, kun sen mukana tulee helkkaristi painolastia?

Luulin sinun haluavan jälkimmäistä, mutta toimit nyt näköjään kuin haluaisit ensimmäistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän