Mies rupesi känkättämään vauvan nimestä viime metreillä!
Oltiin yhdessä päätetty että lapsi saa miehen sukunimen ja minä saan päättää etunimet. Nyt kun olen päättänyt niin mies alkoi känkättää ettei tuollaista voi laittaa. Kyseessä on vähän erikoisempi luontonimi ja toinen nimi perinteinen kansainvälinen tytön nimi.
Onko mielestänne miehellä oikeus känkättää enää tässä vaiheessa kun oli jo päätetty että minä saan valita nimen? Tästä saatiin sitten ilmiriita näin joulun alla ja mies ei tule edes syömään. Mököttää makkarissa. Kertokaa mielipiteenne!
Kommentit (310)
Nyt tätä ketjua lukiessani ja nimeä mielessäni pyörittäneenä ei Käpy nyt välttämättä olekaan ihan maailman kamalin nimi. Onhan näitä Havuja ja Kiviäkin olemassa. Omaan mieleeni Käpy on kuitenkin ehkä pojan nimi.
Vierailija kirjoitti:
Kreikkalaiset ei äidin mielipidettä kysele, kun lapsen etunimi menee ISÄN SUKULAISTEN MUKAAN ;) Samoin sukunimi. Miehillä on ihan järjetön valta ihmistennimiin. :((( Miksette tuomitse ukon itsekkyyttä? Ei naisiltakaan kysellä mitään, eikä naiset kiukuttele sukunimistä vaan antavat aina isän nimen vaikka se ei ole lapsen etu. Lapsen etu ei ole alistua miehen sukuun, varsinkaan tytöille.
Jos jokainen nimi on miehen, miksi äidin isän nimeä ei anneta perheelle? ;)
No jos kreikkalaisten äitien ideat on luokkaa käpy niin tuo voi olla ihan hyvä käytäntö.
Vierailija kirjoitti:
Käpy on paljassiememisen kasvin emikukinto. Miten olisi Emi? Olisi erikoisuutta tavoitteleva nimi olematta kuitenkaan aivan naurettava.
Kallistun nyt siihen että haluan sisällyttää Käpy sanan nimeen. Sillä on minulle niin suuri merkitys. Mitä mieltä olette nimestä Käpy-Meri? Minusta tuo olisi ihanan leikittelevä hauska nimi tytölle.
Ap
Huutonaurua!! :,) Ihan hervoton ketju, kiitos hyvistä aatonaaton nauruista! :D
Sopisiko Sydänkäpy lapsellesi nimeksi?Merkitykseltään kaunis ja sointuva suomalainen nimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käpy on paljassiememisen kasvin emikukinto. Miten olisi Emi? Olisi erikoisuutta tavoitteleva nimi olematta kuitenkaan aivan naurettava.
Kallistun nyt siihen että haluan sisällyttää Käpy sanan nimeen. Sillä on minulle niin suuri merkitys. Mitä mieltä olette nimestä Käpy-Meri? Minusta tuo olisi ihanan leikittelevä hauska nimi tytölle.
Ap
Suoraan sanottuna oletko ihan hullu vai trolli? Usko nyt, mitä jokainen sanoo täällä, Käpy on ihan kauhea nimi!
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehellä olisi MITÄÄN OIKEUTTA ETUNIMEEN? Laki on estänyt iäisyyden naisen sukunimen jatkumisen, joten miksi puolustatte miestä? Miehen sukunimi annetaan aina, eikä naiset siitä kiukuttele. Naiset vaihtavat lähes kaikissa maissa aviomiehen nimeen, vaikka se haittaa naisen tunnistautumista ja uraa. Miehet eivät teidän panojen eteen tekisi vastaavaa, todellakaan.
Noloa olla miehen puolella. Omassa perheessäni ukolla ei ole mitään sananvaltaa nimiin. Mitäs kaikki perheet alistavat naisia, meidän perheessä käytetään VAPAATA VALINTAA vähän toisin ;) Meillä alistetaan miestä ;) Mitäs siihen sanotte, kanat?
Jaa, meidän perheessä ei vaan alisteta yhtään ketään. Ehkä tässä parvessa ollaan onnellisempia, mene ja tiedä. Kot kot!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiei, Käpy-Nina kuulostaa lastenvaatekaupalta ja Käpy-Elli naispuoliselta asunnottomalta puistokemistiltä. Siis ihan oikeasti, mietippä pikkuisen.
Tuo lastenvaatekauppa ei ole niin paha assosiaatio. Onko sinulla ehdottaa jotain muuta Kävyn perään? Mitä mieltä olet nimestä Käpyell?
Ap
Älä työnnä käpyä perään.
Eikö asialla voi olla suuri merkitys ilman että sen laittaa lapsensa nimeksi? Sulla on kummallinen pakkomielle, vaikka kaikki yrittävät saada sut uskomaan, että idea on todella huono. Mukaanlukien miehesi.
huoh pistä vaikka merinorsu, aivan sama, ketään ei kiinnosta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käpy käy etunimeksi vain jos sukunimi on Lehmänen.
Tai Säkkinen
Tai Tikkanen
Ap:n innoittamana aion vaihtaa nimeni Tammenterho-Helenaksi.
Vierailija kirjoitti:
huoh pistä vaikka merinorsu, aivan sama, ketään ei kiinnosta
Merinorsu Käpy Elle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Suoraan sanottuna oletko ihan hullu vai trolli? Usko nyt, mitä jokainen sanoo täällä, Käpy on ihan kauhea nimi!
Mutta onko se todella niin kauhea? Uskon että täällä moni liioittelee mielipiteitään. Ja luontonimet, erikoisemmatkin, yleistyvät hurjaa vauhtia. Ties vaikka Käpy olisi kohta uusi Sari.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Pallomeri
Ihmeen sinnikäs trolli kun jaksaa muka tosissaan vastailla. Hauskan keksit. :D
Sydänkäpy on näistä kaikista kauheuksista järkevin ehdotettu idea. Jos siis se Pinja ei kerta käy. Edes toisena nimenäkään ei käy?
Mutta haluaisitko itse että oma nimesi olisi Sydänkäpy? Miltä tuntuisi jossain viranomaisella tavata nimeään, "Kristiina Sydänkäpy Kekkonen"... Tiedän yhden lapsen jonka toinen nimi on Veijari. Varmaan ihan söpöä pienestä vauvasta, mutta mahtaakohan tämä kyseinen heebo arvostaa toista nimeään vaikkapa viisikymppisenä. Kalle V. Virtanen, kun ei kehtaa nimeään kertoa. Voivat perustaa Kristiina S. Kekkosen kanssa jonkun traumaryhmän yhdessä sitten.
Tai Säkkinen