Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

10000€ ylimääräistä – mihin käyttäisit? Unelmointiketju

Reija_muonio
19.12.2018 |

Mihin käyttäisit 10 000€ jos tänään saisit täyttää sillä unelmasi?

Itse hankkisin hevosen ja pääsisin ratsastusharrastuksessa uudelle tasolle.

Onko teillä hyviä säästövinkkejä? Jos saa asetettua konkreettisen unelman niin siihen on sitten varmasti helpompi myös yltää.

Kommentit (639)

Vierailija
421/639 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä matkustaisin ja laittaisin osan säästöön. Veisin lapsenlapset etelänlomalle. Olin töissä ja mun piti tienata tuon pätkän aikana noin 16.000 nettona, mutta työ lopetettiin etuajassa. Kylläpä jäi ketuttamaan ja nyt ollaan taas tässä unelmoimassa. Unelmointi on ihanaa. Tehkää hyvät ihmiset aarrekarttoja, niin ootte jo lähempänä unelmien toteutumista. Kartan teko sopii hyvin esim. uudenvuoden aatolle.

Vierailija
422/639 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on noin 160 000 ylimääräistä, enkä tiedä minne pistäisin.

Korkin miinus jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/639 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korotkin miinus jotain.

Vierailija
424/639 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mihinkään. Antaisin makoilla tilillä. Mieheni maksaa minulle kaiken mitä tarvitsen niin en omia rahojani laita muuhun kuin säästöön/rahastoihin.

Vierailija
425/639 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korotkin miinus jotain.

Pistä kulutukseen, jos noin ahdistaa.

Vierailija
426/639 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille vaatteita,kun nyt ei varaa ostaa.Joululahjoja joitakin.Velkaa pois.Ehkä jotain vaatteita itsellekin,vanhat on reikäisiä.Hammasremontinkin tarvitsisin.Matkailu ois ihanaa,vaikka ruotsin risteily,nyt ei varaa siihenkään.Ja uudet silmälasit mulle,vanhoilla vaikeampaa jo nähdä,kun nämä on 4-5v.vanhat,uusiin ei vaan varaa,kun kaikki rahat menee ruokaan ja lapsille.

Vierailija
427/639 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, ihan ensialkuun tilaisin varmaan jonkin sortin siivouspalvelun, jotta saisin putipuhtaiksi kämpän sellaisetkin pikkunurkkaukset joihin en ole viitsinyt itse rätin/mopin kanssa ujuttautua. Ja varmaan ammattilaisella olisi sen verran tujummat aineet, että saataisiin *oikeasti* puhtaiksi myös ne kohdat joita olen itse yrittänyt pitää puhtaana. :P

Sen jälkeen ostaisin ne muutamat huonekalut jotka ovat olleet suunnitelmissa jo pari vuotta, ja joilla viimein saisin kämpän ns. ”valmiiksi”; tilanjakaja-kirjahyllyn, pari vitriiniä, eteiseen lipaston ja ehkä vielä olohuoneeseen pöydänkin.

Pistäisin myös petivaatteet täysin uusiksi, sekä hankkisin uuden petauspatjan. Ja uudet peitot ja tyynyt tietty, kulahtaneiden tilalle.

Ja verhot!!! Kohta on kolme vuotta mennyt pelkkien sälekaihtimien kanssa. Voisin jopa ostaa useammat; yhteen railoon pimennysverhot ja toiseen vähän sisustuksellisemmat.

Sen jälkeen ostelisin varmaan telkkarin, uuden mikroaaltouunin... Leivänpaahtimen, kahvinkeittimen, vedenkeittimen. Oikeita aterimia, jotten enää käyttäisi valmisannosten mukana tulleita kertakäyttöisiä kuin mikäkin spurgu.

Uudet pannut ja kattilat! Edelliset ovat jo niin pinttyneet, ettei niitä enää mikään pelasta.

Sitten varmaan alkaisin katselemaan itselleni uusia vaatteita (ja kenkiä!!)...

Ja kaiken tämän jälkeen minulla olisi vielä varmaan 9000€ jäljellä.

Vierailija
428/639 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin Visa-laskun kokonaan.

Lahjoittaisin paikallisen Joulupuu-keräyksen teineille lahjakortit. Kissatalolle joku satanen myös.

Säästäisin Japanin-reissuun.

Jos jää yli, niin lisää reissuja.

Vierailija
429/639 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin hieman pois asuntolainaa, kävisin kaupunkireissulla ja loput säästöön pahanpäivän varalle. 

Vierailija
430/639 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska kysymys :) Summa on juuri sopiva unelmoinnille. Jos kyseltäisiin parista sadasta, ei vastaaminen olisi niin jännää, tai parista sadasta tuhannesta, ei myöskään olisi niin helppo unemoida hötöstä :)

Itse käyttäisin 10K ehkä seuraavasti:

- 5K-6K euroa pienen asuntoni kylppäriremonttiin. Uudet kalusteet on jo putkarin myötä, mutta pitäisi vielä vesieristää, laatoittaa yms

- 1500 euroa käyttäisin minilomaan poikaystävän kanssa

- 1500 ajokorttiin

- Loput jollain lailla omaan hyvinvointiin, eli esimerkiksi PT pariksi kuukaudeksi, ravitsemusterapeutilla käyntiä, kampaajaa, kosmetologia yms.

Vierailija
431/639 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkin miinus jotain.

No jos et tiedä mihin käyttää itse niin kyllä perilliset sitten aikanaan ne saa käytettyä ei niitä rahoilla kuolleena enää ole itselle mitään iloa.

Vierailija
432/639 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

omaan autoon

jos jää yli niin lomalle poikaystävän kanssa!

Vierailija
433/639 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tälle vuodelle säästötavoitteena tuo 10 000, luulen että onnistuu. Jos ihan ylimääräisenä saisin niin menisi matkusteluun, hammasremonttiin ja pariin jykevämpään kauneushoitoon. Näihin tosin tulen käyttämään nuo oikeatkin säästöt tosin hieman pienemmässä mittakaavassa että jotakin jää puskuriksikin.

Vierailija
434/639 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäisin rahan opiskeluun.

Vierailija
435/639 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämiseenhän tuo menis.

Veisin perheen pari kertaa syömään ja sitten vietettäis vähän parempi joulu.

Vierailija
436/639 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan käyttörahaa monelle ja vielä paljon haaveilla mokomalla pikku summalla.

Vierailija
437/639 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pitäisi miettiä, mihin sen laittaisi, asumiseen, lomailuun, harrastuksiin, rahastoihin. Äkkiä saan menemään.

Vierailija
438/639 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöön eläkettä varten tai rahastoon sijoittaisin.

Vierailija
439/639 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöön.

Vierailija
440/639 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästötilille siirtäisin ja sieltä aina ottaisin, kun tulee ylimääräistä rahan tarvetta, esim. Silmälasit, hammaslääkäri, jonkun kodinkoneen uusiminen, lomamatka yms. Ei sitä kannata heti törsätä jonninjoutavaan ja sitten taas kituuttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan