10000€ ylimääräistä – mihin käyttäisit? Unelmointiketju
Mihin käyttäisit 10 000€ jos tänään saisit täyttää sillä unelmasi?
Itse hankkisin hevosen ja pääsisin ratsastusharrastuksessa uudelle tasolle.
Onko teillä hyviä säästövinkkejä? Jos saa asetettua konkreettisen unelman niin siihen on sitten varmasti helpompi myös yltää.
Kommentit (639)
Vierailija kirjoitti:
Tämä on aika jännä juttu. Kun sinulla ei ole 10 000 euroa, se on suuren suuri summa. Sitten kun sulla on varakassassa, niin kuin minulla, 60 000 euroa, niin ei se tunnu juuri miltään. Mieli ei tee ostella yhtään mitään vaikka helposti voisikin. Joskus, kuten viime vuonna, tuli kuitenkin hankittua 9 000 euron ulkoporeallas. Siihen siis käyttäisin uudestaankin tuon kymppitonnin.
Niin, ja sama koskee näitä sijoittamisen ilot vasta löytäneitä ja siitä paatoksellisesti saarnaavia. Kun se oma potti on vasta muutamia kymppejä, niin ei voi uskoa, että joku käyttää saman summan ihan vaan huveihin - koska voi. Sitten kun sijoitukset on useita satasia ja asuntokin velaton, on aika keskittyä elämästä nauttimiseen. Siihenhän nämä kaikesta hyvästä tinkivät säästäjätkin kai loppuviimein pyrkivät.
Vierailija kirjoitti:
Kaapissa on viisi käyttämätöntä aselupaa, ei tuottaisi ongelmaa.
Tälle on tullu kaksi alapeukkua! Järkyttävää, jos ei hampaat vinossa niin mikä sen parempaa kuin käyttää ne rahat hyvään harrastukseen.
Yksisuuntaisia matkalippuna turha paikanhakijoille ja suv aikeille hevon kuuseen!!
Hankkisin microbladingin kulmakarvoihin (minulla kasvaa tosi huonosti kulmakarvat ja se syö itsetuntoani) ja kävisin myös kampaajalla. Koiralleni ostaisin paljon laadukasta ruokaa. Loput laittaisin säästöön ja käyttäisin normaaliin elämiseen.
Niinkin hieno unelma, kuin että maksaisin autolainan pois.
Plastiikkakirurgiaan. Saisin vihdoinkin korjattua ne asiat, joita inhoan kasvoissani.
Säästöön tuo minulla menisi, on niin rasittavaa ajatella jotain ostoksia.
Mutta jos olisi pakko käyttää niin tilaisin vessaan pintaremontin. Sitten sisustussuunnittelija muutenkin miettimään asuntoa uusiksi kun en itse jaksa ajatella. Ja varmaan sen suunnitelman toteutuskin muutaman tonnin veisi. Jos rahaa vielä jäisi niin ehkä joku matka sitten.
Tolla summalla maksaisin käsirahan meidän unelmien talosta
Juuri nyt ostaisin fyysistä kultaa koko rahalla. Muutamassa vuodessa tuplaantuu, kun taantuma alkaa. Sitten taantuman pohjamudissa voi ostaa halpoja osakkeita.
Laittaisin säästöjen jatkoksi. Säästöihin kajotaan sitten, kun ruvetaan leikkaamaan polvia ym. jännää sälää seitsemänkymppisenä.
Tulevaan putkiremonttiin menisi joka sentti eikä edes riitä.
Reija_muonio kirjoitti:
Mihin käyttäisit 10 000€ jos tänään saisit täyttää sillä unelmasi?
Itse hankkisin hevosen ja pääsisin ratsastusharrastuksessa uudelle tasolle.
Onko teillä hyviä säästövinkkejä? Jos saa asetettua konkreettisen unelman niin siihen on sitten varmasti helpompi myös yltää.
Tilille kai tuo jäi kuten 23 x muutoinkin tuo summa jo on. En törsää, en tarvitse mitään ja asunnot on jo velattomia. Vinkkejä otetaan vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Lainan lyhennykseen. Pyrimme maksamaan sitä muutoinki pikatahtia poies.
Miksi tuhoatte pääoma jos se on kerta halpaa. Eri asia jos laina on joku tolkutonkorkoinen kulutusluotto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10 000 e on aika pieni summa. Laitoin syyskuussa tuon summan indeksirahastoihin ja tammikuussa olisi aika miettiä, mitä tehdä seuraavalle vastaavalle rahasummalle.
Just, just. Ja sit sä heräsit. Kuten kaikki muutkin tässä ketjussa rahoillaan leveilevät :D
No ainakin meillä on tänä vuonna säästöön kertynyt 30387,74€ ja joulukuun palkat vielä tulossa.
Ompa ihana ketju, unelmointi on aina ihanaa! :)
Mietin tätä pitkään.. jos yllättäen saisin 10 000 euroa ja saisin tehdä sillä ihan mitä tahansa. Mieleeni tuli tälläisiä vaihtoehtoja:
- varaisin ensimmäisenä ajan jalkahoitajalle. Jalkani ovat huonossa kunnossa ja juuri nyt haaveilen jalkahoitoon pääsystä.
- ehkä saisin sen turvin lainan haaveilemalleni kesämökille?
- laittaisin säästöön ja pohtisin vieläkin tarkemmin, mitä haluaisin sillä tehdä :)
Korkorahastoon? Tarkentaisitko hieman,että mistä löytyy tuottava sellainen?
Laittaisin säästöön ja miettisin uudestaan sitten, kun on aika hankkia asunto tai jotain muuta rahaa vaativaa. Olen opiskelija. Lomamatkalle voisi tietysti lähteä!