Mulla on diagnosoitu epävakaa persoonallisuus. Mitä haluat kysyä?
" Potilas täyttänyt Scid II, missä esiin pakko-oireista persoonallisuutta, passiivis-vihamielisiä pers.piirteitä, depressiivisiä piirteitä, epäluuloisia piirteitä, narsistisia piirteitä, epävakaita ja epäsosiaalisia piirteitä. "
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Tuli vielä semmoinen juttu mieleen, että epävakauteni näkyy myös niin että mulla on voimakas viehtymys kriminaaleihin. Rakastun helposti pahoihin poikiin, edelleen, vaikka monet sellaiset ovat mua satuttaneet. Kuvittelen että siinä on vahva mies joka kykenee tarpeen tullen naistaan ja lapsiaan suojelemaan, vastakohdat vetää puoleensa toisiaan oon hyvin naisellinen nainen johon kuuluu herkkyys ja tunteellisuus niin haluan vahvan miehen. Steen Christensenille oon meinannut kirjottaa vankilaan, komea mies <3
Myrkyllisessä rakkaudessa on tavallaan jotain todella kiihottavaa ja vaarallisuus kiihottaa mua myös, saan kiksit kun pelaan ihmissuhteissa uhkapeliä, tykkään katsoa pystynkö viettelylläni kesyttämään rikollisen. ;) tunnistan itsessäni myös sen piirteen että haluan hoivata esimerkiksi rikollisia ja narkomaaneja joilla on ollut monesti tosi rankka elämä... rikkinäinen lapsuus kuten mullakin niin pystyy tuntemaan sielujen sympatiaa... En tykkää tylsästä ja liian tavallisesta elämästä... Bonnie ja Clyde tyyppinen parisuhde kiinostaa :)
Olet aika nuori vielä? Mullakin oli kaikkia idiootteja ajatuksia esim 18-vuotiaana vaikka ei kai ole persoonallisuushäiriötä. Joskus 25-vuotiaana "tokenin" ja tulin järkiini, sanotaan että aivot ovat kehittyneet valmiiksi about siinä main.
Vierailija kirjoitti:
Tuli vielä semmoinen juttu mieleen, että epävakauteni näkyy myös niin että mulla on voimakas viehtymys kriminaaleihin. Rakastun helposti pahoihin poikiin, edelleen, vaikka monet sellaiset ovat mua satuttaneet. Kuvittelen että siinä on vahva mies joka kykenee tarpeen tullen naistaan ja lapsiaan suojelemaan, vastakohdat vetää puoleensa toisiaan oon hyvin naisellinen nainen johon kuuluu herkkyys ja tunteellisuus niin haluan vahvan miehen. Steen Christensenille oon meinannut kirjottaa vankilaan, komea mies <3
Myrkyllisessä rakkaudessa on tavallaan jotain todella kiihottavaa ja vaarallisuus kiihottaa mua myös, saan kiksit kun pelaan ihmissuhteissa uhkapeliä, tykkään katsoa pystynkö viettelylläni kesyttämään rikollisen. ;) tunnistan itsessäni myös sen piirteen että haluan hoivata esimerkiksi rikollisia ja narkomaaneja joilla on ollut monesti tosi rankka elämä... rikkinäinen lapsuus kuten mullakin niin pystyy tuntemaan sielujen sympatiaa... En tykkää tylsästä ja liian tavallisesta elämästä... Bonnie ja Clyde tyyppinen parisuhde kiinostaa :)
Eli oot 14v aikuisen ruumiissa. Check
Joo älä lähde työelämään. Paree kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Joo älä lähde työelämään. Paree kaikille.
Mutta hän on niin hyvä ihminen! Miksi et voi pitää hänestä sellaisena kuin hän on!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on todettu (ihan ammattilaisen toimesta) että mulla on piirteitä epävakaasta, muttei diagnoosiin asti. Inhoan itsessäni juuri niitä piirteitä ja teen kovasti töitä parantuakseni niistä.
Teetkö sinä?
Tottakai yritän olla paras mahdollinen ihminen jota pystyn vain olemaan.
Mutta esim saat nautintoa siitä että sua pelätään? Mun mielestä tuo on juuri sitä häiriintynyttä käytöstä mistä pitäisi opetella pois.
Saan, koska turhauduin jo ala-asteella siihen että mun poljetaan jalkoihinsa ja en jaksa olla liian kiltti enää koska sellaset ihmiset ei pärjää tässä maailmassa. Ala-asteella esimerkiks jos oli ryhmätyö niin ikinä en saanut piirtää tai kirjoittaa koska mulla oli kuulemma niin huonot kädentaidot ja työstä ois tullut ruma, värittäminen jäi mun tehtäväksi ja sillonkin "kaverit" saneli että mitä väriä laitan minnekkin eli sain huomata että maailma ei toimi reilulla tavalla, kaikki ei pääse vuorollaan kokeilemaan eri asioita vaikka ala-asteen pitäis olla se paikka jossa taitoja opetellaan ja tärkeää että jokaisen jälki näkyy ryhmätyössä sillä se on nimenomaan RYHMÄtyö ja ei kädentaidotkaan parane jos niitä ei pääse ikinä opettelemaan!
Aha, eli aikuisena käytöstäsi ohjaa (silloisten) lasten kohtelu? No kannattaisko kasvaa aikuiseksi?
Maailmassa pärjää kilttinäkin, mutta ei esim sun seurassa ja siksi et pysty näkemään maailmaa muuten kuin häiriintyneiden lasien läpi.
Vai nii, olipa nätisti todettu. :D aikuisia tässä ollaan mutta ei aikuisten maailmassakaan kilpailu asetelma katoa. Kilpailu asetelma on töissä, kumppanin hankinnassa, ystävyyssuhteissa... jokainen haluaa loistaa ja olla paras! Jos oot liian kiltti niin sut poljetaan jalkoihin ja sitä minä en suostu enää olemaan. Mielummin pomotan.
Et vaan osaa.
Mä olen hyvinkin ystävällinen ja reilu eikä kukaan edes yritä kyykyttää mua. Jos joku sun kaltainen edes yrittää, mä näytän sille paikan hyvin selkeästi. Mun seurassa kukaan ei ole kenenkään yläpuolella. Eikä alapuolella.
Mulla on tosi paljon tässä asiassa samanhenkisiä kavereita ja ystäviä joiden kanssa meillä on terve ja tasavertainen suhde. Kukaan ei pomota ketään ja jos joku edes yrittää, eipä näy kutsua seuraan tulevaisuudessa.
No ei mua haittaa jos sä et pidä minusta ihmisenä, mä vaan oon dominoiva luonne. :D se on sun menetys jos et näe niitä hyviä puolia myös minussa eli ystävällinen, empaattinen, avoin, puolustava, hauska, luotettava, rehti... Jokaisessa ihmisessä on hyvää sekä pahaa. Tuskin sinäkään oot täydellinen? ja kyllä luen itseni enemmän niiden hyvien ihmisten kirjoihin, koska ei mulla oo ees rikosrekisteriä eli en pahoinpitele, tapa, raiskaa yms... Luotan siihen että vielä löytyy ihmisiä jotka minustakin tykkää aitona omana itsenäni.
Hienoa, ettei ole rikosrekisteriä. Tällä minun tuntemallani on. Ja hänkin oli kyllä sellainen suht kiltti ja auttavainen(liikaakin...), ehkä hauskakin välillä. MUTTA. Se, että kokoajan piti olla kieli keskellä suuta ja varpaillaan, ettei vaan vahingossakaan sanoisi jotain, mistä hän suuttuu, pyyhkäisi pois kaikki nuo positiiviset luonteenpiirteet täysin. Lopulta näin hänessä vain pelottavan, kontrolloivan energiasyöpön, jota oli pakko paeta toiselle paikkakunnalle. Eikä me tunnettu kuin reilu kuukausi.
Teidän kohdalla ongelma oli luultavasti myös se ettei luonteenne sopineet yhteen. Esimerkiks jos oot sarkasmista tykkäävä ihminen niin et tule herkän ihmisen kanssa toimeen. Joudut aina kävelemään varpaillaan ja kieli keskellä suuta ettet loukkaa, joten on parempi että pysyt omanlaistesi seurassa. :)
Herkät ja voimakkaasti tunteelliset ihmiset ei kestä provosointia ja sarkasmia! mä en tuu yhtään provosoivien ja sarkastisten ihmisten kanssa toimeen he ärsyttää mua suuresti... oon hitusen tosikko ehkä, mutta lääkärikin sanoi että vaikka mulla on tää epävakaa persoonallisuus niin mulla on oikeus olla oma itseni
Olen itse melko herkkä ja arka, vähän ujokin. Tarkoitin varpaillaanolemisella sitä, että piti koko ajan muistaa, ettei hänen kanssaan saa ola eri mieltä, ja täytyy toimia kuten hän haluaa. Koska herkkänä en todellakaan halua, että mulle suututaan ja aletaan uhkailemaan.
En todellakaan provosoinut, olin hiljaa, hymyilin ja nyökkäilin vaan. Se oli paras toimintamalli.
Saitko ap tästä ketjusta mitään ajattelemisen aihetta?
Vierailija kirjoitti:
Saitko ap tästä ketjusta mitään ajattelemisen aihetta?
Ap taisi käydä painamassa miinuksen ja poistui itkien paikalta...