Mies mokasi-lapset jää ilman lahjoja. Sapettaa!!!
Meillä on perheen neljäs lapsi ihan vastasyntynyt, joten sovittiin miehen kanssa että hänen vastuullaan ovat tänä vuonna lahjojen hankinta. Koska vauva on suhteellisen vaativa tapaus, enkä halua miehen työpäivien lisäksi katoavan kauppaan illalla/viikonloppuna, niin sovimme että hän tilaa verkosta lahjat. Näin kuulema teki, mutta nytpä ilmeni sitten etteivät tilatuista lahjoista yksikään ehdi perille ennen joulua.
Kommentit (116)
Miten kommentoijat on saaneet tästä ap:n oman mokan kun ap sopinut yhdessä miehen kanssa että mies hankkii lahjat? Miksi silloin ap:n olisi pitänyt etukäteen hankkia lahjat?
Vierailija kirjoitti:
Ja sä et itse voinut tilata netistä, koska...????
.... oli sovittu että se on ap:n miehen vastuulla tänä vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Paketit tilattiin 9.12(pink or bluesta).näidenperään en kysellyt kuin vasta eilen. Mies autuaasti laski vaan päiviä jouluun, ei huomioinut viikonloppua, eikä siis ajatellut koko asiaa. Eilen kyselin löhetystunnuksen perään, paketit yhä Saksassa ja itseasiass ovat sieltä postiin lähteneet vasta 19.12!! Eli tilaamisesta toimistusvahvistukseen meni 10 päivää!!! Fiksumpi äijä olisi aiemmin asian tajunnut, mutta tämä minun valiourooni alkoi vasta kaivelemaan sähköpostejaan kun käskin. Ja joo, pennut saa lahjoja sukulaisilta jne, mutta pointti on se,ettei se ole sama asia. Saada siis lahjat joulun jälkeen. Ei vaan tunnu samalta. Ihan sama kun synttärilahjan saisi viikon synttäreiden jälkeen.
Terv hirviö ap, jonka vauvan 24/7 koliikkihuutojen syyksi paljastui tod.näk. allergiat
P.s safkat tuli prisman kotiinkuljetuksella
Onneksi oot päätynyt monistamaan noita valiouroon geenejä neljä kertaa.
Ap:lla on jo aikaisemmin lapsia. Miten voi yksi vauva olla olla niin hankala, että ap on kuin halvaantunut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.... oli sovittu että se on ap:n miehen vastuulla tänä vuonna.
Ap:n miehen vastuulla oli hoitaa asia ap:n määräämällä tavalla. Fiksu olisi päästänyt miehensä kauppaan ostamaan ne lahjat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänellä on niin vaativa vauva. Ei silloin voi tehdä mitään, kun on vaativa vauva. Ei silloin liikene 15 min verkossa tehtäviin ostoksiin jos on vaativa vauva. Helppoa se niillä on joilla ei ole vaativaa vauvaa.
No olis kyllä tiukkaa tehnyt itselläkin vaativan vastasyntyneen kanssa lahjoja tilailla. Vauva nukkui 15-20 min pätkissä,huusi suoraa huutoa tai kitisi ja vaati hyssyttelyä muun ajan, ei nukkunut varsinaisia päiväunia vaan noita pikkuhetken torkahduksia. Ei viihtynyt missään muualla kuin sylissä eikä saanut olla paikoillaan vaan kokoajan piti liikkua,muuten alkoi huuto. Olin väsymyksestä niin sekaisin ja vaikeasta synnytyksestä huonossa kunnossa etten ymmärtänyt mistään mitään enkä olisi pystynyt mitään lahjoja miettimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänellä on niin vaativa vauva. Ei silloin voi tehdä mitään, kun on vaativa vauva. Ei silloin liikene 15 min verkossa tehtäviin ostoksiin jos on vaativa vauva. Helppoa se niillä on joilla ei ole vaativaa vauvaa.
No olis kyllä tiukkaa tehnyt itselläkin vaativan vastasyntyneen kanssa lahjoja tilailla. Vauva nukkui 15-20 min pätkissä,huusi suoraa huutoa tai kitisi ja vaati hyssyttelyä muun ajan, ei nukkunut varsinaisia päiväunia vaan noita pikkuhetken torkahduksia. Ei viihtynyt missään muualla kuin sylissä eikä saanut olla paikoillaan vaan kokoajan piti liikkua,muuten alkoi huuto. Olin väsymyksestä niin sekaisin ja vaikeasta synnytyksestä huonossa kunnossa etten ymmärtänyt mistään mitään enkä olisi pystynyt mitään lahjoja miettimään.
Ziisus, et olis kyllä selvinnyt hetkeäkään hengissa vaikka 100 vuotta sitten, kun sulle elämä modernissa yhteiskunnassakin tuottaa noin paljon vaikeauksia. Jaxuhali!
Nyt puuttuu enää, että mies syö lasten vanukkaat.
Vierailija kirjoitti:
Ap:lla on jo aikaisemmin lapsia. Miten voi yksi vauva olla olla niin hankala, että ap on kuin halvaantunut?
No, mä taas ehdin vaativan esikoisen kanssa vaikka mitä, kun oli kaksi aikuista hoitamassa häntä. Toka ja kolmas olivat helppoja, mutta kun sitä halusi vauvan nukkuessa huomioida niitä isompia, ja toisaalta imetys ja synnytyksestä toipuminen veivät energiaa, niin ei siinä hirveästi jäänyt aikaa eikä keskittymiskykyä millekään muulle.
Mun maitoallerginen vauva huusi kuin hyeena ensimmäiset 4kk. Kanniskelin sitä noin 10h päivässä, vauva nukkui max 20min pätkiä ja heräsi huutamaan kimeeä kipuitkua. Olin väsynyt,stressaantunut, huolesta sairas, painoin kuukauden päästä synnytyksestä 42kg (synnyttäessä 70kg) ankaran imetysdietin seurauksena, en todellakaan jaksanut selvitä mistään muusta kuin vartista toiseen, itkua tihrustaen. Mies kun tuli töistä, saatoin käydä suihkussa ja söin, mutta vauva itki sillon kahta kauemmin..tästä syytä en hoitoon sitä ikinä jättänytkään..
Tsempit ap:lle vauvan kanssa, allergiataipale on raskas.
Lapset yleensä ymmärtää hyvin tuollaisen poikkeuksellisen tilanteen.
Ja totta, kummallisia viestejä olet saanut, sinua syyllistetään vaikka mies(ja posti) tässä munasivat.
Kiitos kommenteista. Hirviö vaimo päästi miehen sinne Prismaan, jokaiselle mukulalle pieni lahja, legoja,sukkia,hiusharja jne.
Tyytyvät varmaan niihin, eivätkä muuta ehkä kaipaisikaan,mutta silti mua ottaa päähän kun ns. Päälahjat saapuvat jälkijunassa. Eikö teitä oikeasti harmittaisi antaa tai saada lahjoja joulun jälkeen?
Ap
Onko "mokasi-lapset" jokin heikkolahjaisen synnytyskoneen kehittämä uudissana? Miksi et antanut miehesi heittää mällejään peräreikääsi, niin olisi ainakin neljäs erityislapsi jäänyt syntymättä? Niin makaa kuin petaa...
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kommenteista. Hirviö vaimo päästi miehen sinne Prismaan, jokaiselle mukulalle pieni lahja, legoja,sukkia,hiusharja jne.
Tyytyvät varmaan niihin, eivätkä muuta ehkä kaipaisikaan,mutta silti mua ottaa päähän kun ns. Päälahjat saapuvat jälkijunassa. Eikö teitä oikeasti harmittaisi antaa tai saada lahjoja joulun jälkeen?
Ap
Vietätte ns. "uuden joulun" kun tilatut lahjat saapuvat - lapset tulevat olemaan riemuissaan kahdesta jouluaatosta. Heille tärkeintä on, että te vanhemmat olette sovussa ja hyväntuulisia :)
Suloista joulua!
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eikö niitä netistä tilattuja lahjoja voi antaa vaikka synttärilahjoiksi? Jos lapset eivät kerran muuta kaipaa, kuin noita "Prisma-lahjoja", niin miksi heidät pitäisi hukuttaa tavaraan?
Nyt joulurauhan kannalta olisi parasta lopettaa miehen syyttely.
Tuolla oli hyvä idea, että vielä ehtii hakea pienet lahjat ja että joulupukilta kirje, jossa kerrotaan osan lahjoista olevan vielä Korvatunturilla.
Hyvää joulua ja onnea uudesta pienokaisesta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä tämä on joka vuosi sama juttu? Se joulu tulee 24.12, vaikka olisi mikä tilanne, se ei muuksi muutu.
Meidän perheemme on pienituloinen, mutta silti ostimme tänä vuonna lapselle kolme pakettia, mutta emme jättäneet niiden hankkimista lähelle joulua.
Ensimmäisen lahjan ostimme tälle joululle jo helmikuussa, toisen kesällä ja kolmannen vielä syksyllä. Mikä ennakoinnissa on niin vaikeaa? Miksi pitää lahjojen hankkiminen jättää marras- tai joulukuulle? Kun olit raskaana, varmasti tiesit että jokaisessa raskaudessa ennenaikainen synnytys on mahdollista, joten miksi et toiminut ajoissa?
Tätä mä olen miettinyt, että miten pystytte? Lapset kirjoittavat joulupukille joulukuun alussa yleensä. Marras-joulukuussa ilmestyy ne toivotut uutuuspelit, fanituotteet, tai vaikka konserttiliput keväälle. Silloin toiveiden lisäksi voi huomioida myös tarpeen. Helmikuussa ostettu lahja olisi vaan joku alesta ostettu juttu, vain ostamisen ilosta ostettu. Sukulaisen lapselle voisinkin sen legopaketin ostaa ennakkoon alesta, mutta omille on helpompi katsoa mieleinen ja hyödyllinen toiveiden ja sen hetkisten tarpeiden mukaan ja mielestäni se pitää olla aika lähellä joulua.
Toki tuo ap:n tapaus ihan oma lukunsa. Kyllä nyt vähän olisi pitänyt ennakoida enemmän tuossa tapauksessa, jotain rajaa siihen vauvakuplaankin, sentään neljäs lapsi jo, että pitäisi olla kokemustakin... Mutta tosiaan, vielä ehtii vaikka tänään illalla sinne Prismaan!
No meillä on lapsi vasta 4v, eikä oikein toivo mitään. Silti aina ollut mieleiset lahjat ja varuiksi on pistetty joka kuussa rahaa hiukan sivuun, jos jouluna vielä pitäisi hankkia joku lahja, mutta vielä ei ole tarvinnut.
Idarit pitäisi steriloida viimeistään teini-iässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse sain lapsen 15.12 ja olin ostanut muille lapsille lahjat jo paljon aikasemmin. Ihankuten kaikki ihmiset todellisessa elämässä tekee
Hyvä sä.
Mun lapsi syntyi kk etuajassa, en osannut ennakoida.mut sä varmaan ostit lahjat jo jussina.
Ap[/quo
Hienoa huomata, miten aikuisia olette. Upean fiksua keskustelua.
Vierailija kirjoitti:
Idarit pitäisi steriloida viimeistään teini-iässä.
Retrospektiivisesti kaikki teinit on idareita.
Jeesuksen synttärit on oikeasti jo syksyllä eli lahjat olisivat muutenkin reilusti myöhässä.