Mies mokasi-lapset jää ilman lahjoja. Sapettaa!!!
Meillä on perheen neljäs lapsi ihan vastasyntynyt, joten sovittiin miehen kanssa että hänen vastuullaan ovat tänä vuonna lahjojen hankinta. Koska vauva on suhteellisen vaativa tapaus, enkä halua miehen työpäivien lisäksi katoavan kauppaan illalla/viikonloppuna, niin sovimme että hän tilaa verkosta lahjat. Näin kuulema teki, mutta nytpä ilmeni sitten etteivät tilatuista lahjoista yksikään ehdi perille ennen joulua.
Kommentit (116)
Ap voisi nyt kertoa syyt siihen, että
- miksi mies ei voi tänään mennä lahjaostoksille
- miksi mies ei voi huomenna mennä lahjaostoksille
- miksi ylipäätään jätitte lahjat viime tippaan
- miten ap varmistaa mieheltä näin päivää ennen aattoa, että ovatko lahjat tulleet
- miksi ap:n mies on niin tollo, että nyt vasta havahtuu asiaan?
Mies mokasi jo siinä, kun päätyi yhteen AP:n kanssa ja meni vielä tekemään lapsiakin tuollaisen sekopään kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on perheen neljäs lapsi ihan vastasyntynyt, joten sovittiin miehen kanssa että hänen vastuullaan ovat tänä vuonna lahjojen hankinta. Koska vauva on suhteellisen vaativa tapaus, enkä halua miehen työpäivien lisäksi katoavan kauppaan illalla/viikonloppuna, niin sovimme että hän tilaa verkosta lahjat. Näin kuulema teki, mutta nytpä ilmeni sitten etteivät tilatuista lahjoista yksikään ehdi perille ennen joulua.
Kerro lapsillesi että ovat olleet tuhmia, joulupukki antaa lahjoja vain kilteille lapsille.
Tämä provo on ulimiehen yritys lietsoa miesvihaa, mutta pieleen meni, kun tässä pidetäänkin fiktiivistä ap-hahmoa tomppelina.
Minuakin kiinnostaisi tietää milloin nämä verkko ostokset in sitten tehty? (Tai lucattu että ne tehtiin). Joulun aika kun tiedettävästi hidastaa lähetys aikoja kun kaikki istavat jahjoja. Onko lahjat tilattu suomesta vai ulkomailta? Ulkomailta (evay, amazon, jne) tilatessa saattaa hyvinkin joulun alla mennä lähetykseen jopa 3kk. Euroopan sisältä jopa muutamaan viikkoon. Suomen sisällä varmasti jokainen tietää minkä kaaoksen joulukortit aiheuttavat. Se ei tarkoita että paketteja asetettaisiin mitenkään alempaan osaan mutta kyllä niidenkin käsittelyn tahti kärsii jos niitäkin on yllättäen 10 kertaa enemmän mitä normaalisti. Ehkäpä otatte joulukiireen huomioon ensikerralla verkko ostoksia tehdessänne juuri joulun alla/itse jouluna.
Tuossa ap:n perheessä syödään pelkkää pizzaa ja muuta mättöruokaa, kun kukaan ei voi mennä kauppaan. Tilataan kotiovelle. Vai käytetäänkö ruokapalvelua?
Vierailija kirjoitti:
Niin eikö ne Prismat ole vielä ensi yönkin auki? Mies on nyt viikonlopun levännyt / auttanut vaimoa, niin ensi yönä kun lapset nukkuu, hän voi mennä Prismaan ostoksille ja huomenna aattona on kaikki hyvin. Palauttaa sitten nettikaupoista tilatut lahjat, kun ne tulee.
Minustakin tämä vinkki on hyvä!
Voimia ap ja rauhaisaa joulua, muista nauttia pikkuisesta ja isommista lapsista! Älä välitä ilkeilijöistä, joita tähän(kin) ketjuun ovat löytäneet.
Siis JOTKA tähän(kin,)...
Terv. Edellinen kirjoittaja
Miten ihmeessä tämä on joka vuosi sama juttu? Se joulu tulee 24.12, vaikka olisi mikä tilanne, se ei muuksi muutu.
Meidän perheemme on pienituloinen, mutta silti ostimme tänä vuonna lapselle kolme pakettia, mutta emme jättäneet niiden hankkimista lähelle joulua.
Ensimmäisen lahjan ostimme tälle joululle jo helmikuussa, toisen kesällä ja kolmannen vielä syksyllä. Mikä ennakoinnissa on niin vaikeaa? Miksi pitää lahjojen hankkiminen jättää marras- tai joulukuulle? Kun olit raskaana, varmasti tiesit että jokaisessa raskaudessa ennenaikainen synnytys on mahdollista, joten miksi et toiminut ajoissa?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole varaa ostaa lahjoja kahteen kertaan. Kuulemma 2 vkoa sitten teki tilaukset, paketit tulevat saksasta.
Pieniä kivoja halpoja lahjoja löytyy kyllä - ja sitten vietätte lahjajoulun, kun Pakkasukko tulee.
Lahjapussit, joihin kerätään esim. värikynät/tussit/liidut, pikku vihot, pikku kirjat, nameja, pikku lelut, nätit sukat ym. Osaisin hoitaa tämän asian tunnissa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies äkkiä kauppaan ostamaan jotain pientä lapsille, saavat sitten ylläripyllärilahjat joulun jälkeen.
ei voi kun pirttihirmu vaatii olemaan kotona. johan se avausviestissä kävi ilmi.
Pirttihirmu?? Pitäskö naisen pärjätä yksin vaativan vauvan kans koska on nainen?
Aikuinen pärjää yksin vaativan vauvan kanssa koska on aikuinen.
Se on just noin kun on ottanut miesvauvan itselleen. Laita mies asialle ja mene itse perässä.
Teette sille vastasyntyneelle seimen vaikka äitiyspakkauksen laatikosta ja sanotte isommille lapsille, että tänä vuonna perheenne lahja on tuo seimessä nukkuva pieni joulun ihme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse sain lapsen 15.12 ja olin ostanut muille lapsille lahjat jo paljon aikasemmin. Ihankuten kaikki ihmiset todellisessa elämässä tekee
Hyvä sä.
Mun lapsi syntyi kk etuajassa, en osannut ennakoida.mut sä varmaan ostit lahjat jo jussina.
Ap
Mulla oli LA marraskuun lopussa ja mä itse asiassa tilasin lahjat (tai suurimman osan) syys-lokakuussa. Mutta joo, tämä menee kyllä miehesi piikkiin. Hän on tehnyt tilaukset liian myöhään. Olen pahoillani :( ehkä hän voisi käydä nopeasti lelukaupassa ja ostaa pari juttua jokaiselle.
Niin miksei mies voi käydä nyt tänään ostamassa niitä lahjoja? Voitte palauttaa postimyyntilahjat aikanaan, jos on tarve säästää.
Mutta provohan tämä olikin.
Vierailija kirjoitti:
Teette sille vastasyntyneelle seimen vaikka äitiyspakkauksen laatikosta ja sanotte isommille lapsille, että tänä vuonna perheenne lahja on tuo seimessä nukkuva pieni joulun ihme.
Ja näin kylvetään siemen loppuelämän vihalle, lapset vihaavat ikänsä tätä joulun ankeuttaja -vauvaa.
Puhdas karitsa uhrattiin vanhempien tyhmyyden alttarille. Mutta sehän sopiikin hyvin joulun sanomaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole varaa ostaa lahjoja kahteen kertaan. Kuulemma 2 vkoa sitten teki tilaukset, paketit tulevat saksasta.
1,5 vrk tuli Saksasta lahjat, kun tilasin.
Ei olisi pitänyt hankkia lapsia.
Elämän perusasiat kuten lahjat täytyy hoitaa.
Myös kaupassa käynti tulisi sallia miehelle.
Eihän tämä vielä mikään ongelma ole, kaupat ovat hyvin auki. Huomenna puolilta päivin tämä olisi jo ollut pienoinen ongelma.
Vaikka provo onkin,niin vastaan, että sinä tai mies jompi kumpi kauppaan ostamaan nyt lahjoja. Samoja kuin tilasitte tai uusia, palautatte sitte joulun jälkeen tulleet.
Jos tilattujen joukossa oli joku täsmätoive mitä ei enää saa mistään, niin kuva tuotteesta ja tarina miten paketti oli matkalla pudonnut joulupukin reestä ja joutunut jokeen, tarttunut karhun hampaisiin, joutunut taistelemaan lohikäärmettä vastaan ja kohdannut muita mielikuvituksellisia vastoinkäymisiä, mutta on kuitenkin nyt matkalla lapsen luo, koska haluaa juuri hänen leikittäväkseen. Sitten kun myöhemmin antaa paketin niin siinä voisi olla vähän jälkiä, miten paketti on joutunut koville, paketissa raapimisjälkiä ja kulma rutussa. Saahan tuosta ihan hauskan jutun.