Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

10000€ ylimääräistä – mihin käyttäisit? Unelmointiketju

Reija_muonio
19.12.2018 |

Mihin käyttäisit 10 000€ jos tänään saisit täyttää sillä unelmasi?

Itse hankkisin hevosen ja pääsisin ratsastusharrastuksessa uudelle tasolle.

Onko teillä hyviä säästövinkkejä? Jos saa asetettua konkreettisen unelman niin siihen on sitten varmasti helpompi myös yltää.

Kommentit (639)

Vierailija
141/639 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä toi hammaslääkärijuttu on? Kyllähän suomessa hammaslääkäriin pääsee kun vaan jonottaa muutaman kuukauden. Mä laittaisin säästöön pahanpäivänvaralle.

Hammaslääkäriin toki pääsee. Mutta kunnalliselta puolelta ei esim. implantteja saa. Purkallako puuttuva hammas korvataan?

Vierailija
142/639 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niimpä, 10 000€ on pienituloiselle omaisuus. Se on elinikäiset säästöt. Ei uskalla edes ajatella tai tule edes mieleen jos saisi tuollaisen summan että sen tuhlaisi johonkin mielihaluun. Pienituloisuus vaikuttaa ajatusmaailmaankin sillä yksi selviytymis tapa on sopeuttaa toiveet resurssien mukaan. Eli et halua mitään mikä vaatii rahaa ja tyydyt siihen minkä saat. Spartalainen asenne mutta ei siinä mitään ylpeilemistä ole kun se on olosuhteiden sanelema pakko.Hyvä tuloisen perspektiivistä tuo summa ei ole mikään tavoittamaton haave vaan realistisesti säästettävissä oleva ilman että elää vuosia vedellä ja leivällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/639 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jo 5 vuotta ollut 10000e säästössä, enkä vieläkään tiedä mitä tekisin sillä :/

Vierailija
144/639 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin Jamaikalle.

Vierailija
145/639 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niimpä, 10 000€ on pienituloiselle omaisuus. Se on elinikäiset säästöt. Ei uskalla edes ajatella tai tule edes mieleen jos saisi tuollaisen summan että sen tuhlaisi johonkin mielihaluun. Pienituloisuus vaikuttaa ajatusmaailmaankin sillä yksi selviytymis tapa on sopeuttaa toiveet resurssien mukaan. Eli et halua mitään mikä vaatii rahaa ja tyydyt siihen minkä saat. Spartalainen asenne mutta ei siinä mitään ylpeilemistä ole kun se on olosuhteiden sanelema pakko.Hyvä tuloisen perspektiivistä tuo summa ei ole mikään tavoittamaton haave vaan realistisesti säästettävissä oleva ilman että elää vuosia vedellä ja leivällä.

Lapsettomana on helpompi säästää, jos ei kuluta rahaa tyyliin juuri mihinkään. Olen opiskelija, mutta teen töitä ja olen saanut reilussa puolessa vuodessa säästettyä jotain 11000, koska en vain käytä rahaa juuri mihinkään. Ja kun ei tarvitse huolehtia kenenkään toisen elannosta (mies hommaa omat rahansa ja lapsia ei ole), niin säästää voi todella paljon esim. ruoasta kun ei vain syö juuri mitään :D. En osta vaatteita, en meikkaa kuin erityistilaisuuksiin, en käy kampaajalla...eikä aikaa ole oikein tehdä mitään rahaa vievää, kun töiden lisäksi pitäisi hoitaa kouluakin. En nosta opintotukea, vaan elän palkkarahoilla jotka vaihtelee parista sadasta kolmeen tonniin riippuen kuukaudesta.

Vierailija
146/639 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin 2 lapseni tilille pari tonnia molemmille, pikkusiskoni tilille tonnin, mulle oma tonni, miehelleni oman tonnin ja loput rahat mun ja miehen yhteiselle "pakollisten menojen " tilille, kuten lainanlyhennys :)

Vierailija
147/639 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pörssiosakkeisiin. No ei se mikään unelma kyllä ole, mutta kun tuota rahaa tuntuu jo olevan niin, ettei paskalle taivu. 

Jos sitä on pakko syytää menemään, niin laita osakkeiden sijaan hyväntekeväisyyteen.

Vierailija
148/639 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin tän prkleen hometalon remonttilainoja pois 9000e:lla ja 1000e:lla kävisin psykoterapiassa

Vierailija
149/639 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittaisin 2 lapseni tilille pari tonnia molemmille, pikkusiskoni tilille tonnin, mulle oma tonni, miehelleni oman tonnin ja loput rahat mun ja miehen yhteiselle "pakollisten menojen " tilille, kuten lainanlyhennys :)

Niin ja jatkan tähän omaani vielä, että omasta tonnista osn käyttäisin ainakin hemmotteluhoitoihin, heti ekaksi varaisin ajan Hierontaan, kasvohoitoon ja jalkahoitoon!

Terveisin: Kotiäiti :)

Vierailija
150/639 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin velat ja loput aspiin

Vierailija
151/639 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pörssiosakkeisiin. No ei se mikään unelma kyllä ole, mutta kun tuota rahaa tuntuu jo olevan niin, ettei paskalle taivu. 

Jos sitä on pakko syytää menemään, niin laita osakkeiden sijaan hyväntekeväisyyteen.

Missä mielessä osakkeiden ostaminen olisi rahan syytämistä menemään?

Vierailija
152/639 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on totta. Vuosia opiskelin tuettomana, tehden satunnaisesti saamiani töitä. Kuukausitulot olivat 0-350€. Valmistuin ja olin työttömänä lähes 2 vuotta. Silloin päivärahakin tuntui isoilta tuloilta, ainakin se oli varma tulo. Sitten työllistyin. Palkka musta tosi hyvä, nettona 2500€/kk ja päälle matkapäivärahoja ja kilometrikorvauksia n. 700€/kk. Sain aluksi säästöön helposti n. 1500€/kk. Kun oli tottunut vähään, sekin tuntui ylenpalttiselta, mitä jäi säästämisen jälkeen käyttöön. Kaikkeen tottuu. Kyllä nytkin riittää, mutta säästöön jää "vain" satasia.

Vierailija
153/639 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 150000 enkä tee sillä yhtään mitään...

Vierailija
154/639 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osakkeisiin sijoittamisessa on aina mukana riski kaiken menettämiselle.

Vierailija
155/639 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin lottoa koko rahalla. Jos tulisi voittoa pistäisin narun kaulaan.

Vierailija
156/639 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi montakin asiaa, mitä voisin tehdä. Kuitenkin käyttäisin tuon erorahaksi. Maksaisin uuden kodin takuuvuokran, ostaisin tarvittavat huonekalut, jolloin nykyisistä ei tarvitsisi riidellä miehen kanssa. Lähtisin ja jättäisin huonon suhteen taakseni ja eläisin loppuelämäni vain itselleni ja lapsilleni ilman miehiä.

Minäminäminäminä.

Vierailija
157/639 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla?

Vierailija
158/639 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen estämiseksi hajautetaan. Kymppitonnilla voisi järkevästi ostaa 10-15 eri alojen yhtiötä. Todennäköisyys sille, että kaikki menisivät nurin on aika pieni.

Vierailija
159/639 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asp täyteen ja loput osakkeisiin

N26

Vierailija
160/639 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi hevosta, ellen olisi valmis maksamaan eläinlääkintä ja kengityskuluja sekä viljelemään rehuja itse, laittamaan omaa tallia ja hoitamaan hevosta itse 24/7.

10 000 euroa varallisuutta ei tuo riittävää turvaa hevosen pitoon, varsinkaan jos vähintään osa rahoista menisi hevosen hankintaan!

Sijoittaisin 10 000 euroa tai oikeasti pitäisin sen käteisvarana ja odottaisin, että pörssissä osakkeet laskisivat ja pääsisin ostamaan edullisesti viikkojen tai viimeistään kahden vuoden päästä.