Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lääkärit ei nykyään halua hoitaa yhtään mitään? Kysyn ihan tosissani, ihan normaalina ihmisenä jolla ei ole aikaisemmin ollut mitään lääkäreitä vastaan

Vierailija
20.12.2018 |

Mun on nyt pitänyt 3 kertaa 5 vuoden sisällä etsiä lääkäriä, joka haluaa tutkia vaivaani, kun ensimmäinen ei ole suostunut. Joka kerta on löytynyt hoitoa vaativa ongelma. Sen löytäminen on vaatinut muuta, kuin perusverenkuvan tai muita perustutkimuksia.

Lääkärit tuntuu jo ovella olevan asennoituneen, että turhasta valitat. Kiukkusia vastauksia, tyhmää nokittelua "no jos nyt noin huolissasi olet huoh ja puuh voi että, no kai se sitten pitää tämmöinenkin tutkia.." ja hoidon torppaamista.

Miksi? Mikä siellä on hätänä? Onko teillä joku työssä muuttunut, rahan määrä, potilaiden määrä? Tuntuu ihan kamalalta käydä nykyään lääkärissä, ei ennen näin ollut.

Kommentit (409)

Vierailija
181/409 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla samankaltaisia kokemuksia. Olen vuosia kärsinyt jatkuvista gynekologisista vaivoista, mm. erittäin kovasta kivusta virtsatessa sekä yhdynnässä, alkaa jo oikeasti vaikuttamaan elämänlaatuunkin.

Olen sitten ravannut milloin milläkin gynekologilla ja lääkärillä, yksityisellä ja julkisella puolella. Mitään ei tutkita, mitään ei selviä. Kohautellaan vaan hartioita kun kaikki näyttää normaalilta ja sukupuolitautitestit puhtaita. Kaikille olen yrittänyt ehdottaa voisiko minua vaivata vulvodynia mutta ei kuulemma mahdollista.

Maksaisin mitä vain jotta oloni helpottaisi ja saisin vihdoin hoitoa joka auttaisi edes vähän.

Vierailija
182/409 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla samankaltaisia kokemuksia. Olen vuosia kärsinyt jatkuvista gynekologisista vaivoista, mm. erittäin kovasta kivusta virtsatessa sekä yhdynnässä, alkaa jo oikeasti vaikuttamaan elämänlaatuunkin.

Olen sitten ravannut milloin milläkin gynekologilla ja lääkärillä, yksityisellä ja julkisella puolella. Mitään ei tutkita, mitään ei selviä. Kohautellaan vaan hartioita kun kaikki näyttää normaalilta ja sukupuolitautitestit puhtaita. Kaikille olen yrittänyt ehdottaa voisiko minua vaivata vulvodynia mutta ei kuulemma mahdollista.

Maksaisin mitä vain jotta oloni helpottaisi ja saisin vihdoin hoitoa joka auttaisi edes vähän.

Kurjaa :/. Itse en voi kun kiitellä näitä tsekkiläisiä lääkäreitä jotka ottivat gynekologiset vaivani heti todesta. Ja pääsen alle 3kk leikkaukseen. Suomessa on kyllä jotain pielessä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/409 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, kuukausi takaperin työterveyslääkärillä.

Minä "Mites noi verenpaineet kun yli 140 on aina ja suvussa paljon verenpainetautia"

Lääkäri "Normaalit hyvät paineet, ei sitä tarvitse tutkia"

Kunnalliselle seuraavaksi kysymään mielipidettä.

Tuo on normaali yläpaine keski-ikäisellä.

Vierailija
184/409 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsopa norjalaista sarjaa, jossa tavikset googlaavat potilaan oireita ja lääkärit diagnosoivat ammattitaitonsa puitteissa. Tavikset&Google ovat yhtä hyviä tai parempia. Eipä aliarvioida googlea ja potilasta. Mutta lähetteet tarvitaan lääkäriltä.

Vierailija
185/409 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kesällä lääkärissä kyselemässä, onko minulle kehittynyt jokin laskeuma, kun en saa suolta enkä rakkoa tyhjäksi.

Makuulla lääkäri tunnusteli ja totesi, että vaakatasossa kaikki on kohdallaan. No ok, mutta kun en pysty virtsaamaan ja ulostamaan makuulla, se on se ongelma ;DDDD

Pitänee mennä laskeumiin erikoistuneelle spesialistille. Seksiä tämä ei haittaa kun lihakset toimivat, mutta kaksi kompleksista raskautta ja ehkä perimä tekivät tehtävänsä. Kirottua.

Vierailija
186/409 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää googlailevat potilaat jotka tietää paremmin kuin itse?

Lääkärithän itse googlettavat oireet jo siinä paikan päällä kun istut vastaanottohuoneessa. Ne samat vastaukset tulevat siihen kuvaruudulle kuin mitä olet jo kotona katsonut. Sitten arvuutellaan, että mitähän voisi olla

Lääkärit eivät googlaile, heillä on tunnukset Terveysportin tietokantoihin ja he katsovat sieltä.

Vierailija
187/409 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tavallinen, yleinen perussairaus. Kyseisen sairauden olisi voinut tunnistaa jo aivan ensimmäisistä oireista, koska ne oireeni olivat aivan oppikirjamaisen selkeät. Sen sijaan minua pidettiin luulosairaana, koska kaikki nuoret naisethan on hysteerisiä ja luulosairaita. No, ravasin tuon ongelman takia lääkärissä varmaan kymmeniä kertoja. Lopulta maksoin opintolainalla yksityislääkärille käynnin, joka kirjoitti suoraan lähetteen erikoissairaanhoitoon. Erikoissairaanhoidossa ylilääkäri ihmetteli, että miten minua ei ole osattu diagnosoida ja hoitaa perusterveydenhuollossa, ja harmitteli miten huonoon kuntoon olin sairauteni vuoksi päässyt.

No, sairaus jäi krooniseksi riesaksi, vaikka nopealla hoidolla olisi voinut mennä remissioon. Tästä maksan kovaa hintaa joka kuukausi, kun nuo lääkkeet on niin kalliita ja pahenemisvaiheita on useita joka vuosi, jolloin olen täysin työkyvytön. Myös opintoni ovat viivästyneet sairauden vuoksi. Nopealla, täsmällisellä hoidolla olisi sekä säästetty aikaa että rahaa. 

Vierailija
188/409 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli joku vuosi sitten buumi, ettei päästetä potilaita edes vastaanotolle. Kai ne sitten kyllästyi siihen, kun ei ollut enää potilaita. No lääkäriä en ole tavannut vuosiin. Joskus näkyy vilaukselta kun se menee röökille.

Vierailija
189/409 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ketjussa kuvatuista ongelmista johtuu Suomen törkeän aliresursoidusta perusterveydenhuollosta. Ei siellä TK:ssa kukaan lääkäri tai hoitaja tahallaan tee huonoa jälkeä, vaan he hukkuvat ja uupuvat työtaakan alle. Tämä johtaa työntekijöiden pakoon terveyskeskuksista, mikä vain lisää ongelmia. Vajetta yritetään korvata keikkatyöntekijöillä, jolloin potilaiden hoito pallottelee lääkäriltä toiselle, tai ulkomaisilla lääkäreillä, joiden kielitaito ja osaaminen ei riitä työhön. Kaikki kuitenkin suu vaahdossa haukkuvat terveydenhuollon ammattilaiset pystyyn. Jos muutosta haluatte niin miettikää ketä äänestätte eduskuntaan, siellä se ongelma on.

Vierailija
190/409 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Julkisella sektorilla tuo suuntaus on ollut jo pitkään. Kun olin terv.hoitajana ta:lla töissä, meillä oli lääkäreillä 12 minuuttia per potilas. Eli viisi tunnissa.

Kaikki maksaa, kaikesta säästetään.

Itse en käytä julkisia palveluita ollenkaan, en uskaltaisi. Olen nähnyt liikaa.

Käytän julkisia palveluita . Oon tyytyväinen ja avun oon saanut.

Vierailija
191/409 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on alapäässä kasvanut klitoriksen viereen peukalonpään kokoinen patti. Kävin ensin tk-lääkärillä ja sain lähetteen ulkomaiselle gynelle, joka totesi sen olevan surkastunut Bartholin rauhanen. Kun ottaa Wikipediasta esiin piirroksen, jossa näytetään ulkosynnyttimien kuva niin minun pitää vielä kerran yrittää käydä näyttämässä printin kanssa sitä, ettei Bartholin rauhanen ole klitoriksen vieressä. Minun pitää laittaa siihen printtiin punaisella tussilla patin kohta.

Mitä järkeä käydä gynellä, joka ei edes koske oikeaa kohtaa sen patin kohdalta ulkosynnyttimissä mutta ronkkii sisuskaluja ja toteaa, että joo se on surkastunut Bartholin rauhanen. En tiedä ymmärtäisikään hän paremmin jos selittäisi asian englanniksi ja laittaisin hänen kätensä sen patin kohdalle?

Vierailija
192/409 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pääsisi sinne lääkärille edes... Viime vaivan kuukausia kestänyt pompottelu päättyi niin, että näin lääkärin ensimmäisen kerran leikkaussalissa. Ei olisi tarvinnut ehkä sinne asti joutua jos olis aiemmin päässyt hoitoon. Kahdeksan viikkoa sairaslomaa. Kiitti kiva.

Vierailija
193/409 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla murtu kerran sormi. Menin lääkäriin joka kysy mikä vaivaa. Sanoin että "mulla on sormi murtunut". Vähänkö huomasin naamasta, että alko lääkäriä ottamaan päähän kun sanoin itse oman diaknoosini. Sitten tämä lääkäri ottaa turvonneesta, tummanpunaisesta sormestani kiinni, puristaa ja kysyy "sattuuko?".

haha, kostava lääkäri :-) 

Vierailija
194/409 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syonyt lokakuusta lahtien laaketta jonka sivuoireena on lihaskivut. Nyt viime viikkoina pahentuneet niin etta on vaikea kavella.

Lahetin aamupaivalla laakarilleni sahkopostia  jossa kuvasin vaivan tarkasti. Iltapaivalla han soitti ja kaski lopettamaan laakityksen. Olen lahdossa lomalle toiselle puolelle maata joten en kerinnyt vastaanotolle. Kahdessa viikossa pitaisi selvita onko laakkeen syyta vai jotain muuta, vaihtoehto laakkeita on.

Palattuani saan heti ajan vastaanotolle.

Voivotteli etta miten loman nyt kay noitten kipujen kanssa mihin vastasin etta istuessa ei koske ja pyoratuolit on keksitty ja kaytossa lentokentilla. Toivotti hyvaa matkaa.

Nain USAssa.

Vierailija
195/409 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleisimpiin kuolinsyihin kuuluvat hoitovirheet ja hoitamatta jättäminen.

Tietenkään tätä ei kirjata tilastoihin. Ilmiötä ei ole virallisesti olemassa. Suomalaisille on tärkeintä pysyä "Maailman paras maa" tilaston kärjessä. Se on sivuseikka miten surkeasti täällä oikeasti menee.

Kaikki mahdollinen tuotanto ja teollisuus poistetaan Suomesta kannattamattomana. Loput rahat lahjoitetaan baahadbuuttajille.

Työttömiä aktivoidaan huuhaakursseilla.

Sitten ollaan ihmeissään, kun täällä ei ole rahaa eikä kukaan osaa mitään.

Mun mielestä nyt tämmönenkään puhe ei ole ok. Kyllä Suomessa on edelleen todella hyvä terveydenhuolto, hyvä koulutus ja pääosin todella osaavat ihmiset. Vaikka porukalla on huonoja kokemuksia ja taatusti huonoja ihmisiä eksyy myös alalle, niin silti ei voi väittää tuollaista.

Terveydenhuolto Suomessa on huippuluokkaa ja terveydenhuollon ammattilaiset on todellisia ammattilaisia, osaajia. Täällä hoidetaan ihmisiä kuoleman porteilta takasin täysin terveeksi ihmiseksi. Uskomattomia selviytymistarinoita, syöpien hoidot on uskomattomalla tasolla ja yhä useampi palaa ennalleen terveeksi omaksi itsekseen. Ja ennusteet paranee kokoajan. On vaativia leikkauksia joista ihmiset selviää takaisin kaloilleen nopeasti, on elinten siirtoja ja ties mitä. Kokoajan, joka päivä tuolla meidän sairaaloissa. Me ei vaan niistä tiedetä. Sairaalat elää 24/7 ja suomalaisissa sairaaloissa tapahtuu uskomattomia asioita (positiivisia).

Perusterveydenhuolto kusee kyllä, mutta erikoissairaanhoito on aivan huippua!

Tiedän henkilön jonka syöpäseurantakutsut jäivät lähettämättä.

Niin hän sitten kuoli aivan hoidettavissa olleeseen vaivaan täällä maailman parhaan hoidon äärellä.

Vierailija
196/409 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3 vuotta juoksin terveyskeskuksessa saman vaivan takia. Diagnoosi aina pelkkää arvailua ja lääkitys sen mukainen. Väsyin tähän ja menin sitten yksityiselle ja sain heti lähetteen erikoislääkärille.

Sain monien tutkimusten jälkeen diagnoosini. Autoimmuunitauti. Mitään lääkettä tähän ei ollut/ ole. Ainoastaan oireita voidaan lievittää lääkkeillä. Kuitenkin tauti voi tuhota sisäelimeni, joten tämän varalle olin seurannassa puolen vuoden välein että tiedetään jos tilanne pahenee.

Seuranta päättyi siihen kun sain postia, että ette ole tulleet varatulle seuranta- ajalle ja lasku tästä. Soitin heti perään että en ole koskaan saanutkaan tätä aikaa, en puhelimitse enkä postissa. Eivät uskoneet ja tipuin pois heidän listoilta. Vastaus oli, etgä jos oireet pahenee niin täytyy taas hakeutua terveyskeskukseen ja sitä kautta lähete jne.

Olen nyt pari kertaa käynyt terveyskeskuksessa vaivoineni, mutta lähetettä en edelleenkään saa. Googlella ovat katsoneet oirelistaa.

Mutta vielä olen hengissä, joten kaikki toistaiseksi hyvin.

Olitko kohtelias asiaa hoitaessasi? Äidilläni oli vastaava tilanne ja lasku mitätöitiin siinä terveyskeskuksen vastaanotossa ja annettiin uusi aika.

Olin kyllä ihan kohtelias. Soitin asiasta heti laskun saatuani että oltaisi voitu sopia uusi aika. Olin valmis maksamaan laskunkin, mutta lähinnä olin vaan hämmentynyt siitä että en tosiaan ollut saanut mitään aikaa ja sitten tällaisessa tapauksessa vielä tipahtaa heti hoitoseurannasta.

Vierailija
197/409 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkärit ovat laiska rahanahne kasa paskoo.

Vierailija
198/409 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on alapäässä kasvanut klitoriksen viereen peukalonpään kokoinen patti. Kävin ensin tk-lääkärillä ja sain lähetteen ulkomaiselle gynelle, joka totesi sen olevan surkastunut Bartholin rauhanen. Kun ottaa Wikipediasta esiin piirroksen, jossa näytetään ulkosynnyttimien kuva niin minun pitää vielä kerran yrittää käydä näyttämässä printin kanssa sitä, ettei Bartholin rauhanen ole klitoriksen vieressä. Minun pitää laittaa siihen printtiin punaisella tussilla patin kohta.

Mitä järkeä käydä gynellä, joka ei edes koske oikeaa kohtaa sen patin kohdalta ulkosynnyttimissä mutta ronkkii sisuskaluja ja toteaa, että joo se on surkastunut Bartholin rauhanen. En tiedä ymmärtäisikään hän paremmin jos selittäisi asian englanniksi ja laittaisin hänen kätensä sen patin kohdalle?

Onko syöpä?

Vierailija
199/409 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin helpottavaa lukea että henkisesti terveetkin joutuu taistelemaan, että saisi hoitoa somaattisiin vaivoihin. Ettei ne ole tuollaisia vain mt-ongelmaisille.

"Maailman paras terveydenhoito" - pitää taistella, anoa ja rukoilla edes yhtä verikoetta...

Entisessä paikassa johdolta tuli nootti, että verikokeita on määrätty liikaa ja niiden määrää täytyy laskea 30 prosenttia. Osa lääkäreistä ei tykännyt tilanteesta lainkaan, koska rivien välistä saattoi lukea, että lääkärit eivät ole osanneet määrätä verikokeita lääketieteellisten perusteiden mukaan vaan liian herkästi.

Vierailija
200/409 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole lääkäri, mutta voin vilkaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan