Ero, exän uusi nainen ja exän hämmentävä käytös.
Eli erottiin noin kuukausi sitten. Yhdessä 11v ja 2 lasta. Mies ilmoitti vaan että haluu erota, oli yhden yön kotona ja sit muutti pois. Nukkui kaverilla tms. Ei ikinä suostunut keskustelee asiasta, sanoi että ollaan kasvettu erilleen ja haluaa olla yksin. Viikon päästä asui jo uuden naisen luona joka tuttu hänen kavereiden kautta, ei kuitenkaan kauaa tunteneet. Todella paska ja petetty olo. Hämmentävä myös kun halusi olla yksin mutta heti uuden nurkkiin asumaan. Sanoi että on hänen mielestään erottu jo vuosi sitten, ei kuitenkaan mitään puhetta asiasta ja ollaan suunniteltu tulevaa ja vietetty kivoja lomia ja kaikkee. Ollaan oltu nuoresta asti yhdessä, toistemme ensirakkaudet. Sanoo että ei haluu 20 vuoden päästä katua ja haluaa nähdä mitä muuta on tarjolla. Meidän välit tulehtui pahasti ja oon ollu tosi ilkee sitä uutta kohtaan, haukkunut tms. Koska sattuu niin paljon ja rakastan mun miestä älyttömästi. Silti mun mies antaa mulle mahdollisuuden olla ystäviä vaikka oon käyttäytynyt huonosti. Käy moikkaa lapsia ja haluu auttaa mua. Meil on kivaa yhdessä ja on nukkunut tääl sohvalla kun on ollu kipeenä. Toisena hetkenä haukkuu mut lyttyyn, sit kuitenkin sanoo ettei tarkoita vaan on niin vihainen ja pettynyt mun käytökseen eron jälkeen. Sit toisena päivänä kehuu mua ja sanoo että näytän hyvältä ja oon lempein ihminen mitä tietää. Välillä on estänyt mun puhelut ja pitää välimatkaa. Kerran myös suudeltiin.. Ja halaa kyl mua välillä kun pyydän ja sillon silittää mun selkää. Sit kuitenkin sanoo ettei rakasta enää. Eli tosi hämmentävää käytöstä. Viesti on sekava mut niin on tilannekin :D Tekee näin vaan lasten takia vai jotain muuta takana? Auttakaa ymmärtää ja miten te tulkitsette tän?
Kommentit (400)
Unohda tuo viestisi viimeinen kappale. Sillä ei oikeastaan ole kauheasti väliä, onko miehellä tunteita vai ei, koska selvästi niitä on myös sitä toista naista kohtaan ja hänen kanssaan mies nyt viettää aikansa ja on sillä paskonut teidän suhteen raunioiksi.
Ota tilaa ja etäisyyttä ja käsittele ero. On pieni, häviävän pieni mahdollisuus, että siinä vaiheessa mies haluaa takaisin, kun tajuaa menettävänsä otteensa sinusta, mutta ei häntä kannata ottaa, koska on osoittanut olevansa kelvoton vakaaseen ja hyvään suhteeseen.
Varmaan eniten harmittaa et lapset kärsii tästä tilanteesta ja mä en voi asialle mitään. En voi mitään sille että mies tuli viime viikolla 2 kertaa 2h myöhässä vahtii lapsia, mä olin jo lähtenyt töihin. Ties kyllä monelta lähden. Sit se ei ikinä edes ole pahoillaan kun tekee noin eikä ymmärrä tai halua ymmärtää et toi sattuu lapsiin. Sovittiin jo vkl milloin ottaa nyt tammikuussa lapset mut en vaan uskalla edes lapsille niitä sanoo jos peruu ne. Koska kun erottiin niin halus viikko viikko ja nyt sit 2 vkl kuussa. On muuttamassa kauemmas lasten koulusta joten viikko viikko ei onnistu, kysyin asiasta ja oli vaan että hän tekee niin kuin tekee. Minusta kuitenkin pitäisi ajatella myös lapsia, vaikka on erottu ja hänen elämä ei mulle kuulu.
Ap
Kauhea tilanne, voin kuvitella. Tuntuisiko mahdottomalta varata aika esim seurakuntaan muutamalle käynnille yhdessä? Saisitte ulkopuolisen kanssa puhuttua asiaa, se nimittäin auttaa. Itselläni kokemusta tuosta palvelusta exäni kanssa. Yksin ja puolueellisten kavereiden kanssa pelkästään tuo on kivinen tie selvittää ja saatat menettää voimiasi ja sehän on poissa lapsilta. Ymmärrän hyvin vihasi sitä nykyistä naista kohtaan. Onhan se äärimmäisen loukkaavaa, että omavrakas jättää ja punkkaa samantien toisen naisen kanssa.
Mies on nyt niin vihainen koko ajan ettei varmasti suostu mihinkään mun kanssa juttelee. Joten hankalaa on :/
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mies on nyt niin vihainen koko ajan ettei varmasti suostu mihinkään mun kanssa juttelee. Joten hankalaa on :/
Ap
Mies on vihainen, hyvä. Hänelle on selvinnyt ettei se suunnitelma onnistukaan jossa hän käy leikkimässä sun kanssa kotia ja lapsiperhettä silloin kun huvittaa, ja poikamieselämää muiden naisten kanssa silloin kun huvittaa. Huomaatko että hänellä on "tunteita" sinua kohtaan vain silloin kun häntä huvittaa. Toivottavasti et enää haikaile häntä takaisin. Jos niin kävisi, seuraava pettäminen tulisi takuuvarmasti. Miksi muuttaa hyvää systeemiä jossa voi aina välillä käydä pari kuukautta panemassa jotain naista ja palata sitten takaisin niin kuin mitään ei olisi tapahtunut. Lapsilla takaraivossa pelko milloin iskä ottaa taas hatkat.
Joo mutta hyvin nyt kiemurtelee tästä vastuusta vain sanomalla ettei voikaan ottaa lapsia viikko viikko. Eihän se voi olla vaan hänen päätettävissä?! Enhän minäkään voi vaan sanoa että isä sanoi lapset joka toinen vkl. Mut en mä niitä sille voi väkisin työntää. Veikkaan et Alko tajuu et ei se ookaan ihan niin helppoo hoitaa lapsia koko viikko, luulen et jänisti ja nyt sit muutti mieltään. No katsotaan millon haluu taas muuttaa mielen kun huomaa paljon elatus on. Kummin vaan niin ei sen elämä tule helpompaa olee tän eron jälkeen vaikka ilmeisesti niin luuli ja oletti, et voi onnellisesti olla uudessa suhteessa ilman et lapset siihen vaikuttaa.
Ap
No ikävä kyllä se vaan voi. Ja jos sinäkin teet saman tempun, lapset otetaan huostaan. Hae yksinhuoltajuutta, jos miestä ei kiinnosta lapset.
Minkä ikäisistä lapsista kysymys?
Toi on kyllä niin äärettömän törkeää että aivan liian moni mies yksinertaisesti vain pesee kätensä omista lapsistaan kun lähtee toisen naisen matkaan. Mitä oltaisiin mieltä äidistä joka tekee saman. Ja sitten ihmetellään miksi naiset on niin vahvoilla huoltajuuskiistoissa.
Alakoulu ikäiset lapset. Mutta mies sanoo että haluu olla lasten kaa ja kaikkee mut käytös ei taas oo puheiden tasolla. Jos tullaan myöhässä paikalle yms, kyllä nyt varmasti parina aamuna voi nousta ajoissa lasten takia jos jotain on sovittu. En vaan ymmärrä sen ajatuksen juoksua. Ja sit puhui jo lapsille viikko viikko systeemistä ja nyt on ehkä muuttamassa sellaiseen paikkaan ettei homma onnistu. Täytyy vaan laittaa sille viestiä ja kysyä miten asiat menee ja niillä mennään. En mä jaksa kun mieli muuttuu koko ajan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Joo mutta hyvin nyt kiemurtelee tästä vastuusta vain sanomalla ettei voikaan ottaa lapsia viikko viikko. Eihän se voi olla vaan hänen päätettävissä?! Enhän minäkään voi vaan sanoa että isä sanoi lapset joka toinen vkl. Mut en mä niitä sille voi väkisin työntää. Veikkaan et Alko tajuu et ei se ookaan ihan niin helppoo hoitaa lapsia koko viikko, luulen et jänisti ja nyt sit muutti mieltään. No katsotaan millon haluu taas muuttaa mielen kun huomaa paljon elatus on. Kummin vaan niin ei sen elämä tule helpompaa olee tän eron jälkeen vaikka ilmeisesti niin luuli ja oletti, et voi onnellisesti olla uudessa suhteessa ilman et lapset siihen vaikuttaa.
Ap
Ota lastenvalvojaan yhteys ja asianajajaan.
Lastenvalvojalle sai ajan vasta toukokuulle. Miks asianajaja?
Ap
Asianajajan kanssa saat sovittua reilun omaisuudenjaon ja elatusmaksut. Jos yrität nii itseksesi sopia, sinut jyrätään ja suostut sinisilmäisesti hyvin pieniin alatysmaksuihin. Asianajajan kulut on pieni summa verrattuna kymmenen vuoden pieniin alatysmaksuihin.
Ex sitten on muuttamassa uuteen kotiin, tän naisen kanssa. Mä pelkään vaan sitä että miltä tää lapsista tuntuu, mitä ne ajattelee. Isi oli meidän kaa pari kuutautta sitten ja nyt se jo asuu jonkun uuden tädin kaa. Ex ei tunnu yhtään ajattelevan lapsia ja se kyl ärsyttää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ex sitten on muuttamassa uuteen kotiin, tän naisen kanssa. Mä pelkään vaan sitä että miltä tää lapsista tuntuu, mitä ne ajattelee. Isi oli meidän kaa pari kuutautta sitten ja nyt se jo asuu jonkun uuden tädin kaa. Ex ei tunnu yhtään ajattelevan lapsia ja se kyl ärsyttää.
Ap
Tuntuu siltä, että yrität ehkä alitajuisesti itseäsi suojellaksesi miettiä vain lapsia. Sun pitää surra oma surusi, tuntea viha ja pettymys. Ehkä et ole siihen vielä valmis.
Et voi pakottaa miestä olemaan hyvä eroisä sen enempää kuin kotona olevaa isää laadullisesti paremmaksi.
Tottakai se sattuu minuunkin että muuttaa yhteen. Mutta on se myös lasten kannalta huono asia. Kuitenkin olleet yhdessä vasta reilun kuukauden. Mitäs sit jos ei kestä ja lapset tottunut. En vaan ymmärrä mikä kiire. Itse en tekisi noin vaan ajattelisin lapsia.
Ap
Voi ap. Ensinnäkin: Pahoitteluni erostasi. Erosi kuulostaa inhottavalta ja exäsi käytöksen vuoksi. Mutta. Voitko vilpittömästi sanoa että ero oli yllätys? Hän on kerran tämän jo sinulle tehnyt. Ja ei. Eronne syy ei ole sinun koska et pystynyt luottamaan, vaan exäsi joka petti ja jätti, ja teki sen uudestaan.
Ihan ekana tee selväksi ettet halua olla ystävä. Käytte viesteillä läpi lasten asiat, ei mitään ”miten töissä” lätinöitä. Exäsi yhä käyttää valtaa sinuun tuolla ja pitää löyhässä hirressä. Hän manipuloi jotta pysyisit siinä lähellä, ihan vaan jos se uusi suhde ajautuukin karille. Kaikki tuo ”ei katso silmiin ja peittää tunteitaan” on potaskaa jota se paskiainen osaa käyttää sinuun.
Äläkä ota takaisin jos näin käy! Vetoat itse paljon lapsiin. Miltä tuo vaikuttaa lastesi silmin? Isi tulee ja menee, äiti itkee ja alistuu kerta toisensa jälkeen. Ei, ei ja ei. Ala rakentamaan nyt omaa onneasi. Suosittelen että menisit vaikka perheneuvolan kautta nyt puhumaan. Sinulla on selvästi pahoja solmuja joiden avaaminen ammattilaisen kanssa voisi olla paikallaan.
Lapsesi ovat surullisia, se on selvää. Jos isä ei vastaa, sano että isillä on kai kiire. Korosta heille että sinä olet siinä, sinä et lähde ja sinä rakastat. Halaa vähän enemmän. Ole se turvallinen aikuinen.
Älä päästä exääsi luoksesi. Jos hän ei pysty lapsia ottamaan, sitten ei ota. Uskon että pariin otteeseen kun torppaat luoksesi tulon, alkaa exäsi jo ottamaan lapsia. Nyt hänellä on kivaa kuherrella lapsettomana ja käydä sinun luonasi leikkimässä. Ei, ei ja ei. Rakenna nyt omaa uutta turvaverkkoa jotta työsi ja vähän oma aikakin on mahdollista.
Mitä mieltä ystäväsi ja perheesi tästä ovat? Tietävätkö he ekasta kerrasta?
Olen itse elänyt läheltä todella paljon samanlaista juttua. Sen vuoksi suosittelenkin terapiaa sinulle ja pyydän sinua muistamaan oman psyykeesi suojelun.
Kiitos viestistä, siinä oli paljon oikeaa asiaa. Mä oon ollut ottamatta yhteyttä, mies on käynyt vain hetken lapsia moikkaamassa kun on ollu töissä. Lapset on itse ottaneet silloin isäänsä yhteyttä. Sit ex on valittanut mulle ettei siks ehtinyt olla kauan kun en kertonut että oon töissä. Olis itse kysynyt, se olettaa et mä vingun koko ajan ja jaan sille kaiken ja itse ei kerro mitään. Jos haluaa lapsia nähdä niin saa itse olla aktiivinen ja kysyä milloin käy. Viikon päästä olis eka isi vkl, katsotaan nyt ottaako lapset vai peruuko. Laitoin viestin asiasta että tulee silloin hakee lapset, pakkaa niille kamat yms. Ei vastausta joten en tiedä toteutuuko.
Sanoi myös ettei haluu nähdä mua, joten en ole yhteydessä kun lasten takia.
Ärsyttää vaan että ei haluu puhuu mulle tai mitään mut kun on ollu lasten kaa niin kyselee mun asioista, ollaan muuttamassa lasten kaa ni kyseli että millon muutetaan yms. Jos ei voi minulta asioita kysyä niin miksi kysyy lapsilta. En halua että tietää kun en minäkään tiedä minne muuttaa. Ilmoitan asiasta kun on ajankohtainen, mut nyt lapset jo kertoi, eihän se niiden syy oo. Mut jos ei oo kiinnostunut olee tekemisissä mun kaa niin miks kysyy lapsilta mun asioista. Todella turhauttavaa.
Niin ja elatuksia ei oo maksanut vaikka sanoi että ne on ok ja hoitaa. Meil on yks tili mihin minäkin pääsen käsiksi, sinne tulee miehen palkka, koska se on yhteinen tili ja mulla siihen käyttöoikeus niin voinko olla kusipää ja siirtää sieltä elatukset mun tilille jos ei itse niitä maksa. Helpotti taas avautua :D
Ap
Up