Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Näin jouluisin olen erityisen kiitollinen lapsettomuudestani

Vierailija
24.12.2018 |

Ihanaa kun saa viettää vapaapäiviä kahdestaan seurustelukumppanin kanssa juuri sillä tavalla kuin haluaa, eikä ole ympärillä mitään joulukrääsää, lahjoja tai kärsimättömiä lapsia. Tämä aika vuodesta muistuttaa, miksi en ole lapsi-ihminen.

Veljen perhe kutsui joulunviettoon eikä meinannut millään uskoa, että olen mieluummin itsekseni. Kai joku tuostakin sitten oikeasti nauttii?

Mites muut palstan velat? Vietättekö joulua?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset tekevät joulusta joulun.

Ap voi viettää itsekästä joulua omissa oloissaan.

Vierailija
22/47 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset nimenomaan pilaavat joulun rääkynällä, itkulla, kitinällä, mankunalla, kärttämisellä ja kiittämättömyydellään.  Mitä itsekästä on siinä, että viettää joulua kahdestaan rakkaansa kanssa?

(En ole ap)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset nimenomaan pilaavat joulun rääkynällä, itkulla, kitinällä, mankunalla, kärttämisellä ja kiittämättömyydellään.  Mitä itsekästä on siinä, että viettää joulua kahdestaan rakkaansa kanssa?

(En ole ap)

Et sinä lapseton sitä ymmärrä kuitenkaan, vaikka kuinka selitettäisiin.

Vierailija
24/47 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietetään jouluaattoa miehen kanssa kaksistaan :) Huomenna näemme sukulaisia. Muuten vietämme pyhät ja välipäivät rauhassa ja otetaan rennosti, nähdään myös muutamia ystäviä.

Vierailija
25/47 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjänä meinaa muutenkin välillä palaa henkisesti loppuun joten joulu tuntuu taivaalliselta ilman huutoa, rahan paloa, turhaa tavaran keruuta ja sukulaiselta toiselle ajelua.

Vierailija
26/47 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulua kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa kun saa viettää vapaapäiviä kahdestaan seurustelukumppanin kanssa juuri sillä tavalla kuin haluaa, eikä ole ympärillä mitään joulukrääsää, lahjoja tai kärsimättömiä lapsia. Tämä aika vuodesta muistuttaa, miksi en ole lapsi-ihminen.

Veljen perhe kutsui joulunviettoon eikä meinannut millään uskoa, että olen mieluummin itsekseni. Kai joku tuostakin sitten oikeasti nauttii?

Lemppasin myös miehen kuukausi sitten, hän alkoi jo etukäteen syyllistää minua, kun sanoin että tänä jouluna nautiskelen kotoilusta. Enkä ole lähdössä anoppilaan vi**uilua kuuntelemaan. Tämä on paras joulu ikinä! Eilen istuskeltiin ystävättären kanssa ulkoporealtaassa nauttien skumppaa. Tänään olen syönyt pizzaa, poltellut takkaa ja kynttilöitä. Lueskellut kaikessa rauhassa sohvalla löhöillen, nautiskellut vaan. Nyt sauna päälle ja kohta tulee kylään pari ystävää, mulahdamme porealtaaseen taas ja varmaan hiukan punaviiniä siihen kyytipojaksi. Ihanaa, todella!

N41

Elämäsi kuulostaa kamalan ennalta-arvattavalta ja tylsältä. IIK, viiniä ja pitsaa jouluna! Poreallas! Kavereiden kanssa hengailua. Se on hassua miten lapsettomuus johtaa sellaiseen ilmiöön että ihminen jumahtaa henkisesti parinkympin tienoille.

Vierailija
27/47 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. Mä makaan sohvalla puhelimen kanssa, 18-vuotias soittaa viereisellä sohvalla kitaraa, 14-vuotias pelaa uutta livepeliä, 10-vuotias rakentaa Legoilla, mies lukee kirjaa. Kohta katsotaan raskasta joulua -konsertti porukalla. Rankkaa on ;)

Vierailija
28/47 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuin aamulla pitkään, pesin koneellisen pyykkiä, katsoin joulurauhan julistamisen ja lähdin äidin luokse syömään ja kahville. Sieltä menimme myöhemmin taksilla iltapäivällä haudoille viemään kynttilät, seurasimme vähän aikaa messua ja palasimme taksilla koteihimme. Nyt olen syönyt vähän lisää, surffaillut netissä ja kohta voisin katsoa jonkin leffan. 

Huomenna mennään kaveripariskunnan kanssa illalla elokuviin, tapaninpäivänä ehkä uimaan ja välipäivinä lähden sitten toiseen kaupunkiin kaveriperheitä tapaamaan (ja viemään kummilapsille lahjat - perheet ovat olleet muualla Suomessa reissussa, joten joulu venähtää vähän pidemmäksi).

Nautin kyllä tästä yksinolosta ja siitä, että ei tarvitse tehdä mitään. Töissä on ihan tarpeeksi hässäkkää.

Vierailija
29/47 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minäkin, ap! Olen viettänyt tämän päivän koristellen kuusta ja asuntoa sekä kokkailemalla oman tahtiini. Ihana rauha ja hiljaisuus. Kohta syön ja saunon ja saatan tehdä vähän nettiostoksia punkkulasin kanssa. Tulisin hulluksi jis joutuisin viettämään lapsiperhejoulua.

Minä taas tulisin hulluksi  jouluna "punkkulasin kanssa hiljaisuudessa nettiostoksia tehden" ! Onneksi on lapset ja perhe.  Eihän tuo ole mitään elämää!!!

Typerä kommentti. Onhan se tuon kirjoittajan elämää ja selvästi sellaista elämää josta hän nauttii. Mikä sinä olet määrittelemään kenenkään elämää ja mikä on "oikein"?

Vierailija
30/47 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on melko lailla samanlainen ennen lasta kuin nyt lapsen kanssa. Juuri sellainen kuin haluan perheeni kanssa. On minulle hyvä nähdä perinteiden ja elämän jatkumoa lapsen kautta kun vanhempaa väkeä alkaa siirtyä taivaaseen. Aina vain vähenee ja vähenee porukka mikä on surullista.

Vierailija
31/47 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vietä joulua. En jaksa eikä kiinnosta, väsyttää. Olen kyllä ioinen ettei ole lapsia, joille pitäis "väkisin" jotain vääntää.

Äläkä hankikaan lapsia, säästä heidät väkisin vääntämiseltäsi

Vierailija
32/47 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

(En ole ap)

Olkaa kahdestaan älkääkä hankkiko lapsia - parempi kaikille

Vierailija
33/47 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viekö lasten saaminen jotenkin ihmisiltä lukutaidon? Vai miksi tähänkin ketjuun tulevat lapselliset kertomaan joulunvietostaan?

Kysehän oli siitä että miten lapsettomat viettävät joulua, niin miksi te lapsia tehneet tulette kertomaan miten teidän joulu sujuu kun teillä on lapsia?

Ettekö oikeasti osaa lukea, vai ettekö ymmärrä lukemaanne?

Vierailija
34/47 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietän kyllä. Pidän paljon sisarusteni lapsista ja heidän iloaan on kiva seurata.

Vierailija
35/47 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulua kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lemppasin myös miehen kuukausi sitten, hän alkoi jo etukäteen syyllistää minua, kun sanoin että tänä jouluna nautiskelen kotoilusta. Enkä ole lähdössä anoppilaan vi**uilua kuuntelemaan. Tämä on paras joulu ikinä! Eilen istuskeltiin ystävättären kanssa ulkoporealtaassa nauttien skumppaa. Tänään olen syönyt pizzaa, poltellut takkaa ja kynttilöitä. Lueskellut kaikessa rauhassa sohvalla löhöillen, nautiskellut vaan. Nyt sauna päälle ja kohta tulee kylään pari ystävää, mulahdamme porealtaaseen taas ja varmaan hiukan punaviiniä siihen kyytipojaksi. Ihanaa, todella!

N41

Vai Jakomäen ostarille keppanalle 😁

Vierailija
36/47 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viekö lasten saaminen jotenkin ihmisiltä lukutaidon? Vai miksi tähänkin ketjuun tulevat lapselliset kertomaan joulunvietostaan?

Kysehän oli siitä että miten lapsettomat viettävät joulua, niin miksi te lapsia tehneet tulette kertomaan miten teidän joulu sujuu kun teillä on lapsia?

Vauvapalstan velat ovat niin omituinen vauvapalstailijaryhmä ettei ihan heti ymmärrä... hehän ilmestyvät ihan mihin ketjuun vain tyylillä... onnex mul ei ooo lapsia.... ja tämä siis vauvapalstalla.

Vierailija
37/47 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
38/47 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

(En ole ap)

Olkaa kahdestaan älkääkä hankkiko lapsia - parempi kaikille

Sinä(kään) et näemmä osaa lukea. Sanoinhan, etten ole ap. Vietän itse aaton yksin ja huomenna näen sukulaisia ja ven lahjoja.

Vierailija
39/47 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä näyttää valitettavasti vievän. Myöskään marketeissa olevia isoja kieltotauluja, joissa kerrotaan, että lapset eivät saa matkustaa ostoskärryissä ei osata lukea tai ei ainakaan ymmärretä mitä sinä lukee. Lapsia on aina ostoskärryissä, tuollaiset pitäisi heittää ulos kaupasta.

Vierailija
40/47 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla taas on ollut 10 vee lapsen kanssa tosi ihana joulu. Ollaan syöty hyvin, katseltu leffoja ja käyty kävelemässä. Suklaata on mennyt myös aika paljon. Olen tosi kiitollinen hänestä ja siitä että meillä on niin mukavaa yhdessä ja stressitöntä. En ikinä koe hänen seuraansa rasittavaksi. Mutta jokainen tekee omat valinnat ja sinulle sopii lapsettomuus. Haluaisin vain muistuttaa ettei kaikkien lapsiperheiden elämä ole kaaosta vaan joissain on jopa rauhallista ja hiljaista kuten meillä.

Stressittömyys on niin suhteellista. En ole koskaan nähnyt lapsiperhettä, jossa olisi rauhallisempaa kuin minun luonani.

Ap

Niin tottakai yksinään on hiljaista, itselleni toki liian hiljaista jos ei mitään ääniä kuulu. Oma lapseni on vaan samanlainen hiljainen kun minä, tykätään lukea, piirtää jne. Luonteeltani olen semmoinen etten stressaa mistään, asiat menee omalla painolla. Sellainen olin kyllä ennen lasta. Meillä varmasti molemmilla on itsellemme sopivat joulut, joten nautitaan siitä.

En minä meteliä ja älämölöä tässä miettinytkään, sillä tiedän kyllä, ettei hiljaisesta kymmenvuotiaasta paljoa ääntä lähde. Mutta se on selvä, että lapsiperheessä on paljon sellaista puuhaa, tekemistä ja velvollisuutta, jota ei lapsettoman elämään kuulu. Joulu ei ole tähän mikään poikkeus, päinvastoin.

Ja niin tietysti täytyykin olla. Jos lapsi ostaisi alusta asti omat vaatteensa, kokkaisi omat ruokansa, kasvattaisi itsensä, paketoisi lahjansa ja olisi kerta kaikkiaan tuottamatta mitään ylimääräistä tehtävää ja hääräämistä, mitä järkeä olisi edes hankkia lasta? Kai ihmiset nyt hankkivat lapsia, koska ne kasvatus- hoiva- yms. vastuut koetaan mielekkääksi lisäksi ja haasteeksi elämään.

Ap

Minun mielestä kumpikin elämä on ollut hyvää. Elin nuoruuden hömppäsuhdetta lukuunottamatta yksin lähemmäs kolmikymppiseksi ja sain nauttia yksinolosta ja rauhasta. Oli hienoa aikaa. Sitten pari joulua miehen kanssa ja sekin oli hienoa aikaa. Sitten lasten kanssa meni parikymmentä vuotta ja sekin oli hienoa aikaa ja joulut ihania. Nyt taas miehen kanssa vietetään kahdestaan joulua ja kas, sekin on hienoa aikaa.

Joten kannattaa tosiaan nauttia juuri siitä, mitä on. Elämä on turhan lyhyt sen miettimiseksi, olisiko toisin paremmin tai huonommin.