Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Aineettomat lahjat" ( vuohet, koulutarvikkeet köyhille jne). Olenko ainut, joka ei oikeasti ilahtuisi yhtään?

Vierailija
21.12.2018 |

Jokainen saa halutessaan antaa omistaan oman omatuntonsa mukaan lahjoituksia jollekin kohteelle, mutta mielestäni typerää verhota tämä lahjaksi jollekin toiselle. Mieluummin vaikka lahjoittaa itse jonkun summan jollekin järjestölle ja antaa sille sukulaiselle vaikka jonkun suklaalevyn tai soittaa puhelun. Kehtaako edes sanoa ääneen ajattelevansa näin?

Kommentit (117)

Vierailija
81/117 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itekki oon ''saanu'' pari vuohta jonnekkin Afrikkaan... Jaa a mitenköhän ne pärjäilee nyt vai onkohan niitä koskaan lähetetty yhtään mihinkään...

Vierailija
82/117 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei h*lvetti, miettikää nyt kuinka ensinnäkin loukkaava ja toisekseen aliarvostava lahja tämä on "saajaansa" kohtaan "Olet huono ihminen, kun et lahjoita rahaa Afrikkaan, joten sinun puolestasi lahjoitin vuohen sinne. Hyvää joulua". Ei tuollasta "lahjaa" voi antaa kenellekään muulle kuin todella laajan huumorintajun omaavalle henkilölle.

Olen sitä mieltä, ettei kyseiseen maanosaan tarvitsisi lahjoittaa enää yhtään mitään (ainakaan meiltä täältä Suomesta, kun ei olla Afrikalle velkaa mistään). Antaa luonnon valita. Ja kun ovat valmiita nousevat kansoineen omille jaloilleen.

Nousevat omille jaloilleen ja tulevat Eurooppaan? Niinhän aina kansat ovat tehneet kun niillä on mennyt hyvin, laajentaneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/117 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvatkaa kuinka paljon ärsytti sisäisesti, kun sain muutama vuosi sitten ylioppilaslahjaksi "Lahjoitin puolestasi 100€ kehitysmaiden lasten koulutukseen" -kortin. Hieno ajatus sinänsä, mutta minä köyhänä ja omilleen muuttaneena opiskelijana olisin keksinyt itsekin hyödyllistä käyttöä tuolle summalle. Ei ilahduttanut, mutta en tietenkään kehtaa myöntää sitä muuten kuin näin anonyymisti.

Tosi surullista ja törkeää.

Ihmisillä on ihan hämärtynyt tuo, että läheiset ihmiset on ne tärkeimmät, en ihmettele, että suvut ja perheet hajoaa.

Toisaalta voidaan kysyä, kuinka paljon se rahalahjoja odottava ylioppilas on itse auttanut sukulaisiaan.

Koko ideana tiiviissä suvussa on se, että omilleen lähteviä nuoria autetaan.

Nuo nuoret auttaa sitten aikuisina niitä auttaneita vanhempia sukulaisia.

Kuinka monta ihmistä te tunnette, jotka on tekemisissä perheidensä ja sukujensa, joita ei ole autettu ollenkaan. Koko ihmisyys on vastavuoroista sosiaalisuutta.

Jännä kun täällä yleisesti ollaan sitä mieltä, että lapsi ei ole missään nimessä mitään velvollinen tekemään vanhempien eteen.

Ei tietenkään ole tyypilliselle suomalaiselle vanhemmalle, joka heittää ulos ilman mitään, kun 18v on täynnä, ja suunnilleen sylkee päälle.

Itse tiedän sukuja, joissa on tuota vastavuoroista auttamista, ja kaikki lapset, joista on välitetty ja huolehdittu osaa automaattisesti auttaa muita.

Tutkitusti tyypillinen suomalainen vanhempi käyttää rahaa lapseen eniten silloin, kun lapsi on muuttanut kotoa ja opiskelee. Suomessa on todella harvinaista heittää 18-vuotias ulos ilman mitään apua. Näin siis nykyaikana. Joskus 50-luvulla vielä heitettiin 10-vuotiaat tytöt piikomaan kauas kotoa.

Vierailija
84/117 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon itse aineetonta lahjaa, en tarvitse tavaraa. Tuskin sinulle sellaista uskaltaisin antaa, jos tunnettaisiin. Aineettomat lahjat haukutaan täällä joka vuosi.

Vierailija
85/117 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, minäkään en ihan tajua noita. Ymmärrän sen niin, että jos joltakulta kysytään, mitä hän toivoo lahjaksi, tuo olisi sellainen, jota voisi pyytää, mutta oma-aloitteisesti lahjoitettuna en tajua. Tulee vähän sellainen "en itse viitsinyt tinkiä omasta yltäkylläisyydestäni, joten tingin nyt tässä sinun kohdallasi, jotta sain itselleni hyvän mielen". 

Vierailija
86/117 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ei.

Jos haluat ostaa jollekin vuohi, osta. Älä sotke siihen minun lahjaani.

Vierailija
87/117 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin kerran lahjaksi kymmenkunta lahjoitusta hyväntekeväisyyteen.

No, silleen meni Ok, mut vähän jäi harmittamaan kun sieltä tuli sit postissa sellainen kiitosviesti A4, kymmenenä kappaleena.

Olis ollut järkevämpää vaan ostaa yks ja kopiokoneen kautta tehtailla niitä lahjoituksia...

Vierailija
88/117 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Miksi joku haluaa antaa minulle lahjan ja sitten jättää kuitenkin antamatta sen lahjan? Ymmärrän nämä jotkut, jotka toivoo johonkin tiettyyn kohteeseen lahjoitusta, mutta yleisesti nämä toisenlaiset lahjat on typeriä. Lahjoittaisi sitten vaan omissa nimissään sen koulupuvun tai vuohen.

Ärsyttää myös kaikenlaiset yhteistyökumppanit, jotka lähettelee sähköposteja ja ilmoittaa tämän vuotiset lahjarahat menneen vaikka nyt tänään viimeksi MLL:lle. Aivan sama. Laittaisivat sitten vain joulusähköpostin ja that's it. En kaipaa mitään brassailua siitä, että ovat antaneet hyväntekeväisyyteen. Eli suomennettuna eivät muistaneet tänä jouluna mitenkään.

Vierailija
89/117 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto että olette tylsää massaa. Hankkikaa elämä!

Vierailija
90/117 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon itse aineetonta lahjaa, en tarvitse tavaraa. Tuskin sinulle sellaista uskaltaisin antaa, jos tunnettaisiin. Aineettomat lahjat haukutaan täällä joka vuosi.

Eli et halua lahjaa. Miksi se pitää naamioida joksikin muuksi? Jonkun muun tekemää hyväntekeväisyyttä, ei lahja sinulle.

Vierailija
91/117 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli et halua lahjaa. Miksi se pitää naamioida joksikin muuksi? Jonkun muun tekemää hyväntekeväisyyttä, ei lahja sinulle.

Täh? Se jonkun tekemä hyväntekeväisyys ilahduttaa minua niin kuin lahjan kuuluu tehdä. Tavaralahja ei ilahduta, siksi en sellaista toivo.

Vierailija
92/117 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä vuohien vihaajat kuulostavat kyllä ikäviltä ihmisiltä. Toivottavasti joku silti ostaa heille aineellisia lahjoja, joita he haluavat... kai...

Vierailija
93/117 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtään vuohiraukkaa tai kanaa tai mitään eläintä en IKINÄ ostaisi niihin kurjiin oloihin kärsimään. Jos ihmisistäkään ei kehitysmaissa pystytä pitämään huolta niin miten muka eläimistä pystyttäisiin huolehtimaan asianmukaisesti. Mielestäni epäeettistä tämmöinen eläinten lahjoittaminen. Ja tulisin itse hyvin surulliseksi jos saisin tällaisen lahjan.

Vierailija
94/117 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh? Se jonkun tekemä hyväntekeväisyys ilahduttaa minua niin kuin lahjan kuuluu tehdä. Tavaralahja ei ilahduta, siksi en sellaista toivo.

Sama minulla.

Eri

Vierailija
95/117 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itekki oon ''saanu'' pari vuohta jonnekkin Afrikkaan... Jaa a mitenköhän ne pärjäilee nyt vai onkohan niitä koskaan lähetetty yhtään mihinkään...

Niin, miettiikö kukaan että miten ne vuohet oikeastaan siellä pärjäilee? Saavatko ne riittävästi ruokaa ja vettä ja oikenlaista hoitoa? Epäilen.

Vierailija
96/117 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, miettiikö kukaan että miten ne vuohet oikeastaan siellä pärjäilee? Saavatko ne riittävästi ruokaa ja vettä ja oikenlaista hoitoa? Epäilen.

Tuolla maailman kolkalla asuneena voin kertoa, että parempi elämä niillä vuohilla keskimäärin on kuin vaikka suomalaisella possulla.

Vierailija
97/117 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ilahtuisin jos anoppi krääsäkassien sijaan laittaisi rahaa johonkin tuollaiseen. Kaiken tarpeellisen pystyn ostamaan itse ja tarpeeton on no, tarpeetonta ja turhaa.

Vierailija
98/117 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi pyhä jysäys! Ei niitä miksikään lemmikeiksi laiteta. Tietenkin vuohesta huolehditaan, eihän se muuten tuota maitoa eikä lisäänny. Sitten kun aika on, se teurastetaan ruuaksi. Mitä muuten tarkoitat ”oikeanlaisella hoidolla” muuta kuin vettä ja laidunta?

Vierailija
99/117 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja saako ne harrastaa seksiä toisten vuohien kanssa vai ...

Vierailija
100/117 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen antanut näitä lahjoja parille empaattiselle, muita ihmisiä ajattelevalle tyypille, ja ovat vaikuttaneet ihan aidosti ilahtuneilta.

Mikä sen parempi lahja kuin hyvä mieli sekä lahjan antajalle että saajalle!

Jos joku pitää mua tekopyhänä, siitä vaan, otan sen riskin!

Oikeasti vähän ihmettelen näitä kommentteja, ihmiset ovat kai sitten aika vieraantuneita siitä tilanteesta ja ajatuksesta, että ei ole kerta kaikkiaan mitään aineellista pääomaa, ei edes mitään mahdollisuutta hankkia ns. parempaa elämää. Kypsymättömiä ajatuksia.

Mun mielestä ihan loistava lahja niille, joilla on jo kaikkea. Ja kortit ym. menisivät kuitenkin heti roskiin.