Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies rupesi känkättämään vauvan nimestä viime metreillä!

Vierailija
23.12.2018 |

Oltiin yhdessä päätetty että lapsi saa miehen sukunimen ja minä saan päättää etunimet. Nyt kun olen päättänyt niin mies alkoi känkättää ettei tuollaista voi laittaa. Kyseessä on vähän erikoisempi luontonimi ja toinen nimi perinteinen kansainvälinen tytön nimi.
Onko mielestänne miehellä oikeus känkättää enää tässä vaiheessa kun oli jo päätetty että minä saan valita nimen? Tästä saatiin sitten ilmiriita näin joulun alla ja mies ei tule edes syömään. Mököttää makkarissa. Kertokaa mielipiteenne!

Mies rupesi känkättämään vauvan nimestä viime metreillä!

Vaihtoehdot

Kommentit (310)

Vierailija
81/310 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käpy :D Muuttaisitte sit joskus jonnekin ja opettaja esittelis lapsen luokkalaisillensa "Tässä uusi luokkatoverinne Käpy, kohdelkaa häntä nätisti"

Vierailija
82/310 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ketjun aloittaja lukee tämän ja oli tosissaan (en kritisoi, koskaan ei voi tietää kuka netissä mitäkin kirjoittelee) niin asiallinen kommentti tähän: 

Ymmärrän raskausmuiston tärkeyden, siitähän koko "Käpy" ymmärtääkseni lähti, mut se on kuitenkin lapsen nimeksi melko erikoinen, vaikka Suomen luontoon liittyykin. Sanoisin että täytyy ajatella lasta itseään. Nyt kun se on pieni ja suloinen, nimi "käpy" voi olla oikein sopiva, mutta entä aikuisuudessa? Ja miten muut tulevat suhtautumaan pienokaiseen myöhemmin? (Esim. suurin osa tämän keskustelun kommenteista kertoo ihmisten asenteet, valitettavasti...) Jos muisto on kovin rakas, koeta saada se nimeen mukaan jotenkin muuten. Oliko jotain muuta siinä raskausmuistossa sellaista erityistä luonnossa? Suomalaisia luontoon viitaavia nimiä on kuitenkin paljon, voit antaa lapselle jonkun muun "luontonimen" joka veisi muistot juuri tuohon hetkeen. :) 

Elle on minusta todella kaunis nimi. 

Ja vielä, voithan vauva-aikana kutsua pienokaista vaikka sillä nimellä "Käpy", olen minäkin antanut jokaiselle pikkusisarukselleni hassujakin vauva-ajan lempinimiä. Todella hassuja. Ja mun mielestä "Käpy" on kyllä söpö. ;)

T. Juuri "erikoisen" nimensä vaihtanut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/310 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Conelle

Vierailija
84/310 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trololoo

Hyvä nimi pojalle. Ennakoi pojan tilannetta miehenä.

Vierailija
85/310 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Käpy tulee nimeksi niin huomioi se, että oikea tavutus erisnimelle on "Käpyn".

Vierailija
86/310 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ketjun aloittaja lukee tämän ja oli tosissaan (en kritisoi, koskaan ei voi tietää kuka netissä mitäkin kirjoittelee) niin asiallinen kommentti tähän: 

Ymmärrän raskausmuiston tärkeyden, siitähän koko "Käpy" ymmärtääkseni lähti, mut se on kuitenkin lapsen nimeksi melko erikoinen, vaikka Suomen luontoon liittyykin. Sanoisin että täytyy ajatella lasta itseään. Nyt kun se on pieni ja suloinen, nimi "käpy" voi olla oikein sopiva, mutta entä aikuisuudessa? Ja miten muut tulevat suhtautumaan pienokaiseen myöhemmin? (Esim. suurin osa tämän keskustelun kommenteista kertoo ihmisten asenteet, valitettavasti...) Jos muisto on kovin rakas, koeta saada se nimeen mukaan jotenkin muuten. Oliko jotain muuta siinä raskausmuistossa sellaista erityistä luonnossa? Suomalaisia luontoon viitaavia nimiä on kuitenkin paljon, voit antaa lapselle jonkun muun "luontonimen" joka veisi muistot juuri tuohon hetkeen. :) 

Ja vielä, voithan vauva-aikana kutsua pienokaista vaikka sillä nimellä "Käpy", olen minäkin antanut jokaiselle pikkusisarukselleni hassujakin vauva-ajan lempinimiä. Todella hassuja. Ja mun mielestä "Käpy" on kyllä söpö. ;)

Kiitos asiallisesta kommentista. Minulle nimessä on tärkeää juuri se Käpy, ei niinkään se luontoteema itsessään. Käpyyn liittyy muisto, josta saisi kivan tarinan kerrottavaksi lapselle sitten aikanaan. Mitä mieltä olette Käpy-Ninasta tai Käpy-Ellistä, jos Elle oli huono toiseksi tuohon yhdistelmänimeen?

Vierailija
87/310 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos asiallisesta kommentista. Minulle nimessä on tärkeää juuri se Käpy, ei niinkään se luontoteema itsessään. Käpyyn liittyy muisto, josta saisi kivan tarinan kerrottavaksi lapselle sitten aikanaan. Mitä mieltä olette Käpy-Ninasta tai Käpy-Ellistä, jos Elle oli huono toiseksi tuohon yhdistelmänimeen?

Tämä oli siis ap.

Vierailija
88/310 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käpy on todella vastenmielisen ruma nimi kaikilla mahdollisilla toisilla nimillä. Ajattele nyt lastasi. Oikein huutaa koulukiusaajia kimppuun...

Vierailija
89/310 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiei, Käpy-Nina kuulostaa lastenvaatekaupalta ja Käpy-Elli naispuoliselta asunnottomalta puistokemistiltä. Siis ihan oikeasti, mietippä pikkuisen.

Vierailija
90/310 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Käpy tulee nimeksi niin huomioi se, että oikea tavutus erisnimelle on "Käpyn".

Olen ymmärtänyt että molemmat käy. Niin kuin Sadun ja Satun kanssa käy molemmat muodot. Mutta hyvä pointti kuitenkin. Alan kallistua siihen että lapsesta ei tule ainakaan Käpy Elle, väärinkäsitysten välttämiseksi. Onko pelkkä Käpyell tai Käpyel mielestänne ihan hirveä? Voisiko mennä nimilautakunnassa läpi? Saa ehdottaa myös nimiä Kävyn perään yhdistelmänimeen.

Ap

Vierailija
91/310 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kauhea nimi. Ja jos kuulisin, että jonkun nimi on Käpy, olettaisin, että hän on poika.

Vierailija
92/310 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiei, Käpy-Nina kuulostaa lastenvaatekaupalta ja Käpy-Elli naispuoliselta asunnottomalta puistokemistiltä. Siis ihan oikeasti, mietippä pikkuisen.

Tuo lastenvaatekauppa ei ole niin paha assosiaatio. Onko sinulla ehdottaa jotain muuta Kävyn perään? Mitä mieltä olet nimestä Käpyell?

Ap

Vierailija
93/310 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rebelyell

Vierailija
94/310 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, minun on vaikea uskoa että et ole trolli, mutta jos nyt oikeasti olet tosissasi niin Käpy on vaan kerta kaikkiaan kauhea nimi. Se on sanana liian töksähtävä ja yhdistettynä mihin tahansa muuhun nimeen siitä tulee mieleen ns. liikanimi. Just joku kylähullu jolla on aina käpyjä hiuksissa ja tunnetaan siksi "Käpy-Ellinä". Esim. Pinja on paljon parempi nimi siksi että se kuulostaa jo sanana hyvin samankaltaiselta kuin monet olemassa olevat nimet (vaikka Senja, Minja, Anja). Ainoa samankuuloinen sana joka tulee mieleen sanasta Käpy on, kuten joku jo pointtasi, Häpy.

Ja tuo Käpyell on jo sitten niin hirveä idea, että viimeistään siinä kohtaa mun on pakko oman mielenrauhan takia ajatella, että olet trolli.

Vierailija
95/310 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos tarvitset selvennystä siihen, miksi "Käpyel" on karsean kuuloinen, niin siinä yhdistyy supisuomalainen sana, jossa on jopa ääkkönen, latinohenkiseen päätteeseen. Kuulostaa todella kiusalliselta.

Ylipäätään ääkköset nimessä ei ole hyvä idea.

Vierailija
96/310 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, minun on vaikea uskoa että et ole trolli, mutta jos nyt oikeasti olet tosissasi niin Käpy on vaan kerta kaikkiaan kauhea nimi. Se on sanana liian töksähtävä ja yhdistettynä mihin tahansa muuhun nimeen siitä tulee mieleen ns. liikanimi. Just joku kylähullu jolla on aina käpyjä hiuksissa ja tunnetaan siksi "Käpy-Ellinä". Esim. Pinja on paljon parempi nimi siksi että se kuulostaa jo sanana hyvin samankaltaiselta kuin monet olemassa olevat nimet (vaikka Senja, Minja, Anja). Ainoa samankuuloinen sana joka tulee mieleen sanasta Käpy on, kuten joku jo pointtasi, Häpy.

Ja tuo Käpyell on jo sitten niin hirveä idea, että viimeistään siinä kohtaa mun on pakko oman mielenrauhan takia ajatella, että olet trolli.

Miksi Käpyell on hirveä? Nimi Käpy on annettu 70:lle ihmiselle Suomessa, niin luulisin että se on kuitenkin ihan hyväksyttävä nimi. Saa toki antaa ehdotuksia miten sisällyttää Käpy nimeen. Pinja olisi ollut hyvä, mutta lähisuvussa on jo sen niminen.

Ap

Vierailija
97/310 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, toki jos tykkäisit ite "kato, lehmähän se siinä!"- huuteluista niin anna vaan :)

Vierailija
98/310 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaisi lasten suussa äkkiä vääntyä muotoon pylly

Vierailija
99/310 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko toukka saanut alkunsa Käpy-Lässä? Oikeasti ihmiset jotain rajaa erikoisuudentavoittelun kanssa, lapsi niin vaihtaa nimensä myöhemmin jos on vielä tolkuissaan.

Vai oliko tehdessä käpy selän alla?

Vierailija
100/310 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käpy on paljassiememisen kasvin emikukinto. Miten olisi Emi? Olisi erikoisuutta tavoitteleva nimi olematta kuitenkaan aivan naurettava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi