Mies mokasi-lapset jää ilman lahjoja. Sapettaa!!!
Meillä on perheen neljäs lapsi ihan vastasyntynyt, joten sovittiin miehen kanssa että hänen vastuullaan ovat tänä vuonna lahjojen hankinta. Koska vauva on suhteellisen vaativa tapaus, enkä halua miehen työpäivien lisäksi katoavan kauppaan illalla/viikonloppuna, niin sovimme että hän tilaa verkosta lahjat. Näin kuulema teki, mutta nytpä ilmeni sitten etteivät tilatuista lahjoista yksikään ehdi perille ennen joulua.
Kommentit (116)
Käytte Prismasta ostamassa jotku vitosen pehmot ja rasiat suklaata ja sanotte, että kaikki lahjat ei ehtineet tulla mutta saavat ne sitten aikanaan. Ei voi olla niin vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi sun mies ei sitten tänään osta?Nythän on vasta 23.12.Tai käy sä,voisko vauva nukkua kärryissä kaupan.Kaikki löytyy jostain Prismasta.En tiedä siis voiko vastasyntyneen kanssa mennä,kun mulla ei ole lapsia.Mieshän voi,kai nyt lahjat pitää hakea.
Asia ratkeaa ap sillä,että mies hoitaa vauvan ja muut lapset,joille menet nyt kiltisti ostamaan lahjat ja eiku kotiin imettämääm ja paketoit ne lahjat( muista ostaa joulupaperi ja naru samalla.)Osta se valmis torttutaikina ja piparitaikina ..Annat sit miehen leipoa lasten kanssa,kun menet levolle vauvan kanssa.
Et voi valittaa ,että rahaa menee kaksin verroin.Nettiostoksista ei ole vielä mennyt tililtä ja ne voitte palauttaa.
Tuliko selväksi? Toimintaa,eikä kitinää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teette sille vastasyntyneelle seimen vaikka äitiyspakkauksen laatikosta ja sanotte isommille lapsille, että tänä vuonna perheenne lahja on tuo seimessä nukkuva pieni joulun ihme.
Ja näin kylvetään siemen loppuelämän vihalle, lapset vihaavat ikänsä tätä joulun ankeuttaja -vauvaa.
Puhdas karitsa uhrattiin vanhempien tyhmyyden alttarille. Mutta sehän sopiikin hyvin joulun sanomaan.
Jäiköhän sinuun kylvämättä sarkasmintajun siemen?
Tilasin viimeiset joululahjat Suomesta tämän viikon tiistaina ja ne saapuivat perjantaina. Ulkomailta (Saksa ja UK) tilasin myös vielä viime viikon perjantaina ja nekin tuli to ja pe.
Posti on toiminut aivan moitteettomasti tänä jouluna, ovat avanneet ylimääräisiä paketin noutopisteitä ja lupasivat esimerkiksi pyrkiä toimittamaan vielä viikonlopun aikana tavaraa niin että ne olisivat aattona perillä. Yleensä en postia kehu ikinä, mutta tänä jouluna siihen on ollut aihetta.
Halusit miehen tilaavan lahjat verkosta ja nyt se on miehen vika, kun hän teki työtä käskettyä? Ei varmaan tullut sinullekaan yllätyksenä, että verkko-ostoksissa pitää aina varautua siihen, ettei tilatut tuotteet ole aina äkäisellä aikataululla perillä.
Mutta kuitenkin hyvää joulua myös Porvooseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi sun mies ei sitten tänään osta?Nythän on vasta 23.12.Tai käy sä,voisko vauva nukkua kärryissä kaupan.Kaikki löytyy jostain Prismasta.En tiedä siis voiko vastasyntyneen kanssa mennä,kun mulla ei ole lapsia.Mieshän voi,kai nyt lahjat pitää hakea.
Asia ratkeaa ap sillä,että mies hoitaa vauvan ja muut lapset,joille menet nyt kiltisti ostamaan lahjat ja eiku kotiin imettämääm ja paketoit ne lahjat( muista ostaa joulupaperi ja naru samalla.)Osta se valmis torttutaikina ja piparitaikina ..Annat sit miehen leipoa lasten kanssa,kun menet levolle vauvan kanssa.
Et voi valittaa ,että rahaa menee kaksin verroin.Nettiostoksista ei ole vielä mennyt tililtä ja ne voitte palauttaa.
Tuliko selväksi? Toimintaa,eikä kitinää.
Kyllä mulla ainakin menee aina suoraan tililtä, koska en harrasta luottokortilla ostamista, kun ei sellaista ole. Mutta eipä tuo ole ongelma, koska rahat saa toki takaisin, kun palauttaa tuotteet. Menee hieman enemmän aikaa rahojen takaisin tulemisessa, mutta sekään ei ole ollut mulle koskaan ongelma.
En nyt ymmärrä, että eikö ap:n perheellä ole muutamaa kymppiä laittaa pieniin lahjoihin nyt ja sitten kun tilaukset tulee, niin laittavat paketoiden ne ja kertovat lapsille jonkun tarinan miksi osa lahjoista saapui myöhässä? Ei ole kovin vaikeaa...
Pistä mies asialle ja tee itse perässä....
Vierailija kirjoitti:
Teette sille vastasyntyneelle seimen vaikka äitiyspakkauksen laatikosta ja sanotte isommille lapsille, että tänä vuonna perheenne lahja on tuo seimessä nukkuva pieni joulun ihme.
Tämä oli aivan mahtava!!!! En voi lakata nauramasta täällä :).
Kannattako niitä muksuja tehdä niin paljon, ettei edes lahjaostoksille pääse?
Paketit tilattiin 9.12(pink or bluesta).näidenperään en kysellyt kuin vasta eilen. Mies autuaasti laski vaan päiviä jouluun, ei huomioinut viikonloppua, eikä siis ajatellut koko asiaa. Eilen kyselin löhetystunnuksen perään, paketit yhä Saksassa ja itseasiass ovat sieltä postiin lähteneet vasta 19.12!! Eli tilaamisesta toimistusvahvistukseen meni 10 päivää!!! Fiksumpi äijä olisi aiemmin asian tajunnut, mutta tämä minun valiourooni alkoi vasta kaivelemaan sähköpostejaan kun käskin. Ja joo, pennut saa lahjoja sukulaisilta jne, mutta pointti on se,ettei se ole sama asia. Saada siis lahjat joulun jälkeen. Ei vaan tunnu samalta. Ihan sama kun synttärilahjan saisi viikon synttäreiden jälkeen.
Terv hirviö ap, jonka vauvan 24/7 koliikkihuutojen syyksi paljastui tod.näk. allergiat
P.s safkat tuli prisman kotiinkuljetuksella
Ap vaikuttaa kyllä todellä ikävältä ihmiseltä. Puhuttelee rumasti miestään ja lapsiaan. Säälittää koko perhe, jonka joulutunnelman ap todennäköisesti on saastuttanut asenne- ongelmallaan.
Miten olis ap, jos nyt kerrassaan kylväisitkin joulumieltä, rakkautta ja anteeksiantamusta omaan jouluusi ja muuttaisit asenteesi ihan vastakkaiseksi? Lapset ja mies ainakin saisivat mukavan joulun ja samalla myös sinä. Kokeilepa!
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä tämä on joka vuosi sama juttu? Se joulu tulee 24.12, vaikka olisi mikä tilanne, se ei muuksi muutu.
Meidän perheemme on pienituloinen, mutta silti ostimme tänä vuonna lapselle kolme pakettia, mutta emme jättäneet niiden hankkimista lähelle joulua.
Ensimmäisen lahjan ostimme tälle joululle jo helmikuussa, toisen kesällä ja kolmannen vielä syksyllä. Mikä ennakoinnissa on niin vaikeaa? Miksi pitää lahjojen hankkiminen jättää marras- tai joulukuulle? Kun olit raskaana, varmasti tiesit että jokaisessa raskaudessa ennenaikainen synnytys on mahdollista, joten miksi et toiminut ajoissa?
Tätä mä olen miettinyt, että miten pystytte? Lapset kirjoittavat joulupukille joulukuun alussa yleensä. Marras-joulukuussa ilmestyy ne toivotut uutuuspelit, fanituotteet, tai vaikka konserttiliput keväälle. Silloin toiveiden lisäksi voi huomioida myös tarpeen. Helmikuussa ostettu lahja olisi vaan joku alesta ostettu juttu, vain ostamisen ilosta ostettu. Sukulaisen lapselle voisinkin sen legopaketin ostaa ennakkoon alesta, mutta omille on helpompi katsoa mieleinen ja hyödyllinen toiveiden ja sen hetkisten tarpeiden mukaan ja mielestäni se pitää olla aika lähellä joulua.
Toki tuo ap:n tapaus ihan oma lukunsa. Kyllä nyt vähän olisi pitänyt ennakoida enemmän tuossa tapauksessa, jotain rajaa siihen vauvakuplaankin, sentään neljäs lapsi jo, että pitäisi olla kokemustakin... Mutta tosiaan, vielä ehtii vaikka tänään illalla sinne Prismaan!
Vierailija kirjoitti:
Ei ole varaa ostaa lahjoja kahteen kertaan. Kuulemma 2 vkoa sitten teki tilaukset, paketit tulevat saksasta.
Hassua, kun yleensä näillä foorumeilla kehutaan, miten ulkomailta tilattu on halvempi, tulee kotiin asti ja nopeammin kuin Suomesta tilattu.
Uskomattomia vastauksia oot saanut Ap!
Vierailija kirjoitti:
Oi miksiiii 😭 ap ei itse ole verkkoshoppaillut, kun kerran on kotona?
Ei hän millään ehtinyt, koska hänellä oli h*lvetillinen kiire vaativan p*rshedelmänsä kanssa. Oikeasti se vaativa henkilö tässä kuviossa on ap.
Vierailija kirjoitti:
Lapsille voi opettaa myös antimaterialistisen tavan viettää joulua. Tehkää yhdessä kaikkea kivaa. Toki voitte kertoa, että jokaiselle on tulossa myöhemmin lahja.
Joo, äkkiä dykkaamaan lehtiroskiksia. Sieltä saa hyvää materiaalia, joista voitte porukalla askarrella paperilennokkeija ja -hattuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies äkkiä kauppaan ostamaan jotain pientä lapsille, saavat sitten ylläripyllärilahjat joulun jälkeen.
ei voi kun pirttihirmu vaatii olemaan kotona. johan se avausviestissä kävi ilmi.
Pirttihirmu?? Pitäskö naisen pärjätä yksin vaativan vauvan kans koska on nainen?
No kyllä pitäisi. Jos ei pärjää, niin mies jää kotiin ja nainen töihin.
Ja sä et itse voinut tilata netistä, koska...????
Vierailija kirjoitti:
Ja sä et itse voinut tilata netistä, koska...????
Hänellä on niin vaativa vauva. Ei silloin voi tehdä mitään, kun on vaativa vauva. Ei silloin liikene 15 min verkossa tehtäviin ostoksiin jos on vaativa vauva. Helppoa se niillä on joilla ei ole vaativaa vauvaa.
Onneksi en oo sun mies. Joulu tulee ilmsn lahjojakin.