Ero, exän uusi nainen ja exän hämmentävä käytös.
Eli erottiin noin kuukausi sitten. Yhdessä 11v ja 2 lasta. Mies ilmoitti vaan että haluu erota, oli yhden yön kotona ja sit muutti pois. Nukkui kaverilla tms. Ei ikinä suostunut keskustelee asiasta, sanoi että ollaan kasvettu erilleen ja haluaa olla yksin. Viikon päästä asui jo uuden naisen luona joka tuttu hänen kavereiden kautta, ei kuitenkaan kauaa tunteneet. Todella paska ja petetty olo. Hämmentävä myös kun halusi olla yksin mutta heti uuden nurkkiin asumaan. Sanoi että on hänen mielestään erottu jo vuosi sitten, ei kuitenkaan mitään puhetta asiasta ja ollaan suunniteltu tulevaa ja vietetty kivoja lomia ja kaikkee. Ollaan oltu nuoresta asti yhdessä, toistemme ensirakkaudet. Sanoo että ei haluu 20 vuoden päästä katua ja haluaa nähdä mitä muuta on tarjolla. Meidän välit tulehtui pahasti ja oon ollu tosi ilkee sitä uutta kohtaan, haukkunut tms. Koska sattuu niin paljon ja rakastan mun miestä älyttömästi. Silti mun mies antaa mulle mahdollisuuden olla ystäviä vaikka oon käyttäytynyt huonosti. Käy moikkaa lapsia ja haluu auttaa mua. Meil on kivaa yhdessä ja on nukkunut tääl sohvalla kun on ollu kipeenä. Toisena hetkenä haukkuu mut lyttyyn, sit kuitenkin sanoo ettei tarkoita vaan on niin vihainen ja pettynyt mun käytökseen eron jälkeen. Sit toisena päivänä kehuu mua ja sanoo että näytän hyvältä ja oon lempein ihminen mitä tietää. Välillä on estänyt mun puhelut ja pitää välimatkaa. Kerran myös suudeltiin.. Ja halaa kyl mua välillä kun pyydän ja sillon silittää mun selkää. Sit kuitenkin sanoo ettei rakasta enää. Eli tosi hämmentävää käytöstä. Viesti on sekava mut niin on tilannekin :D Tekee näin vaan lasten takia vai jotain muuta takana? Auttakaa ymmärtää ja miten te tulkitsette tän?
Kommentit (400)
Ja elä alennu mihinkään selän rapsutuksiin ja halailuun yms miehen kanssa joka teki sulle noin ja lähti menemään? Itsekunnioitusta!
Parin vuoden päästä tulee hirvee morkkis että mitä hittoa mä menin alentumaan sellaseen, kun asioita kuitenkin pyörittää mielessä kun kovin tunnereaktio on mennyt ohi.
Samoin alkaa hävettää jos menee eksän uudelle puhumaan tai kiukuttelemaan, et ole niin tehnyt mutta älä teekkään. Siitä tulee samanlainen olo. Olkoot..
Yritän nyt vaan saada oman elämän järjestykseen, jotta hommat lähtee rullaa eikä tarvii koko ajan murehtii kaikesta.
Ex saa nyt viettää sitä elämäänsä kuten haluaa. Tietty se on mun mielessä eikä tunteet mihinkään oo kadonnut, vaikka tiedän että teki paskan tempun. Mut en itse pysty 11 vuotta lakaisee maton alle, kuten ex näyttää tehneen. Tottakai myös surullista se että perhe hajos.
Se tosiaan haluu olla ystäviä, mut mä luulen ettei sille uudelle naiselle oo ihan ok jos oltais läheisissä väleissä kun oltu noin pitkään yhdessä. Ex haaveili et käytäisiin kahdestaan kahvilla ja ehkä tehtäisiin jotain reissuja neljästään. Mä en tiedä mitä se oikein kuvittelee jos sillä on jo uusi suhde.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kiitos viestistä, siinä oli paljon oikeaa asiaa. Mä oon ollut ottamatta yhteyttä, mies on käynyt vain hetken lapsia moikkaamassa kun on ollu töissä. Lapset on itse ottaneet silloin isäänsä yhteyttä. Sit ex on valittanut mulle ettei siks ehtinyt olla kauan kun en kertonut että oon töissä. Olis itse kysynyt, se olettaa et mä vingun koko ajan ja jaan sille kaiken ja itse ei kerro mitään. Jos haluaa lapsia nähdä niin saa itse olla aktiivinen ja kysyä milloin käy. Viikon päästä olis eka isi vkl, katsotaan nyt ottaako lapset vai peruuko. Laitoin viestin asiasta että tulee silloin hakee lapset, pakkaa niille kamat yms. Ei vastausta joten en tiedä toteutuuko.
Sanoi myös ettei haluu nähdä mua, joten en ole yhteydessä kun lasten takia.
Ärsyttää vaan että ei haluu puhuu mulle tai mitään mut kun on ollu lasten kaa niin kyselee mun asioista, ollaan muuttamassa lasten kaa ni kyseli että millon muutetaan yms. Jos ei voi minulta asioita kysyä niin miksi kysyy lapsilta. En halua että tietää kun en minäkään tiedä minne muuttaa. Ilmoitan asiasta kun on ajankohtainen, mut nyt lapset jo kertoi, eihän se niiden syy oo. Mut jos ei oo kiinnostunut olee tekemisissä mun kaa niin miks kysyy lapsilta mun asioista. Todella turhauttavaa.Niin ja elatuksia ei oo maksanut vaikka sanoi että ne on ok ja hoitaa. Meil on yks tili mihin minäkin pääsen käsiksi, sinne tulee miehen palkka, koska se on yhteinen tili ja mulla siihen käyttöoikeus niin voinko olla kusipää ja siirtää sieltä elatukset mun tilille jos ei itse niitä maksa. Helpotti taas avautua :D
Ap
Niin kauan kuin tilillä on käyttöoikeus, niin saat nostaa. Sen lisäksi säilytä kaikki kuitit että voit osoittaa niiden menneen lasten elatukseen.
No enpä voi nostaa kun tilillä on vaan kymppejä...eli ei kovin hyvin suju exällä. Ellei sit toisella tilillä makaa rahat. On kyllä ostanut naiselleen kukkia ja maksanut uuden asunnon vakuuksia. Ei oo lapset ollu etusijalla, kun ei edes asiasta keskustele. Mut ajattelin siirtää seuraavasta palkasta mulle jos tää asia ei oo selvinnyt eikä maksuja oo kuulunut.
Todella turhauttavaa kun mies selvästi välttelee tätä elatus asiaa.
Ap
Nyt kyllä ärsyttää toi exä niin paljon.. Se itse sanoi kun erottiin että haluu viikko viikko, sanoi sen myös lapsille ja nyt lapset haluaa sen systeemin. No ex on ottanut asunnon vastaan kauempaa kun missä asutaan håa missä koulut, matkaa sinne 20km, eli viikko viikko ei onnistu koska lapset ei pääse kouluun kävellen vaan matkaa tulis tosi paljon. Se ei kertonut mulle tai keskustellut asiasta vaikka itse oli puhunut hetki sitten muuta. Ei oo myöskään kertonut lapsille ettei otakaan niitä joka toinen viikko. Mitä ihmettä tän miehen mielessä pyörii? Onko nyt vaan niin rakastanut et ei ole lapset ja niiden etu ekana mielessä. Kuitenkin itse sanoo mulle koko ajan et mun pitää ajatella lasten parasta, itse sit toimii miten haluu, miettimättä lapsia. Ymmärrän et haluu elää omaa elämää mut on edelleen isä ja se pitäis pitää mielessä kun tekee päätöksiä. Oon aika pettynyt. Veikkaan et se ikävä lapsia kohtaan tulee jossain vaiheessa päin naamaa ja tajuaa miten vähän niitä näkee, on ollu aina läsnä oleva ja paljon touhuava isä joten nyt kyl on suuri muutos.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tottakai se sattuu minuunkin että muuttaa yhteen. Mutta on se myös lasten kannalta huono asia. Kuitenkin olleet yhdessä vasta reilun kuukauden. Mitäs sit jos ei kestä ja lapset tottunut. En vaan ymmärrä mikä kiire. Itse en tekisi noin vaan ajattelisin lapsia.
Ap
Tämä on aina yhtä naurettava exän pointti, että "mitä jos ei kestä ja lapset tottunut".. oiskohan ennen kaikkea kannattanut sen oman suhteen kanssa miettiä, että miten pääsekään niin käymään, ettei kestänyt vaikka lapset tottui. Hmm. Mites meni noin niin kuin omasta mielestäsi?
Vierailija kirjoitti:
Ja kun mä haukun sitä uutta niin kehuu sitä mulle, että on niin paljon parempi kun minä. Mut sit taas muutaman päivän päästä kehuu mua pyytämättä. Ja oon ihmeissäni koska se sen uus nainen ei oo yhtään sellainen kun mistä mun mies on sanonut pitävänsä. Se ei meikkaa yhtään ja mun mies aina tykkää kun nainen laittaa ja on naisellinen. Siis silleen normaalia pientä ehostusta. Ja se uus pukeutuu huppareihin tms. Ja ei laita hiuksiaan vaan ne on pitkät ja aina samalla tavalla ja mulle sanoi joskus et ei tykkää jos nainen vaan antaa pitkien hiusten olla ja ei tee niille mitään. Eli onko sen naisihanne nyt yhtäkkiä :D
Ap
Voi jessus nainen. Tuo tyyppi on perusjojottaja. Yllättävän toimiva taktiikka tuo että antaa huomiota ja rakkautta harvoin ja arvaamattomasti. Aina kun se pistää vähänkin matoa koukkuun, sä nappaat välittömästi. Jos todella rakastaa, sitoutuu. Sinulla on nyt valta saada ihan mitä ansaitset. Jos jäät tuohon kuvioon, ansaitset hänet, jos häivyt, ansaitset parempaa.
No oletpa AP oikein helmen löytänyt!
Pettää ja jättää jo toisen kerran, ei pidä sinulle/lapsille antamiaan lupauksia, ei maksa osaansa vuokrasta ja lasten kuluista, ei ilmeisesti tee kotitöitä....
Sinuna olisin ikionnellinen päästyäni eroon mokomasta!
Joo sanoi että nyt on tiukkaa, että laittaa elarit kun voi. Ei sitten miettinyt että voihan mullakin olla tiukkaa?! Ja ettei ilmoittanut asiasta vaikka monesti kysyin. Toivotaan et kun pöly laskeutuu ja molemmilla nää tunteet vähän rauhoittuu niin asiat hoituu helpommin.
Ap
100€ vetoa että kumpikaan ei oo käyny korkeakoulua, nyt kuulostan sen verran wt-touhuilta.
Onpas vaikee hoitaa mitään asioita exän kaa. Se on nyt mulle koko ajan kiukkunen. Haukkuu tai muuten vaan kiukuttelee joka asiasta tai sit se laittaa tosi virallisia viestejä. Ollaan laitettu viestiä ihan käytännön asioista tai lapsista. Mikä siin on että ei voi olla kohtelias ja mukava? Kauankohan tätäkin jatkuu. Kun nyt se on sitä mieltä että kaikki mitä teen tai ehdotan niin yritän vaan pilaa sen uuden suhteen. Se pelkää et mä kerron meidän suudelmasta sille naiselle ja se kaikin keinoin kiemurtelee ton tulevan vkl kaa. Oon yrittänyt sanoo et lapset odottaa vkl ja haluu nähdä, mut se ei usko. On sitä mieltä ettei lapset halu nähdä kun ei oo soitelleet. En oo vieläkään saanu suoraa vastausta että ottaako lapset sillon vai ei.
Ap
No nyt se sanoi että ilmoittaa huomenna miten se vkl onnistuu. Kun ei oo kuulemma paikkaa mihin mennä eikä rahaa tehdä mitään. Näin helppoo se on isän sanoo jos ei lapsia ota ja minä en voi asialle mitään. Ei maksa elatuksia ja silti mä hoidan ja tuokin lapset päivittäin. Mulle sanoo että pitää ajatella lapsia ja niiden parasta ja nyt itse ehkä peruu asian mitä lapset on kovasti odottanut.
Ap
Tuossahan mä jo ylempänä vähän päivitin tilannetta.. Että ei hyvin mene. Itse kun ei pysty asioihin vaikuttaa jos ex päättää jotain. Jännityksellä odotan kun se huomenna lupas ilmoittaa ottaako lapset luokseen.
Ap
No nyt meni erikoiseksi... Ex soitti mulle tänään illalla ja kyseli mitä kuuluu. Juteltiin siinä sit miten menee ja kerroin mitä laisille kuuluu ja vähän mietittiin tota vkl kun lapset menossa sille. Ei oo viemässä sen naisen luo vaan ovat jossain muualla. Sit juteltiin varmaan tunti puhelimessa kaikkee mitä nyt kaverit yleensä, sanoi hyvää yötä ja sanoi että soittaa mulle vaikka aamulla.. Oli ajamassa jostain kotiin, eli oli yksin autossa kun ei tietenkään voi puhuu sen naisen kuullen. Mitä ihmettä tämä nyt on? Yrittääkö rakentaa ystävyyttä vai mitä? Puhui myös että on ollu surullinen ja hakee fiilis ja miettinyt kaikkiin muistoja. Mä olin koko ajan kuitenkin ja erillinen enkä alkanut itkee perään vaikka oli taas sellainen olo kun ennenkin..
Ap
No tulipas paljon kirjoitusvirheitä mut yrittäkää saada jutusta kiinni... :D
Ap
Jos on ollut yhdessä 11 vuotta, ei kaikki käytösmallit unohdu kuukaudessa.. kuulostaa ihan normaalilta venkoilulta just eron jälkeen, mitä kaikilla on pari viikkoa. Vaikka oltas oltu yhessä 2 vuottakin, toiseen on tottunut sen verran, että hetken on ihan hoomoilasena että mites tää oma arki lähtee nyt rullaamaan ja saattaa palata vanhoihin tapoihin, esimerkiksi kehumaan tai mennä eksälle yöksi. Vaikka olisi varma eroamisesta.