10000€ ylimääräistä – mihin käyttäisit? Unelmointiketju
Mihin käyttäisit 10 000€ jos tänään saisit täyttää sillä unelmasi?
Itse hankkisin hevosen ja pääsisin ratsastusharrastuksessa uudelle tasolle.
Onko teillä hyviä säästövinkkejä? Jos saa asetettua konkreettisen unelman niin siihen on sitten varmasti helpompi myös yltää.
Kommentit (639)
Reija_muonio kirjoitti:
Mihin käyttäisit 10 000€ jos tänään saisit täyttää sillä unelmasi?
Itse hankkisin hevosen ja pääsisin ratsastusharrastuksessa uudelle tasolle.
Onko teillä hyviä säästövinkkejä? Jos saa asetettua konkreettisen unelman niin siihen on sitten varmasti helpompi myös yltää.
Onko 10 000€ paljonkin? :D
Ostaisin hevosen 5 tonnilla, varusteita sille tonnilla ja loput säästöön, että voin maksaa sen elättämisen.
Sain 9000 e palautuksia ja käytin ne kaikki sijoituksiin.
Aikaisemmin säästin 15 000 e ja nekin kaikki rahastoissa ja osakkeissa. Tällä hetkellä säästän kuukausittain 1000 e.
En tällä hetkellä tarvitse mitään niin ”isoa”, että tarvitsisi kuluttaa tuollainen määrä rahaa. 10 000 e on tavallaan pieni ja tavallaan iso summa, se on pieni, koska kuka vaan saisi sen palamaan varmaan kuukaudessa tai jopa päivässä ihan vaan shoppailemalla merkkivaatteita, jos vaan haluaisi :D Mutta iso sen puoleen, että tolla rahalla saa jo ihan kivan alun osakkeiden ostoon ja tuo raha voisi toimia pienemmillä paikkakunnilla käsirahana asunnon ostamisen yhteydessä.
Mikä sitten olisi itselleni sopivan iso raha? :D No, sanotaanko 150 000 e - 200 000 e. Siihen en koskisi vaan odottaisin, että pääkaupunkiseudun asuntokaupoissa tapahtuu jotain tai että osakkeet alkavat tippumaan..
Jos hyvin käy, niin itselläni on 3 vuoden päästä 72 000 e säästötilillä ja 5 vuoden päästä n. 120 000 e. 120 000 e on tavoitteeni.
Lainan lyhennykseen. Pyrimme maksamaan sitä muutoinki pikatahtia poies.
Palkkaisin urakoitsijan viimeistelemään kodin remontin, menisin jonnekin matkalle, ostaisin muutamalla satasella vaatteita ja muutamalla tonnilla lyhentäisin asuntolainaa.
Maksaisin opintolainan pois. Helpottais suunnattomasti kun ei tarttis enää pienistä kuukausituloista maksaa eriä tietäen että sama ilo jatkuu vielä sen +10 vuotta ja vois pistää sen rahan elämänlaadun kohentamiseen.
Laittaisin pari tonnia säästöön. Suurimman osan käyttäisin opintolainan ja vanhempieni velkojen lyhennykseen.
Minulla on 35000e ylimääräistä mutta en tiedä mitä sillä tekisin. Matkustelen ja se on parasta, silti tuo ylimääräinen paisuu kokoajan. Lainatki on maksettu ja ikää 36v. Ehkä sitten kun on 100 000 ostan mökin. Eli noin 6 vuoden päästä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 35000e ylimääräistä mutta en tiedä mitä sillä tekisin. Matkustelen ja se on parasta, silti tuo ylimääräinen paisuu kokoajan. Lainatki on maksettu ja ikää 36v. Ehkä sitten kun on 100 000 ostan mökin. Eli noin 6 vuoden päästä.
Se 35.000 eur ei ole ylimääräistä. Jos perehtyisit high end lääkkeisiin, syöpähoitoihin yms. tajuaisit tämän. Mutta YLE ei taida näistä kovin paljoa puhua.
Joka kuukausi jää 5000e ylimääräistä, alkoholiin menee paljon ja sit ostelen kaikkea turhaa. Telkkarin ja tietokoneen hajotin, et voin ostaa uudet.
Sillä maksaisin osan veloistani
haista sinä pitkä p..aska
jouluna siivoan kämpän..joulua ei tule
JOULUPUKKI VIHAA KÖYHIÄ
Tjaah, minulla on vaikka 100 000 mutta tässäpä sitä lepotuolissa kökin enkä innostu mistään.
En tuhlaa senttiäkään vaan laitan potin kasvamaan. Raha tulee rahan luo!
Antaisin tytölleni auton ostoon.
Veisin auton huoltoon, ja korjauttaisin kaikki viat.
Teettäisin purentakiskon
Ostaisin uuden laskettelupuvun
Keittiöön uusi matto
Pienen summan lahjoittaisin pariin hyvään kohteeseen
Ostaisin jonkun mukavan veneen, tosin kymppitonni ei ihan taida riittää sellaiseen kuin haluaisin, mutta jos saa hiukan käyttää omia säästöjä lisäksi. Se olisi samalla ympäristöteko, jospa tulisi lomilla lennettyä vähemmän ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
10 000 e on aika pieni summa. Laitoin syyskuussa tuon summan indeksirahastoihin ja tammikuussa olisi aika miettiä, mitä tehdä seuraavalle vastaavalle rahasummalle.
Just, just. Ja sit sä heräsit. Kuten kaikki muutkin tässä ketjussa rahoillaan leveilevät :D
Tämä on aika jännä juttu. Kun sinulla ei ole 10 000 euroa, se on suuren suuri summa. Sitten kun sulla on varakassassa, niin kuin minulla, 60 000 euroa, niin ei se tunnu juuri miltään. Mieli ei tee ostella yhtään mitään vaikka helposti voisikin. Joskus, kuten viime vuonna, tuli kuitenkin hankittua 9 000 euron ulkoporeallas. Siihen siis käyttäisin uudestaankin tuon kymppitonnin.
Jännä, mä sain melkeen tuon summan veronpalautuksina, jotain 10200 € muistaakseni. Rahat lojuu tilillä muiden käteisvarojen kanssa. Sijoitan ne joskus hamassa tulevaisuudessa, kunhan kursseista on lähtenyt 30-50% pois.
Onneksi on sen verran varakas, ettei pikkusummat hetkauta suuntaan eikä toiseen.