Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ero, exän uusi nainen ja exän hämmentävä käytös.

Vierailija
25.12.2018 |

Eli erottiin noin kuukausi sitten. Yhdessä 11v ja 2 lasta. Mies ilmoitti vaan että haluu erota, oli yhden yön kotona ja sit muutti pois. Nukkui kaverilla tms. Ei ikinä suostunut keskustelee asiasta, sanoi että ollaan kasvettu erilleen ja haluaa olla yksin. Viikon päästä asui jo uuden naisen luona joka tuttu hänen kavereiden kautta, ei kuitenkaan kauaa tunteneet. Todella paska ja petetty olo. Hämmentävä myös kun halusi olla yksin mutta heti uuden nurkkiin asumaan. Sanoi että on hänen mielestään erottu jo vuosi sitten, ei kuitenkaan mitään puhetta asiasta ja ollaan suunniteltu tulevaa ja vietetty kivoja lomia ja kaikkee. Ollaan oltu nuoresta asti yhdessä, toistemme ensirakkaudet. Sanoo että ei haluu 20 vuoden päästä katua ja haluaa nähdä mitä muuta on tarjolla. Meidän välit tulehtui pahasti ja oon ollu tosi ilkee sitä uutta kohtaan, haukkunut tms. Koska sattuu niin paljon ja rakastan mun miestä älyttömästi. Silti mun mies antaa mulle mahdollisuuden olla ystäviä vaikka oon käyttäytynyt huonosti. Käy moikkaa lapsia ja haluu auttaa mua. Meil on kivaa yhdessä ja on nukkunut tääl sohvalla kun on ollu kipeenä. Toisena hetkenä haukkuu mut lyttyyn, sit kuitenkin sanoo ettei tarkoita vaan on niin vihainen ja pettynyt mun käytökseen eron jälkeen. Sit toisena päivänä kehuu mua ja sanoo että näytän hyvältä ja oon lempein ihminen mitä tietää. Välillä on estänyt mun puhelut ja pitää välimatkaa. Kerran myös suudeltiin.. Ja halaa kyl mua välillä kun pyydän ja sillon silittää mun selkää. Sit kuitenkin sanoo ettei rakasta enää. Eli tosi hämmentävää käytöstä. Viesti on sekava mut niin on tilannekin :D Tekee näin vaan lasten takia vai jotain muuta takana? Auttakaa ymmärtää ja miten te tulkitsette tän?

Kommentit (400)

Vierailija
201/400 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja siis noista elareista. Ei oo tosiaan päästy viel lastenvalvojalle mut sovittiin et mies maksaa nyt alkuun sen kelan asettaman minimin. Sit maksaa erotuksen myöhemmin jos summa muuttuu kun käydään laskee asia lastenvalvojalla. On vaan aika perseestä että oon tosiaan hoitanut lapsia jo kuukauden yksin, ei oo olleet isälläni yötä ja mitään ei oo mulle maksanut.

Meil on vaan se ongelma että sillon kun erottiin niin oltiin jo otettu uus vuokra asunto vastaan mikä tuli molempien nimiin. Asiaa ei voinut enää perua. Joten joulukuusta asti oon asunut tässä Lasten kaa yksin. Mies tietty maksaa oman puolen vuokrasta, koska nimi sopimuksessa.

Oon löytänyt uuden asunnon mihin muutan vain lasten kaa helmikuussa. Mutta mites laki sanoo tosta elatuksesta joulukuusta alkaen. Meillä siis yhteinen vuokrasopimus mut mies ei oo asunut täällä eikä ole tänne muuttoilmoitusta tehnyt vaan muualle. Eli onko mulla oikeus saada elatusta kun oon yksin lasten kulut maksanut. Miehen kanssa sovittiin et maksaa elatukset mutta jos kieltäytyy niin voinko tehdä asialle mitään??

Ap

Vierailija
202/400 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko sulle alkaa valkenemaan minkälaisen helmen kanssa oot ollut.... Miten ihminen voi olla sellainen sika, että rupeaa maksattamaan omat lapsensa täysin ex-vaimolla? Kuvittelee vaan että voi kävellä pois vaikka on yksissä tuumin tehty lapset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/400 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensimmäiseksi menet ja varaat ajan sinne lastenvalvojalle. Menet vaikka yksin jos mies ei suostu tulemaan. Ne elarit hänelle kyllä määrätään ihan virallista tietä, epämääräisillä lupauksilla et tee yhtään mitään.

Ja et herranjestas enää päästä häntä kotiisi!!!

Vierailija
204/400 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, varaa aika lastenvalvojalle ok?

Vierailija
205/400 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastenvalvojalle sai ajan vasta toukokuulle. Miks asianajaja?

Ap

En usko. Sitäpaitsi siellä vapautuu koko ajan peruutusaikoja. Mieskö sanoi että toukokuussa vai mistä keksit?

Vierailija
206/400 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mies varasi. Se sitä on koko ajan halunnutkin varata et saa hommat selväksi.

Täytyy itse soittaa ensi viikolla.

Mut mitä osaatte sano elatusmaksuista,mistä alkaen mä niitä saan ja voinko siirtää itselleni miehen tililtä, tai siis yhteiseltä tililtä? Oon niiden perään kysellyt ja ei vastaa tai sanoo joo mut rahoja ei näy.

Joo en mä päästä mut se ei ota minuun yhteyttä kun haluu nähdä lapsia tai ilmoita jos on menossa niitä moikkaa, tietää että oon töissä. Sanoin että ei se voi mennä mun kotiin ilman lupaa vaikka menisikin lapsia moikkaa. Sanoi "sano vaan jos näin on niin lähden heti". Eli yritti syyllistää mua sillä että mä en anna olla lasten kaa kun en pääse meille.

Itse ei haluu olla paikalla kun mä oon, mun mielestä voi kyl hakee lapset ja viettää aikaa sit muualla, vaikka ulkoillen.

Ap

Vierailija
207/400 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
208/400 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenvalvojille on todella pitkät jonot juurikin näiden nykyajan perheiden suurien ongelmien vuoksi. Joten aika toukokuulle todnäk pitää paikkansa, ennen sitä voi hakea Kelalta rahaa jos mies ei maksa. Riippuu mikä oma tilanteesi on, mutta hae myös toimeentulotukoa ja yh-korotus jos saat työttömyyskorvausta.

Vierailija
209/400 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maksaa sun vuokrasta nyt puolet ja saat lapsilisätkin, niin ihanko oikeasti vaadit vielä elatusmaksuja lisäksi?

Vierailija
210/400 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae se yh-korotus, sen saa takautuvastikin, samoin asumistuki jos tarvitset. Tietysti kivempihan se on ex-mieheltä nyhtää kaikki.

Vierailija
211/400 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä riehu ja kiukuttele ex:n naiselle. Ole kuin et olisi moksiskaan, äläkä anna Ex:n ymmärtää, että saisi sinut halutessaan takaisin. Saat itsellesi paremman olon kun käyttäydyt hillitysti kuin aikuinen. Saattaa se Ex:kin ryömiä vielä polvillaan takaisin jonkionajan kuluttua tai sitten ei. Jos kuitenkin tulisi, niin se on parempi, että tulee nöyränä tavoittelemaan seuraasi, kun että pidät ovia auki, ja vätys marssii sisään tuntien olonsa joksikin timantiksi, oppimatta mitään koko hölmöilystä.

Kävi miten kävi, niin älä mieti Ex:ää vaan säilytä oma itsekunnioituksesi käyttäytymällä kunnolla.

Vierailija
212/400 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ensinnäkin mies ei oo maksanut edes omia puolia vuokrasta. On esim käynyt ulkomailla uuden naisen kanssa ja maksanut uuden asunnon vakuuksia yms. Eli hänen puolet vuokrasta maksamatta. Mulla huomattavasti pienemmät tulot kun miehellä enkä saa asumistukea koska yhteinen vuokra sopimus. Maksan siihen päälle kaikki lasten menot joten mun mielestä ihan ok jos mies maksais elatusta. Itse myös sanoi että maksaa elatusta ainakin nyt tammikuulta. Olen hakenut korostusta lapsilisään takautuvasti. Mutta muita tukia en voi hakea ennen kun saan oman asunnon.

Ap

Vierailija
213/400 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä riehu ja kiukuttele ex:n naiselle. Ole kuin et olisi moksiskaan, äläkä anna Ex:n ymmärtää, että saisi sinut halutessaan takaisin. Saat itsellesi paremman olon kun käyttäydyt hillitysti kuin aikuinen. Saattaa se Ex:kin ryömiä vielä polvillaan takaisin jonkionajan kuluttua tai sitten ei. Jos kuitenkin tulisi, niin se on parempi, että tulee nöyränä tavoittelemaan seuraasi, kun että pidät ovia auki, ja vätys marssii sisään tuntien olonsa joksikin timantiksi, oppimatta mitään koko hölmöilystä.

Kävi miten kävi, niin älä mieti Ex:ää vaan säilytä oma itsekunnioituksesi käyttäytymällä kunnolla.

Näin mä oon nyt tehnytkin. En oo ottanut yhteyttä exään paitsi lapsiin liittyvissä pakollisissa asioissa.

Ap

Vierailija
214/400 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitustyylistä päätellen lapset ovat olleet leikkimässä kotia. 

Vierailija
215/400 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan siirrä itse sieltä tililtä rahaa! Ja soita itse nyt heti maanantaina sinne lastenvalvojalle ja pyydä että infoavat jos tulee peruutusaikoja. Kysy heiltä myös neuvot elatusmaksuihin tältä ajalta. Kysy myös teidän vuokranantajalta neuvoa, eli voitko maksaa vain sinun osuutesi ja va sitten perii sen exältäsi. Myös oikeusaputoimistoon voisit soittaa? Facebookista löytyy varmasti myös vertaistukiryhmiä joiden kautta saisit hyviä neuvoja :)

Ja tee nyt selväksi ettei saa tulla kotiisi, ei vaikka lapset pyytävät ja lapsilta ei saa udella sinun asioitasi ja hämmentää. Mutta ehdoton kielto astua kynnyksen yli!!

Tsemppiä! Exäsi on kyllä paska.

Vierailija
216/400 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen ex laittoi viestiä tähän asuntoon liittyen niin viestiteltiin. Sit kun kysyin että millon maksaa elatukset kun ei näy tilillä niin ei mitään vastausta. Kuvittelee ilmeisesti pääsevänsä noin helpolla. Jos ei oo rahaa maksaa niin sanois edes niin tietäisin, mut nyt kun ei vastaa mitään niin tulee fiilis että ei halua maksaa. Seuraavan kerran näen sen onneks vasta ens perjantai, siis jos tulee hakee lapset omalle viikonlopulle. Aion sanoo lapsille et isi vkl, jos mies peruu niin ei se minun vikani ole. Tästä on jo aiemmin sovittu eikä ole vielä perunut joten menen aiemmin sovitun mukaan. Enkä anna sen tulla tänne ensi viikolla katsoo lapsia kun oon töissä, jos haluu nähdä lapsia niin oon paikalla tai lähtevät ulos.

Ap

Vierailija
217/400 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
218/400 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita heti huomenna Kelaan, paikkakuntasi oikeusaputoimistoon ja lastenvalvojalle. Ainakin Helsingissä lastenvalvojalle on sähköinen ajanvarausjärjestelmä, josta näkee seuraavat vapaat ajat. Googleta. Nyt tarvitset ennen kaikkea tietoa asioista, jotta pääset eteenpäin.

Vierailija
219/400 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen ex laittoi viestiä tähän asuntoon liittyen niin viestiteltiin. Sit kun kysyin että millon maksaa elatukset kun ei näy tilillä niin ei mitään vastausta. Kuvittelee ilmeisesti pääsevänsä noin helpolla. Jos ei oo rahaa maksaa niin sanois edes niin tietäisin, mut nyt kun ei vastaa mitään niin tulee fiilis että ei halua maksaa. Seuraavan kerran näen sen onneks vasta ens perjantai, siis jos tulee hakee lapset omalle viikonlopulle. Aion sanoo lapsille et isi vkl, jos mies peruu niin ei se minun vikani ole. Tästä on jo aiemmin sovittu eikä ole vielä perunut joten menen aiemmin sovitun mukaan. Enkä anna sen tulla tänne ensi viikolla katsoo lapsia kun oon töissä, jos haluu nähdä lapsia niin oon paikalla tai lähtevät ulos.

Ap

Soita tosiaan sinne lastenvalvojalle. Exäsi joutuu kyllä takautuvat maksamaan, mutta kysy jos LV voisi laittaa tästä sinulle jo sähköpostia. Voisit tämän laittaa sitten exällesi. Eli maksaako nyt jo, vaiko kerralla hiton ison summan. Jos kieltäytyy vallan maksamatta, saat elarit Kelasta ja kela perii ne exältäsi. Voit myös huomauttaa että elarit menevät kyllä pikapikaa sitten ulosottoon.

Sinuna en päästäisi enää ollenkaan asuntosi, edes silloin kun olet itse kotona. Parempi on olla näkemättä jotta tilanne välillänne rauhoittuu. Sanot lapsille ettei isiä saa päästää sisälle! Ja exälle että jos arkena haluaa nähdä, on hänen mentävä lasten kanssa vaikka puistoon. On ihan selkeää ettei ex halua sitä ”arkea” vielä uuteen suhteeseensa mutta se on voi voi ja lämmin leipä.

Olen itse joutunut läheltä seuraamaan tosi samanlaista juttua. Erottiin kun mies löysi uuden, palattiin yhteen ja taas parin vuoden jälkeen sama homma. Vihdoin tämä läheiseni meni terapiaan ja hänellä todettiin läheisriippuvuus. Nykyään, n kolme vuotta erosta, hän ja lapset voivat todella hyvin. Hän muutti taloon jossa alaovi on aina lukossa ettei lasten isä pääse hänen työpäiviensä aikana komppaamaan asuntoa. Lapsia ex tapaa kuten on sovittu, vaikka alkuun juuri teki samaa kuin exäsi eli vaati päästä viikonlopuksi naisen kotiin eikä suostunut ottamaan lapsia luokseen uuden naisen kanssa. Kuukauden oli ottamatta sitten mutta lopulta tapaamiset alkoivat luistaa. Halit nyt vain paljon lapsiasi ja olet tukena.

Tsemppiä! Tulet selviämään tästä voittajana!

Viesti 199 kirjoittaja

Vierailija
220/400 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo täytyy ottaa lastenvalvojaan yhteyttä. Ex haluu edelleen olla ystävä, mutta en kyllä vielä todellakaan oo valmis, varsinkin kun ei edes normaalit asiat hoidu vielä. Joutuu taistelee näistä asioista.

Lapset oli nyt vkl käynyt isovanhempien luona ja toinen oli sanonut siellä että "meillä ei oo enää isää". Olivat sitten selittäneet että on teillä mutta isi vaan asuu muualla. En sit tiedä miksi näin sanoi, varmaan kun isä ei oo ollu paikalla eikä ollu yhteydessä. Pitäiskö mun sanoo exälle että näin lapset ajattelee vai jätänkö sanomatta. Olisko enemmän läsnä jos tän luulis, havahtuisiko sieltä pilvilinnoista et ei mää asiat hoidu noin vaan, et hän voi lähtee ja jättää lapset mun vastuulle ja olla itse paikalla kun on aikaa ja kiinnostusta.

Ap