Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies rupesi känkättämään vauvan nimestä viime metreillä!

Vierailija
23.12.2018 |

Oltiin yhdessä päätetty että lapsi saa miehen sukunimen ja minä saan päättää etunimet. Nyt kun olen päättänyt niin mies alkoi känkättää ettei tuollaista voi laittaa. Kyseessä on vähän erikoisempi luontonimi ja toinen nimi perinteinen kansainvälinen tytön nimi.
Onko mielestänne miehellä oikeus känkättää enää tässä vaiheessa kun oli jo päätetty että minä saan valita nimen? Tästä saatiin sitten ilmiriita näin joulun alla ja mies ei tule edes syömään. Mököttää makkarissa. Kertokaa mielipiteenne!

Mies rupesi känkättämään vauvan nimestä viime metreillä!

Vaihtoehdot

Kommentit (310)

Vierailija
141/310 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käpy hjördis

Vierailija
142/310 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos käpy on sinusta niin kaunis nimi niin vaihda se itsellesi nimeksi!!

Ja kuten mainostat Käpy nimestä saisit hauskan tarinan kerrottavaksi lapselle. Voit kertoa sen tarinan vaikka et antaisikaan tuota nimeä lapselle.

Ja en oikein usko että lapsi arvostaisi yhtä hauskaa tarinaa enemmän kuin normaalia nimeä josta ei kiusata/ tule ongelmia normaali elämässä.

Toivon niin kovasti, että isä voi joskus kertoa tyttärelleen hauskana tarinana minkälaiselta nimeltä hänet oikein pelasti ja Ap, hormonihuuruista palautuneena, voi onnitella itseään että kuunteli miestään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/310 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs Käpy-Cindy tai Käpy-Oili? Mitä mieltä?

Ap

Sitä mieltä, että sun trollauksen taso laski tän postauksen myötä.

Vierailija
144/310 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käpy fanny

Vierailija
145/310 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kuten mainostat Käpy nimestä saisit hauskan tarinan kerrottavaksi lapselle. Voit kertoa sen tarinan vaikka et antaisikaan tuota nimeä lapselle.

Ja en oikein usko että lapsi arvostaisi yhtä hauskaa tarinaa enemmän kuin normaalia nimeä josta ei kiusata/ tule ongelmia normaali elämässä.

Minulla on semmoinen periaate, että vanhempani on minulle nimen vaivalla keksineet ja kunnioitan heitä sen verran etten nimeäni vaihda pois.

Ap

No, sillä mielikuvituslapsellasi ei tule sitten tuota periaatetta kyllä olemaan, ihan tiedoksi jo tässä vaiheessa :D

Vierailija
146/310 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattele, jos lapsi ei osaa lausua koota, vaan ääntää sen hoona. Ja sit siltä kysytään et "mikä sun nimi on?".....

Vierailija
147/310 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on semmoinen periaate, että vanhempani on minulle nimen vaivalla keksineet ja kunnioitan heitä sen verran etten nimeäni vaihda pois.

Ap

Vaivalla keksineet? Kuulostaa siltä että itse ajattelit osuneesi vahingossa kultasuoneen kun keksit raskausmuistostasi jotain näin naurettavaa. Minä purskahdin oikeasti spontaaniin nauruun lukiessani nimen Käpyell, ja olen aikuinen ihminen. Lisäksi on todella epäkunnioittavaa antaa kätkytkuolleiden lasten perheiden yhdistyksen nimi. Mieti nyt vähän. 

Vierailija
148/310 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos vauvan lempinimi olisi ”käpy” ja virallinen nimi jotain muuta? Meilläkin on kotona käytössä hassu lempinimi, jota olemme käyttäneet syntymästä asti. Emme koskaan käytä perheen kesken lapsen oikeaa nimeä.

Vierailija
149/310 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vanhempasi. Monikossa.

Vierailija
150/310 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No entäs tuo jonkun ehdottama Sydänkäpy? Onko se parempi? Jos laittaisimme etunimiksi Sydänkäpy Elle.

Ap

Aivan HIRVEÄ. Miksi edes kyselet täällä enää muiden mielipiteitä, kun olet selvästi päättänyt laittaa Käpy-nimen tavalla tai toisella. Miksi enää kyselet täällä mielipiteitä, kun et usko, mitä sulle sanotaan sivukaupalla.

Olet joko trolli tai muuten vähän yksinkertainen.

Oikeassa olet. Kai se on paras luottaa omaan intuitioon nimestä kun on näin varma. Muuten jäisi kaduttamaan. Ensisijaisesti nimeksi tulee siis Käpyell Nina ja jos ei mene läpi niin Käpy-Elle Nina tai Sydänkäpy Elle. Viimeinen vaihtoehto Käpy Elle.

Kiitos kaikille nimiehdotuksista, tämä keskustelu selkeytti paljon ajatuksia. Ja kiitos lainaamalleni kirjoittajalle rohkaisusta omaan päätökseen. Kyllä meidän vauvasta tulee Käpyell. ❤

Vierailija
151/310 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä käpy venäjäksi, ши́шка = Siska...

Vierailija
152/310 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se vauva sai alkunsa käpy selän alla?

Siitä pitää olla muisto.

Voi tsiisus. Oikeesti...KÄPY🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Vierailija
153/310 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä pohjustus mutta lässähti jo ekalla sivulla. Baah.

Vierailija
154/310 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vaivalla keksineet? Kuulostaa siltä että itse ajattelit osuneesi vahingossa kultasuoneen kun keksit raskausmuistostasi jotain näin naurettavaa. Minä purskahdin oikeasti spontaaniin nauruun lukiessani nimen Käpyell, ja olen aikuinen ihminen. Lisäksi on todella epäkunnioittavaa antaa kätkytkuolleiden lasten perheiden yhdistyksen nimi. Mieti nyt vähän. 

Onko kätkytkuolemayhdistyksen nimi Käpyell? Sitähän minäkin. Ja nimeä Käpy on annettu ennenkin. Toivottavasti tosielämässä ihmiset eivät ole niin lapsellisia että nauraisivat viattomalle vauvalle.

Ap

Vierailija
155/310 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni tyttöni kuoli, niin menin Käpy nimiseen surutyhmään. Vertaistuki. Tuskin haluat lapsellesi lapsensa menettäneiden sururyhmän nimeä?

Googleta jos et usko.

Vierailija
156/310 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käpy Anna Tipuli ...nen

Vierailija
157/310 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vain kätkytkuoleman, vaan lasten ylipäänsä.

Poikani oli kaksivuotias. Jäi auton alle.

Käpy ryhmästä sain vertaistukea.

Vierailija
158/310 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Olet SAIRAS

Vierailija
159/310 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieni tyttöni kuoli, niin menin Käpy nimiseen surutyhmään. Vertaistuki. Tuskin haluat lapsellesi lapsensa menettäneiden sururyhmän nimeä?

Googleta jos et usko.

En haluakaan, siksi annan lapseni nimeksi Käpyell.

Ap

Vierailija
160/310 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos lapsen nimeksi tulisi ihan vain Elle ja jättäisitte Käpy-nimen pois?

Ja sukunimeksi antaisitte yhdistelmänimen (muuttuu ensi vuoden puolella mahdolliseksi).

Mieluummin Elle Äidinnimi-Isännimi kuin Käpy Elle Isännimi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi