10000€ ylimääräistä – mihin käyttäisit? Unelmointiketju
Mihin käyttäisit 10 000€ jos tänään saisit täyttää sillä unelmasi?
Itse hankkisin hevosen ja pääsisin ratsastusharrastuksessa uudelle tasolle.
Onko teillä hyviä säästövinkkejä? Jos saa asetettua konkreettisen unelman niin siihen on sitten varmasti helpompi myös yltää.
Kommentit (639)
Ei tarvitsisi joka toisen täällä haaveilla hammasremontista,kun olisitte aikoinanne hoitaneet klaviatuurinne harjaamalla säännöllisesti ja hyvin. Käsittämätöntä,ettei vuosikymmenten jankuttamisen jälkeen tätä vielä osata. Opettakaa edes lapsenne kunnon hammashygieniaan. En kyllä usko,että viitsitte edes sitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on aika jännä juttu. Kun sinulla ei ole 10 000 euroa, se on suuren suuri summa. Sitten kun sulla on varakassassa, niin kuin minulla, 60 000 euroa, niin ei se tunnu juuri miltään. Mieli ei tee ostella yhtään mitään vaikka helposti voisikin. Joskus, kuten viime vuonna, tuli kuitenkin hankittua 9 000 euron ulkoporeallas. Siihen siis käyttäisin uudestaankin tuon kymppitonnin.
Mulla sama. Muistan kun joskus haaveilin että olispa 10 000 säästössä. Nyt on se summa yli kaksinkertaisesti eikä oikein tunnu miltään eikä tee mieli ostella mitään. Outoa.
Sama juttu!
Itselläni 20 000 e osakesalkku ja säästötilillä muutamia tuhansia, mutta raha ei enää tunnu samalta kuin ennen.
Toki nyt panostin pitkästä aikaa ihonhoitoon, niihin tuotteisiin meni n. 200 e ellei ylikin.
Olen ollut 8 vuotta sitten yh ja saanut palkkaa käteen 1300 e / kk, joten totuin jo silloin elämään pienellä rahalla ja kun aloin tienaamaan lähes kolminkertaisen summan, niin aloin saamaan 2000 e kuussa säästöön.
Suosin edelleen kirppareita! Parhaimmay löytöni ovat 0,50 e Diorin vintagelaukku ja Versacen vintagelaukku, joka maksoi 2 e :D
Siksi niillä ei mitään olekaan,kun kaikki aika menee valittamiseen,tyhjään haaveiluun tai menestyneiden kadehtimiseen. Tähän tilanteeseen vasemmisto suomalaiset haluaakin,näin kannattajat pysyvät köyhinä ja äänestävät vasemmistoa ja kaikki jatkuu ja jatkuu....
Itse maksaisin lainaa pois ja vaihtaisin auton parempaan. Nykyisessä autossa ei lämmitys toimi, en uskaltaisi helmikuussa syntyvää vauvaa kuskata sillä autolla. Vaan pakko kai sitä on kulkea, puettava vauva vaan lämpimäksi.
Asuntolainaan. Mies on äitiysloman sijaisena ja just oli käynyt äiti vauvansa kanssa. Oli ennen lähtöä puhunut jopa 3 v kotona olemisesta, nyt aikoo näillä näkymin tulla syksyllä takaisin. Olisihan sekin 3 kk pidemmäksi, kun sopimus on, mutta eurot uhkaavat loppua.
Maksaisi 4000e luottokorttilaskun pois, hoidattaisin hampaani kuntoon ja loput säästöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on aika jännä juttu. Kun sinulla ei ole 10 000 euroa, se on suuren suuri summa. Sitten kun sulla on varakassassa, niin kuin minulla, 60 000 euroa, niin ei se tunnu juuri miltään. Mieli ei tee ostella yhtään mitään vaikka helposti voisikin. Joskus, kuten viime vuonna, tuli kuitenkin hankittua 9 000 euron ulkoporeallas. Siihen siis käyttäisin uudestaankin tuon kymppitonnin.
Mulla sama. Muistan kun joskus haaveilin että olispa 10 000 säästössä. Nyt on se summa yli kaksinkertaisesti eikä oikein tunnu miltään eikä tee mieli ostella mitään. Outoa.
Sama juttu!
Itselläni 20 000 e osakesalkku ja säästötilillä muutamia tuhansia, mutta raha ei enää tunnu samalta kuin ennen.Toki nyt panostin pitkästä aikaa ihonhoitoon, niihin tuotteisiin meni n. 200 e ellei ylikin.
Olen ollut 8 vuotta sitten yh ja saanut palkkaa käteen 1300 e / kk, joten totuin jo silloin elämään pienellä rahalla ja kun aloin tienaamaan lähes kolminkertaisen summan, niin aloin saamaan 2000 e kuussa säästöön.
Suosin edelleen kirppareita! Parhaimmay löytöni ovat 0,50 e Diorin vintagelaukku ja Versacen vintagelaukku, joka maksoi 2 e :D
Olet ostanut turkkilaisia piraattikopioita laukuista, ovat joskus melko aidon oloisia.
Mikä toi hammaslääkärijuttu on? Kyllähän suomessa hammaslääkäriin pääsee kun vaan jonottaa muutaman kuukauden. Mä laittaisin säästöön pahanpäivänvaralle.
Pörssiosakkeisiin. No ei se mikään unelma kyllä ole, mutta kun tuota rahaa tuntuu jo olevan niin, ettei paskalle taivu.
Asunnon remonttiin uppoaisi iso osa, loput säästöön
Metsään liittyviä osakkeita, yhden kymmeneksen keräyksiin, loput säästöön.
Käyttäisin maailmanympärysristeilyyn. Tosin käytännössä tämän haaveen toteuttamisessa olisi näin lapsiperheellisenä paljon hankalampia haasteita kun tuollaisen summan säästäminen tai saaminen. Ainahan voi kuitenkin haaveilla...
Haluaisin matkustella vuoden ympäri maailmaa. Mutta toisaalta järki sanoo, etä pitäisi laittaa säästöön. Saan säästettyä ihan hyvin tälläkin hetkellä, koska teen töitä paljon (liikaa), joten jos saisin täysin ylimääräisenä, niin houkutus seikkailemiseen olisi todella suurta. Sen jälkeen voisi asettua aloilleen, mennä vakiduuniin ja hankkia lapsen (jos vain on lisääntyvää sorttia, jos ei niin ei).
Laittaisin säästöön, nopeammin pääsen tavoitteeseeni.
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin hevosen 5 tonnilla, varusteita sille tonnilla ja loput säästöön, että voin maksaa sen elättämisen.
Viimeisin heppani oli maneesitallilla. Ihan hyvät fasiliteetit, ei kuitenkaan mitään luksusta, jos ei lämmintä pesupaikkaa sellaiseksi lasketa. Kuukausihinta 780€, sisältää paikan, tarhauksen (kesällä laitumen) ja heinät.
Lisäksi piti olla tarvittavat lisärehut, vitamiinit, madotukset, raspaukset, rokotukset, kengitykset. Vakuutukset. Valmennustunnit 2krt/viikossa. Normaali kuukausi oli 1200-1400€ pelkkään hevosen ylläpitoon. Lisäksi tietysti päivittäiset matkakulut tallille, se kun ei ihan tässä Helsingin keskustassa ollut. Viimeiset kuukaudet rampattiin klinikalla, joista laskua 2300€/kk.
Lisäkustannuksia hajonneista loimista ja muista varusteista. Hevosen lihaksisto muuttuu ja yhtäkkiä vanha satula ei olekaan sopiva. Taas hupsahti halvemman harrastehepan verran rahaa. Ja tietysti jos hevosta siirtelee usein (lääkärit, valmennukset jne) pitäisi olla koppi ja siihen sopiva vetoauto....
10 000 € on ison eläimen kanssa varsin hupa. Ei riitä mihinkään, jos hankintahintakin siihen pitäisi sisällyttää.
Hevoseton on huoleton.
Vierailija kirjoitti:
Mikä toi hammaslääkärijuttu on? Kyllähän suomessa hammaslääkäriin pääsee kun vaan jonottaa muutaman kuukauden. Mä laittaisin säästöön pahanpäivänvaralle.
Todellakin, kunnalliseen on jonoa mutta kyllä sinne ennenpitkää pääsee ja sitten hoidetaan. Ihme juttu että joka toinen haaveilee hammaslääkäristö. Saamattomuutta